Hú wazze, megnéztem a trailerjét, hát tiszta gigantikus méretû csatározás elé nézhetek, ha megszerzem. A kérdésem a következõ: 7300 GT (GF), 2 gb ram elég a játékhoz, h szépen fusson?
Ez mit akar takatni? még nem ismerem ezt a játékot...
tehát: Supreme Commander Forged Alliance
Kiegészítõ? vagy mi ez?
Az FA ota meghalt a jatek iranti vagyam teljesen, addig 2-3 napi gamet le kellett jatszanom es mindig keritettem ra idot valahogy, most meg semmi inkabb tv-t nezek.... Kar ertem....
mi Blackstarral levertünk 2en 2 aix-et kis pályán egyszer... azóta se sikerült újra :) (igaz nem is nagyon próbáltuk)
Ezaz pont ugyanezt tapasztaltam de pl neztem miután vége hogy nem csak anyaggal csal szerintem hanem építési sebességgel 1 nuke inditója volt csak utolsó játékban melyet 1 engi station segitett na ne mondja senki hogy 2 percenkent ettöl nuke jön...
Próbáltam neten 1-2x 4v3aix-et de 1. q6600 3.2ghzn is 20 perc körül a +0 speedet verte 2. hiába voltunk "fölényben" esélyünk sem volt :)
Én egyszer gyûrtem le 2 aix-et, de csak úgy hogy felderített térképen, figyeltem mit csinál, tanulás jelleggel.
Felderítetlen térkép esetén 2 aix elsöpört, mintha nem is lettem volna ott. 22 õperc tájékán csapott be az elsõ nuke, majd egyre gyorsabban. A szárazföldi egységeket lesöpörtem, meg sem karcoltak, de a Commanderrel csak menekültem egyfolytában. Mivel nukeelháratókat kellett építeni /6-7-8 db/, így másra nemigen volt idõ. Mire összekaptam volna magam, jött az exp bomber és end.
Nem eccerû játék, csak mazochistáknak való 2-3 aix, vagy extrém spillereknek :))
Próbált már valaki aix ellen játszani párat most nyomtam FFA 4 player de valami irgalmatlan amit mûvelnek 2 játék elsõnél 1 sera volt kb 20 perc körül kinyirta a másik 2 aix-et majd engem is 2 exp bomberrel.
2. játék sera nélkül 22 perc körül percenkénti nukeok 2 aix kiesett majd 3 perc alatt kaptam 2 nuke-ot volt védelmem de 2 percenként nem birtam tölteni bele közben persze jöttek a t3 bomberek meg stb is :) Ez utóbbi 2xes alapanyaggal volt szóval nem szar egységeim voltak mindenesetre vagy én vagyok béna vagy nemtudom :)
Tegnap játszottam egy 2vs2-t (AI-kal). Én is Seraphimmal voltam és a csapattársank berakott gép is, Tech AI-ra beállítva. A gép majdnem egyedül lenyomta az ellenséget (Cybran Turtle és UEF Adaptive) és ahhoz képest, hogy Tech-en volt, végig a lvl1 tankokat küldte, igaz százával az ellenségre. Kb 1 óra körül (tehát már a meccs vége felé) küldött 2 Exp bombert és ezzel hamar el is fogyott az ellenség, nekem már csak a maradék szétszórt tornyokat kellett eltakarítanom. Csak annyit akartam ezzel mondani, hogy elég érdekes az AI beállítás, tech miért nem fejleszt komolyabb támadás elõtt, illetve a Sera AI lazán leszedte a másik kettõt, szóval eléggé unbalance a dolog.
A Reclaim intelligensen van megoldva. A járõrözõ egységek csak akkor reclaim-elnek, ha kevés a mass. Ha van elég, akkor javítanak v. nem csinálnak semmit.
Ez intelligens, mert ha nincs hova tenni a mass-t, akkor elveszik.
siman megy a reclaim automatikusan de csak úgy hogy pl kijelolsz egy roncsot utánna pedig patrol ekozben mindent osszeszed nem csak masst hanem fákat is pl.
Szerintem nem tudnak automatikusan reclaimelni. Én legalábbis szintén nem jöttem rá miként lehetne rávenni õket. Viszont ha jól láttam vannak modok erre a problémára a gpg fórumon.
