Ez külön dühítõ hogy a McLarennél már sokadjára követnek el ilyen amatõr pitiáner dolgokat, anyaghiba, nem megfelelõ hûtés.... ez a Formula 1 nem egy falusi autverseny könyörgöm, még ott is profibbak vannak....
Én szerettem a McLarent de ha Kimi-nek van egy kis esze év végén othaggya õket, lassan 5 éve van itt és csak vergõdik, nem méltó hozzá a McLaren, jabbat érdemel!!
A McLaren vezetõsége úgy gondolja, hogy sikerült közelebb kerülniük a világbajnok Renault istállóhoz, bár az idei esztendõben még egyetlen egyszer sem állhattak fel versenyzõik a dobogó legmagasabb fokára.
A kolumbiai Juan Pablo Montoya a második helyen fejezte be a hétvégén megrendezett Monte-Carlói Nagydíjat, így a McLaren 40 éves évfordulóját a dobogón ünnepelhette. Bár Kimi Raikkönen egy mûszaki probléma miatt búcsúzott a futamtól, a wokingiak úgy érzik, közelebb kerültek riválisaikhoz, így minden eddiginél optimistábban várják a két hét múlva megrendezésre kerülõ Brit Nagydíjat.
Montoya a tavalyi évben gyõzött Silverstone-ban, és bár Monaco mindig okozhat meglepetéseket, a kolumbiai versenyzõ bízik benne, hogy a Brit Nagydíjon is harcba szállhatnak majd a Renault-val.
"Ahhoz képest, hogy az elmúlt versenyeken hogyan szerepeltünk, Monacóban bebizonyosodott, hogy a McLaren és a Mercedes is keményen dolgozik a sikerekért" - mondta Montoya a vasárnapi futamot követõen.
"Most az a dolgunk, hogy tovább folytassuk a munkát, és a következõ versenyeken se hagyjon alább a lendületünk" - folytatta. "Véleményem szerint sikerült javulást elérnünk, és közelebb kerültünk a Renault-hoz. Az átlagos pályákon még egy kicsit gyorsabbak nálunk, de mindenképpen jó irányba haladunk."
Montoya csapattársa, Kimi Raikkönen szinte az egész verseny alatt a második helyen autózott, ám a biztonsági autó mögött túlmelegedett a motorja, és fel kellett adnia a küzdelmet. A finn pilóta, aki szerint a stratégiájával még a futamgyõzelmet is bezsebelhette volna, szintén elégedetten nyilatkozott az autó teljesítményérõl.
"Legalább sikerült fejlõdést elérnünk, és most az a fõ célunk, hogy ez Silverstone-ban se legyen másképp" - mondta a csapat igazgatója, Ron Dennis.
A Renault jelenleg 41 ponttal vezet a konstruktõrök bajnokságában a harmadik pozícióban tanyázó McLaren elõtt, míg a világbajnoki cím birtokosa, Fernando Alonso - aki a jövõ évben a McLarent erõsíti majd - az eddigi 70 pontból 64-et zsebelt be a szezon elsõ hét versenyén.
A spanyol pilóta 21 ponttal áll a második helyen tartózkodó Michael Schumacher elõtt, míg 37 pont az elõnye a harmadik helyen álló Raikkönennel szemben.
A McLarennek jól jött a Ferrari körüli botrány, hiszen míg Michael Schumacher a büntetését követõen csak a boxból kezdhette meg a futamot, addig csapattársa, Felipe Massa, aki az idõmérõ elsõ etapjában falnak csapta autóját, csak az utolsó helyrõl rajtolhatott.
Ugyan Schumacher az ötödik helyig tornázta fel magát, Montoya nem volt elájulva a német versenyzõ teljesítményétõl. "A tavalyi évben az utolsó helyrõl indultam, és mégis a negyedik pozícióban végeztem" - mondta a kolumbiai versenyzõ.
A McLaren közleményben reagált az FIA Motorsport Világtanácsának szerdán nyilvánosságra hozott döntésére, mely szerint a csapat nem rendelkezik majd képviselettel a 2008-tól kezdve új összetételben mûködõ F1 Commissionben. A Forma-1 szabályainak megalkotásában kulcsszerepet játszó testület az eddigitõl eltérõen nem mindegyik csapatnak biztosít szavazat jogot, csupán hatnak, közülük mindegyik egy-egy országot reprezentál (Red Bull - Ausztria, Renault - Franciaország, BMW- Németország, Ferrari - Olaszország, Honda - Japán, Williams - Nagy-Britannia).
"A Team McLaren Mercedes értesült arról, hogy az FIA kizárta a csapatot a 2008-as Formula One Commissionbõl. Meglepõnek tûnik, hogy a második legnagyobb múltú istálló és az elmúlt negyven év legsikeresebb Forma-1-es csapata, 148 nagydíjgyõzelemmel a háta mögött, nem került be a képviselettel rendelkezõ istállók közé" - fogalmaz a McLaren kommünikéje.
Igazából én Nagy Britanniából 2csapatot engettem volna: a Williamst és a McLarent. Két hatalmas múltal rendelkezö csapatról van szó, és ugyhiszem mindenképp ott kellett volna lenni a "3 nagynak". DE Ekleszton és Mózli biztosan jobban tudja...
Ron Dennis Max Mosley és ötletei legnagyobb "ellensége": McLaren kizárva a döntéshozatalból, a McLaren "B" Direxiv pedig nem indulhat, hiába neveztek (õk 3 éve készülnek az F1-be...)
igen. osztrák a csapat, mint ahogy a Red Bull cég is osztrák tulajdonú. Ezvan. Red Bull bent, McLaren kint. szánalmas. DE annak sem örültem volna ha McLarent bent és Williams kint. na mindegy, megint alkottak FIAék...
Nem hiszem hogy ez lenne az elsõdleges célpont, ott van Paffet, õ is nagyon gyors volt meg minden ( még most is ) bajnok stb.. de F1hez még nem nõtt fel, nem elég gyors, leglábbis teszteken jócskán elvan maradva, talán majd belejön... Kitudja majd ha Hamilton beleül egy F1es kocsiba és villant akkor talán, de mivel Kimi megtartása a fõ célpont igy õ max teszt pilótai állást kaphat ha a finn marad.
