A legelsõ GDCn, amikor még úgy volt, hogy lesz, akkor is emlékeim szerint külön mondta Will Wright, hogy egyenlõre csak szárazföldi civilizációt lehet, tehát nem lehetett volna a vízben maradni. Tudtommal jóval egyszerûbb lett volna a pocsolya rész és a mostanihoz hasonló, csak halakkal (és gondolom már itt is "párkapcsolattal", na meg kicsit érdekesebb talán, hogy a vízi lényed jellegzetességeibõl kiindulni a szárazföldihez) lett volna a vízi rész.
Elméletileg ehhez is majd akarják ontani a kiegészítõket, remélem is, itt is sok dologgal lehet majd utólag bõvíteni a játékot.
Valószínû. Meg gondolom egy rakat kütyüt is kiadnak majd hozzá mint a simsnél. Csak lenne már kész:)
Nemhagyják ki. A legújabb videókban mind benne vannak. Vagy azok nem is olyan újak? De mintha az E3-as videóban is ott lett volna, már sokkal komplexebben, guszta meselátvány köntösben, túlzott színekben pompázva!
Amennyire én következtettem a videókból és cikkekbõl:
a vizi életet láttuk, bár egy idõben az volt, hogy ezt kiveszik a játékból. Innen elõbb útóbb a szárazföldön lyukadunk ki. Lehet ismerkedni, növényt zabálni, állatokat megtámadni, szaporodni. Tánclépésekre, éneklésre, vagy más, a lényünkre jellemzõ tulajdonságra, skillre megtanitani a csemetéket, és ahogy figyeltem, ez a jellemzõ valami késöbb is megmarad (késöbb dárkákkal táncolnak, majd ürhajókkal).
Aztán jön az eszköz használat. Igazából csak dárdákat láttam, de azzal máris ügyesebben ment a vadászat. Aztán az idõjárás miatt kénytelenek voltak a lények meghúzni magukat, galyakból csináltak a fejük fölé tetõt. Ahogy teltek az évek, nõttek ki az új karok, a galy tetõk szépen átalakultak agyaggal bevont kis kunyhókká, majd késõbb kõbõl vágott, fából faragott házakká. A dárdákból fegyverek lettek. A környéken más fajok is fejlödtek, vagy csak a faj tagjai különültek el más fajta városokba, a lényeg hogy a vadászat is megváltozott. Immár falu, falu között húzodott a vadászmezõ, de az ellenállás erõsödésével ezt már inkább harcmezõnek nevezhetnénk. Jöttek a pici kis guruló tankok, rakéták. Lebegõ tankok, repcsik, majd a bolygó körüli lebegõ ürhajók. Mikor tisztázodott ki is az úr a bolygón, ez a pici hajó elindult a világürbe felfedezni. Hol szétrombolt egy idegen világot, hol felteleportált pár lényt, vizsgálatra, és gondolom további fejlödéshez, hátha van náluk valami érdekes.
De majd ugyis megláttjuk, mi lesz :)
A legjobb az igért MMO féle rész lesz, ahol világunkat megoszthatjuk a neten, igy fejlettebbnél fejlettebb civilizációk csaphatnak össze. És végül megalakul a Birodalom, mely az egész univerzumot az úralma alá hajta, és csak pár ellenálló marad szétszórva és elbujdosva a naprendszerek között :P Fincsi
Az a videó a legrégibb és legelavultabb darab (pl a viziéletet is kihagyják az alapjátékból). Keress még videókat, mert vannak jópáran, és sokkal naprakészebbek.
