Ezek közül szinte mindre 2-3 perc alatt választ lehet találni, HA keresel (tudod google a barátod).
"Van arra valami lehetőség hogy ha van hibás verticles az eltűnjön?" Mit értesz "hibás veticles" alatt? Ha azt, hogy duplán van meg, akkor "remove doulbe"
"Fát hogy lehet a legkönnyebben elkészíteni?" Sapling addon (alapból benne van a blenderben csak be kell kapcsolni)
"Van valami oldal ami összeszedi az összes bill. kombinációt?" Hotkeys
Ha komolyabban érdeklődsz a blender iránt, akkor az angol nyelvtudás elengedhetetlen. Magyar oldalt én nem tudok javasolni. Viszont angol nyelven rengeteg van és igen jó tudást össze lehet szedni belőle.
Most annyira unatkozom, hogy feltennék egy rakás kérdést, hátha jön pár válasz rá:
- Melyik módszerrel érdemes a mesheket feltextúrázni ha azokat az UDK-ba (Unreal Engine 3) akarom bepakolni? - Az fbx tulajdonképp milyen fájl formátum? Milyen progi használ ilyet? - Van arra valami lehetőség hogy ha van hibás verticles az eltűnjön? - Hol tudom megnézni hogy mennyi polygonból áll a mesh? - Készítenék majd a közeljövőben pár renderelt képet is. Van valami magyar tutorial a node-król? - Fát hogy lehet a legkönnyebben elkészíteni? - Van valami oldal ami összeszedi az összes bill. kombinációt?
Egyenlőre ennyi :)
Még a Blender 2.65-t használom, van valami auto update funkció?
Azért nem fogom leszedni hogy pár tizeddel nagyobb verziószámút felrakjak :)
Sziasztok! Kezdő vagyok még a modellezésben, és lenne egy kérdésem. Letöltöttem egy kompakt fénycsőnek a modelljét, amin, ahogy a képen látható, a fénycső felfut spirálisan. Ha kikapcsolom a subsurf-t meg a smooth-t, akkor látszik, hogy kockákból van felépítve. Ha én ezt reprodukálni szeretném, akkor mit csináljak? Hogyan kell a kockákat ilyen egyenletesen, spirálisan felfuttatni gyakorlatilag egy hengerpaláston?
Hot _Air _Ballon :) Utoljára szerkesztette: fuszhi, 2014.11.12. 07:37:46
Nekem is :) Örülök ha tetszik. Az alsó vagy előző képen azok gyakorló kardok szeretnének lenni. Olyasmi amit a filmesek használtak, amivel akár lehetne játszani is. Igyekeztem a realitást megtartani. A fenti képen meg, ha már fénykard, akkor elkészítettem nagyjából milyenek képzelném el ha lehetne saját fénykardom mint a star wars című filmben a jótevőknek.
Szia! Találtam magyar nyelvű leírást. Viszont lenne egy másik kérdésem hozzád. Hogy tudok ehhez hasonló uv layout-ot létrhozni blenderben, csak nagyvonalakban ha leírnád vagy ha linkelnél egy youtube vidit.Köszi előre is! Itt a kép:
Ahogy nézem privát lett minden videó. Lehet csak akkor elérhető ha előfizetsz. Bár az oldal egy ideje már nem frissült. Nem tudom, én a falra másztam ennek a gyereknek a hangjától/stílusától, van még hova fejlődnie ha oktatni akar mert nem egy Andrew Price :) .
nif fájlok szerkesztéséhez melyik blender kiegészítõt kéne letölteni? Tehát hogy megnyissa, szerkeszteni tudjam és lementse nifbe.
Sziasztok! Bocs, igyekeztem minimálisra csökkenteni az itteni kérdéseimet, de most olyan merült fel, hogy ha egy rig-gelt (azt hiszem így hívják amikor csontokat csatolok az alakzathoz) embernek ruhája van, akkor, hogy tudnám elintézni, hogy ne csak az ember teste mozogjon, hanem felette a ruhák is. A másik meg, hogy meg lehet-e azt oldani, hogy két szilárd tárgy ne tudjon egymásba süllyedni. Úgy tudom, van valamilyen rigid body (bár még nem nagyon használtam, csak videóban láttam), de én olyasmire gondolok, amivel már a tervezésnél se tud a két tárgy egymásba menni. Remélem érthetõen fogalmaztam, és elõre is köszi a választ!
