szevasztok, a tutorialban úgy láttam hogy oldalt volt a HUD... nem lehetne azt valahogy áthelyezni oda alulról, mert zavaró szélesvásznú monitoron hogy ott alul van...
És ez miért idegesítõ? Ha egyszer szárazföldön is tud haladni, akkor ha egyenes utat jelölsz ki neki (vagyis nem jelölsz ki semmit) akkor logikus, hogy átvág mindenen. Adj meg neki waypointokat, hogy a vizen haladjon végig.
Most énis találtam egy dolgot ami idegesítõ,vannak azok a hajók amik szárazföldre érve lábakon haladnak tovább.Ha olyan map van ahol nem egy összefüggõ vízterület van hanem szûk folyók,sok sziget..,akkor hajlamos kimenni a partra és csiga tembóban cammogni,pedig nem küldtem ki,de valamiért úgy gondolja,hogy légvonalban hamarabb odaér.
Hát a géped miatt biztosan nem, mert nálam semmi baja.
bocsi ha nem olvastam vissza D De megjelent magyarorszagon vagy hogy nyomjatok ? warezbe meg nincs..
Nálam idõnként áll meg teljesen kb 5 másodpercre, szerintem ez programhiba, valószinüleg egy patch orvosolni fogja. A TA Kingdoms is a 3.0-ás patchnél lett játszható anno :)
Újra megkérdezném hogy a campaign pályák végig olyanok hogy fokozatosan bõvül a térkép és egyfolytában feladatokat kapok (foglald el ezt, oda menj, ide kisérd, jobbra menj, fordulj fel)? Szomorítsatok el :)
Én is ;) Sõt meg is néztem sebtiben a weblapját, van tényleg valami ilyen, de akkor sem emlékszem rá... Sebaj majd lekapom vagy egy demot, csak, hogy megnézzem hogy is volt ez anno...
Ami a harasst illeti, jáccottam már 1-2 RTS-t human ellen, tudom mik az általános trendek. Mindig van harass, rush, tech... Tökmindegy, hogy mi a gém neve, vagy kik írták... Csak általában az marad le, hogy mi van akkor amikor ezek egyike se válik be ^^ Akkor jön a türelem és a bedarálósdi ...
Elképzeltem ;) Az, hogy van egy ötleted, még nem jelent semmit, ha nem kivitelezhetõ. Ezt nagyon egyszerû megcsinálni, sõt még az SC-ben is van valami ilyesmi, és ezt pedig úgy hívják, hogy layer. Pl a strategic vagy combat vagy tököm tudja milyen layeren lennének csak láthatóak a waypoint vonalak. Sõt azon belül is lehetne állítgatni, az pedig nonszensz, hogy 8 játékos esetén mi van, hiszen az is csak 21 útvonal 3 féle irányt és azt feltételezve, hogy mindeknki ellened van. Én így anyázok ahogy van, amikor a kiba egységek otthagyják a többit és azokat lemészárolják... A trükkökre pedig egészen biztosan nem fogok rájönni, mert nem érdekelnek ;) Mert az egész csak egy utánérzet, olyan TA:Source ...
Hehe jó kis kód :) Az a szomorú, hogy tényleg kb ennyi lenne az implementáció, persze nem pont ebben a formában :) Akárhogyan is, a csúnya az, hogy ilyen szinten nem nagyon tudsz velenyúlni a kódba. Nem tudom milyen SDK-t adnak hozzá, de kb AJAX szintû felüldefinálásokat tudok max elképzelni.
Ha érdekel a csata menete olvasd el a ta.supergamez.hu oldalon a csataleírások alatt ;)
Mi is az az SC? Hát igen a CPU-nak már túl sok ez a sok egység, nem is a videókártyákkal lenne itt gond szerintem ... Ha nincs egy normális CPU a gépben, szart sem ér a High-end videókártya. A Prohardveren van errõl egy nagyon fasza cikk.
A Dark Reign 1rõl beszélek, a DR2 valami ótvar kaki volt úgyhogy abban nem tom benne volt-e.
A Harass amúgy nagyon jó kis funkció. Legyártottam valami csicska gyors felderítõ egységet az elején, elküldtem harassolni aztán jól elfeledkeztem róla. Mulitban az ellen meg csak kapkodta fejét h folyton mindenfele támadják, kurva zavaró tud ám az lenni... :D
Én 7600 GST-vel nyomom, jó kis darab, minden megy vele kifogástalul, a SC-t leszámítva. én a beállításoktól függõen nem sok különbséget láttam. Egy ideig próbálkoztam 1024-ben és LOW beállításokkal, aztán leszartam és 1124-ben highon nyomom, AA-t leszámítva.