Azt nem hiszem:) Én már nagyon rég szerettem volna egy ilyen jellegû játékot. Viszont 2 dolog. Az egyik, hogy ahogy a hivatalos honlapot néztem gondolom lesz magyar nyelvû is hisz az oldalt is meg lehet nézni magyar nyelven. A másik dolg meg, hogy ahogy elnéztem ezt a több mint fél órás videót nem jöttem rá, hogy azon kívûl, hogy repkedek egy darad ufóban az ûrben mi egyebet lehet majd csinálni? Ok azt láttam, hogy kapcsolatfelvétel meg terraformizálás de példáúl technikai fejlõdés? Mondjuk jobb és szebb ûrhajók és technikák kifejlesztése? Mondjuk azt sem értettem, hogy azon kívûl, hogy a városodban az épületeket saját magam tervezhetem meg van e valami egyébb funkciója is? Egyébként az nagyon tetszett hogy egy egész galaxist be lehet járni! Ha jól értettem Will Wright szavait a galaxisban több mint 70 ezer naprendszer lesz. Ha ezeknek csak a felében lesz inteligens élet:)) ÁÁÁÁ. Kész vagyok:)
Már így is késett mert elvileg most kellett volna megjelennie csak aztán úgy döntöttek, hogy fejlesztenek még rajta. Szóval ne csússzon tovább mert már így is tûkön ülve várom:)
igen tudom, csak kicsit félreértelmeztem a dolgokat. Több forrást is olvastam, és más volt kicsit az öszkép. De hát akkor várjuk tavaszra a dolgot (meg lehet kövezni, de remélem hogy késni fog, és csak nyáron jön ki. legalább nem a suli láttja kárát a dolognak :DD)
A végigjátszható a játék még nem azt jelenti, hogy jó is, ahogy van, csak éppen futtatható, nem csak pár percnyi játékig néz ki úgy, ahogy õk elgondolták. Ez még az a pont, ahol még tényleges tartalom is kerül bele, átdolgozhatnak részeket, amirõl kiderül, hogy úgy nem jó, hemzseg a bugoktól, stb.
"Az IGN a Maxis embereit faggatta a Spore távollétrõl, a megjelenésrõl, a DS változatról. A játékot 2005-ben mutatta be Will Wright, a The Sims atyja. Mindenkit földhöz vágott az újabb kasszasikernek tûnõ játék alapötlete, ám az évek teltével csak nem akart megjelenni az a fránya játék. Patrick Buechner elmondja miért is. Patrick szerint éjjel-nappal dolgoznak, rabszolgahajcsárok ostorozzák a hátukat és még így is csak alfa stádiumba sikerült elkormányozniuk a játékot, ami annyit tesz, hogy az elejétõl a végéig játszható, azaz kis homozigótából univerzumot rabszolgasorba döntõ agresszorba fordulhatunk. Az összes pályaszerkesztõ és játékhoz köthetõ segédprogram készen áll, azokat is beleértve, mellyel a játékosok készíthetik el saját maguk által megálmodott tartalmakat. A csapat a játékmenet polírozását végzi, lényegében játékosokat ültetnek a Spore elé és hagyják õket játszani, majd beszélgetnek velük és a tapasztaltak alapján agyoncsapják a csõrösszájú nyulakat, ha azok túl sok gondot okoznak. Esetleg elveszik tõlük kedvenc, hastájékon kinõtt szúrószervüket.
A visszajelzések hihetetlen jók. A játékosok közül sokan hallottak már róla, de még nem volt alkalmuk játszani vele. Meglepte õket a játék alapötlete és imádják, hogy mindent maguk kreálhatnak meg a játékban. Fõként hardkóros és The Sims játékosokat toboroztak egyébként a teszteléshez.
A lipcsei kiállításon majd mindenki ráteheti a kezét és játszhat vele. S hogy miért ott és miért nem itt. A hivatalos álláspont szerint a fejlesztõk legalább háborítatlanul tudnak addig is dolgozni rajta, arról nem is beszélve, hogy az E3-on egyszer már prezentálták a játékot. Valójában kaptak egy bazi nagy táska pénzt a GC szervezõitõl, de ez csak feltételezés.
A PC verzióval egyidõben érkezik a DS változat, melyet teljesen újraírtak és az eredeti egy adott aspektusára összpontosít. Az Amaze Entertainment végzi a fejlesztést.
A megjelenés kapcsán annyit tudni, hogy 2008 április 1 és 2009 március 31 között lesz valamikor. Állítólag 2008 áprilisa után nem is sokkal. A játék megjelenése elõtt néhány héttel piacra dobják majd a teremtmény kreátort, ahogy a The Sims-nél is tették anno."
Azért kiváncsi vagyok, ha elvileg augusztusban bárki játszhat vele a bemutatón, és már most is csak erõkiegyenlítés kell, akkor miért csak tavasszal jön ki?: ) No mindegy, azt a vizsgaidõszakot már ugyis elkönyveltem bukásnak. :)
ha nincs kész a játék akkor szerinted honnan lenne meg a boltoknak?
Én tuti elõrendelem a játékot! Tényleg nem lehet már elõrendelni?
Már meg is van mien fajjt fogok kifejleszteni. Meg vannnak az alfajok is. Szvall már csak a játék kéne!
