Sziasztok! Most jött meg a játék magyar felirattal, 1.1-es verzióban. Milyen patcheket, milyen sorrendben tegyek fel? Milyen modokat tudtok ajánlani?
Hello!
Olyan problémám van,hogyha indítanám a játékot, ez fogad.
Ötlet hogy mit tegyek?
A GWX-ben biztosan megcsinálják az VII-es és IX-es osztályú tengókat és lesz Atlanti,Földközi-tengeri hadszíntér is. Márcsak azért is, mert a német oldal legjava arról szólt. Mint ahogyan az OpMonsoon is tartalmazza már valamennyi színteret.
Már most is van mod a SubSimen, ami lehetõvé teszi karrierindításkor a XVIII-es választását, ami típus valójában csak pár kísérleti példányban készült el (talán 2 db.).
Én is nagyon kíváncsian várom ezeket. De akkor már kell az európai "front" is bele, ha már Typ-II lesz benne. Hol látsz amúgy II-est?
Úgy mint az IL-2-es 1946-os bõvítésében a "titkos tervekkel" lehet repülni, csak itt pl.: a Waltherrel lehet szelni a vizet. Jó lesz... :)
Akkor lesz szép, ha nagyobb lesz a program telepítõjének a mérete mint az Ubi-s eredetije. :)))
Errõl írtál, ezt teszik bele a GWX4-be. Kis probléma, hogy ez egy Type II tengó belsõ tere, így nagyon nem vág a csendes óceáni témába. Úgyhogy hasraesni majd akkor fogunk amikor beleépítik a Type IXD2 belsõ terét is, meg játszhatóvá teszik a kiegben állítólag szereplõ Walther tengeralattjárót, amit még senki se látott. Az állítólag a kiegben játszható Type XVIII-es tengóról beszélek.
Kár, hogy csak az SH4 alá lesz elérthetõ, nem egy "teljes német oldal" lesz benne csak a távol-keleti. Bár megrajzolni minden hajót belülrõl teljesen aprólékosan, az nem semmi. Példát vehetnének a román kollégák errõl a csapatról.
Ezt már lassan külön pénzért is árulhatnák annyi új dolog lesz benne.
Igen sajna A 4. már szinte senki nem multizik. A 3.-mal még nagy élet folyik.
Szia,
Köszönöm a válaszod, sajnos a legnagyobb problémát nem tudom továbbra sem megoldani, így viszont játszhatatlan a progi.
Üdv.
Bocs, msot vettem észre, hogy írtál:
1. Sajnos elõfordul, hogy a mentések korruptak lesznek. Elméletileg minimalizálni lehet ennek az esélyét, ha csak akkor mentesz ha nincs ellenség a közelben és nem vagy víz alatt. Ez se 100%-os megoldás, csak egyesek szerint beválik. 2. Én szerencsére még nem találkoztam ezzel, de többen jelezték, hogy ez a problémájuk. Megoldást nem tudok, bocs. 3. Igen, kisebb-nagyobb mértékben tartalmazza az addig elért eredményeket. Meg gondolom minél tovább vagy kint, annál több hajó "spawnol" ami eléggé sok információt jelent.
Én sose multiztam, de én arra gondolnék, hogy nem mai darab a játék, a nagy kezdeti lelkesedés már réges-régen lecsengett, akik meg még most is játszanak vele azok mind valamilyen modot használnak, amik elsõdlegesen az egyjátékos kampányt teszik jobbá, mert ott van a játék lényege.
Szerintem sokan játszanak még vele a mai napig, csak nem multiznak, hanem a játék sava-borsát jelentõ kampányt nyüstölik. A subsim.com fórumán (ami mellesleg az egyik legnagyobb társaság ami subsimekkel foglalkozik) is hetente csak egy-két üzenet kerül bejegyzésre a multis alfórumba.