Gyakorlatilag nincs különbség, szemre legalábbis. A CPU hal meg, nem a GPU, a nagy számú egység miatt.
Amúgy van valamiféle magyar liga ahol összegyûjnek a népek multizni, hamachin épp elõbb nyomtam egy coop-ot, 2 human vs 2 AI. Jó lenne már küldeni. :D
Hát ha azon a konfigon low-on szaggat, akkor ott valami nem kóser. Nekem dettó ugyanez, csak 9600Xt-vel, 1024x768, fidelity medium-on (nem is engedi föntebb) textúrák high-on, árnyék kikapcs + Ati tools-szal minõségre állítva minden + 4xAA, 8xAF. És így megy majdnem átlag 18 Fps-sel, amit még a szemem is eltûr. Ha közelít az 500-as limithez az egységek száma, akkor szokott olyan 6-8 Fps-sel menni, ami már azért zavaró a szemnek keményen ... de azt mondom, hogy kb. 300-as limitig elég játszható marad (kb 15Fps), bár tudom, hogy ez már egy-két emberkének már nagyon zavaró lenne ... nem azt mondom, mert való igaz, hogy a 15 meg a 30 Fps között ég és föld a különbség, de én úgy vagyok vele, hogy ami már 20-25Fps-sel megy az már igenis játszható. (Nálam még a 15 is ) Majd nemsoká szándékozok venni egy 7600GS-t, vagy GT-t, aztán majd meglátjuk mennyit javul a dolog, gépet tuti nem cserélek emiatt.Amúgy van valakinek játéktapasztalata ezekkel a kártyákkal?
postmortem:ezeket az ötleteket képzeld el egy multi meccsben kb 8 fõnél de már 4nél is jó nagy anyázás lenne belõle a sok szar miatt ami miatt nem tudod rendesen oddaküldeni az egységeid mert éppen a fél pályán átívelõ waypointrendszerre kattintottál véletlen ha meg törölgetned kéne akkor meg azért anyáznál mert nem tudnál közben figyelni más fontosabb dolgokra jó ez így ahogy van,fölöslegesen nem kell bonyolítani,a trükkökre meg majd te is rájösz :)
-Hát igen kis vegyes csapatoknál ez a megoldás nem mûködik,de ott is csak hosszú távon maradnak le a lassabb egységek,rövid távon nem számottevõ.Gép ellen nincs szükség ilyen bonyorult taktikára,csak odamész oszt lövöd,õ meg belesétál a lövésbe :) De én még soha nem használtam 9 csapatnál többet még ha az épitõsöket is csapatba szedtem akkor sem.Még mindig azon az állásponton vagyok,hogy lehet hatékonyan irányítani ezen funkciók nélkül is.De majd egy modba talán belerakják,lehet ,hogy nem olyan nehéz átírni a kódot mint ahogy gondolod.Lehet,hogy csak egy feltétel: If(group.speed<unit.speed)unit.speed=group.speed; :DDD
-Tényleg van pár alapmod hozzá,én a sorban az elsõt próbáltam de nem láttam változást,valami jeff vagy james vagy kinek a cool modja.Megint nem vettem észre valamit?
Nem nagyon emlékszem, hogy a dark reignben lett volna ilyen, de csak ezért megszerzem és megnézem... Mondjuk biztos jó nagy szar felülete lehetett, de majd meglátom :D
Ja patroloztasd a bombereket, a két bázis között, tuti ötlet ;)
Ami a viselkédést illeti ugyanez volt a TA ban is...
Hold fire Retrun fire Fire at will
Hold position Maneuver :DDDDD az is nagy szemét volt Roam
Ilyen partizánkodás meg miegymás nem volt, de az sztem sok is...