Sziasztok Most raktam fel a játékot lenne pár kérdésem:
Van 1 olyan problémám, hogy a mérnökök nem akarják automatikusan begyüjteni a roncsokat. Ez bug és kell hozzá patch vagy tényleg egyesével kell minden roncsot kijelölni? A javítás az gond nélkül megy ahogy járöröznek. (Az oktató filmen nem nagyon láttom ,hogy kikéne jelölgetni) A másik: hiába jelölöm nekik ki a járör útvonalat összevisza elboklásznak (repair közben) Ez normális?
ekörül, de nem biztos, mert elõtte a tutorial mappen kipróbáltam a Major ,és a Schathis 1,5 percen belüli megépítését 50k mass storagegel, 30 SCU-val, meg 1400 mass productionnal, és azért maradt meg az 1:30 as idõpont, mert néztem az idõt
Az egyik vizes mapon(Finn's revenge) most volt egy érdekes játékom az Al(cheater,csak 15 a cheat multipliere) ellen(sima SupCom)Cybran vs UEF:
Moddal játsszok(ACU fejlesztések), és már 2 fatboyt megállítottam, de a másik 2 már a másik oldalt jött, az ACU-m meg felrobbant(pedig vagy 50000 masst beleöltem az építés fejlesztésekbe). Eközben én a bázisomban 4 SCU-m van, egyik RAS-sal, meg van egy 75%-os Monkeylordom, hajógyár, stb. A massfarmommat viszont kilõtte a T3 artyja, próbáltam újraépíteni, de sikertelenül.Így inkább reclaimeltem, és így a ML-t be tudtam fejezni.
Mind a ML, mind a 4 SCU be ment a vízbe a strat bomberek miatt. Ekkorra már nem maradt semmim, a hajógyáramat úgy tudtam megvédeni az Atlantiszok ellen, hogy az SCU-kkal reclaimeltem, meg volt még 1-2 t1 es sub is. A térkép szélére elmentem, és ott upgradeltem az SCU-kat mind Rasra, mind switchback engineer suitra, mind repair back-re.Próbáltam t3 légvédelmet építeni mindíg, de ahogy építettem, egybõl jöttek astrat bomberek, meg a t3 arty lövése. A Fatboyok is a partról bejöttek a vízbe.
Ez így elég gáznak hangzik, de mindegyik SCUm repair van, és RAS, továbbá az AL nem épített torp bombereket! Így tehát a 4 SCUm szépen épített egy másik ML-t a roncsokból, és szépen elkezdtem reclaimelni az éppen jövõ experimentálokat, majd abból ML-t építeni. Az elején még jött Atlantis, de utána csak Fatboy, Battleship, és Nuke.A battleshipet esélyem sem volt capturolni, úgyhogy azokat kinyírtam. a Fatboyt csak akkor tudtam megszerezni, hogyha egymásba beleakadtak(3-asával jöttek) A z igazi nyerõ húzás viszont az volt, hogy sok idõ után(nem jött, csak ritkán) sikerült elfognom egy Atlantiszt, így tudtam vele repülõt építeni. Eközben viszont jött 3 nuke szétterítve, hátha eltalál...amit éppen építettem ML- annak annyi lett, de megmaradt azon kívül mindenem. Mindvégig a vízben maradtam, mert ha egy pillanatra is kijövök, akkor 5 mp-en belül ott van a 10-20 strat bomber. A nuke elkerülésére a partjához vonultam, és ott reclaimeltem,capturoltem az experimentálokat. A végére lett 10 ML-em és 5 Fatboyom, valamint az Atlantisz. Az atlantisszal építettem olyan 100 körüli t3 fightert a strat bombgerek ellen, majd az egyk SCU-mmal kicsit távolabb mentem a vízben, és a strat bombereknek csalinak kweztem építeni légvédelmet. Ahogy megjöttek az elsõ stratbomberek, akkor az Atlantisz kieregette a repülõit, amik egybõl a strat bomberek felé vették az irányt.Ezután következett a partraszállása az ML-eknek, Fatboyoknak, majd a 4 SCU-nak. Természetesen nyertem.
Nem, sajnos csak ekkorában van a közvetítés, de a következõ generációnál már nagyobbra méretezhetõre igérik.
