Chris Taylor valamikor elkotyogta, hogy ezután a rendszer után már kényelmetlen lesz a többi RTS kezelõfelülete. Igaza lett. Játszottam pár menetet a SC-vel, majd utána gondoltam tovább játszom a WH40k-Dark Crusade-el. Nagyon zavaró, hogy nem tudok rendesen kizoomolni és hiányoznak a kényelmi funkciók, mint pl a shiftes sorozatépítketés. Ha valaki egyszer megszokja, nem is kell neki ezentúl más.
Kipróbáltam alaplapon integrált videokarival Geforce 6100 chipsettel, igaz hogy az nvidia logó beszaggatott, de minimumon megy a béta :)
szvsz tényleg ai miatt van haveral jóval több mint fél óra után se szagatott...
Hi! Visszaolvastam és amint látom, a Béta változattal már játszotok. Ezt le lehet tölteni valahonnan, vagy csak néhány ember benne van közületek a tesztelõk közt? Én meg lemaradtam?
Nekem pont ez tetszik benne, a zoomolás könnyebb és jobban "kézre esik" mint kimenni a képernyõ szélére, ráadásul így megvan az esélye, hogy észreveszel olyasmit amit nem vennél észre scrollozásnál...
Hát a kezelés lehet ne egy kicsit profibb azt elismerem, bár meg kell szokni... Engem eddig a képernyõ scroll-olás zavart durván. Az elég szar benne, mindig úgy váltottam át másik helyszinre hogy ki zoomoltam aztán vissza... Ez igy nem jó, bár igy legalább volt egy kis rálátásom a csatára...
Nekem nem tetszik. Valahogy fura a kezelõ felülete. Eccerûen 5-t kell klikkelni, mire mennek a dolgok. Nehézkes nehézkes nehézkes. A retkes gyárnak miért nem lehet beállítani pl, hogy ami egység kijön belõle az is a gyár csoportjába essen ? apróságok... apróságok...
Nah most játszottam két játékot is, az elsõben inkább csak tanultam hogy hogyan kell csinálni a dolgokat. Mire rájöttem hogy hogyan lehet energiát termelni Remek játék lesz egyébként nem bántam meg hogy leszedtem. A másodikban nyomtam egy easy gép ellen és nagyon jó volt. Az elején kicsit fölénybe került mert a gazdasággal még mindig gondjaim voltak. De aztán mikor már sok reülöl volt mindel patroloztam a pálya közepén igy fel tudtam készüni ha jött volna. De nem jött gyalogos egységekkel federiteni sem inkább csak a repülökkel próbálkozott amiket immáron le tudtam szedni középen. Az eljén gyüjtöttem kis roham robotokból egy kis sereget és azzal szivattam a gazdaságát, be-be törtem hozzá. Aztán közben rágyurtam a tankokra a hátországban és csináltam egy szép nagy sereget. Aztán szépel légi-támogatással és a tankokkal lazúzztam. NAGYON jó volt!!!! Ha rájövök a gazdaság minden csinjára-binjára imádni fogom, bár már most is nagyon szeretem... Egyébként mikor jelenik meg? (nem mintha nem lennék még el a bétával pár hónapig, sõt...)
azért tegyük hozzá hogy ez inkább azt a pár megjelenõ játékot minõsiti :PPP ettõl függetlenül tetszeni tetszik nekem is :)
Most rusholtem be az easy AI-t. Többet termelt meg minden de nem volt elég egysége. Eccerûen bementem és 80 kis robottal és szétlõttem -.- Na jó kinn sétált és akkor kaptam el. Mind1 akkor se volt semmilye. Maga a gém tiszta TA... Az eccerre támadás meg egy rakás fos. Az egy dolog, hogy 2 csapatot koordinálsz, de próbáld meg ezt eljáccani, mikor támadnak és a két csapat kiba messze van egymástól. Az meg a hab a tortán, hogy nem mûkszik a CTR + Y, ami elvileg az összes azonos egységet jelöli ki. Ezt meg is teszi, de csak az éppen láthatóakra -.- Eddig nem teccik. Megyek vissza advanced dolgokat tesztelni most már normal AI ellen.
minimapon scrollozás: középsõ egérgomb nyomvatart és ugy :D jah és nagyitani is lehet..., ergo az nem minimap hanem egy plussz mini nézet :D
Kipróbáltam én is. Szarrávertek :D
Én még csak azzal voltam elfoglalva, hogy melyik egység mire is jo, amikor ezek már ilyen baszottnagy pókokkal jelentek meg...