Montoya a silverstone-i pálya biztonságáért aggódik
Juan Pablo Montoya felkérte az angol pálya illetékeseit, hogy néhány ponton javítsanak a biztonsági zónákon. A kolumbiai versenyzõ úgy érzi a Copse-nál és a Beckettsnél lévõ kifutási zóna rövidnek bizonyulhat a mostanra felgyorsult kanyarsebesség miatt.
Liuzzinak és Montoyának már volt egy nagy sebesség mellett bekövetkezett balesetük, és mindketten úgy vélik, hogy a nagyobb baj elkerülése nem a pálya biztonságának, hanem inkább a szerencséjüknek köszönhetõ.
„Néhány éve hatalmasat buktam a Beckettsben, de ennek ellenére nagyon élvezem ezt a pályát. Nagysebességû kanyarjai vannak, amik élvezetessé teszik a vezetést, de úgy gondolom, hogy néhány helyen a kifutó zónák alulméretezettek. A Copse és a Becketts túl gyors kanyarok."
„A Copse a leggyorsabb kanyar, ezért hatalmas kihívás is persze a számunkra. Közel 5.2 g-t érünk el ott. Az autóknak jobb a leszorítóerejük, valamint a puhább gumiknak köszönhetõen a tapadás is megnõtt."
„Minden rendben is van. A pályán nem kell változtatni, csak a biztonságra kell nagyobb figyelmet fordítani."
Montoya: ezt nekem kell megoldanom
A McLaren-Mercedes versenyzõje, Juan-Pablo Montoya az ITV-nek adott interjúban elmesélte mit érzett Monacóban, mire számít a közeljövõben, elmondta hogyan vélekedik a tradíciókról és a versenyhelyszínekrõl.
Monacóban megtört a jég
Juan-Pablo Montoya két kiesést követõen Monacóban ismét felállhatott a pódiumra. A kolumbiai versenyzõ nagyon boldog volt, hogy a csapat ismét az élmezõnyben harcolhatott. "Nagyszerû ez az eredmény. Eddig nagyon nehéz évadunk volt, de ahogyan azt mondani szokták, együtt nyerünk és együtt veszítünk. A monacói futam kivételével minden versenyen nehézségeink adódtak, de továbbra is azon fogunk munkálkodni, hogy javítsunk a helyzeten."
A cél: a bajnoki cím
A 30 esztendõs versenyzõ nemcsak a pontokért, a jövõ évi állásáért is küzd. A McLaren-Mercedes már leigazolta Fernando Alonsot, a vezetõség pedig Kimi Räikkönent részesíti elõnyben. Egyelõre nem tudni, hogy melyik csapathoz vezet Montoya útja. "Azt hiszem, hogy ezt magamnak kell megoldanom."
"A célom a futamgyõzelem és a bajnoki cím, ami miatt fontos a következõ lépés. Olyan csapatnál szeretnék versenyezni, ahol reményeim szerint biztosítani tudják a szükséges feltételeket ehhez. Ebbe a McLaren is beletartozik. Ilyen egyszerû ez."
A tradíció nem számít
Montoya nem foglalkozik a jubileumokkal, mivel úgy véli, hogy ezek jelentõsége az elmúlt években jelentõsen csökkent. "Mielõtt Formula-1-es versenyzõ lettem, sokkal fontosabb volt ez számomra. Ha az ember résztvevõje az eseményeknek, akkor a jelenre és a munkájára összpontosít. Ilyenkor a mérnökökkel és a csapattal dolgozol együtt."
Kedvelt és kevésbé kedvelt helyszínek
"Nem szeretem a barcelonai pályát. Egész évben ott tesztelünk. A város nagyszerû, és a hangulat is remek, de a pálya egyáltalán nem izgalmas. Monaco kiváló, ez az egyetlen utcai pálya, ami nagy kihívást jelent."
Monacóban sem tökéletes minden
"Tériszonyom van. Az apartmanom a harminchatodik emeleten van. Ha bent vagyok és kinézek semmi bajom nincsen, az erkélyrõl lenézve viszont meg tudok õrülni."
A Montoya család
Hamarosan egy újabb taggal bõvül a Montoya család. Ahogyan arról beszámoltunk, Connie Montoya hamarosan második gyermeküknek is életet ad. "Boldog ember vagyok. Nagyszerû családom van, és nagyszerû a munkám - természetes, hogy vannak nehezebb idõszakok, de az élet legtöbbször igen szép."
A finn pilóta, aki a második helyrõl volt kénytelen feladni a küzdelmet a Monte-Carlói Nagydíjon, jelenleg 37 ponttal van lemaradva a listavezetõ Fernando Alonso mögött a világbajnoki pontversenyben, így minden eddiginél nagyobb szüksége lenne a futamgyõzelmekre.
Raikkönen azonban úgy gondolja, hogy legfeljebb abban reménykedhet, hogy az MP4/21-es modell továbbfejlesztésével a szezon végéig megszerezheti idei elsõ futamgyõzelmét, melyre még biztosan hónapokat kell várnia.
A Brit Nagydíj pénteki szabadedzéseit követõen, ahol mindössze csak a 21. helyen végzett, miután az üzemanyagpumpa meghibásodásának következtében csak négy kört tudott teljesíteni a délutáni tréningen, Raikkönen bevallotta, nem lát esélyt az idei bajnoki cím megszerzésére.
Mikor a bajnokságról kérdezték, Raikkönen a következõket mondta: "Nem, biztosan nem szállhatunk harcba az idei bajnoki címért. Egészen addig, míg nincs meg az a csomagunk, mellyel minden egyes versenyen a gyõzelemért harcolhatunk, nincs esélyünk a bajnoki címre."
"Az autó egyszerûen nem elég gyors, és a megbízhatóságával is problémák vannak. Ez éppen elég ahhoz, hogy ne legyen esélyünk. Mindezek ellenére mindent megteszünk annak érdekében, hogy javítsunk a csomagunkon, és még a szezon vége elõtt bezsebeljünk néhány futamgyõzelmet."
"A legjobb tudásunkat adjuk, ám egyelõre az autó túlságosan lassú" - folytatta.
Raikkönen szerint semmi esély nincs arra, hogy megismétlõdjenek a tavalyi évben történtek, mikor hét futamgyõzelmével egészen a végjátékig harcban volt Fernando Alonsoval a világbajnoki címért.