Valahogy elõ lehet csalogatni a cuccokat nagyobban is esetleg? Netán pénzes? Nekem 5 perc alatt nem sikerült rájönnöm. :) (Azaz ha van ilyen nagyon el van dugva és nem érdemlik meg... :P )
OK. Tgenap elõször is felvettetem, hátha ismert hiba. Ezek szerint nem annyira. Már próbáltam a K-lite kodek pakkot újra rakni az nem segített. Ma az alábbi driverek következnek. Véletlenül ugyan, de lereseteltem a tûzfalam éjjel (:S) így, ha az bekavart volna mostmár talán nem.
drivereket ellenõrizd, hogy a legutolsó telepítés óta nem frissítetted e, vagy egyéb programot mit raktál fel pld: Kodek Pakk! Klite, ACE gondot szokott okozni. (nekem Révai Nagy lexikon miatt fagyott ki régebbi játék [JA2,DK2], de persze nincs uninstallja) Frissísd a hangkártya, alaplapi, videókártya drivereket.
Ha ez sem segít, akkor nézd meg a http://forum.gaspowered.com/viewforum.php?f=10&sid=b33052159a5eebe949b09d991f30a466 nál a supportot, hogy van e másvalakinek is hasonló problémája. Ha nincs, akkor nyissál új topikot és részletesen írd le a szoftver-, és hardverkörnyezetet(driver, feltelepített kodek, hangkártya tipusa, integráltnál szintén) ELÕTTE viszont mindenképpen tedd meg az elején leírt dolgokat, mert a support elsõ kérdése ez lesz, hogy megtetted e ezeket az alaplépéseket..
Nekem oylan gondom van, hoyg idõnként szóval van (mint pl épp az elõbb 2x is), hoyg a map elején de van mikor nem is jön elõ egy játék alatt az, hoyg kifagy a játék. De nem szokásos módon. A hang is eltorzul úyg mintha kék-halál lenne, de nem az van elvileg (legaláis a zeseméynnaplóban nincs hibára utaló jel se, meg a minidump mappa is üres), mert idõnként (egy ideig csak míg be nem áll az a bizonyos grüüüüüüü) visszahallom a zenét. A gépem bírná, de amúyg is mikor anno toltam vitte rendesen. Nemtom nem-e az új patch csinálja, a legfrisebb van fennt iylen all-in-one telepítõs volt felrakta mindet (gyári). Szóval ti tapasztaltatok már ilyet? mert krv idegesítõ, már úrja is raktam 1x, de semmi.
Legdurvább mozzanat szerintem az volt, mikor egy top10 játékos nem ismerte eléggé a mapot, és a ACU-ját a vízre akarta rakni, közbe azon a mapon valami savas közeg van a víz helyén, és minden egység megsemmisül, ami belemegy(a map leírásában pedig benne volt), és közben nyerésre állt. A másik érdekes taktika meg 3vs3 Artic mapen az UEFj átékos a shoulder padot az elején upgrade-elte, majd az ellen térfelén lévõ hajógyár(T2,ezért sok mass) roncsát reclaimelte 2007.11.26. SCL vs TAG
quadv.com-on szoktátok nézni a SupC:FA közvetítéseket, mert eléggé sok fenn van, 2 igen jó beszélõkével megáldott emberrel "We are gone be live,live,live"
szerintem elég egyértelmû, azt csinál a patch ami a neve tehát a v1.0.3189 to v1.1.3280 nevû patch (kizárólag) a 3189 es verziót 3280 as verzióra változtatja... az hogy közbe milyen más verziók vannak, teljesen mindegy, érdektelen információ... (illetve hogy tartalmazza e azokat a patcheket, meg értelmezhetetlen kérdés)
De nem ez volt a kérdés. Hanem hogy ebben a 3280-as patchben benne van az összes patch javítása???? ( mert ugye van 3217,3220,3223,3251,3254,3255,3260 és 3269-es patch is) Tehát a 3280 tartalmazza ezeket mind vagy egyenként kell felrakni õket?
Supreme Commander v1.0.3189 to v1.1.3280 Patch-et elég feltennem ebben benne van az összes javítás vagy kell a többi is külön külön??
