Nagyon sok hozzászólás volt eddig ezen a fórum, úgyhogy kényelmesebbnek láttam inkébb feltenni a kérdést:
SC és SCFA között mi a különség? Lehet játszani úgy egymással hogy egyikünknek csak az elsõ, másiknak a második van meg? (Esetleg COH jelleggel használhatók együtt a játékok? )
Szépen összeszedted grat, mostmár csak játszani jöjjenek az emberek :)
Szívesen csatlakoznék, sõt elszántam magam rá. A baj csak az, hogy túl balféknek érzem még magam, bár folyamatosan csiszolom a technikámat + replay nézegetéssel is múlatom az idõt.
Fogok jelentkezni, tetszik a dolog. Sajnos elég macerás a hétköznap, sok a meló, este meg már csak a pihi, egy gyors játék + 3-4 sör a kóser.
Mondjuk volt egy délután 5-tõl reggel 7 ig tartó custom game,csak az a gáz, hogy 3 óra telt el kb a gameben :(
Én a listán az ötödik vagyok, de nem gamelek neten(diplomát csináltam, nemsokára záróvizsga) Majd lediplomázás után veszek új gépet, a csábítást elkerülendõ ;)
Tegnap lattam egy balaton nevezetut.....Lehet magyar??
Sajnos Magyarországon eddig nem alakult ki igazi Supreme Commander játékos közösség, akik aktívan játszanának a GPGneten. Erre azért lenne szükség, mert egy összeszokott közösségben, ahol ismerõsök rendszeresen játszanak egymással illetve egymás ellen, közös nyelven beszélnek, hasonló kulturális közegbõl származnak, hasonló idõzónában vannak stb. mindenképp élvezetesebben, kiteljesedettebben lehet szórakozásunknak hódolni. Ha csodát nem is tudok ezügyben tenni, legalább e kis összefoglalóval gyûjtöm egybe a magyarországi SUPCOM-hoz fûzõdõ információkat amelyekrõl tudok, illetve ezt az írást szétszórom egykét helyre.
Bármelyik játékost meg lehet hívni akár offline is friend listába az /finvite {név} paranccsal. Bárkirõl elõhozható az adatlap a /who {név} paranccsal. Bárkirõl kideríthetõ hogy épp játszik e, vagy melyik chatben van a /locate {név} paranccsal.
Magyar klán eddig a CB azaz Chaos Brigade van amit én(petkow), HUN_Brainless, Antitalent, sickb_hun alapítottunk. Vettünk azóta fel néhány tagot, de gyakorlatilag csak néhány fõ játszogat néhanapján, tehát inaktívnak tekinthetõ ezügyben.
OKs,köszönöm a választ.Hétfõn kiderül mennyiért hoznának nekem SC+FA-t,azt ha még aktuális,akkor irok az eladó acc-od ügyében.
aha, a gpgnet kezeli a kulcsokat, és ha fa val vagy belépve amihez egy fa kulcsnak kell beregisztrálva lennie az accountodnak, akkor alapból csak seraphim, viszont ha van sima supcom kulcsod is bereggelve akkor választhatod a többi fajt amúgy nekem még mindíg van egy fa only accountom, amit hozzá lehet csatolni egy sima supcomhoz és odaadom vkinek ha kell
Olvasgattalak titeket,es volna egy nagy kerdesem.Tortel mar tolom egy ideje,hamachin mindig gameelunk haverokkal,de mita van az FA,azota a regit le is szedtuk,mert ugy erezzuk az teljesen kivaltja ay alapot. En most jutottam el oda h megveszem eredetiben,de csak a kieget a fenti okbol,de itt visszabb azt olvastam,h akkor a gpgneten csak a Seraphimal lehetek?Tehat ha teljes ertekben akarok gamelni ott,illetve veletek akkor mind2ot meg kell vennem?
Hát így tényleg jobb volt. Azonnal feljavította a játékot, már meg is néztem egy replayt. Meg is állapítottam, hogy van mit tanulni :)).
