Na egy kis F1 :) Ferrarik indulnak az elsõ sorból Indianapolisban! 1 M. Schumacher Ferrari 1:10.832 2 F. Massa Ferrari 1:11.435 3 G. Fisichella Renault 1:11.920 4 R. Barrichello Honda 1:12.109 5 F. Alonso Renault 1:12.449
Hát szerintem az azért gyanús egy picit, hogy olyan hátul van. Várjuk meg az estét. Viszont Massa -nak hoznia kellene a gyorsaságát a futamon is, hogy minél több pontot veszítsen Alfonso.
szép volt fiúk! :)
Sz=ep volt a verseny, de tetszett meg Trulli + Liuzzi is
Úgy tûnik, hogy az amerikai gyõzelem nem csak a gumik miatt történt, hanem mostmár a kocsi is kezd a régi lenni! Már éppen ideje volt! Ha az éven nem is de jövõre már biztos 100%-os lesz az autó és visszatér az "unalmas" Ferrari fölény!!! Kezd helyreállni a rend!Az van elõl akinek kell!
És Massa is jól teljesít végre!
még ne kiabáljuk el azért, de bíztató a helyzet
Ja szerintem kár volna érte, ha jövõre kitennék! Lassan beleszokik a csapatba és már egészen jól nyomja!
Nahát, ez a verseny nagyon tetszett! Bár az tény, hogy csak 2 pontot hoztunk Alfonzón, de az a tény, hogy rongyá vertük a rönót otthon, ez nagyon jó! :P És külön gratula Massának, mégjobb lett volna, ha 2.lesz, megérdemelte volna!
gyõztünk is ma :)
Massáért kár, de majdcsak jobb lesz
Most az a lényeg, hogy beérjük Alfonzót és a Rönót.
nem, hanem általában az asszony húz fel MKB Veszprém meccs után, de azóta észrevettem, hogy minden magyar akkor érzi magát a csapat tagjának, ha nyernek...
na látod,ez pl NÁLAM nem így van.ha veszít a kedvenc futballcsapatom,akkor kikaptunk,ha gyõz a kedvenc csapatom,akkor nyertünk. bár én nem érzem magam akkora f1 fannak,azért túlzás lenne már,h erre rámondjam h nyertünk,dehát sztem bandee elég nagy fan,eléggé szereti ahhoz a ferrarit,h a csapat része ezenáltal.mert ugye egy futballklubhoz is hozzátartoznak a szurkolók,gondolj bele,h élnének meg a klubok szurkolók nélkül...
Én mindig többes számban szoktam beszélni a csapatról, mert ha a csapat örül, akkor mi drukkerek is örülünk, ha a csapat veszít és szomorú, akkor mi is szomorúak vagyunk. Ne kötözködj feleslegesen plz :)
én is így vagyok vele...emléxem egy versenyre 96ból, (milyen rossz év volt...) a felvezetõ körben elfüstölt a masina...már nevettünk rajta apámmal(mondjuk akkor még csak 8 voltam)de szurkoltunk, és sírtunk, de örültünk is egyben, ha jól sikerült egy futam
itt csak a többesszám/egyesszám használatáról beszélek... mi, magyarok így szoktuk, pl. nyer a válogatott, akkor azt mondjuk meccs után a kocsmában: "de jól játszottunk, hogy megvertük õket", ha veszítenek: "szarok voltak a fiúk"...
itt nem arról van, szó, hogy nem drukkoltál, hanem arról, hogy nyelvtanilag úgy alakítjuk (mi, magyarok) a mondatokat, mintha a POZITÍV eredménynek mi is a részesei, elõidézõi lennénk, míg a NEGATÍVBÓL szeretünk kimaradni...:)
ne általánosíts(lehet h a kocsmában lévõ 50-60 éves faszok így vannak vele,de pl én nem,és úgy látom bandee sem,mondjuk én nem vagyok akkora ferrari fan,h többesszám elsõ személyben beszéljek,én csak a Real Madriddal vagyok így,bár azért eléggé szeretem a ferrarit,éppen azért is,mert már 5 éve koromban is ferraris voltam :))
„Ez egy rendkívül lényeges teszt lesz a számunkra, ahol az egyik legfontosabb feladat a következõ három futamra történõ gumiválasztás lesz majd." - nyilatkozta Schumacher. „Mindezek mellett természetesen a lehetõ legalaposabban fel szeretnénk majd készülni a soron következõ futamokra, mint például a Német Nagydíjra. A csapat minden egyes tagja kellõ motivációval rendelkezik, de mindenképpen szükségünk van az „ágaskodó lovacska" minden erejére ahhoz, hogy megnyerjük a világbajnoki címet." - tette hozzá bizakodva a Ferrari német pilótája.