Mondjuk tényleg jól belassul pár perc után. Meg a scrollozás elég kaki, nem beszélve arról, hogy a radarképernyõn nem lehet se nézetet odébbrakni, se egységeknek parancsolni.
Hát bakker most iszonyatosan felbaszta az agyam ez a szar.
1.: Késõn építettem air depo-t és megmondtam közvetlenül a repcsieimnek, hogy szálljanak le feltöltõdni. És bazdmeg ottragadtak....nyomogattam amit csak el lehet képzelni még sem voltak hajlandóak fleszállni, elment negyedóra erre, mert kell a légi fedezet és mire meguntam addigra jött az ellenek eyg exp unitja és ennyi volt a gém. Hogy a jó k....
2.: Az elsõ patrolt sikerült összehozni a bombázómnak mennek szépen körbe. Mikor meg akartam csinálni a 2. patrolt a vadászaimnak (annak a kevésnek..) akkor nem volt hajlandó összekapcsolni a végpontot a kezdõponttal (hogy körbe repüljenek folyamatosan) akárhogy kattintottam pont oda ahova kellett nem volt hajlandó megcsinálni..
A szövetséges AI én általam meglátta az ellenség commanderét és dobott oda egy atomot, nem nagyon érdekelte hogy az enyém is ott van. :S (ugyanis készültem egy párbajra az ellenség commanderével, de a "társam" közbeszólt)
Na akkor. 1. Ha nem akarjatok, hogy az ai ledaraljon, akkor szerezzetek szovetseges AI-t(rakjatok be megegyet, ami egy csapatban van veletek), illetve ellenfelnek valasszatok Turtle AI-t!
2. A gyaraknak lehet allitani a rally pointjat. Ki kell jelolni a gyarat, nyomva tartani a shiftet, es egerrel lehet huzni a pontot.
Egesz jol elszorakoztam. Csak ket harom csellengo ellenfelet kellett kinyirnom, erre, mire korulneztem, egy bazi nagy gomboc lebegett a bazisom felett, es nyirta a commanderemet. Sajnos csak a finalera ertem oda, ugyhogy nem tudtam megmenteni.
Na akkor. 1. Ha nem akarjatok, hogy az ai ledaraljon, akkor szerezzetek szovetseges AI-t(rakjatok be megegyet, ami egy csapatban van veletek), illetve ellenfelnek valasszatok Turtle AI-t!
2. A gyaraknak lehet allitani a rally pointjat. Ki kell jelolni a gyarat, nyomva tartani a shiftet, es egerrel lehet huzni a pontot.
Egesz jol elszorakoztam. Csak ket harom csellengo ellenfelet kellett kinyirnom, erre, mire korulneztem, egy bazi nagy gomboc lebegett a bazisom felett, es nyirta a commanderemet. Sajnos csak a finalera ertem oda, ugyhogy nem tudtam megmenteni.
Arra gondoltam, hogy mikor már majdnem szarrávert akkor idegesen ráfekszek az ESC gombra, majd End game, feljön a szokásos értékelés arról, hogy a gép 4x jobb mint én vagyok, és a befejezés gombra kattintva (az egyetlen gomb amivel tovább lehet lépni) kilép ahelyett hogy a menübe menne
tudom de az nem irja ki százalékosan :DDD de midn1 szal valahogy én hiányolom hogy nem látszik egybõl kicsoda micsoda van kiválasztva (akkor is ha csak egydarab van...) vagy lehet csak nekem nem elég feltünõ :/ az igazi az lenne ha az a kis info sáv ami akkor jön elõ ha rajtahagyod egeret az egységen állandósitható lenne pl ha kivan váalsztva feljön vagy hasonlo...
Egyébként nálatok jelentkezett az a probléma, hogy nem menti a profilt? Nekem minden alakalommal mikor indítom a játékot újra kell kreálnom a profilom, újra beállítani mindent...