Hello
Nyílt egy új hamachis hálózat az SCFA nak. Az v1.5.3596 patcht használjuk. Akit érdekel jöjjön nyugodtan, jelenleg elég kezdõ a társaság :) Hálózat neve: SCFA HUNGARY ARENA 1 Jelszó: scfa
szvsz Mavor commander hunt-ra meg földi experimentalok levadászására jó
Tegnap kipróbáltam a Cybran Scathis-t az Ian's Cross-on. Nem láttam, hogy mekkora a hatótávolsága, a 20x20-as pályát simán átlõtte.
2 normál balanced AI ellen, 1 balanced AI szövetségessel játszottam, így tényleg csak könnyed játszadozás volt, a 15. percben már 2-szer annyi pontom volt, mint a 2. helyezettnek.
A Scattish nagyon drága, pontosan annyiba kerül, mint a maVor, ugyanolyan hatásos. A lövedékek itt nagyobb területen hatnak, de kisebb sérülést okoznak. Mindenesetre szvsz. ez jobban használható, mint a maVor, mert a kisebb célpontokat gyorsabban lebontja, a szórása is nagyobb, ami kifejezetten jót tesz bázis bontásnál.
Sziasztok! Ha van valakinek kedve hamachin keresztul játszani(FA-t) az írjon privit:) köszi sziasztok!
Egyébként én is a leirásokkal kezdtem egyikben sincs semmi.
Build template annyit tesz hogy leraksz x db épületet ágyút stbés ennek sorrendjét és alakját elmenti gondolom, még nem volt idõm kipróbálni. Ha elmentetted utánna elõhívható és nem kell 1enként kattingatni, magától csinálja.
1. felépíted a dolgokat amiket szeretnél templeate-ben látni és ahogy 2. kijelölöd az épületeket amiket templeatebe akarsz rakni és az UI-n látható create templeate from selection gombot megbököd 3. elõvarázsolásának módja úgy történik, hogy megbökjük az experimental techet jelzõ gomb utáni gombot(egy pluszjel és kis ablakok) majd kiválasztjuk a listából a templeatünket ugyanitt át lehet õket nevezni és billentyûkombinációkat is rakni neki
lama kérdés: build template-et hogy mentek el és hogy hozom elõ késõbb?
Engem elrontottak a team based FPS-ek...
1on1-ben már szétsresszelem magam... 2 v 2 már jobb.
De nehezen veszem rá magam sajna. Nem bírják az idegeim. :D
Szerintem is ez van, de valaki akinek van mentese betolthetne egyet es kiderithetne....:)
GPG fórumon írták régebben, hogy a patch újításai nem befolyásolják a kampányt, mert nem mûködne utána rendesen. Hogy a balansz dolgok se kerülnek bele, vagy csak az új egységek, azt nem tudom.
Miért, a kampányban netán külön van scriptelve minden egység tulajdonsága, health, tûzerõ stb? Szerintem simán ott is befolyásolja a dolgokat.
Krogoth :))) az odaba**ott mindig kemény védelem kellett ellene, sajnos TA-nak egy baja volt ill. 2. nem volt gép amin jól futott volna, 2. a sok egyéni egység miatt általában szétfagyott pedig anno 2-3 napos lan partykon toltuk 1000el.
Az hogy kit mikor aláznak be is érdekes multkor customban (team) a top30ból volt valaki akit meg bírtam verni máskor meg engem is aláznak :)
Ja még 1 kis nosztalgia Ta-t játszottam elösször multiplayer klubban :) valami pár száz forint volt 1 gép bérlete. :)
Nekem mindkettõ megvolt feketén, majd dobozosan is. Nem volt sok különbség, az tuti hogy a GPgnet frissítései jól jönnek, egyszerûbbek, mint vadászni a javításokat egyenként.
Valójában játszható net nélkül is, de a javítás a játék optimális mûködése érdekében kötelezõ /!!/, hacsak nincs erõmûved /szállítva az ablakon keresztül a jövõbõl a'la Mézga :))/, mivel nem volt még olyan játékos, akinél normálisan futott volna a game.
Meg kell venni szerintem, már a Total Annihilation is csúcs volt, ma is még óriási pukk, egy éve még aláztam a Krogoth nevû szörnyet /na az volt a feladat úgy 20 perc után, amikor beköszönt a bázisra :)))/, szórakoztató volt minden tekintetben. Elbújhat még a leendõ Age of Empires 8 is :). Igen , 8-at írtam, nem elütés.