Köszi mindenkinek a segítséget, megyek okosodni. Nemsokára végetek :)))).
ott van hogy version 3598, ez a legutolsó ha elidítod a játékot a fõmenû also sarkában írja a verziódat ha neked nem ennyi, nem fognak menni a replayek ha gpgnetre beloginolsz akkor automatikusan a legutolsóra patcheli
El sem bírom képzelni, hogy élted túl. Engem ma két seraphim lõtt szilánkokra a nagyágyújával úgy 40 perc alatt, míg az ACU-val le-föl szaladgáltam az atomok elõl. Elég lett volna, ha csak egyet a bázisom közepére hajít .... /még csak egy elhárítóm volt. 120 mass-nál tartottam kb., a másik félszigeten létesített bázisomat röhögve fújta el.
Valamit rosszul csinálhatok, de hiába töltök le replay-eket, nem játsza le /unable file/.
Innen töltögettem, nektek sem megy ? http://www.gamereplays.org/SupremeCommanderForgedAlliance/replays.php?game=44&tab=popular&show=details&id=24732
Ma este/éjszaka végre sikerült a csata 3 AIx ellen. A keleti szomszédot (Cybran) 6 db T3 bomber szedte ki, nagy mákom volt, épp kimerészkedett a pajzsok alól. A déli szomszéd, Seraphin, már sokkal keményebb dió volt. A bázisát annyira teleépítette T3-as pajzsokkal, hogy a külsõ kör csupa pajzs volt. 3 T3 arti lõtte folyamatosan, de meg se rezzent. Hozzá 4 Fatboy-jal kopogtattam be, amiket a levegõbõl kb. 40 T3 Fighter védett. Gyorsabban lebontották a bázisát, mint hittem. Az átlós szomszéd Aeon volt, õ épített kb. 10 nuke launchert, amikkel gyakorlatilag folyamatosan lõtte az ACU-t. A csata vége felé már nekem is volt kb. 10 nuke defender, de az õvéi 2-szer gyorsabban építenek... A maVor elõbb lett kész, mint hogy átérjenek a Fatboy-ok. ;-)))
A Commander-e valahol ott bóklászhatott a nuke launcher-ek környékén, mert szinte azonnal eltalálta a maVor, pedig nem rá céloztam.
Elég sok tapasztalattot kaptam a játékból. A nuke-on kívül szinte mindent lehet védeni. Ha elég pajzsot épít az ember, akkor experimentálokon kívül más nem jut át, sok pajzs még több T3 arti ellen is hatékonyan véd. A Fatboy-t én eddig is nagyra tartottam, de T3 Fighter screen-nel nagyon kemény.
A T3 "Continantal" transporter tökéletesen alkalmas a Commander hatékony és biztonságos mozgatásához. Illik adni hozzá egy Air Wing-et, de túléli a támadásokat, amíg kell.
A bázist támadó egységek közül a tömeges T3 mobil arti a legveszélyesebb. Ellenük a legjobb a T2 tactical missile launcer. Védekezni nem könnyû ellene, csak mobil pajzsokkal lehet.
A T3 bomber csak kevéssé védett bázisok ellen hatékony, ahol sok a pajzs, semmit nem ér.
Továbbra is az UEF a kedvencem, bár nincsen nagy robotjuk, amivel lehetne jól rombolni. A Fatboy még mindig csúcsfegyver. Légifölény esetén verhetetlen.
Replay sajnos nincsen, csak Save game van a legvégérõl, amikor már 90%-os a maVor.
A játék egyébként nagyon fagy betöltés közben, betölti a pályát és a kezdeti zoom-nál, amikor rázoomolna az ACU-ra, lefagy. Sokszor 3-4-szer egymás után...
Lassan én is a feladásra készülök. A 30. perc környékére kiépül a védelmi vonalam, és kb. 4-5 nuke-ot még ellövöldöznek az ACU-ra, tehát van idõm, az elsõ exp. bombert le tudom lõni, ha odefigyelek és elkészül 2 db T3 bomber, amik ki tudják szedni az ellen egyik nuke-ját.
Sajnos ez mind egyszerre történik és valahol valamit mindig elszúrok: - A becsapódó nuke elkapja az ACU-t. - Az exp. bomber elkapja az ACU-t. - Áttörik a védelmemet T3 mobile artikkal. (Egyszerre legalább 10-et hoznak...) - Nem bombázom ki idõben a nuke launchereket.