És mikor vége egy scirmishnek akkor sem a menübe rak vissza hanem kilép..
Megy az élete alatt a sárga csík...onnan tud hol jár..
nemtom állitható-e de szvsz a final-ig az egész ui-t újra fogják szabni mert elég sok zavaro dolog van, és nem midnig elég információ dus, szal ráfér még a finomitás... :) engem pl zavar hogy ha kijelölök egy egységet akkor nem irja p ha épitõ hogy hány százaléknál jár csak akkor ha pont rajta hagyom az egeret..., meg hasonlo aproságok mgé elég idegesitõek :/
A masik. Nem tudom, be lehet-e allitani, vagy nem, de az epitheto lomok kepecskei kicsit sok helyet foglalnak el a jatekterbol. Fele ekkoraban is felismerhetoek lennenek.
nemtom, nekem bejön ez az új nagyitosdi, tényleg jobban átlátható tõle a dolog, igaz hogy szokni kell de legalább pozitiv irányban fejlõdött :)
Realisan nezve persze. Csak a jatszhatosag rovasara megy. Lehet, hogy hozza kell szoknom, aztan jo lesz, de egyenlore zavar, hogy nem latom at a helyzetet.
ott a pont, szvsz ez a game már igy betaként jóval többet tud felmutatni mint mai rts-el 90%-a, a full ütni fog szvsz :) ha ehez képest még csak fejlesztenek rajta lehet meg is veszem :)
Realisan nezve a dolgot nem aranytalan a dolog, a mai, korszeru tankok kepesek 2km-rol kiloni egy ellenseges jarmuvet. A dolog peldazza, hogy ez a jatek szakit a mai rts sablonokkal, es ujra megszeretteti velem a mufajt. (En pl mar regota nem ertettem egy tank miert nem tud 50mnel messzebre loni egyik jatekban sem...)
A jarorozo repcsik gyonyoruen megtamadjak a bejovo ellenfeleket, de ha elul a balhe, akkor leszallnak a jarorozes folytatasa helyett.
Valamit rosszul csináltál nekem nem így van...
Egyébként nemtudom mennyire tûnt fel nektek, de a repcsiknek egy idõ után elfogy az ellátmányuk (lassulanak, meg prios csík van az életük alatt) majd lezuhannak, tech2-n lehet építeni egy épületet ahova le tudnak szállni. Kellett egy kis idõ mire rájöttem....csak lestem hova lettek a repcsieim egy idõ után...
És még valami: Tech 2 gunship nagyon ütõs! Ajánlom :)
Igen, valahogy ez már nem az a mikrózós stratégia, itt sokkal inkább a "global" dolgokat kell a kezedben tartanod, ha meg akarsz akkor gyönyörködsz a munkádban :D
A jarorozo repcsik gyonyoruen megtamadjak a bejovo ellenfeleket, de ha elul a balhe, akkor leszallnak a jarorozes folytatasa helyett. A jarorozo epito egysegek a sajat egysegek javitasa helyett imadnak kirohanni a csatamezo kozepere, hogy osszegyujtsenek nehany kivanatos roncsdarabot. Az egysegek lotavolsaga es a meretuk nekem aranytalannak tunik. Ha addig tavolitom a kepet, hogy nagyjabol latni lehessen a sracaim altal beloheto teruletet, akkor egy nehez tank kb. 3 pixelnyi. Valahogy fura az egesz. Az AI viszont tenyleg jol nyomja.
Ez megy valakinek? Engem mindegyik linken 404 fogad:(
Több járõr waypoint: behozod a patrol kurzort és Shift klikkekkel kiadod az útvonalat. Ha kész, tovább nyomod a shiftet, és ha ráviszed a kurzort az egyik WP-re akkor pakolászhatod azt a pontot.