Hello'
Nem szeretnek alkalmatlankodni a topicban de nem tudja vki annak a zenenek a cimet amit Schumi dudolt(a szerelok is enekeltek) amikor ment befele merlegelni. elore is nagyon koszi
Nekem az tetszett, ahogy felevenítették a VB döntõben a franciverést és az orruk alá dörgölték újra
(bocsánat, nem bírtam ki...)
DJ Schumi és DJ Massa
Sajátságos show-val szórakoztatta a nagyérdemût Michael Schumacher és Felipe Massa a Vodafone mai heidelbergi sajtótájékoztatója elõtt. A két pilóta bemutatta a mobiltelefon társaság új találmányát, a Radio DJ-t, melynek segítségével a telefon tulajdonosok saját rádiómûsort állíthatnak össze kedvenc dalaikból mobiltelefonjukra.
„Jó móka volt zenét mixelni a Radio DJ-vel, de most már arra koncentrálunk, hogy vasárnap támadjunk a versenyen és jobban felzárkózzunk az elejéhez.” – mondta Schumacher.
A hétszeres világbajnok és csapattársa ezután igazi DJ-ktõl tanult egy kis scrach-elést és mixelést, majd inkább ráhagyták a zenecsinálást a profikra és futball trükköket mutattak be a nézõknek.
„A zene és a futball keveréke nagyszerû show-t nyújtott. Azt hiszem a szurkolók élvezték a mi fellépésünket és a DJ-k fellépését egyaránt.” – nyilatkozta Massa.
augusztus 2-án lesz ugye a jótékonysági meccs,ahol schumi és massa is játszani fog,660 a beugró,vannak szektorok ahová 1660,de sztem megéri.én megyek amúgy a puskás ferenc stadionban lesz 20:30kor
Kubica a leggyorsabb, Schumacher a második
Az edzés elõtt leszakadó esõ nyomai miatt nehézkesen induló edzés rendkívül mozgalmasra sikeredett végül. A még kissé nedves pályára kilátogató versenyzõket többször is megviccelte az idén ritkán látott körülmény, ám amikor teljesen felszáradt az aszfalt, beindult a mûszak.
Olyannyira, hogy a pénteki napon csak igen keveset pályán lévõ Renault csapat ezúttal összesen 18 kört tett meg, igaz nem nagy eredménnyel. A mai napon komoly problémába ütközõ gárda autói csupán a 11. és 15. helyet tudták megszerezni.
Nem úgy a nagy kihívó a Ferrari, ahol egy második és egy ötödik hellyel büszkélkedhetnek. Az edzést megnyerõ Kubica után ugyanis ott van rögtön Michael Schumacher, aki ráadásul sokáig a legjobb kör tulajdonosa is volt.
Schumacher megelõzi Raikkönen-t, Alonso pedig bejön mondjuk 5.-nek, és minden jó lesz! Ámen!!! Az a gáz, hogy szerintem Alonso megint más taktikán lesz, mert nem hiszem, hogy ennyire lassú lenne!!!
remélem Schumi nyer ma
biztos máson lesz, de annyi elõnyt ki kell majd valahogy autózni, hogy Massa is és Schumi is majd elé jöjjön be, meg jó lenne ha Kimi meg még valaki ugyanígy cselekedne:D
Az amerikai gyõzelem után még én is azt hitte, hogy ez csak a gumiknak köszönhetõ, de most már látszik, hogy nagyon sokat javult az autó!!! Szerintem Schumacher már nyeri a vb-t, nem véletlenül lett hétszeres világbajnok! Remélem ez is bejön, mint a verseny tippem, ezért Ámen!
Ha megnézel egy tavaly elõtti futamot akkor ugyanazt fogod látni, mint amit ma kihagytál, annyi különbséggel, hogy Barrichello helyett most Massa lett a második! Visszatértek a régi szép idõk, az "unalmas" Ferrari körözgetés az élen!
Jobban aligha alakulhatott volna a Ferrari Német Nagydíja. Michael Schumacher az elsõ, Felipe Massa a második helyen végzett, miközben a nagy rivális, Fernando Alonso csak ötödik lett.
Michael Schumacher (1. hely): "Szuper! Nem is találok szavakat erre az autó-motor-gumi csomagra és az egész csapat teljesítményére. A La Castellet-i teszten keményen dolgoztunk és boldog vagyok, hogy ma learathattuk ennek a munkának a gyümölcsét. Szeretnék Felipének is gratulálni, mert nagyszerû versenyt futott. A VB ezen szakaszában rendkívül fontos sok pontot hozni a riválisainkon. Már a mai pilótaparádén is nagyszerû érzés volt a szurkolók támogatását érezni – és hihetetlenül örülök, hogy ezt most egy gyõzelemmel hálálhatjuk meg. A világbajnoki címért folytatott harc most mindkét bajnokságban nyíltabb. Hat verseny van még hátra és tovább kell nyomnunk, hogy a pontversenyben vezetõt továbbra is nyomás alá helyezzük. Optimista vagyok és várom a következõ versenyeket.