@antigua: lassan de azért dolgoznak rajta a srácok, szóval idõvel majd csak meglesz. :)
na sracok, megvettem a jatekot, magyar felirattal (nem volt mas). orulok, mert szep es jo, viszont a multi jatekrol meg mindig varnek valami felvilagositast. tobbekkozt nem ertem, hogy miert csak es kizarolag nemet szerver van (a megszamlalhatatlan napi 1, jo esetben 2 szerverbol). mikor felraktam a megvasarolt jatekot, nem talalt egy darab szervert sem, gondoltam ezt biztos a lokalizacio hibaja, ugyhogy letoroltem, felraktam egy warez peldanyt, patcheltem ameddig csak lehetett. szerencsere nem volt vele gondja, ugyhogy megy a multi is, mar amikor veletlen valakinek abbol a 10 emberbol jatszhatnekja van. vajon ugy mukodik a multi, hogy csak az adott, altalad megvasarolt verzioju orszagban keres jatekot? vagy mindenki az 1.3, stb.-vel jatszik? esetleg ennyire nulla ez a jatek, es tenyleg nem hajlando senkisem elinditani? esetleg meg az jutott eszembe, hogy mindenki agyonmodolta a jatekot es akkor hiaba keresek barmilyen alap szervert.
orulnek, ha valaki irna ez ugyben valamit, mert igy eleg idegesito, hogy megvettem es hasznalhatatlan.. (maradjunk annyiban, hogy a single is eleg gagyi, szoval a 'vedd meg, mert megerdemlik' es hasonlo piszkalgatasokat szerintem mellozzuk.) kosz, ha valaki batorkodik irni.
Valamit félrenéztél. A Fall of the Rising Sun nem a japán kampány, hanem csak egy modpack, mint amilyen a TMO vagy az RFB. A japán kampány mod még mindig csak WIP fázisban van.
Megjelent a Japán küldi !!! ( Foll of theirsing sun v.1.2 ) Csupán csak az a problémám hogy miután felraktam a mod könyvtárba és engedélyeztem a JSGME-el, majd meg is patcheltem a kiadott javítással ( a leírás szerint így kell felrakni ) sehol se találom a japán küldetést a fõmenüben. Csupán csak egy új intrót játszik le. Se campaig, se singele modben nem találok semmit se róla. Ha valaki tud segíteni abban, hogy lehet felrakni és elindítani az kérem írjon !
Sziasztok!
A segítségetek kérem. Megvettem a magyar nyelvû játékot, feltelepítettem az 1.4 patch-t. 1. Karrier módban az elmentett játékállásokat nem minden esetben tudja viszatölteni, hibát jelez, újra kell indítani a játékot. 2. Karrier módban van olyan küldetés amikor egy szövetséges ügynököt kell partra tenni, nos amikor csónakba teszem, a program nemes egyszerûséggel kilép, és hibaüzet után, lehet újra indítani. 3. Normális e hogy nagyon hosszú ideig tart egy hosszabb õrjárat menett állását visszatölteni?
Segítségetek kérem mi okozhatja a hibákat és hogyan lehet azokat orvosolni.
A gépem C2D e7400, 4GB, HD3870, XPsp3
Köszönöm.
Üdv mindenkinek! A youtube-on láttam pár videón, hogy a hajók orrára rá volt festve egy szép vicsorgó szájacska. Azt szeretném tudni, hogy ezen remekmû mikor lesz elérhetõ a kampány során?
Sziasztok!
Tervezem, hogy a napokban megveszem a jatekot. Orulnek, ha valaki felvilagositana, hogy a multiplayer milyen. Meseljen valaki!
Koszonom.
Valaki el tudná mondani, hogyan tudnék a Type XVIII-el hadjáratot kezdeni? Nincs valami mod rá? Egyébként hogyan lehet elõvarázsolni?
http://www.subsim.com/nucleus/index.php?blogid=4
A táblázat legalsó sora ...
Szaiasztok! Azt szeretném kérdezi hogy hogyan lehet multizni? Valaki írja le légyszi szájbarágósan! Köszönöm szépen!
Nincs hivatalos japán kampány, de készül egy, mod formájában. Csak a fene tudja, hogy elkészülnek-e valaha.
Ohh,köszi...nem tudtam hogy merre van a térkép.:) Ezt a térképet amit linkeltél,nemlehet valahogy integrálni a játékba? Mint a Cpt.America félét? Mert jóval 1xübb lenne ha ugyanúgy lehetne nézegetni... Amúgy meg köszönöm a segítséget.:)
Cpt. America HUD modja már alapból be van építve a TMO1.7-be. :-)
A térképet a rádióval együtt éred el.