Megunhatatlan, abszolut változatos, gyilkos. Legutóbb három random AI-vel csatáztam úgy félvállról, pihentetõleg. Szarrá vertek, mert benéztem egy ex egységet. Így jár aki rohamozik bõszen, a bázist meg egy T3-as mérnök védi :))).
Vedd meg, jó vétel. Vérstratégáknak kötelezõ.
S gyakorolj qrva sokat, sajnos engem sûrûn aláznak, tán' neked jobban fexik.
Természetesen hülyeséget írtak, tudsz játszani internet nélkül is. Viszont a patcheket sajnos elég problémás külön beszerezni, csak az auto updateren keresztül lehet könnyen updatelni a játékot.
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni, vagyis inkább információt. A játék megvásárlását tervezem, és az egyik internetes áruházban ezt az "információt" írták oda a játék mellé: "internet kell". Lehet röhögni, de nekem nincs otthon internet-kapcsolatom, tehát ez problémát jelent. Tehát kérnék valakit, akinek gyári példánya van, mondja el nekem: már magához a telepítéshez, és ahhoz, hogy a single kampánnyal játsszam, ahhoz is szükséges az internet-kapcsolat (mint pl. a Half Life 2-nél), vagy csak a multihoz? Elõre is köszi!
Ja aztan en is bemasolom.... (meg nincs accountom ugyan)....
Nekem sok bajom nincs gpgnettel nod32re allergiás ott be kell állitani a kivételekhez utánna nagyrészt jó, nagy ritkán egy szétesett vagy lobbyból visszalépést követõen nem adja be chatet vagy nagyon lassan csak.
Az hogy állandóan kidob a chatbõl õs fazság irc-rõl vehettek volna példát, a magyar csatira emléxem mikor sc kijött hogy kérted beszéltünk is róla, azóta se sehol. Lehet én is bemásolom ezt gpgnet fórumra nem kell oda acc nekem :D
nekem is tele van a tokom a gpgnettel.. 3-4x kell a login-lenyomni mire bejon, firewall ide vagy oda... 2x raktam fel a windowst csak hogy tuti legyek hogy nem az fos...Amikor bennt vagyok akkor kifagy, kilep meg ilyenek.. belepek ott vagy, meg meg vagy 3 masik a clanbol, probalok uzenni de hibat ir hogy nem talalja a usert...?????? lenyomok egy meccset majd ki kell lepnem az egeszbol mert nem hajlando betolteni semmit, es kezdodik az egesz elorol, nem enged be lefagy ,meg ilyenek... Komolyan szetb@sz az ideg mikor 1-2 meccs miatt ami 30 perc lenne (1v1) masfel oraba tellik mert fos.... Probalom este-reggel de ugyanaz... Mar az AI ellen jatszok offline mert az tuti megy...
Nem vagy egyedul csak en nem irok nekik mert tudom hogy nem foglalkoznak vele...
Petko! Csak most ugrott be hogy Veled játszottam a Planetside-on anno. Na az volt az igazi játék :) Lehetett stratégiázni meg kommandózni... Amúgy én nem nyomom a SC-t neten mert nem igazán bírja a mostani gépem, meg idõm sincs, de szerencsére tudok angolul, és eléggé jól érveltél sztem a commentben. Az viszont szomorú ahogy reagáltak rá, és asszem amíg nem indul meg vmi "lázadás" a fejlesztõk-üzemeltetõk ellen, addig nem fog semmi változni...
a hivatalos fórumba irtam egy kis kritikát egy topicba, ahol épp egy másik vásárló fejtette ki a véleményét hogy milyen rossz rendszer ez a gpgnet...
Ezt írtam: "I think this gpgnet lobby should be entirely redone. I dont know whats up with the GPG net staff and management (they fall on their heads
maybe?), but this incredibly crappy system means lots of loss for them as a company and
pain for the customers. My problems: - its damn slow, not smoothly running, lots of hangups for seconds, freezes in the screen - the stupid shitty chat which drops someone out in every few minutes... you are serious that
this is neccesary? How the hell can someone organise a smaller clan, or other type of
community if the people are always dropped out of the chat? (clan chat or custom chat
channel, language channels) - the channel system sucks anyway... when supcom was relased i asked the admins to
make a magyar channel, they told me they will do it... of course they didnt give a shit after
that... but anyway if smaller national communities could have their own language channels its
worthless if it always dropps you in halcyon as you log in, and if you change channel it also
drops you out in 5-10 mins.... I dont know why is it so hard to do a system which was
implemented in battle.net in 97... every country could have its own channel and it would put
people there by localization settings or geoip db automaticaly - 1 year ago the friend list was buggy and it was not refreshing leaving and joining people...