Elvileg tehát meg lehetne oldani a feladatot, de gyakorlatilag nem sikerült...
Az AIx-ek egyébként pont a dupláját kapják mindennek. Az építési sebesség pont a duplája és az összes resource épület is pont a dupláját termeli. Ez 3 AIx ellen már 6-szoros túlerõt jelent, de igazából még annál is többet, mert 6 AI nem tudna egyenként olyan gyorsan fejlõdni, mint a 3 AIx.
Az egységeik egyébként többet sebeznek, mint a normál, de az szerintem nem kétszeres.
Most ezzel probálkozom a csaló AI-k ellen, az ACU-t kiviszem egy T3 Transporteren két bázis közé a noman's land-re és oda csapódnak be a nuke-ok, valamint az exp. bomber is a flying ACU-t támadja.
Ezzel idõt nyerek, mert kb. 6-8 nuke-ot rálõ az ACU-ra, de utána feleszmél és a fõbázisomat lövi szét. Pedig már elkészült egy T3 artim, amivel kezdtem felpuhítani az egyik AIx bázisát. ;-)))
Hali
én már építettem , és hát kibasz.tt nagyot szól :) , szépn fel robban, annyiból is különbözik hogy nagyobb az area damage-je , azt hiszem
Szerintem nem keményebb egy másik T4-es egységnél. Pl. ha választhatok, akkor inkább egy exp. bomber, mint egy Mavor...
Mostanában 3 csaló AI ellen próbálok nyerni, a 26-30. perctõl folyamatosan jönnek a Nuke-ok, a védelmi vonalamat egyre erõsebb egységekkel támadják és kb. 5 percenként jön egy T4 bomber.
A nuke-ok ellen eddig nem tudtam kitalálni semmit, ugyan felépítek én is ugyanannyi nuke defense-t, mint amennyi nuke launchert õk, de a csalás az építési sebességet is felgyorsítja, így elõbb utóbb átér egy nuke.
Viszont a T4 bombert nekem kb. 15 T3-as fighter leszedi, csak arra kell nagyon odafigyelni, hogy a bomba kioldása elõtt el kell õket vezényelni, különben a bomba leszedi õket is. Mindig a külsõ körön kell megsorozni a T4 bombert. A T3 AA-t is rá kell irányítani kézzel a bomberre, így 1 v. 2 bombát tud ledobni, amit még bõven felfognak a pajzsok. Ha sikerül jó helyen lelõni, akkor jó sok anyagot be lehet gyûjteni. ;-)))
25-35 T3 fighter pikkpakk leszedi mostanában ünnepek alatt tolom rendesen, tegnap volt egyérdekes játék pedig azthittem hogy a noob teambe vagyok mint ált. mindig :). Viszont itt 1 csapattag felhúzott 1 bombert mi 2en pedig 25-25 T3 fighter-el bevédtük vége is lett a mûsornak. Na ez ellen nekem sincs ötletem elég hamar feladták amikor esélyük nem volt leszedni.
az a bomber alapból overkill, igazából nem tudom mivel lehet ellene védekezni.. UEF T3 Air-Superiority fighterei semmit nem érnek ellene. T3 AA SAM missle launcher szintúgy.. :|
Hi all van 1 olyan gondom nem tom hogy kell használni a command signal-t, elvileg ez kéne hogy be tudjam fejezni az utolsó elüti küldit campaing-ba. Brackman megalith-jét kéne elnavigálnom 1 pontra de nem hajlandó megmozdúlni. FA
nah megvettem az alapot, már csak magyar emberkék kellenének gpgneten vki megdob pár névvel?
Ez igy van de pl nagy pályán esélyed nincs 50-100 T1el eljutni hátsó emberhez :) Nem a játékkal van bajom hanem a bomber szerintem túl erõs.
Ha 3 vs. 3 van, akkor érdemes nézni, hogy hogyan építkezett. Ha a 20. perc végén tudott gyártani egy T3 exp. bombert, akkor minden valószínûség szerint a bázisának védelme lightos. Érdemes legyártani 50-100 T1-es egységet (olcsó!!!), botokat és artit, majd azzal bekopogtatni a bázisra és szétlõni az energiatermelését. Energia nélkül megdöglik a gazdasága...