De ha használod az RSRDC-t is akkor viszont ezt a térképet ajánlom, mert Lurker ez alapján csinálta meg a hajózási útvonalakat és az alap TMOs útvonalak már nem érvényesek.
Amúgy érdemes mindig meggyõzõdni, hogy a célpont fel van-e fegyverezve. Ha 100%ig biztos vagy abban hogy nem (elég jellegzetes a fegyverek sziluettje), akkor sokkal kifizetõdõbb ágyúval szétszedni, a torpedókat meg lehet veszélyesebb dolgokra tartogatni. Úgyse azt nézik hogy mivel süllyeszted el az ellenséget hanem azt, hogy sikeres voltál-e. :-)
Ja meg ami még eszembe jutott...nincs valami térkép a játékban levõ konvoj és fõ hajózási útvonalakról? Mert találtam hozzá mod-ot(asszem Captain America's HUD for TMO) ,de az nem szereti az 1.7-es TMO-t... Szóval esetleg nektek nincs kéznél valami?:)
Az általad leirtakat volt szerencsém mind megtapasztalni,méghozzá egymás után egy tankernál...:) Elöször korán robbant fel 2,a következõ 2-bõl 1 mélyebbre ment mint állitottam és átment a hajó alatt,illetve talált de nem robbant, majd az utolsó párosból az egyik elkezdett körözni mellettem a másik meg felrobbant idõ elõtt.:) Ezek után elborult az agyam és szétlõttem a deck gunnal.:)
A salvo-t én is úgy próbálom imitálni,hogy vetõcsövek elõre kinyitásával,gyorsan lövöm õket egymás után,kis irányzék állitással.De azért igy nem az igazi...
Annak semmi köze ahhoz, hogy milyen gyorsan lövöd ki õket. Az amcsi MK14 torpedó alapból oltári megbízhatatlan fegyver volt. Volt, hogy tíz lábbal mélyebben futott mint kellett volna, ezt felismerve a kapitányok direkt magasabbra állították a mélységet, hogy ha beüt a dolog akkor is legyen találat és ne fusson át a hajó alatt. A rossz mágneses ravasz gyakran elõbb robbantott mint kellett volna (asszem a Föld mágnese tere zavart be, mert ahol tesztelték õket ott más volt az erõssége mint a bevetési területeken, de ezt nem veszem biztosra), így egy idõ után páran ki is szedték az egész kacatot a fenébe, hogy még véletlenül se legyen galiba (a játékban is a mágneses ravasz bekapcsolásakor lehet korai robbanás). De a kontakt ravasz se volt túl megbízható, ha 90fokban találta el az ellenséget akkor több mint valószínû, hogy besült, az ideális szög pár fokkal eltért a 90-tõl.
Olyan is megesett, hogy az irányzék becsõdölt és kilövés után a torpedó tett egy szép kört, elég veszélyesen megközelítve a tengót (a USS Tullibee pont emiatt süllyedt el).
Persze emiatt a háború elején elég siralmas volt az elkapott hajók száma és a vezetés se volt a helyzet magaslatán (abszolút nem foglalkoztak a dologgal és a parancsnokok a fenti trükkökkel voltak kénytelenek javítani az átlagon).
Történelmileg nem tud és a játékban se találtam még csak hasonló lehetõséget se.
Az egyedüli dolog ami a legjobban megközelíti ezt az amcsi hajókon, az a vetõcsövek kinyitása és a torpedók gyors egymás utáni kiengedése (egy kis gyro angle buherálással lövések között). Nem tudnak úgy salvot lõni mint a németek, hogy egyszerre kiereszti mind.
Szerintem tud sorozatos torpedót kilõni az amcsi is.
Magyar kézikönyv 42. oldal.
Amcsi hajók nem képesek rá, csak a német tengókon van erre lehetõség. Fritz hajókat sose használok, szóval azokon se tudom hogyan kell, de azt tudom, hogy az amerikai hajók nem voltak képesek salvoban kiengedni a halakat.
Még lenne egy olyan kérdésem is,hogy miként lehet salvo-t lõni? Mármint van valami lehetõség hogy egyszerre lõjem ki a beállitott torpikat?