"Remélhetõleg minél elõbb javítani tudunk a csomagon, és akkor elvileg minden megváltozhat, ám a Renault olyannyira távol van tõlünk, hogy szinte lehetetlennek tûnik befogni õket" - magyarázta.
Bár már szinte teljesen lemondott az idei bajnoki címrõl, Raikkönen elmondta, mindent megtesz annak érdekében, hogy a lehetõ legjobb eredményt érje el a hétvégi megmérettetésen. "Gyõzni jöttünk Silverstone-ba, bár be kell valljam, erre nincs sok esélyünk."
most már nemcsak lassú, de magbízhatatlan is a McLaren
Most vagy nagyon könnyû a kocsi, vagy Kimi ment 1 tökjéleteshez közelítõ kört. Kérdés ki e bírja...
Dennis: sikerült elõrelépéseket tennünk
Kimi Räikkönen a második rajtkockából vághatott neki a Brit Nagydíjnak, ám a második boxkiállásnál Michael Schumacher megelõzte õt, így be kellett érnie a harmadik hellyel.
A csapatvezetõ, Ron Dennis úgy véli, hogy a McLaren-Mercedes megkezdte a felzárkózást. "Mindenképpen pozitív, hogy nagy elõrelépést tettünk. Versenyképesebbek vagyunk. A tesztek során sikerült javítanunk. Jövõ héten is folytatódik a munka, így bízunk benne, hogy Kanadában jobban tudunk teljesíteni."
hát remélem én is, mert nagyon uralja a Renó a versenyeket, és hát jó volt nézni a tavalyi Montoya vs. Alonso csatát, föleg azért is mert a McLarenes nyert. meg is van az a videó, ha van rá igény belinkelem és letölthetitek.
Kimi Räikkönen: "A rajtom jól sikerült, meg tudtam õrizni a második pozíciómat. Az egyenesekben nem voltunk olyan gyorsak, hogy megelõzhessük Alonsot. Miután a biztonsági autó elhagyta a pályát egy kicsit fel tudtam zárkózni, de több nem volt ma lehetséges. A verseny vége felé az autóm túlkormányozottá vált, így Fisichella fel tudott jönni. Nem voltunk olyan gyorsak mint Alonso és Schumacher, emiatt ez volt a maximum. Mindenképpen bíztató, hogy ezen a hétvégén versenyképesebbek voltunk."
Juan-Pablo Montoya: "Sajnálatos, hogy Villeneuve elveszette az uralmát az autó felett és az elsõ kanyarban nekem jött. Az autó és a stratégia egy jobb versenyt is lehetõvé tett volna. Az oldallemezen egy sérülés keletkezett, így az autóm egyensúlya sem volt megfelelõ. Ettõl eltekintve nyugis verseny volt, nem sokat lehetett tenni. A motort is kímélhettem, ami a Kanadai Nagydíjon elõnyös lehet."
Montoya autója megsérült a rajtnál
Juan-Pablo Montoya azt mondja, azért nem jutott elõrébb a 6. helynél a vasárnapi Brit Nagydíjon, mert a rajtnál megsérült az autója. "Nagy kár, hogy (Jacques) Villeneuve elveszítette az uralmát az autója fölött, és a rajt utáni elsõ kanyarban nekem ütközött, mert az autónk és a stratégiánk egyébként sokkal többet hozott volna a konyhára" - magyarázta Montoya, a tavalyi Brit GP gyõztese. - "A karambol nagy lyukat ütött az oldaldobozomba, ezért végig küszködtem kissé a rossz balansszal." A másik McLarent vezetõ Kimi Räikkönen a 3. helyen ért célba, miután a boxkiállások második fordulójánál a ferraris Michael Schumacher mögé szorult. "Jól rajtoltam, sikerült megõriznem a 2. helyet, az egyenesben azonban nem voltam elég gyors ahhoz, hogy megelõzzem (Fernando) Alonsót" - mondta Räikkönen. - "A verseny vége felé túlkormányzottsággal küszködtem, ezért (Giancarlo) Fisichella utolért. Mégsem aggódtam különösebben, mert tudtam, hogy megelõznie úgyis szinte lehetetlen lesz. Nem voltunk olyan gyorsak, mint Alonso és Schumacher, ezért a harmadik hely volt a legjobb, amiben bízhattunk, a jó hír viszont az, hogy a hétvégén kiderült: a megfelelõ irányba haladunk, és egyre versenyképesebbek leszünk." A McLaren csapatfõnöke, Ron Dennis is osztozott Räikkönen optimizmusában: "Ahogy már Monacóban, úgy itt, Silverstone-ban is megmutattuk, hogy ledolgoztunk valamennyit a hátrányunkból legfõbb ellenfelünkhöz, a Renault-hoz képest, és a jövõ heti teszten, Paul Ricard-ban tovább fogunk igyekezni."
Coulthard bocsánatot kért Montoyától
David Coulthard a Brit Nagydíj délelõttjén felkereste Juan-Pablo Montoyát, és bocsánatot kért tõle szombati kirohanásáért, amelyben "gusztustalannak" minõsítette a kolumbiai idõmérõn tanúsított viselkedését. A Red Bull skót pilótája szerint Montoya szándékosan tartotta fel a kvalifikáció második etapjában, és egyébként is rendszeresen veszélyezteti riválisai testi épségét. Még szombaton hozzátette: "Nem pazarolom az idõmet arra, hogy beszéljek Juan-Pablóval. Ez olyan lenne, mintha elmennék egy állatkertbe, és megpróbálnék kommunikálni egy csimpánzzal. Más nyelvet beszélünk, más versenyzési etikettet követünk, úgyhogy semmi értelme nem lenne." A sportfelügyelõk végül nem büntették meg Montoyát a feltartásért, és Coulthard is úgy érezte, túllõtt a célon.
Montoya vasárnap az autosport.comnak adott nyilatkozatában elmondta: "Ma reggel odajött hozzám, és bocsánatot kért. Szép gesztus volt tõle. Tudja, amikor a sportfelügyelõkkel beszéltünk, azt mondta nekem: 'Visszavettem a tempóból, mert azt gondoltam, elém vágsz, és nem bíztam benned.' Én azt válaszoltam: 'Egyszer sem beszéltél velem az alatt a hat év alatt, amit itt töltöttem, úgyhogy fogalmam sincs, miért nem bíztál volna bennem, hiszen soha semmit nem vétettem ellened.' Azt is mondtam neki, hogy igazából egy pillanatra sem került közel hozzám. Éppen a boxba tartottam, mielõtt a gyors körét kezdte, de sosem közelített meg annyira, hogy úgy tûnjön, már felvette a tempót. Kicsúsztam a pályáról, és a jobb oldalon maradtam, hogy bejöhessek a boxba, és amikor megkezdte a körét, körülbelül két másodperccel volt mögöttem. Ezért mondhatta, hogy vissza kellett vennie, hogy ne rontsam el a körét, de én nem terveztem ilyesmit."