Felipe Massa (2. hely): „Jobban alakult a verseny a vártnál. Már tegnap reggel láttam, hogy igazán gyorsak vagyunk – különösen használt gumikon volt lenyûgözõ a sebességünk. Emiatt meggyõzõdésem volt, hogy a versenyen még erõsebbek lehetünk, ami utólag beigazolódott. Jó rajt után, jó volt az elsõ boxkiállásom és nagy volt az elõnyünk, így biztonságban célba tudtam vinni az autót. Intelligens versenyt futottam, ami a szezon ezen szakaszában nagyon fontos volt a csapatnak, ha szem elõtt tartjuk mindkét bajnokságban a kitûzött célunkat. Most ugyanezzel az elánnal és koncentrációval kell végigcsinálnunk a bajnokságot. Rövid távon remélem, hogy ezt az erõs teljesítményt Budapesten is meg tudjuk ismételni.”
Ross Brawn, technikai igazgató: „Jobb eredményt nem is kívánhattunk volna. Az autó, a Bridgestone-gumik és a motor tökéletes volt. Amikor Kimi bejött az elsõ boxkiállására, beigazolódtak a várakozásaink és onnantól kezdve csak arra figyeltünk, hogy óvjuk az autót és a gumikat, ami sikerült. Az elmúlt versenyeken bevezettünk néhány újítást és ez a maranellóiak kemény munkájának a gyümölcse. Michael és Felipe is tökéletes teljesítményt nyújtottak ma. Ráadásul mindkét világbajnokságban fontos pontokat dolgoztunk le. Tehát minden okunk megvan arra, hogy optimistán várjuk a szezon hátralévõ részét, persze nyugodtnak és koncentráltnak is kell maradnunk.”
Jean Todt, csapatfõnök: „Problémamentes versenyünk volt, tökéletes autóval, nagyszerû versenyzõkkel és tisztán fölényben lévõ gumikkal. A pillanat, amit a mai napból meg fogok õrizni az, hogy a három kedvenc versenyzõm állt a dobogón. Holnap azonban vissza kell térnünk a földre és a következõ, budapesti versenyre gondolni. Ameddig matematikailag lehetséges, addig nem fogjuk feladni a céljainkat – és emellett most is kitartok. Tehát most még inkább, mint eddig mindkét lábunkkal a földön kell maradnunk, hiszen ez most csak egy kettõs gyõzelem volt – persze ez is nagy siker. Arra is szeretném felhívni a figyelmet, hogy ez volt a Bridgestone 100. futamgyõzelme – és annak is örülök, hogy a Spa-Francorchamps-i 24 órás versenyen a GT2 osztályban három Ferrari F430-as végzett az elsõ három helyen.
hát, rendesen, bár kihagytad, hogy Massa is megelõzte Iceman-t :D Hát, így nem hiszem, hogy felvesznek jósnak... :P:P
Fernando Alonso vasárnap alárendelt szerepet játszott a futamon, annak ellenére, hogy valójában megsemmisítõ gyõzelemre készült Michael Schumacher ellen.
Az uralkodó világbajnok csupán csak az ötödik helyet tudta megszerezni magának a futam során, és ez is láthatóan némi segítség árán sikerült. A versenyt Michael Schumacher nyertre, aki ezáltal 11 pontra csökkentette hátrányát a Renault vezetõjével szemben.
Alonso azonban úgy érzi mindennek ellenére nincs oka aggódni.
„Nem gondolom, hogy rosszak lettünk volna a versenyen. Sõt, amennyiben az elsõ gumiabroncsaink is jól mûködnek, a dobogó is elérhetõ közelségbe került volna.
„Tökéletesen biztos vagyok benne, hogy ha Magyarországon helyesen választunk, akkor visszatérünk az élre. Egyelõre nem vagyok gondterhelt. Amíg elõtte (Michael Schumacher) vagyunk, addig nincs baj, de tartanunk kell egy kis ûrt a végére."
Alonso elsõ gumiszettes kijelentése azért is érdekes, mert amennyiben õ abban a szakaszban szenvedett, akkor a második szakaszban jóval gyorsabbnak kellett volna lennie. Ez azonban nem történt meg, sõt Fisichellánál sem volt gyorsabb, aki pedig a második szakaszon panaszkodott szemcsésedésre. Valójában az elsõ „körben" a Ferrarik hajtottak nagy tempóban, amit csak Kimi Raikkönen tudott tartani, sõt vezetni.