A méretarányt is igyekeztem megtartani. A tévéképernyõn mikor mutatják az asztalt, ott a képet megnyújtják tehát arról dolgozni csak összezavar. Mára a lábai is jobban tetszenek, és a bõr a sarkoknál. A golyók és a L alakú leposztózott mandiner fal is méretében közel áll a valósághoz , de még biztos lehetne jobbat. Legalább is szerintem. Csak valahonnan kéne sok közeli kép , a legjobb az lenne ha lenne helyem és pénzem hogy igazit tarthassak. :)))
Azt kéne ha lehetne, hogy van a blendernek egy games engine készíteni egy snooker szimulátort. Játszanék rajta, esetleg nem tudom melyik snooker szimulátorba lehet bekonvertálni, mert láttam már sok asztalt azonban mindenki félredumál hogy direkt egyedit szeretne, miközben nem képes elkészíteni azt amit szeretne, és megdumálja magában. Ezen is sok meló lenne még hogy olyan legyen mint az eredeti , de nehéz képek alapján elkészíteni olyanra mint ami a Világbajnokságon van. A színeket is nehéz beállítani meg a fényeket hozzá , hiszen csalóka milyen fényviszonyok voltak azon a képen amirõl dolgoztam. Márpedig nem egy képrõl van szó. Hol aranyszínû hol sárgásnak látszik az asztal alja a fa széle nem tudom milyen fából van pedig keresgéltem utána. Videókból mentettem ki képeket. Az asztal alján az a hõfok szabályzó az is mára más mint amit én készítettem , de annyi legyen a legkevesebb mert az már nem érdekel. Kerestem hol lehet anyagot találni STAR asztalról , de nem nagyon találtam közeli képeket. A Strachan az a posztó márkája.
Igazából szerintem van még rajta amivel el lehet szórakozni. Néha nap eljátszok ezzel-azzal meg itt-ott még változtatok rajta. Egy közelebbi meg világosabb meg stb.
Parent to Armature Deform with Automatic Weight után ezt a hibaüzenetet kapom: "Bone heat weighting failed to find solution for one or more bones." Valaki találkozott már ilyennel?
Egyre jobban néz ki. Világítás lehetne kicsit erõsebb.
De nem ertem,hogy miert szerencsetlenkedsz azzal a fosadek galeriaval? Van 8000 ertelmes kepfeltolto oldal (pl. imagerz.com),felrakod oda,direkt link masol itt pedig kep beszurasa gomb.
Na remek, mert ha kezelné valaki ezt az "alfórumot" akkor kiírhatná hogy tehet valaki fel képeket. Ilyen egyszerû lenne a dolog csak ki lenne írva mint máshol és rákattintana valaki már is ott lenne a példa. Illetve az esetembe törölhetné amit sikerült oda alakítani. :) Modi ? nem tudom hol keressem, aztán kéne valaki aki aki ápolja az oldalt, aki felelõsséget vállal az oldalért.
Szorosan összefügg a blender fejlesztése ezekkel a filmekkel. 2005-óta van ez így, hogy a fejlesztõk és a 3d-s mûvészek közösen készítenek rövidfilmeket. Ez alatt az idõ alatt a fejlesztõk kifejezetten azokkal a fejlesztésekkel foglalkoznak, ami a filmhez kell. Rengeteg dolog, ami a blender-ben most benne van ezeknek a filmeknek köszönhetõ.
A háromezres cél teljesült. Így meg lett hosszabbítva. Még 18 nap van hátra. Remélem sikerül és összejön a pénz. Rajtam nem múlott...
Magyarországról csak 7-en támogatták eddig a projektet. LINK Van 20EUR lehetõség is, ami kb. annyi mintha az egyik hétvégén nem mennél el bulizni... Mai nappal lejár a határidõ ahhoz, hogy 3000 támogató legyen. Szóval ha még valaki gondolkozik rajta, akkor már ne sokáig tegye.
Van olyan lehetõség is, hogy csak akkor kerül neked ez az egész pénzbe ha a végcélt 500,000 EUR eléri a gyûjtés ha sikertelen lesz akkor nem kerül semmibe.
Most 45Euróért elérhetõ az összes traning video a blender cloud-on és ezzel támogatod a Goosberry projektet is, ami nagy lépés lehet a blender életében. Én befizettem rá nem bántam meg. LINK
Na,akkor Ubuntu reinstall utan neki is allok tanulmanyozni,koszi szepen!