Fontos, hogy T1-es egységekbõl egy 20-es csoport semmit sem ér, mert nem tudja túlterhelni a védelmet. Egy 50-100-as csoport viszont már képes átütni a védelmet és komoly károkat okozni, esetleg kinyírhatja az ACU-t is, ha közel meri hozni.
Exp. egységek ellen a légierõ még mindig a legerõsebb. Nekem az elsõ 5 db T3 felderítõ legyártása, majd annyi T3 fighter, amennyit le tudok gyártani. Ha földi exp. egységeket gyárt, akkor az ellen a legjobb a T3 erõsebb egység, valamint a T3 gunship.
Ez a játék mindig az ellenféltõl függ, a mi játékunknak mindig aszerint kell alakulnia, amit az ellenfél játszik...
gépigényesebb az tuti. Viszont szerintem jobb mint sima sc :)
Tegnap megint belefutottam ebbe a sera bombert es t3 sup. fightert gyártó taktikába egyre jobban mindenki erre játszik de beszopattuk :D
Mindenesetre 3v3nál is simán erre ment rá, 1 embert tõlünk majdnem kinyirt és persze amikorlezuhant a bomber hova máshova mint bázis közepére esik :D 2õt is hozott elsõ volt izgalmasabb második már szart sem ért.
megvan nekem is az FA eddig nem tetszik... Mintha gépigényesebb lenne vagy nem tudom az új kezelõfelületet is megkell szokni...
jaja de seton pont az a pálya hol hátul 4v4ben lehet techelni ha nem noobokkal vagy :) de seras akkor is inbalanced mert uefnek bomberrel szemben milye is van pl? :)
Nem kell engedni felepiteni.... Az egesz FA arra ment ra hogy ne hagyj senkit feltechelni utni kell mindenkit aki el es mozog az elejetol... Bar ne tudom hogy nagy palyan hogy lehet ezt gyorsan elintezni de azt kell...
na tegnap toltam egy 4v4et neten seton hátsó helyrõl emberünk 20. percnél sima res beállításokkal hozott 1 sera exp bombert és 15 t3 fightert mire leszedtük a bombert 2 player halt meg, szvsz kicsit unbalanced ez az egység. Persze közben mi se szarakodtunk elég nagy harc volt középen és nem is noobokkal voltam egy teamben. Az meg a másik õshülyeség ha le is lövöd a bombert, akkor bázisre esve még 1 nuke robbanást okoz tehát 2 nukeal felér, na most nézzük meg egy bomber és egy nuke siló + 2 rakéta legyártása mibe kerül...
huwow, 25-tõl én is el kezdek játszani, anno is játszottam egy hónapot, csak percenként láttam vagy 5 képkoczkát :) de most új gép, szebb élet :)
A Daroza's sanctuary-n rush AI ellen nem birok zoldagra vergodni... Vagy 10-et lenyomtam es semmi.. Nem megy a multitaszk nekem... Elmegy az engineer epiteni mire eszreveszem hogy nincs meg mar elvesztettem egy csomo idot.. Ez meg csak AI..!!!!! Ember ellen be se probalkozok... Talalja mar meg valaki a megoldast... En keresem...
Hogy lehet kiseretet adni az engineer melle...?
A.L. ellen hogy megy ? (Gaspowered fórumon van panaszkodás, mert az Ai-val elég lassú egyeseknek, 4 magosnál is) Sima Supcomba tapasztalt már valaki olyat(modokkal játszok), hogy felugradeltem bármilyen factoryt, és ha valahogy 2 szer kattintottam a t3 upgradere, akkor nem 3 nanokar lesz a factrorynál, hanem 6? A factoryval nem tudok építeni, csak ha rákattintok, és ctrl+k (valamiért egy 2.-ik factoryt rakott a helyére) Ja és nem értem a gamet, hogy 4 FFA(cheater sorian al.-k)-nál, 250 unitlimitnél az utolsó kivégzésekor(2 óra 20 perc) szaggat[úgy, hogy minden roncsot felszipkáztam]. 1 vs 1 isisnél (cheater a.l. max cheating--> 3-asával küldte a Flying saucerokat, collusosokat )kitûnõen ment 1-1,5 óráig (330 volt a unitcount nálam, 670 mass/tick)
Tegnap toltam egy 4v4et neten 1,5 óra után a q6600al még mindig +3 volt a max speed pedig volt kb. 5-7000 egység a pályán. Úgy néz ki egész jól használja a 4 magot a progi bár van valami javítás mint anno a temp folderes fix amivel még jobb lesz.