A Mercedes-Benz átszervezésbe kezd
A német szakember tavaly áprilisban érkezett a motorgyártó nagyvállalathoz, mint mûszaki igazgató. Õ felelt a motorok tervezéséért, illetve fejlesztéséért.
Megbízható forrásosok szerint Duesmann azonnalik hatállyal elhagyja a csapatot, bár ennek valódi okát egyelõre még nem lehet tudni. Egyes értesülések szerint a szakembert egy rivális csábította el, azért távozik jelenlegi posztjáról.
A McLarenhez közel álló források szerint Duesmann nem hozta a tõle elvárt teljesítményt, és egyszerûen nem tudta felvenni a munkatempót, ezért váltak meg tõle.
"Úgy éreztük, hogy nem sikerült felvennie a tempót az F1-ben, és a cég kulcsemberei soha nem fogadták el a munkáját. Most visszatérünk ahhoz a szervezeti felépítéshez, mint amivel érkezése elõtt dolgoztunk" - mondta egy magát megnevezni nem kívánó forrás.
Duesmann távozása azt jelenti, hogy a Mercedes-Benz két fõmérnöke Alex Wenndorf, és Andy Cowell veszi át az osztály vezetését.
McLaren: Tovább kell fejlõdnünk
Az elmúlt hónapok fejlesztéseinek köszönhetõen Kimi Raikkönen Monacóban és Silverstone-ban is az élen tudott csatázni, ám a McLaren ügyvezetõ igazgatója, Martin Whitmarsh úgy gondolja, hogy további fejlõdésre van szükségük ahhoz, hogy jobb legyen az MP4/21-es modell teljesítménye.
"Úgy gondolom, hogy az elmúlt hetekben sikerült fejlõdést elérnünk, és beszéltünk a versenyzõinkkel is, akik már sokkal jobban érzik magukat az autóban, szóval ez mindenképpen pozitív" - mondta a szakember a Brit Nagydíj után.
"Olyan kérdésekkel bombáznak, mintha semmit nem sikerült volna fejlõdnünk az elmúlt versenyek óta. Mindenki arról beszél, hogy miként tudtuk elveszíteni a biztosnak tûnõ második helyet" - folytatta Whitmarsh. "Nem errõl van szó. Igenis sikerült fejlõdést elérnünk, de tovább kell folytatnunk a munkát. Ha megnézzük, hol álltunk Spanyolországban, akkor jól láthatjuk, hogy rengeteget léptünk elõre."
Bár Raikkönennek esélye sem volt harcba szállni az élen autózó Alonsóval, sokáig úgy tûnt, megszerezheti a második helyet. Igen ám, de utolsó kiállása során, mikor tankolták autóját, üzemanyag ömlött a karosszériára, mely lángra kapott. Ez egy kis zavarodást okozott, mellyel éppen annyi idõt vesztettek, hogy Schumachernek sikerült elhappolnia tõlük a második pozíciót.
"Michael fantasztikus kört ment, míg mi nagyon lassúak voltunk. Természetesen meg fogjuk vizsgálni, hogy pontosan mi okozta a tüzet. Azt is kiszámoljuk, ezzel mennyi idõt vesztettünk, és hogy ezen múlt-e a második hely sorsa."
"Azonban Michael ezekben a körökben remekül autózott. Talán egy kicsit keményebben kellett volna hajtanunk, hogy nagyobb elõnyre tegyünk szert, és akkor visszatérhettünk volna elé a második kiállást követõen" - tette hozzá Whitmarsh.
"Olyan kérdésekkel bombáznak, mintha semmit nem sikerült volna fejlõdnünk az elmúlt versenyek óta. Mindenki arról beszél, hogy miként tudtuk elveszíteni a biztosnak tûnõ második helyet" - folytatta Whitmarsh. "
Valaki szóljon már nekik hogy az emberek elvárnak egy bizonyos szintet tõlük...
A Mercedes-Benz motorsport igazgatója, Norbert Haug szerint a McLaren csapatnak szüksége van még egy kis idõre ahhoz, hogy a gyõzelem elérhetõvé váljon.
A rendkívül komoly múlttal rendelkezõ csapatnak nem indult jól az idei szezon, hiszen a teszteken még rekordszámú motorproblémákkal küszködtek, és bár ezeket nagyrész sikerült kiküszöbölniük, gyõzni eleddig nem sikerült nekik.
„Van még min dolgoznunk azért, hogy olyan versenyképesek legyünk, mint tavaly. Idén nyolc versenyünk volt, és ötször álltunk a dobogón, nem kérdés tehát, hogy versenyképesek lehetünk" -mondta Haug a Kanadai nagydíjra készülvén.
„A gyõzelemhez szükséges fejlõdés nem megy egyik napról a másikra, de úgy gondolom, hogy belátható idõn belül megtesszük a szükséges lépéseket."
Kimi Raikkönen az utóbbi két futamon láthatóan sokkal közelebb volt az élmenõkhöz, mint az idény korai szakaszában. Monacóban valóban komoly esélye volt a gyõzelemre, ám a technika közbeszólt. A legutóbbi versenyen, Angliában pedig a második helyre kvalifikálta magát, és bár ezt a helyét végül elvesztette Schumacherrel szemben, az autó valóban fejlõdni látszik.
Lewis Hamilton 2007-ben debütál a Forma-1-ben 2006. június 22., csütörtök 12:53 133 olvasás A spanyol AS napilap szerint a 21 éves brit pilóta aláírta szerzõdését a McLarennel, így jövõre Fernando Alonso csapattársa lesz, míg a 35 éves katalán Pedro de la Rosa lesz az istálló tesztpilótája. Spanyol lapinformációk szerint a McLaren jelenlegi versenyzõi közül Juan Pablo Montoya a Red Bullhoz vagy a BMW Sauberhez távozik, míg Kimi Raikkönent a Ferrarival és a Renault-val hozták hírbe.