Ez még azt is meg tudná magyarázni, ha Schumi egy versenyen lekörözné!
A McLaren-Mercedes elsõsorban ugyan saját helyezéseiért harcol, ám a csapatnál nem rejtik véka alá, hogy örülnének annak, ha Fernando Alonso jövõre az 1-es rajtszámot is magával vinné a csapathoz.
Martin Whitmarsh, a csapat üzleti vezetõje úgy véli, hogy a Renault-nak és a McLarennek szorosan együtt kell mûködnie a Michelin fejlesztése terén azért, hogy meg tudják verni a Ferrarit: „Ez egy izgalmas világbajnokság. A Renault egy erõs csapat és Alonso nagyszerû világbajnok.” – nyilatkozta a brit szakember - „Jelenleg a Ferrari felfelé ívelõ tendenciában van. A Michelin, a Renault és a McLaren keményen együtt fog dolgozni, mivel közös az érdek: a szezon hátralévõ részében meg akarjuk verni a Ferrarit. A legutóbbi három verseny trendje aggasztó.”
remélem Kimi a Ferrarihoz megy és magaelé engedi a futamokon MS-t, majd ártatlanul bejelenti: "csak a gumikat teszteltem..."û
...így a Ferrarinál lesz az 1-es rajtszám és nem viszi Nyalonzó a McLarenhez...
A Bridgestone Hockenheimban megszerezte századik Formula-1-es gyõzelmét, amivel sporttörténelmet írt. A következõ száz gyõzelem alapkövét a Hungaroringen fektetné le a japán szállító.
"Az elmúlt hétvégén szerzett gyõzelem mérföldkövet jelent a Bridgestone Formula-1-es történetében. A századik gyõzelem." – jelentette ki a motorsportigazgató, Hiroshi Yasukawa.
"A jövõ hétvégén el szeretnénk kezdeni a következõ száz diadal begyûjtését. Fontos pontjához érkezik a világbajnokság a partnereink számára, és szeretnénk a lehetõ legnagyobb mértékben támogatni õket."
A Magyar Nagydíjon komoly csatára számítanak a Michelin csapatokkal. "A Hungaroring az egyik leglassabb pálya a versenynaptárban. A folyamatos irányváltoztatások miatt az abroncsok nem tudnak lehûlni. Mivel a Magyar Nagydíj augusztusban kerül megrendezésre, olyan abroncsokra van szükségünk, amelyek ellenállnak a hõségnek. A pálya felülete inkább sima, ezért puhább keverékeket használunk majd, a megfelelõ tapadás érdekében. Bízunk benne, hogy a Hungaroringen is versenyképesek leszünk." – így Hisao Suganuma.
"A jövõ hétvégén el szeretnénk kezdeni a következõ száz diadal begyûjtését." Ez jól hangzik!!!
A versenybíróság döntésének értelmében Fernando Alonso két másodperces büntetésben részesül. A spanyol pilóta minden idejéhez két másodpercet adnak a szombati idõmérõ edzésen, így ennek alapján kell majd felállnia rajtrácsra vasárnap. Michael Schumacher Monacóban kapott hasonló büntetést, neki az utolsó helyrõl kellett rajtolnia. Akár csak Monte Carloban, a Hungaroringen is nehéz az elõzés, így Alonsonak nem lesz könnyû dolga.
A versenybíróság nemcsak a Doornbossal szemben tanúsított magatartása miatt rótta meg a címvédõt, Alonso a sárga zászlós figyelmeztetés ellenére is elõzési manõvert hajtott végre, s ezt a felügyelõk szükségtelennek és veszélyesnek ítélték.
A második szabadedzés alatt Fernando Alonso az utolsó szektorban utolérte Robert Doornbost, aki nem tette azonnal szabaddá az utat a címvédõ elõtt. A spanyol pilótát meglehetõsen felbosszantotta az eset, és a célegyenesben ökölrázással próbálta helyre tenni a holland versenyzõt, a következõ körben pedig lefékezett Doornbos elõtt, hogy 'visszaadja' a feltartást. A két autó veszélyesen közel került egymáshoz, ezért a felügyelõk sem bánhattak kesztyûs kézzel Alonsoval.
"Mindenkit érdekel az eset, mivel ezt követõen húsz kamera várt rám. Csak az történt, ami minden versenyen vagy teszten történik, ha leköröznek valakit. Egyes autóknak nagyon sok idõre van szükségük, és a versenyzõk sem néznek a visszapillantóba. Ilyenkor a lekörözéskor kell a tudatukra adni, hogy legközelebb használják a tükröt. Úgy tûnik, ez a jelenet most nagyon nagy jelentõségû." - nyilatkozta Alonso a büntetés nyilvánosságra hozatala elõtt.