Köszi a gyors választ.
Már éppen életben maradtam egy 40-es pályán, miután 3 silót kellett építenem a hárompercenként bevágó nuke miatt, szétlõttem a körben táborozó hajókat, s erre szétforgácsolt a messzirõl köpködõ ágyújával.
Nekem a következõ a stratégiám: 2db PG(1), 1 LF, 4d T1 Engi, ME, amennyit be tudok védeni. Majd 10 PG(1) v. ha van, akkor 1 FG + 4 PG(1). Utána Radar(1), LF Tech2 upgrade, amennyi ME-t lehet, upgradelek közben, plusz MS-t, ahova kell. 2db T2 engi. PD(2), ahova kell, AA(2), ahova kell. PG(2), majd 3db ES (Energy Storage) Még egy PG(2). Ezután LF Tech3 és 4 db T3 Bot.
Ha ez megvan és még élek, akkor lehetõség szerint ki kell támadni és bõvíteni a bázist, párhuzamosan építeni a T3 egységeket és épületeket.
Ezzel a sorrenddel, a ACU megfelelõ kihasználásával túl lehet élni a legkeményebb kezdeti rush-t is és a T3 elsõ elérésével komoly elõnyre lehet szert tenni. (Bár eddigre az ellen is T2-n van és az én stratégiámba nem fér bele a légierõ, ezért kitámadni nagyon nehéz...)
Aeon új rapid fire artilleryje. T3-as, több nyersanyagba kerül, mint a sima T3 arti, cserébe egymaga bevégzi 3 T3 artillery munkáját :) Szóval csak sok-sok heavy pajzs véd meg elõle.
Valami "szõnyegbombázós" izé atomjaira lõtte a bázisomat. Olyan, mintha sok kis kukoricagránát robbanna viszonylag nagy területen.
Valami messzirõl puffogtató lehet, a közelben nem találtam.
3AIX közül az egyik. Mi ez? Találkoztatok már vele?
FA-ról van szó.
Gyorsan megnéztem, alap SC-ben a kezdõkészlet 400 mass / 2500 power, FA-ban 650/5000
Én simában is így kezdtem, de tényleg valami más, mert több massom marad az elején.
érdekes módon a sima supcomban mindíg az optimális a 2gen utánna 1 ex utánna lf volt fa ba valami oknál fogva mindenki áttért, és jobbnak is tûnik legelösször lf et építeni... szerintem több a kezdõtartalék de nem figyeltem meg még pontosan
Én mindíg megcsinálok 1 extractort 1 generátorral mellette, majd a következõ extractor mellé megy 2 generátor és a land factory, utána meg tovább a többi mass-ra.
Nalam palyafuggo.. Ha kozel van mx akkor a szokasos 2pg 2mx 1lf 2pg 2mx.. Ha tavol vannak akkor lf vagy af 2pg 2mx 2pg 2mx... A t2 mf-t meg csak 2-3x teszteltem nincs eredmenyem megeri e vagy nem, de a keves mass-t tartalmazo palyakon mindenkepp megeri. Egeybkent 112 energiat eszik 4 t1 pg-al korberakva tehat egy 36-os sakktabla figuran a mf eszik 2016 energiat ami soknak tunik de mivel a pg olcso lehet epiteni oket tomegben a gyarak kore, es van 18 mass.
na akkor kis körkérdés a konyhatitkokból.. ki hogyan építi az elején a gazdaságát? illetve elõször gyárat vagy egybõl mass extractort csináltok? T2-nél csináltok ilyen mass fabricatort? (1-et termel és megeszik .. sook energiát, gondolom ha körberakom erõmûvel, akkor kicsit kevésbé mohó :P)