"A spanyol AS ""napilap"" szerint" igen Kimi 1 éve a Ferrari pilótája... PLETYKA vagy nem, de a hír értéke 0 egyenlõre.
Räikkönen nevét a Ferrarival és a Renault-val is együtt emlegették ám az is lehetséges, hogy a McLarennél marad.
"Szükségem van még egy kis idõre, hogy ássam, mit érünk el a csapattal, aztán körvonalazódnak a lehetõségek" - mondta a Kanadai Nagydíj elõtt a finn versenyzõ. - "Elégedett vagyok a jelenlegi helyzettel, és nemigen aggódom a jövõ évem miatt, mint ahogy a többi elõttem álló év miatt sem aggódom. Majd meglátjuk, mi történik."
Räikkönen a McLaren idei eredményeivel semmiképp sem lehet elégedett. Míg tavaly õ volt az egyetlen, aki úgy-ahogy lépést tudott tartani a világbajnoki címet megszerzõ Fernando Alonsóval, idén nyolc verseny alatt több, mint negyven pontos hátrányt halmozott fel az élen álló spanyollal szemben.
"A tavalyi év után természetesen mindenki azt hitte, hogy a világbajnoki címért fogunk küzdeni, és versenyeket nyerünk majd, de végül nem így alakult. Úgy gondoljuk, hogy jó autónk van, és sok minden megtörténhet, de a legjobbat kell kihoznunk magunkból."
A találgatások azután kerültek újra napirendre, hogy Flavio Briatore meghosszabbította Giancarlo Fisichella szerzõdését, így már a Renault-nál is csak egy szabad hely van, épp úgy, mint a McLarennél. Ráadásul mindkét csapatnak van egy-egy fiatal pilótája - a Renault-nál Heikki Kovalainen, a McLarennél pedig Lewis Hamilton -, akiknek szintén van esélyük bekerülni jövõre a mezõnybe.
"Sok olyan részlet van, amiben száz százalékig biztos akarok lenni. Talán ezek az apróságok fognak dönteni. Az nem változtatja meg az elhatározásom, (hogy mit tesznek a többiek). Végül úgy döntök majd, ahogy az számomra a legjobb."
szerintem egyszerü a helyzet, Schumacher nemsokára eldönti hogy visszavonul e vagy sem, Raikkonen csak akkor megy a Ferrarihoz ha MS "kiszáll", ellenkezõ esetben a Renault a célpont, szerintem a McLarennél maradás esélye max 10%...
Ha a Mclarennél marad remélem jó kocst fog kapni,és tud majd töbet nyeni.
McLaren: Minden rendben volt Kimi Raikkönen és Juan Pablo Montoya sem vett részt a mai elsõ szabadedzésen annak érdekében, hogy kíméljék motorjukat. A második edzésen Raikkönen 10 kör megtétele után 1:17.490-es legjobb idõvel a negyedik, míg Montoya 14 kör után 1:18.761-es idõvel a 17. helyen végzett.
Kimi Raikkönen: "Jól indult a hétvége és minden rendben ment. Tól korai még megmondani, hogyan is állunk a többiekhez képest, de az autóm azonnal jól mûködött, ami mindig pozitívum, és még mindig tudunk javítani. Új motor van az autómban ezen a hétvégén. Az edzést a Michelin gumik tesztelésével töltöttük, és az általános beállításokon dolgoztunk. Mivel a fékek létfontosságúak ezen a pályán, szintén a programunk részévé váltak. Szeretem ezt a pályát és már nagyon várom a további napokat."
Juan Pablo Montoya: "Hasznos adatokat gyûjtöttünk, amik segítenek majd a megfelelõ gumik kiválasztásában. Kimi és én is különbözõ keverékeket teszteltünk és most végig kell néznünk az összes lehetõséget, észben tartva, hogy holnap valószínûleg melegebb lesz. A pálya nem túl poros, de a tapadás nagyon alacsony, szóval küszködtem egy kicsit. Ám most majd a mérnökökkel fogunk dolgozni, hogy kiválasszuk a megfelelõ Michelin gumikat, aztán majd meglátjuk mi történik holnap."
Montoya nem hibáztatja Rosberget
Juan-Pablo Montoya és Nico Rosberg sem tudta befejezni a Kanada Nagydíjat. A két versenyzõ az elsõ körben ütközött össze egymással, ami mindkettõjük versenyének végét jelentette. A kolumbiai versenyzõ nem akarta a felelõsséget teljes mértékben Rosbergre hárítani.
"Ha a kanyar jobbos, én pedig a belsõ íven vagyok, akkor normál esetben nekem kell jobban kijönnöm a dologból, itt pedig különösen, hogy õ ezt megelõzõen elrontotta a sikánt."
"Nekem volt a gyorsabb autóm, és ezt ki is használtam. Nagyszerû, hogy Rosberg így harcol, de néha engedni is kell." – tette hozzá a kolumbiai versenyzõ.
Rosberg sem érzi hibásnak magát a történtekért, mivel nem látta Montoyát az ütközés elõtt. A McLaren-Mercedes versenyzõje ezt azonban nehezen tudja elhinni. "Ez egy udvarias bocsánatkérésnek is tekinthetõ, hogy azt mondta, nem látott, miközben blokkolni akart."
"Bízom benne, hogy az Indy futamon számos kolumbiai zászlót látok majd a tribünökön, és egy jó szerepléssel ajándékozhatom meg a rajongókat."
Kimi Raikkönen:
"Nem volt egy könnyû verseny. Nagyon igyekeztem Fernandót nyomás alatt tartani az elsõ szakaszban, és meg is próbáltam megelõzni a hajtûben, amikor túl szélesen fordult, de nem sikerült. Volt egy kis gondunk mind a két kiállásom során a kuplunggal, ami el is vette a gyõzelmi esélyeinket. A forgalom sem javított a helyzeten és a végén a második helyen álltam. Azután amikor kiment a Safety Car, nagyon erõsen nyomtam, hogy lássam, van-e esélyem utolérni Fernandót, de megcsúsztam a hajtûben és Michael megelõzött. Kár volt érte, de mindig meg akarunk mindent tenni a gyõzelemért. Úgy hagyhatjuk el Montreált, hogy tudjuk, versenyképesek vagyunk és már nagyon várom Indianapolist."