Biztos vagyok benne. Amúgy azt halottam, hogy azért csúszik, mert bele akarnak rakni olyan dolgokat, amikre eddig a technika nem volt képes. Szóval szerintem kell alá majd a vas rendesen.
Hát igen, ez a játék, ez kihagyhatatlan lesz. Igy nézegetve a videót úgy érzem magam, mint anno a Black&White-ot várva. Ott is sikerült valami felejthetetlent alkotni.
(és örömmel látom, hogy a vizi élet mindig nem marad el.. remélem a lényünk kialakítása sem lesz mindig teljesen választható, hanem függni fog valahogy a környezetétõl, korai táplálkozási szokásaitól stb..)
Na ez alapján még az is lehet, hogy együtt jön a Sims 3-mal 2009-ben (bár szerintem az is csúszni fog).
Nemááá... Akkor jövõ év tavaszáig várunk...
No more Spore in '07 Will Wright's ambitious evolution/civilization/creature creation title is now being targeted for Spring 2008.
Though console owners will have a cornucopia of titles to choose from this fall, PC gamers were looking forward to one in particular. Spore, the hugely ambitious new project from Sims creator Will Wright, was slated to be out later this year, and was presumed by many to be one of Electronic Arts' tentpole holiday releases.
Well, presume no longer. Today during a post-earnings report conference call with analysts, newly re-installed EA CEO John Riccitiello shattered many-a-gamer's dreams by announcing that Spore is no longer on the publisher's 2008 fiscal year calendar, which ends on March 31, 2008.
"Spore is a title we have enormous confidence in," Riccitiello told analysts. "I've had the chance to review the title three times in my short return to the EA and it looks fantastic. I will also tell you that its release will be right up [to] the bubble in Q4 [of fiscal '08], if not sometime in early fiscal '09 so we don't feel comfortable in forecasting it." No specific mention was made of the DS version of the game.
As is often the case with high-profile titles, quality control concerns were behind the delay. "We're focusing on quality to make sure we build a franchise that feels more like The Sims, a franchise that we hope...to see around for some time in the future." Riccitiello promised, hinting the publisher has big plans for the property.
Hát igen ... egy-másfél éve is voltak ilyen videók a játékról, mint most. Ha Wright bácsi az év második felét mondta (márpedig így volt ... a Colbert showban tette mindezt), akkor örülhetünk, ha december 31.én kijön a játék :)
Az eddigi videók lényegében semmit nem mutattak a játékról sztem. A reklámkampány sem valami erõs. Szerintem még jó darabig várni kell a játékra.
az edigi videók talán semmik?
Jézus, ezek szerint még sehol nincsenek a fejlesztéssel, ha még most vesznek fel ilyen kvalitású embereket.
Akkor a gyengébbek kedvéért (bár a videóban ott vannak):
- Kétlábú/négykezû/egyszemû/buzogányfarkú lény építése: Remélem ez nem kíván túl sok magyarázatot. - A Galaxy osztályú Enterprise mint az UFO: A Star Trek nevû sci-fi sorozat egyik hajóját modelezték le az editorokban, jelezve, hogy mire képes. - Terraformáló cuccok: Bolygóátalakító szerkentyûk akcióban. Páratartalomnövelés/csökkentés, stb. - Monolith: 2001: Space Odyssey utalás. Evolúció automatikus felgyorsítása. - "Kapcsolatfelvétel": fajunk felveszi a kapcsolatot egy másik fajjal. - A kártyajáték: Minden dolog a játékban elõkereshetõ lesz kis kártyák formájában, mint valami Sporepedia. - Születõ csillag gázfelhõje: Egy idõ után kész naprendszer lesz a helyén. - Bináris rendszerek: Két csillag egy naprendszerben.
- Kétlábú/négykezû/egyszemû/buzogányfarkú lény építése. - A Galaxy osztályú Enterprise mint az UFO. - Terraformáló cuccok. - Monolith. x) - "Kapcsolatfelvétel". - A kártyajáték. - Születõ csillag gázfelhõje. - Bináris rendszerek.
hát a mostani azért jobb :D egy jó tanács: látom kis kockákat, téglalapokat raktár rá a képre. Nos ha photoshopba csináltad érdemes összemosni a rétegeket, majd van egy tool ami elkeni a területet. Ezzel érdemes végigmenni a szélein, hogy ne látszodjon ennyire élesen a bevágás, hanem beleolvadjon a háttérbe. Van jobb módszer is rá, de ez a legegyszerübb! ;)