Lehessen egység nélkül is waypontokat kiadni, akár többet is egy operáción belül. Ezáltal létrejön több waypoint sereg, amikre csapatokat rá lehet dobni drag 'n drop stílusban. Ezáltal lesz egy kvázi hadmûvelet, aminek lehessen megadni egy db koordinációs idõpontot, ami azt jelenti, hogy találkozniuk kell. így: - egy támadás többször is megismételhetõ - a támadás on belül külön az egyes csapások is megismételhetõek, míg a rossz csapások törölhetõk"
A Dark Reign tudta ezt mind tudta már olyan 98 körül... gyöngyszem volt, csak kidolgozatlanok és valahogy nem volt feelingje.ami n tetszett benne az hogy lehetett beállítani behaviourokat az egyes egységeknek, és onnantól kezdve önnállóan végrehajtotta azt :
- Search and Destroy (ez egyértelmû, véletlenszerûen rótta a térképet, ha ellenségbe ütözött megtámadta. ) - Harass (partizánkodás, mint fent a SaD, azzal a különbséggel, h az elsõ ellenállás után elhúzta a csíkot és másutt próbálkozott, de ha pl. fegyvertelen szállító volt azt szétlõtte) - Recon
Be lehetett állítani azt is mennyire legyen agresszív : - áll és védekezik - kicsit üldözi az ellent aztán visszatér a helyére - megsemmísítésig üldöz
- Return fire/fire at will/hold fire
- Visszatérés bázisra és megjavítja önmagát sérülés estetén, különbözõ óvaossági szinteket lehetett beállítani
"lehetõség nyílik a sebzés elosztására, hiszen ha ráküldök 100 repcsit egy ütegre, akkor 80% fölösbe lövi el a cuccot, míg ha fel tudom õket darabolni úgy, hogy kb 10-20% menjen fölösbe sokkal szélesebb lyukat lehet ütni
Hát ne küldd rá egyre. Ha önmaguktól támadnak, szétosztják, méghozzá elég okosan. Használd pl a Patrolt támadáshoz.
Én most a metal fatigue-val tolom! A grafika nem a mai, de a játékmenet nagyon ottvan
aztakurva meg van vegre a game es nekem hihetetlenul teccik aaa'1hh naon odabasz :d geci jo lett
Nem arról van szó, hogy egy egységgel mész neki, hanem így kisebb csapatokat mozgatva is megvan ez a képesség. Pl ha egy sereggel beijesztes mondjuk a bázis közepénél és az ellen reagál rá, akkor atom jól jön ha a másik kett csapatod a két szélen be tud menni. Azért nem mond, hogy 3 * a csapatklikkelgetés kényelmes megoldás... Ha meg van 12 csapatod annak, hogy adsz számot tizes számrendszerû billentyûn ? A guardról meg annyit, hogy minden tetves zavaróra ki fogod adni a guard parancsot ? És ha kilövik a guard célját? Áhh bonyolult...
Koord attack, amikor ugyanarra a célra ( a piros wp-ra ) két külön csapatot küldesz. Lehet több is, de mire repikkel megcsinálod már oda is érnek ...
"Pl sztem jó ötlet radarzavaró áldásos leple alatt vonulni, néhány rakétás fedezetében mindenféle ágyús jószággal." Persze énsem megyek neki 1 féle egységgel egy bázisnak.Hanem kijelölöm dupla kattintással(vagy ctrl+z ha az egész mapról) az azonos egységeket és adok a csapatnak egy számot.És 1,2,3... nyomogatva araszolok elõre,ha veszélyes területre értem,nagyjából mindig tudom tartani a formációt,nem maradnak le az egységek mert csak akkor megyek tovább ,ha mindegyik elérte a célját.A másik megoldás hogy a radarzavarót vagy mobil shieldgent vagy amit akarsz guardra állítod egy vagy több egységhez.
"Waypointoknál, építkezésnél szerintem a teljes lista megjelenik az interface-n szóval csak jobb klikk rá ;)" Jah tényleg,mostmá eszembe jutott,hogy olyan isvan :)
na most végezte az UEF uccsó kampányán, még mindig swapol a gép .:) 1200 egységet öltem meg, és kb 550 veszett oda, mindezt 1,5 óra alatt, ha nem számoljuk a mentéseket, és töltéseket. Nem volt semmi, vagy 6 db "pók" sry, nem tom mi a neve, 1 overload, 1 bazi nagy ufo a végén azért komolyan beszagatott (3200@4100, 1G ddr2 húzva, 7600GT, húzva)
Pontosan ezért mondom, hogy nem tudnak újat húzni RTS fronton...
Ha meg nem használod az a te bajod :) Pl sztem jó ötlet radarzavaró áldásos leple alatt vonulni, néhány rakétás fedezetében mindenféle ágyús jószággal. Ezt a TA-ban meg is lehetett csinálni, de csak a véletlen folytán, hiszen a krogoth, morty, zavaró, radaros, és az AA kbotnak mind 18 körül volt a sebessége...