Juan Pablo Montoya:
"Elég zavaros versne volt. Harcoltam Nico Rosberggel az elsõ körökben. Mellé értem, aztán összeértünk. Azt hittem, összetört az autó orra, így amikor bejött a Safety Car, bementem a boxba. A csapat végrehajtott egy biztonsági kerékcserét, és megváltoztattuk a taktikát, hogy legyen esélyem egy jó eredményre. Jó kis csatám volt DC-vel aztán Ralffal és egészen jól haladtam. Az autóm remek volt, de elég sokat csúszkáltam, miután elvesztettem egy terelõlapot, és a leszorítóerõm is gyenge volt. Próbáltam elõrébb jutni, de aztán nekimentem a falnak és megsérült az autó háta, és ezzel vége volt a versenyemnek. Kár érte, mert azt hiszem, versenyképesek lettünk volna, de a Rosberg eset mindent tönkretett számomra. Nincs értelme kimondani, kit kell hibáztatni. Most inkább Indianapolisra figyelek, ahol remélem, hogy még versenyképesebbek leszünk."
Hemilton aláírt a McLarennel, so Kimi nem marad ott :(
A McLaren-Mercedes versenyzõje, Kimi Räikkönen még nem döntötte el, hogy az Ezüstnyilaknál vagy egy másik csapatnál folytatja Formula-1-es pályafutását. Mika Häkkinen két világbajnoki címet szerzett a McLaren színeiben, ezért azt tanácsolja honfitársának, hogy maradjon jelenlegi munkaadójánál.
"Amikor a Formula-1-ben versenyeztem úgy döntöttem, hogy maradok a McLarennnél. Sok-sok évet töltöttem el ott, és két bajnoki címet szereztem. Voltak jobb és rosszabb napok, ahogyan közepesek is – tehát mindenféle." – jelentette ki a DTM versenyzõje.
"Kifizetõdõ volt együtt harcolni a csapattal, motiválni õket egészen addig, amíg nem értük el a kívánt eredményt. A Formula-1-ben kitartónak kell lenni. Nem jó két-három évet várni, majd hibás döntést hozni. Motiválni kell a csapatot. Ha Kimi helyében lennénk, maradnék a csapatnál, mert a McLaren minden szempontból egy fantasztikus istálló."
Kimi Raikkönen: "Jól indult a hétvége és befejeztük a tervezett programunkat. Mint mindig péntekenként, nem mentünk sok kört, hogy vigyázzunk a motorokra és a gumikra, de az edzés errõl szól. Az éjszaka során átnézzük az adatokat, és holnap reggel folytatjuk a munkát. Úgy tûnik a rajongók erejük teljében vannak, ami nagyon jó dolog itt Indianapolisban."
Juan Pablo Montoya: "Jó ismét itt lenni az USA-ban és mi mind egy jó kis show-t szeretnénk adni különösen az amerikai rajongóknak. Gondok nélkül teljesítettük a tervezett programunkat. Csak hat mért kört mentem, szóval nem könnyû megítélni, hogy hol állunk a mezõny többi tagjához képest, de holnap meglátjuk. Az egyensúly nem túl rossz, de az autóm ugrál egy picit, aminek az eredményeképpen tapadást veszítünk. Átnézzük majd az adatokat, hogy a kellõ változtatásokat megtehessük
Alonso Räikkönennek szurkol
Fernando Alonso az évad végén elhagyja a Renault istállót, és a McLaren-Meredesnél folytatja pályafutását. Habár a csapat 1999 óta nem tudott bajnoki címet szerezni, a spanyol pilóta nem aggódik, hogy esetleg rossz döntést hozott.
"Javítanak, és az elmúlt versenyen velünk harcoltak. De továbbra is a Ferrari jelenti a legnagyobb veszélyt számunkra. Ha Räikkönen nyeri ezt a versenyt, az talán még jobb számunkra. Az nem zavarna. Michael Schumacherre és a Ferrarira kell összpontosítanunk a világbajnokságban." – jelentette ki a címvédõ.
Alonsot az sem zavarná, ha az Ezüstnyilak ismét régi formájukban tündökölnének. "Hinnem kell abban, hogy a McLaren versenyképes lesz. Azt hiszem, hogy az elkövetkezendõ években ez lesz a legjobb csapat."
A McLaren egy Lúzer csapat ez már tagadhatatlan... és óriási hazudozó is a multkor azt mondtam Kimi maradásának esélye 10%, ezek után már kizártnak tartom, hogy a mekinél marad
Mi után? hmm nemtom mi a bajod hirtelen, de biztos betett a meleg pár napja ^^ ((( ha a qualra gondolsz, elárulom a többi csapat is másodperceket kapott szóval nem kell túl dramatizálni a dolgokat... )))
Juan-Pablo Montoya azt mondja, azért ütközött hátulról csapattársa, Kimi Räikkönen McLarenjének a vasárnapi USA Nagydíj elsõ körében, mert a finn versenyzõ váratlanul keményen fékezett elõtte. A két McLaren találkozása láncreakciót indított el, mert Jenson Button Hondája is gellert kapott, majd látványos röppályára állította Nick Heidfeld BMW-Sauberjét. A balesetben rajtuk kívül Scott Speed is kiesett, így összesen öt autó volt kénytelen feladni a küzdelmet. "Nehéz megmondani, mi történt" - ismerte el Montoya. - "Kimit követtem, aki az elsõ (valójában második) kanyarban rendkívül keményen fékezett, és én hátulról beleszaladtam az autójába. Ettõl oldalról Button is nekem ütközött. Nem tudom, lehet-e valakit hibáztatni az esetért." A McLaren csapatfõnöke, Ron Dennis is hasonlóan látta a történteket: "Amennyire az adatok gyors tanulmányozása alapján el tudjuk dönteni, láncreakcióról volt szó" - mondta. - "Kimi az elsõ kanyarban tumultusba került, és kicsit korán fékezett. Ebben a helyzetben az ember lassítani próbálna, hogy elkerülje az ütközést, Juan-Pablo azonban éppen jobbra figyelt. Nem könnyû kritizálni a saját versenyzõidet, de profinak kell lennünk. Valójában mindketten pozícióért küzdöttek, amikor megérkeztek az elsõ kanyarhoz." Heidfeld, aki többszörös szaltót mutatott be, nem érezte ijesztõnek az esetet. "Szerintem kívülrõl sokkal durvábbnak tûnt, mint amilyen valójában volt. Ez volt az elsõ szaltóm. A két McLaren összeütközött, és Kimi megpördülve nekem ütközött" - vélte. A hazai versenyérõl kiesõ Speed filozofikusan nyilatkozott a történtekrõl: "Ilyen az autósport, nem? Egyszerûen a rossz idõben voltunk a rossz helyen. Eddig remekül alakult a hétvégén, és elõbb-utóbb csak szerencsénk lesz."