Igen merülve próbáltam.:) Bár jó lenne csöndes diesel is...:)
Nemvolt belõve a battlesstations... javítás sem mert pont elakartam kerülni hogy észrevegyenek. Meg eddig ha SR-t bekapcsoltam akkor abbamaradt minden ilyesmi tevékenység. Szóval nincs ötletem.:(
A "maradi" deck watch meg a kiegészítõ bugja. Néha megesik. :-)
Asszem a SR a javításokkal nincs kibékülve. Ha belõtted a battlestations-t akkor automatikusan elkezdenek kalapálni a tengón, ami alapból semlegesíti a SR-t.
Találkozott vki olyasmivel már,hogy pl nemtudom bekapcsolni a silent running funkciót a tengón,illetve soxor elõfordul h miközben merülök a deck watch kint marad és vadul távcsöveznek 100 láb mélyen.:)
Fentvan a legújabb TMO,a PE4 bizonyos részei,a RSRD(javításokkal),meg a MaxOptic
Ezek közül a silent running hiánya a legzavaróbb mert ugye anélkül halálra vagyok itélve soxor. A másik inkább csak illuzió romboló,meg nem is mindig fordul elõ.De hiába ordít mindenki hogy "rig for silent runnning" ha utána semmi nem történik.:)
Elöre is köszi
Nem tudom honnan töltöttem le, de RetroNavTools néven van meg .
Amúgy van még egy gomb, ami az aktív gombokat zölddé teszi, így egyértelmûbben látszik, hogy melyik funkció aktív a tengón . GreenButtonMod a neve .
Ja igen, mielõtt elfelejtem: a TMO után EZT is rakd fel. Valami hiba csúszott a távcsõ kódjai közé és elég durva zoomra képes. Annyira durva, hogy használhatatlan lesz. Ezzel a kis moddal a probléma ki van javítva, és extraként beleraktak még egy lehetõséget, hogy ne csak egy, de két nagyítási fokozat legyen elérhetõ.
Közben kijött egy új patch az RSRDC-hez, mert a hajómúzeumban az egyik bejegyzés CTD-t okozott. ITT az újabb versenyzõ. A sorrend ugyanaz mint régen, csak az eredeti patch helyett ezt rakd fel.
Asszem az OM csak a kampány layereit módosítja. Nem hiszem, hogy a nagyobb modok sokat foglalkoznának a német csónakokkal, de az OM elvileg kompatibilis mind a TMO-val, mind a RFB-vel.
Rövidebb próbát tettem az Operation Monsunnal, de nem igazán nyerte el a tetszésemet. Szerintem nem rontottam el semmit a modok keverésénél de ígyse igazán adja vissza azt amit a 3. rész.
Lehet már reprodukálni 100%-ban azt és csak nekem nem sikerült, vagy inkább várjam meg a GWX4-et és addig menjek vissza Silent Hunter III-hoz?
Majd ha valami nem tiszta akkor itt megtalálsz minket. Elég összetett játék még minimális realizmus mellett is, szóval ne riasszon meg a sok lehetõség, a többség azért van ott, hogy megkönnyítse a dolgod. :)
Igen, a repülõk egy idõ után szét idegelik a játékost, de a TMO jelentõsen csökkentette a gyakoriságukat. Plusz én mindig Pearlbõl indulok és az ottani küldetések mindig a birodalmi vizekre vezényel ki. Onnan az út 90%-a nyugodtan telik és általában csak akkor küldenek feléd repülõket ha sokat rakoncátlankodsz (akkor is feladják pár kör után).
Amúgy lehet szaftos zsákmányokat is találni a játékban, csak nem a partok mentén kell vadászni. :-) Például külön élmény belopakodni egy ellenséges kikötõbe és ott csapni egy kis ramazurit. Plusz asszem az RSRDC óta már a dzsunkák is kisebb flottákban járnak, szóval könnyû ~1000 tonnát jelentenek.
Carlos: nincsmit, ha valamiben kell segítség akkor itt megtalálsz minket. :)
Elsõ lépésben mindenképpen szerezd be a játék kiegészítõ lemezét (U-Boat Missions) mert kelleni fog.
A Trigger Maru-r ITT találod meg. Alapvetõen tudni kell, hogy az alapverzióhoz képest a nehézséget egy kicsit felpumpálták a modban, de ha nem használod a realizmus lehetõségeket (ami egy friss tengeralattjáróstól abszolút érthetõ), sokat nem fogsz észlelni belõle.