Cyclesben hogy a villamba lehet megoldani egy auto gumijanak az oldalfalan levo feliratozasokat? Mert az vilagos,hogy az egy sima textura de csak 2.4-re vonatkozo videot talaltam,azon meg nem igazodok el.
Igen, ott beállítottam. Éppen most próbáltam ki hogyha videokártyával akarom csinálni akkor a Cycles Render-re váltok és ott pedig a jobb oldali menüben Device/eszköz GPU Compute és akkor abban is tényleg a GPU-t használja. Hát ez érdekes dolog, szerintem mindkettõvel lehet jól megcsinálni. Arra gondoltam hogyha 2 kamera van és azok közül a nézetet váltani.
Felcsillant a szemem amikor meglattam a wireframe render opciot,aztan gyakorlatban oriasit csalodtam. Ezt megoldhattak volna elegansabban is :/ A 600k polygonbol allo modellembol csinalt majdnem 1,5M polyt,igy meg mar nem tudom kirenderelni mert elfogy a RAM. Ha a subdivide-okat veszem lejjebb akkor meg nem az igazi :| Szoval marad a jo oreg texturas b.szakodas...
Amugy Cycles CPU-val tenyleg gyorsult meg az en oskovulet gepemen is 3-4 percet letudott faragni a render idobol.
Persze,hogy mas kepet ad mert az meg nem a final render csak egy preview. Nem,nem ez az elonye...azt sima CPU renderrel is megoldhatod,hogy rendered nezetben forgatod a modellt. Az igazi elonye a vegso rendernel jon ki. Ugye User Preferences-ben beallitottad,hogy tenyleg CUDA-t hasznaljon?
Magat a kamerat is tudod mozgatni az XYZ tengelyeken. Nagyjabol allitsd be,utana a legegyszerubb ha nyomsz egy N betut kamera nezetben (Numpad 0) es Lock Camera to View ele teszel egy pipat.
Köszi, de így más képet ad. Gondolom az az elõnye hogy több irányból megnézhetõ. A másik dolog pedig az lenne hogy van ott közben különbözõ kamera nézet. Azt hogy kell váltani? Én is próbáltam egyszerû testekkel a nézeteket váltani de valahogy nem jöttem rá. Én úgy csináltam hogy: Hozzáadás-> Kamera, ami megjelent de nézetet nem tudtam váltani. Az erõforrások.Hát igen, bizony jó nvidia kártya kell hozzá.
nvidia kartya (lehetoleg valami bitang) + Cycles render motor
Egyszer kérdeztem valamit tõled a #885 h.sz.-ban a renderelésrõl, és ott raktál be egy yutub-os linket. Ahhoz mit kell beállítani hogy nekem is úgy csinálja mint a videóban? Blender 2.67-es verzió van. Meg most már több lett a ram is. 2x4GB Kingston HyperX Blu 1600MHz. Jobb lett tõle érezhetõen.
A lényeg hogy a forma lába eléggé eldeformálódik, amikor behajlítja a térdét, és erre szeretnék valami megoldást találni.
Köszi! És arra tudsz valamit mondani, hogy miért mozog az egész mesh amikor csak egy csúcsot akarok mozgatni? Lehet, hogy nem számít de azért annyit mondok, hogy egy armature-ral van összekötve, bocs nem tudom, hogy mondják magyarul.
Edit mode-->kivalasztod azt a reszt,amin szeretned alkalmazni a Smooth-ot,P-->Selection. Levalasztott reszen Object Mode-ban Smooth,utana kijelolod a ket elvalasztott reszt es Ctrl+J.
Azt meg lehet oldani valahogy, hogy a Smooth-ot csak egy kiválasztott területen alkalmazzam, és ne az egész mesh-en?
Köszi!
Udv!
Sajnos idehaza annyira nem elterjedt,a hivatasososok inkabb a 3DS Max-ot hasznaljak de BlenderArtists.org-on talalni szep szammal ide vonatkozo munkakat es nem is akarmilyeneket.
Na most az egyszer hátha én is tudok segíteni valakinek, akinek ugyanilyen problémája van/lesz. Igazából a probléma okát megmagyarázni nem tudom, de a képen kékkel bekeretezett helyen az 1-et át kell írni -1-re.