A szállításról meg anniyt, hogy TA-ban meg lehetett gondolom itt is, hogy telepakolsz légi szállítókat, és guardoltatod õket egy pont fölött úgy, hogy kövi parancsnak meg van adva, hogy hol tegyék le a rakományt. Ha elég összejött, megsemmisíted a guard célját, és elindulnak EGYSZERRE a cél felé. Annyi célt rakhatsz amennyi szállítód van. Ugyanez ment bombázókra, csak az volt a baj, hogy a guard során kötöznek a repik, és amikor megsemmisül a cél, akkor nem ugynakkor utat kellett megtenniük, meg lassabban fordultak stb, szóval a végére kb libasorba értek oda -.-
Waypointoknál, építkezésnél szerintem a teljes lista megjelenik az interface-n szóval csak jobb klikk rá ;)
Hát amit elvársz az a legtöbb stratégiából hiányzik.Amibe megvan abból meg más hiányzik.Pl ,hogy ugyanolyan sebességgel menjenek egy csapatba azt én úgysem használnám ki,mivel egy csapatba csak egyfélét rakok. Arra viszont még nem jöttem rá,hogy hogyan kell,ha egyáltalán lehet-e kivenni egy megcsinált waypontsorozatból egy utasítást.A régi totalban pl ha leraktam 20 épuletet waypontba és az egyiket ki kelett venni,csak mégegyszer leraktam oda egyet és azt ugy értelmezte ,hogy kiveszi. Amirõl beszélsz koordinated attack az pontosan mi is?Egyszer sikrült vhogy talán jobb gombal csinálnom olyat de nem jöttem még rá micsoda. Viszont már rájöttem ,hogyan kell a csapatszállítókkal átvinni egy hadsereget az egyik szigetrõl a másikra,gondolom tudjátok,de azért leírom annak aki nem: 1.Kijelölsz egy szállítóst,aminek leraksz egy load és egy ferry pontot shift segítségével. 2.A többi szállítóst guardolod erre az egységre. 3.A loadpontra küldöd az egységeket.
hát az egységek mozgása a kész, az UEF kampány vége felé vok, és három tengeri platformom ontja magából a hajókat, tengeralattjárókat, plusz van küztük a vizen pár légvédelmi üteg, és egyszerûen nem tudnak kijönni hajók, nagy nehezen kijátszom õket, egyesével, (ehhez kb4 légvédelmi cuccot kellet Ctrl+K zni) kijelölöm, hogy hova menjenek, erre csomó tengelalattjáró egész egyszerûen a másik irányba indul el, a jobbklikk- féle formation is vicc, kb 15 perc kell nekik mire felveszik... talán majd a peccs, nálam eddig kb 2 x fagyott ki, de akor teljesen-resetig a mentés is elgé sok idõ, sajna
Wow ez egy nagyon jó ötlet(a példa). Soha nem jutott volna eszembe. Miért olyan meglepõ, hogy egy véleményen vagyunk?
Soha nem gondoltam volna, hogy épp Zsolo007 fog velem egyetérteni, de sebaj, a meglepetések viszik a színt az életbe. Minden egyes konklúzióban egyet értek. Annyi a különbség, hogy ez már a bétából látszott... Ami a moddereket illeti nem nagyon van remény, mert az általad írt problémák igen mélyrõl számraznak a game engine és unit modell hierarchián belül. Elég nehéz lesz egy olyan modot írni, ami útközben átállítja a gyorsabb egységek sebességét... Stratégiailag egy kalap szemét, egyetlen strat. cucc benne a koordinált attack, ami egy lol. ( mellesleg, ha úgy küldöd az egységeket, akkor is gyorsabban mennek a tûzérek ? ) Szerintem a strat gamák piacán senki nem tud újat dobni, és ezért a csili vili grafika felé mennek. Ami nem feltétlenül rossz, de itt tényleg nagyon fontos a játékmenet és a kombinálási lehetõség.
Még tavaly, amikor bejelentették, hogy lesz a gém, küldtem egy jó másfél oldalas levelet a GPG-nek, hogy milyen dolgokat is lehetne még belerakni a cuccba, hát kb 1-t nem látok viszont.