Az alap RSRDC pedig ITT, míg a hozzá való patch pedig ITT szerezhetõ be.
A modok installálásához kelleni fog az ún. JSGME program, ami hihetetlenül megkönnyíti a modok telepítését és eltávolítását. ITT találod. Arra kell csak figyelni, hogy a játék könyvtárába kell installálni, egyszer elindítani, amikor is létrehoz egy MODS könyvtárat. Ha ez megvan akkor csak ki kell csomagolni a modokat abba a könyvtárba és a JSGME újboli indításával szép sorban aktiválni õket (1. TMO, 2. RSRDC, 3. RSRDC patch).
Persze mindez akkor ha már a játék kiegészítõ lemeze is fel van telepítve.
Plusz kampányokig már nem jutottam el, valahol ott ráuntam, amikor csak Ausztráliában maradt bázis, a célterület viszont Tajvan és a Fülöp szgk. környékén volt, és 2048x-os gyorsítással is egy örökkévalóság volt oda-, meg visszajutni, az útközben zaklató 117685211 darab göbzi frusztráló piszkálódásáról nem is beszélve Legalább 4x felraktam a játékot, ha untam a III-at, de 1-2 hét után uninstall lett belõle, a fritz szürkefarkas "feeling" kicsit magasabb hangulatkategória a bágyadt amcsis rizsszálító vitorlás dzsunkapuffogtatástól
Az alap SH4 egy rakás olyan lehetõséget nem tartalmazott ami az SH3-ban evidens volt. Ilyen például az idõjárás lekérdezése az õrségtõl, de még az olyan alapvetõ lehetõségek is kimaradtak mint a fenék alatti mélység megmérése, automatikus célpont azonosítás, meg hasonlók (ezen segít a Trigger Maru Overhauled mod ami a végletekig javít a játékmeneten). Ezekre még rátettek egy lapáttal, mert az alap kampány elég szárazon tálalta a történelmi eseményeket (Midway-csata, pl). Ezt hivatott kijavítani az RSRD kampány ami sokkal jobban modellezi a történelmi japán kereskedelmi útvonalakat és állítólag az elõre scroptelt ütközetek is eseménydúsabbak ("állítólag", mert én még sose vettem a fáradtságot, hogy meg is nézzek egyet, jobb szeretek leparkolni egy forgalmas útvonal mellé és várni a hangradarkezelõ riasztását :D ).
Azt alá kell írnom, hogy az alap SH4 elég fapados volt, de rápakolva egy Trigger Maru-t és egy RunSilentRunDeep kampányt, elég látványosan fejlõdik a játékmenet. :-)
Eszemben sincs érvelni, csak szubjektív vélemény :) Külön-külön a maga nemében mindkettõ jó, de 1-2 év III-mmal való játék után a 4 elég nagy visszafejlõdés volt, addig nem is játszottam vele, amíg a III kezelõfelületét mod-ként meg nem csinálták a 4-hez
Spec felszerelés abszolút nem kell, minden tökéletesen irányítható billentyûzettel/egérrel (nem is létezik hozzá egyéb periféria szerintem).
Ami meg a háttérismeretet illeti, abszolút new-player-friendly a játék, mert egy rakás realizmus opciót ki lehet kapcsolni, amiket szép sorban újra lehet aktiválni ahogy fejlõdik az ember.
Tuvokkal ellentétben én kifejezetten ezt ajánlanám kezdésnek, mert az amcsik által használt TDC (Torpedo data computer) nagyban segíti a fokozatos átszokást az automatikus célzásról a manuális megoldásokra.
Plusz a kampány is sokkal sokrétûbb. SH3-ban kizárólag járõrözés van, ami egy idõ után bárkinek az agyára megy, míg a negyedik részben már van lehetõség ügynökök becsempészésére, lezuhant repülõsök kimentésére és ellenséges kikötõk fényképezésére is.
De majd Tuvok is felsorolja az indokait, hátha õ jobban érvel. :)
Láttam pár képet HMuda galériájában és megtetszett a játék. Bocsi a láma kérdésért, de szeretném, hogy mennyire HC a játék? Van szükség spec felszerelésre, ismeretre (régi SH játékok), hogy lehessen vele játszani?
Jelenleg nem használok codepack-okat... Amit nem játszik le a VLC azt nem is nézem meg... :) (talán 1000-bõl 1)