Koordinált támadás: ugyanúgy shift kell hozzá. Kijelölsz egy egységet, megtámadsz egy távoli egységet. Kiválasztasz egy másikat, shiftet nyomva tartod, behozza a másik egység útvonalát és az ellenségen ott lesz a támadás ikon. Erre kétszer klikkelsz és máris kész. Megy a koordinált támadás. Én még csak tüzérséggel próbáltam, de viszonylag jól mûködik. Az egyik "kék" experimental egység egy nagyon gyorsan tüzelõ ágyú. Beraktam még mellé pár kisebb tüzérséget, amik viszont sokkal lasabban tüzelnek. Beraktam a koordinált támadást és a gyorstüzelõ mindig bevárta a lassabb ágyúk töltési idejét.
Jah, közben rájöttem. Rögtön utána nyomtam egy solo sandboxot és csak úgy ötpercenként akadt be egy-két másodpercre. Mostmár tudjuk, hogy miért nincs alapból aktiválva az AI. :-)
Nem tudom így megmondani hogy melyik gombbal lehet, de azt hiszem Alt,Shift,Ctrl gombok közül lehet így patroloztatni.
Thanatos: Ez igaz, de ezt tuti pótolják, kár hogy még nincs benne. Az 2.0-ás verzióban még kijelölõ téglalap sem volt meg, tehát nem tudtad mit jelölsz ki amikor húztad az egeret, ebben már van ez is.
Én jópár dolgot nem találtam a bétában: 1. Nem tudok több pontot kijelölni patrolhoz. 2. Nem látom ezt a koordinált támadás dolgot sehol 3. Elég gáz, hogy nem jelöli semmi, hogy éppen hova küldi ez egységeket a gyár
A minimap jó, mert át látod a dolgokat, nem kell mindig zoomolni, habár nem tudom eltolni a kamerát amikor húzom az egeret, ez idegesít, de remélem ez csak a béta miatt van.
Elvileg csak akkor van ez amikor AI ellen mész, multiban ilyen nem jelentkezik, meg valakinek még AI ellen is megy szépen a játék. Szóval úgy néz ki, hogy valami memóriakezeléses bug. Viszont az AI szépen dolgozik. :) Azért a végleges verzióban nem hiszem, hogy ez lesz az easy gép, mert enyhén durva.
hmm, menyi idõ alatt kéne betölteni ennek a csodának??? csak mert az tugye véletlen se jelzi menyi van még hátra és már vagy 2 perce tölt de semmi :P (pozitivum hogy van töltés közbe fõmenü :D, negativum hogy nem müködik :P)
hmm, itt mai van file az alapbol a 2.7? csak mert a nevében az van... :D és akkor minek mellé a 2.0 > 2.7 patch amit szintén ott linkelnek?
hát nyomultam....mindíg megvertek...1 db. easy ai is megver...ez teljesen eltér a megszokott RTSektõl...de tetszik :), csak sokat eszik
A játékmenet egy az egyben a TA, ami nagyon jó, nem is kell más. Az egyedüli probléma az a kamera kötöttsége (lehet, hogy a tutorialban majd elmagyarázzák a részleteket) és az, hogy még minimális egységlimit mellett is kábé háromnegyed óra alatt anynira elkezd szaggatni, hogy játszhatatlan lesz. Nem tudom, hogy ilyen akadás mellett hogyan is akarják a multit teszteltetni. Szeretettel várjuk a patcheket. :-)
Ti honnan szedtétek le? Torrentrõl elég lassan jön. 10-40 kb/s között ingadozik, inkább csak lassabb. Azért remélem reggelre lejön...
Õszintén szólva én attól tartottam, hogy az AI valami kísérleti darab lesz. Ilyen felépítem a bázist aztán ottmarad darab. Szerencsére nem így van :) Ezért már megérte hajnalig fennmaradni.
Csak azt nem tudom, miért nem hagyták benne az AI-t a bétában eredetileg. Max arra tudok gondolni, hogy még nem végleges, és nem akarják, hogy bekavarjon a tesztelésbe. Pedig az AI multiplayer módban is jól jöhet, coop játékhoz.
Szerintem hozza a TA feelinget így elsõ ránézésre, igaz kicsit más. Arról nem beszélek hogy az easy gép lealázott, de ez valószínû hogy azért van, mert nincs még rendesen beállítva az AI. Azért látszik hogy ez beta, de azért elég jó már most. A fejlesztõk is tudnak mit fejleszteni az emberek visszajelzéseibõl.