Csak példaként az egyik ->
Lehessen egység nélkül is waypontokat kiadni, akár többet is egy operáción belül. Ezáltal létrejön több waypoint sereg, amikre csapatokat rá lehet dobni drag 'n drop stílusban. Ezáltal lesz egy kvázi hadmûvelet, aminek lehessen megadni egy db koordinációs idõpontot, ami azt jelenti, hogy találkozniuk kell. így: - egy támadás többször is megismételhetõ - a támadás on belül külön az egyes csapások is megismételhetõek, míg a rossz csapások törölhetõk - lehetõség nyílik a sebzés elosztására, hiszen ha ráküldök 100 repcsit egy ütegre, akkor 80% fölösbe lövi el a cuccot, míg ha fel tudom õket darabolni úgy, hogy kb 10-20% menjen fölösbe sokkal szélesebb lyukat lehet ütni
Ahhoz persze, hogy ez ,menjen az egység osztályok szintjén kell módosítani a kódot ;)
Én csak a demoban jácottam balanced A.I ellen,de ott keveset támadott,így könnyen be lehetett szorítani,majd 2.szintû egységekkel kinyírni a kommanderét.A legjobban a horde A.I izzasztott meg víz nélküli mapokon,vizesen meg talán a supreme A.I.,de mondom azon még nem próbáltam a balaced A.I-t.Az a baj ha nincs elég tere építkezni,pl a nem túl nagy szigetes mapokon akkor nemtud rendesen fejlõdni.Ha meg megszerzed a vizi fölényt akkor battleshipekkel könnyedén kinyírhatod a kommanderét.Vizes mapon még csak a cybranokkal voltam.
Nagyon sok függ a maptól is, amin a skirmisht nyomod. Egyes mapokat meg lehet csinálni csak földi egységgel, másokon viszont nem mész semmire úgy. Én úgy vettem észre, hogy legnehezebbek azok a mapok, ahol a vizi szárazföldi meg légi egységeit is be tudja vetni. Na ott olyan ütemben fejlõdik, és adaptál a taktikádhoz, hogy egy balanced AI ellen is kínszenvedés a dolog.
Énis jácottam tegnap pár skirmish gamet,81*81-es mapon már az elején akadozik,nálam legalábbis.Még a repülõknek is kell elég sok idõ ,hogy elérjék a bázisát,azon a mapon.Az Ai elég jóra sikeredett szerintem,valamivel adaptív mint a többi játékban,ennek ellenére nem olyan nehéz legyõzni.Bár volt hogy meglepetést okozott,UEF-el voltam és már körbekeritettem a bázisát,kinyírhattam volna,de ki akartam próbálni azt a mavort ,hogy mit tud.Hát el is kezdtem lõni a bázisát,erre megindult egy monkeylordal és 3 olyan építhetõ kommanderrel(SACU(?)).Egyenesen a kommanderem irányába indultak meg pedig a pálya másik végén volt,áttörtek minden védelmet,kinyírták vagy 40 tankomat és a mobile factorymat is.Beszorították a kommanderem és kinyírták.A robbanást csak a mondkeylord élte túl,az meg megindult a mavor felé,szerencsére még volt pár 3-adik szintû támadó robotom szétszórva a mapon,amivel megtudtam védeni,a legyengült monkeylordtól,kb 3 másodperc kelett volna,hogy tüzeljen azzal a piros lézerrel az ágyúmra.Utána meg széjjel lõttem a bázisát.
Én a Cybran Nationnal kezdtem el a Campaign-t,még csak a negyedik pályán tartok,eddig nem volt nehéz,pedig hard fokozaton jáccok.Eddigi tapasztalataim alapján sosem érdemes egyféle földi egységgel támadni,mindig viszek tankot,artillery-t,mobile légvédelmet,külön osztagokba.Repülõkkel csak akkor támadok ha nem tul erõs a légvédelem.Volt hogy 80 bombázóval támadtam és 10-12 légvédelmi leadárlta az összeset,pedig a légvédelmet támadtam.Max ilyen esetben kulcsfontosságú létesítmények támadására lehet feláldozni.Kár,hogy hajóból kevés féle van.
Szerintem a grafikát leszámítva nem sokkal jobb mint a sima TA,remélem majd ehez is jönnek ki a kiegészítõk,amiben 4-szer ennyi féle egység lesz+új funkciók meg minden.
Tudja valaki fajonként kb hány pálya van? amúgy egész jó lett, kár, hogy a HUD annyit kitakar a képbõl, próbáltam az egyik korábbi hsz-ben emlegetett mod ot feltenni, mûködött is amíg át kellet rendezni a felület részeit, de aztán szétugrott, úgyhogy az nekem nem jött be.
Company of heroest probáld ki,nekem se megy a supreme ezért gondoltam azt és tapasztalat nagyon jó játék.De supremmel 1x majd fogok játszani nyáron asszem melo egy uj gépre:(
amd-re? persze! fogsz 2 procit meg a cellukszot és összeragasztod majd megpróbálod belerakni a gépedbe :) amúgy van egy olyan hogy 6000+os AMD-n (2x3,2GHz) egész jól fut valaki meg bírja erõsíteni?:)
Úgy hallom mindenütt h dual coreos vagy Hypertthreadingelõs Intel procikon jobban megy. Tud valaki valami beállítási trükköt AMD 64 procikhoz?