A McLaren a fejlesztéseken dolgozott Jerezben
A McLaren-Mercedes istálló két tesztpilótája, Pedro de la Rosa és Gary Paffett (74 kör) teljesítettek szolgálatot a spanyolországi Jerezben. De la Rosa 60 kört futott, leggyorsabb körét 1:18.029 perc alatt teljesítette, amivel a nap legjobbja volt.
A csapat a Francia Nagydíjra készítette fel a versenygépeket, ahol az abroncsokat, a beállításokat, illetve az MP4-21 továbbfejlesztett változatát tesztelte.
Holnap is Paffett és de la Rosa képviseli majd az Ezüstnyilakat.
Hakkinen szerint a McLaren még idén visszavág
A McLaren utolsó világbajnoka szerint a gyenge elsõ fél év ellenére a McLaren még idén megerõsödhet, és Kimi Räikkönennel megmutathatja, hogy mire képes. Annak ellenére látja így, hogy a tavaly legtöbb, hét gyõzelmet arató Räikkönennek idén még egyszer sem sikerült nyernie, és sem neki, sem a csapatnak nincs idén reális esélye, hogy beleszóljon a Renault és a Ferrari csatájába. A pályafutása tizenegy évébõl kilenc évet a wokingiaknák versenyzõ Häkkinen szerint hiba lenne honfitársa részérõl, ha év végén eligazolna, és akár a Ferrarinál, akár a Renault-nál folytatná karrierjét. - "Azt hiszem, eddig jó és izgalmas volt az idény. Nehéz esztendõ ez a versenyzõknek, a csapatoknak és a technikai szakembereknek egyaránt, ez nem kétséges. Biztos vagyok benne, hogy az évad további része is érdekfeszítõ lesz. Érdekes lesz látni, hogy Kimi és a McLaren-Mercedes vissz tud-e vágni, s elérhetik-e a céljukat, ami az, hogy versenyeket nyerjenek."
"olyan csapatál aminek 1999 óta esélye sincs vb-t nyerni"
Erre kérdés: "Esélye sincs?"
Azért nemtom ti hogy vagytok vele de 2003-ban nagyon rezgett a léc a Ferrari alatt. Ha nem lökik ki Kimit párszor/nem tolják vissza sumákot(azért jövök ezzel mert alonsot pl nem tolták vissza) akkor simán vb lett volna. Igaz itt nincs ha.
2003-ban és 2005-ben is nagyon gyors volt a meki, csakhogy a gyorsaság nem minden... a megbízhatóság hiánya miatt vesztettek 2003-ban és tavaly is, sõt már Hakkinen idejében is gondok voltak...
Õszintén szólva bármennyire is rühellem Briatorét Kimi legjobb helyen a Renault-nál lenne!
HIVATALOS: Montoya búcsút int a Forma-1-nek!
Az autosport.com információi szerint Juan Pablo Montoya jövõre az amerikai NASCAR-sorozatban folytatja autóversenyzõi pályafutását. Az internetes portál szerint Montoya már alá is írt egy hosszú távra szóló szerzõdést Chip Ganassi NASCAR-istállójával.
„Egyszerûen örül annak, hogy ismét hazatérhet.” – idéznek egy Montoyához közel álló, ám meg nem nevezett személyt. Mint ismert, a kolumbiai versenyzõ az Egyesült Államokban érte el legnagyobb sikereit: 1999-ben újoncként rögtön megnyerte a CART-bajnokságot, majd 2000-ben a híres Indy 500-as versenyt is.
Mint a legtöbb európai és dél-amerikai autóversenyzõnek, Montoyának is a Forma-1 volt az álma, s 2001-ben a Williams csapat le is szerzõdtette. Voltak felvillanásai, remek versenyei, ugyanakkor ahogy az idõ múlt és még mindig váratott magára az igazi, nagy siker, egyre több lett a kritikus hang is.
Montoya 2003-ban összetûzésbe került a Williams vezetõivel, mivel úgy gondolta, hogy a csapat Ralf Schumacher favorizálja vele szemben. Nem tetszésének Montoya oly módon adott hangot a 2003-as Francia Nagydíjon, hogy verseny közben, a csapatrádión keresztül keresetlen szavakkal illette, Sam Michael technikai igazgatót.
Ezek után Montoyának nem volt jövõje a Williamsnél, a kolumbiai azonnal lépett is és 2005-tõl szóló szerzõdést írt alá a McLaren-Mercedesszel. Azonban 2006-ra ez a kapcsolat is zátonyra futott. Montoya Kimi Räikkönen árnyékába került a wokingi istállónál – tavaly például míg a finn a világbajnoki címért küzdött, addig Montoyának csapattársa segítése maradt, amit egyébként készségesen meg is tett több versenyen.
Ennek ellenére, miután Fernando Alonso 2005 végén 2007-tõl szóló szerzõdést írt alá a McLarennel, Ron Dennis Montoyának tudomására adta, hogy a maradék egy helyre õ legfeljebb második választás lehet Räikkönen mögött. A finn egyáltalán nem biztos, hogy marad a McLarennél (a Ferrarival és a Renault-val is összefüggésbe hozták a nevét), ám Montoya sem szívesen maradna egy olyan csapatban, ahol csak „kényszermegoldásnak” tekintik. Ezért a kolumbiai sem csinált titkot abból, hogy más csapatokkal is tárgyal.
Ráadásul az elmúlt versenyen, Indianapolisban Montoya egy olyan balesetet okozott, amelyben csapattársa, Räikkönen is kiesett, s ez a hírek szerint végleg megpecsételte a kolumbiai sorsát: a Mercedes állítólag kifejezetten kérte a McLarent, hogy ne hosszabbítsák meg a szerzõdését.