now after a year they managed to patch it, but its still buggy and there are lots of players
stuck in my friend and clanlist as online or offline (after they go off or on) - the custom channels and clan channels are still damn buggy, I join one and sometimes it
shows people from other channels in the room, who are actually not there - oh yea, and the best thing is, that you cant recognize if someone in your friend list is playing
a game or not. Only after trying to message him, will you know that he wont get your
message. OMG!
Ive sent lots of bug reports but it seems there is nobody is on the other side.
I have an opinion about the entire customer relation strategy. It seems the entire community
service goes around the small amount of pro players, who play tournaments, ranked games,
and stuck on the pc all day all week. They got tournaments, all kinds of hype, beta accounts,
moderator status, the game itself is balanced after their requests (and its a really shitty
balance, its made much worse than the first relase) etc. On the other hand nobody gives a
shit about casual players who just bought the game and want to play sometimes with their
buddies. Dont forget that these guys are, who purchase the games and get the company
money. Maybe this is why there are a few hundred players online every night and not thousands (by
the sale stats there should be 100 times more). GPG net is a big failure, a player unfriendly
system, a community killer. And it really destorys gpg-s image, the hype around supcom, and
the player base. (And this can be measured in big bucks)"
Szerintem egyáltalán nem volt túl durva, illetve szalonképtelen se az egykét s betûs szón kívül. Erre kitörölték és kibannolták a forum accountomat. Szóval errõl ennyit mekkora szánalom a gpgnet community menedzsere. És a ráadás, az ürge azzal érvel másoknak, hogy azért tökéletes ez a gpgnet rendszer, mert ha szar lenne akkor csomóan panaszkodnának, nemcsak egykét ember. Hát így tuti hogy nem nagyon panaszkodik senki ha kitörlik a panaszokat.
tényleg nem? hmm, ez érdekes, pedig a lentebb felvázollt modszert már 1000+1 gameban megoldották, és fõleg igy hogy a kiegben tényleg benne vannak alap cuccok is (camapign meg skirmish ugye...) igy nem vágom miért nem megoldható egy patch kéne alaphoz ami szinkronizálja a két cuccost és annyi
nem, keresztbe nem lehet játszani hogy valaki csak supcomos valaki csak fas
de látják egymás egységeit mivel benne vannak az egységgek valszeg mint két gameba csak midnkettõbe csak a sjaát egységek vannak aktiválva ergo hazsálni csak a saját (sc vagy fa) egységeidet tudod (õket választhatod kezdésnél), de ettõl még ellened jöhetnek mással is :)
SC-vel lehet játszani FA only playerrel? És azt hogy? Egyik se látja a másik egységeit? Csak ilyen pixelpöttyök jelölik az ismeretlen egységeket? Vagy mégis, hogy?:]
Nekem 2*8e volt, mert türelmetlen vagyok + ha van évente egy-két játék, ami érdemes a vételre, akkor arra bevágok. 8e = 16 napi adag bagó /fújjjj/, 2l Uniqum /na ez már inkább fasza, sõt létszükséglet/, 5 perc a játékgépnél,stb.
Évente ha két játék van, akkor már sokat mondtam. Már aki full RTS rajongó.
Megéri az árát, de ha vársz, egy év a fele lesz. Csak lecsúszol arról az élményrõl, amikor a feldühödött magyar CS FA rajongók lealázzák a nyugat alultáplált, stratégiában elgyengült harcosait :))))).
Ez nem én vagyok, még én is okosodom, egyelõre csak szájban vagyok mocsok strong :))).
ha csak a sima SC van meg akkor lehet az alap 3 frakcióval viszont az FA-ban levõ új egységekrõl le kell mondanod és persze a seraphimról is multiban ha csak az FA van meg akkor csak seraphimmal lehetsz multiban, viszont kampányban már minden csudajó dolog benne lesz ha mindkettõ megvan akkor meg hülyeségeket ne kérdezz :D