A Forma-1-ben a legkomolyabban talán a Red Bull érdeklõdik a kolumbiai szolgálatai iránt, de kérdés, hogy a középcsapat mennyire lehet vonzó egy futamgyõzelmekre áhítozó versenyzõ számára. Néhány hete azonban egy másik vonal is bekerült a köztudatba Montoya pályafutásával kapcsolatban: a kolumbiai versenyzõ egykori CART-os csapatfõnöke, Chip Ganassi azt nyilatkozta, hogy szívesen látná Montoyát ismét csapatában. Ekkor még mindenki a ChampCar-ra gondolt, az autosport.com szerint azonban Montoyát jobban érdekli a NASCAR (amely egyébként az Egyesült Államok legnépszerûbb autóverseny sorozata – sokkal népszerûbb a ChampCarnál). Mivel Ganassinak NASCAR-istállója is van, így nyélbe is ütötték a szerzõdést.
Néhány perccel cikkünk megírása után kaptuk a hírt, hogy Montoya hivatalosan is megerõsítette az autosport.com értesüléseit: 2007-ben valóban a NASCAR-ban folytatja pályafutását és búcsút int a Forma-1-nek!
Sok sikert! kiváncsian várom mit fog ott alkotni, kiélezett szitukban az õ akarata érvényesül álltalában, és ott centikre kell egymást szugerálni!
ez igy is van, de attól még Jeff Gordonnak fogok szurkolni:D
méghozzá a #42es kocsi lesz az Övé, amit most még Casey Mears irányit, de a következö évtöl Ö csatlakozik a Hendrick Motorsporthoz(Jeff Gordon csapata), igy üresen maradt a helye, eddig.
népszerüségröl csak annyit, hogy nem csak a ChampCartól népszerübb, hanem (már) az forma1töl is. évente 36verseny,42autó, idén 17versenyböl 10gyöztes, szóval pokolian nehéz lesz ez biztos.
DE Montoyanak már alkama nyilt kipróbálni egy NASCAR autót, még 2003 környékén, nos azaz autó épp Jeff Gordon-é volt:) Nekem meg is van videón láttam hogy ment, és azt kell mondani nem reménytelen, de mire megszokja a szériát az nem kevés idö lesz. hát Tibor! igazad van, én is kiváncsi leszek a teljesitményére:)
Grand Prix Debut 2001 Australian GP Grand Prix Starts 91 Grand Prix Points 296 Grand Prix Wins 7 Pole Positions 13 First Pole Position 2001 German Grand Prix
First Podium 2001 Spanish GP - 2nd Fastest Laps 10 First Race Win 2001 Italian Grand Prix Number of Finishes 58 Number of Podiums 29 Number of Finishes in Points 54 Number of Doubles (pole position & win) 1 Number of Triples 1 (pole position, win & fastest lap)
Formula 1 2001 BMW WilliamsF1: 31 points; sixth in the Drivers’ Championship; winner in Italy; second in Spain, European Grand Prix at the Nürburgring and Japan.
2002 BMW WilliamsF1: 50 points; third in the Drivers Championship; second in Australia, Malaysia, Spain and Germany; third in Austria, Britain and Belgium. Fastest ever quali fying lap at Monza.
2003 BMW WilliamsF1: 82 points; third in the Drivers Championship; winner at Monaco and Germany; second in Europe, France, Britain and Italy; third in Canada and Hungary.
2004 BMW WilliamsF1: 58 points; fifth in the Drivers Championship; winner in Brazil; second in Malaysia; third in San Marino.
2005 Team McLaren Mercedes: 60 points; fourth in the Drivers’ Championship; winner in Britain, Italy and Brazil; second in Germany; third in Turkey.
2006 Team McLaren Mercedes Driver.
Montoya elhagyja a Formula 1 et, es megy 2007 ben a NASCAR ba... (!) what da f*ck..........?
Sajnalom hogy Montoya megy. Igaz, nem is volt a kedvencem az elejen de 100 szor jobb, mint egy par mostani F1 versenyzo. Viszont szerintem: Montoya dontese forro-fejuen jott. Nem hiszem hogy at gondolta az egeszet... A kovetkezo versenyzo a Nascar hoz Villeneuve lessz. A mult heten mart mondta hogy ha nem talal csapatot, akkor megy a nascar hoz.
akkor lesz még egy kedvenc a NASCARban. de sztem fog magának csapatot találni...
Ami eddig csak híresztelésnek számított tegnap hivatalosan is megerõsítésre került. Juan-Pablo Montoya a NASCAR-ban folytatja autóversenyzõi pályafutását. Habár az Ezüstnyilak abban bíznak, hogy Kimi Räikkönen marad a csapatnál, Gary Paffett vagy Lewis Hamilton leigazolását is számításba kell venni.
A Kicker úgy tudja, hogy Räikkönen Ferraris szerzõdése feltételekhez kötött, és csak akkor lép életbe, ha Michael Schumacher visszavonul. A hétszeres világbajnok a Monacói Nagydíjat követõen egy német magazinnak azt nyilatkozta, hogy "most már csak élvezni szeretném életet", ami arra utalhat - bár nem feltétlenül - hogy az évad végén õ is elhagyja a Formula-1-et.
Egyes szakértõk viszont biztosak abban, hogy csak a nyolcadik cím után hagy fel a versenyzéssel.
A volt Formula-1-es mérnök, Gary Anderson úgy véli, hogy Kimi választása – függetlenül Schumi döntésétõl – a Ferrarira esik. "Nem elképzelhetetlen, hogy Kimi egy éven keresztül Michael csapattársa lesz. Ebbe mindketten belemennek. Michaelnek is kihívás, hogy egy vele egy kategóriájú csapattársa lesz."
Ha Schumacher visszavonul, vagy Anderson feltevése a helyes, Hamilton és Paffett elõtt megnyílik az út a versenyzés felé. "Az utánpótlás nevelés is hozzátartozik a koncepcióhoz. Néha azzal vádolják a csapatot, hogy nem biztosítunk lehetõséget a saját versenyzõinknek. Nem szabad elfelejteni, hogy nincs mindig a megfelelõ idõben szabad hely." – nyilatkozta a Mercedes sportigazgatója, Norbert Haug.
Gary Paffett úgy véli, hogy jobb esélyei vannak Hamiltonnál. "Lewis remek munkát végez a GP2-ben. De én Formula-1-es autót vezetek, õ pedig nem. Ahhoz, hogy valaki versenyezzen ismernie kell autót."
Ha a McLaren választása másra esik – Paffett új csapat után néz.