Hogy te mekkora idiota vagy. :P Hogy lehet mar egy szoveges RPG, hack&slash ? Toltsel mar be magadnak nehany szurkeallomanyt az 1 szal agytekervenyedbe, hogy valami derengjen mar. Tudjuk a lapozos konyvek is azok szamodra, amik az alapjaul szolgaltak a MUDoknak.
Inkabb magyarazkodj szerintem az RPG fogalmmarol, a konzolos haverodnak, hiszen az o szamara a szoveges MUD az hack&slash. Ne nekunk akard feltalalni a spanyolviaszt, akik mar 2 napja azt mondjuk, hogy igazi szerepjatek nem letezik se PC-re , se konzolra.
#501 amugy meg ha neked ennyi a szerepjatek, hogy a CPU helyetted dobja a kockat meg gyakod az ellent... akkor gratulalok... van olyan Cthulhu party nalunk ahol partyn egy deka kockadobas nem dorren el... hatigen lehet igenyesen is jatszani, szemelyiseget kijatszani, monologokat eldorrenteni egy hangulatos jatek kozepette es ha a meselo is jo(reszletgazdag korulmenyek, megelevenedo NPCk ,akiknel erzodik hogy ok is emberek, najo nalunk a meselo szineszpalanta es nemkicsit feelingesek az NPC parbeszedek sem is, interaktiv modon(tehat nem 5 valalsztasi lehetoseged van mint ugye Gepen) szabadon eszmecseret valthacc vele stb.) na SZVSZ ezt soha nem fogja elerni egyik PCs game sem, sorry me OriginalRPGfan :P demeg sorolhatnam... :P max azon vizionaltam, hogy Virtual sisak, plusz erzekelok a testre... mindenki haloba loki magat... es a DM elore megirt vilagaban megy a jatek, kozel elethu grafikaval... :DDDD lehet akkor egy jol iranyzott "partygame" tomeges szivbajba torkollna :DDDD
rol(l)e v. roll láttam így is úgyis vmikor így írom vmikor úgy. Altalában meg sehogysem mert rövidítem :) Én is ezt mondtam! :) Szabadságra hangulatra sosem lesz olyan. Hogy miért játszunk vele? Mert más nincs. Az meg hogy a cpu kiszámolja neked, hogy te most dobtál ennyit, sebeztél ennyit, messze nem olyan, mint ha a kedvenc kockáddal "dobnád agyon" az ellent :). Az asztali ebbe szvsz nem kéne bevonni mert akkor minden robban.
"It is often termed "roll-playing" (a reference to the dice-rolling used in most role playing game systems for determining combat) to contrast it with "role-playing" ..." [A hack'n slash meghatározásból]
Azt szokták mondani, hogy ezeknek a játékoknak lelkük van. Egyébként az én örök kedvenceim: Chrono Cross, Breath of Fire 4, Vagrant Story, Legend of Mana.
Attól függ kinek mi az RPG, nekem pl. ez az, meg a hozzám hasonlóknak, mert összetett fejlõdési és harc rendszere van, a kiváló story és zene mellet - ahogy említetted. Azért nem interaktiv mese :), ennél kicsit több ;). Valakinek csak a classic-style RPG, az RPG, vagy Eye of the Beholder klónok, esetleg Baldur's Gate... De létezik a Vagrant Story is, ami szintén egy kiváló Square RPG PSX-re. A középkori "fantasy-franciaországban" játszódó gáma. A japánok ilyet is tudnak.
A football manager meg hasonlókat én is utálom, meg általában ezeket a sport dömping programokat. Nekem az RPG mellett, horror, kaland, repülögépszimulátor (értsd: Ace Combat) jön be fõképp.
hát hogy az FFX mennyire RPG?:)
én az interaktív mese kategóriát sóztam rá:)
ez az elsõ és lehet utolsó RPG amit fullra kipörgettem idõt nem spórólva a titkok után kajtatva, mert a story jó volt...romantikus és a zene is.
az igazi RPGt sosem szeretem ahogy a football managert sem:)
A JRPG-rõl annyit, hogy a ezek, és általában a Japán fejlesztések messze színvonalasabbak, mint a nem-japán produkciók, kivételek persze vannak. Ezt tapasztaltam, mikor elkezdtem PS-ezni 1998-tól. Színvonal alatt nem csak a grafikát és a játszhatóságot értem, hanem fõleg a Történetet és a Feeling-et. Mert itt olyan is van. Ebben a PS(2) a király. Egyébként, játszott itt már valaki Final Fantasy-vel? FFVIII van pc-n is! Aki igen az tudja mirõl beszélek, felejthetetlen. Ez persze nem igaz minden JRPG-re, nincs mégegy fejlesztõ e téren (egyéb téren sem látványvilág tekintetében) aki megközelítené a Square színvonalát... PSX-en nyomtam a VIII-at (3 hónap), a kedvencem. FPS-eseknek nem ajánlom, ez komoly kategória. Ebben a játékban minden van, kell hozzá sok idõ, ugyanis összetett fejlõdési és harcrendszere van, amit meg kell tanulni. A megismerés után fenomenális a játék, a világ részletéssége meghaladja még Lucas vízióit is. A katakterek kidolgozása felér egy könyv olvasása közben tapasztaltakkal. Ez a komplexitás jellemzi az összes FF-t. A FFX(PS2) a másik favoritom, kiváló lesz a FFXII! FFVII, FFVIII(PSX), FFX, FFX-2, FFXI(On-line), FFXII (coming soon for PS2) FFVII (PS3)
az nem roll hanem role... enis "csak" 13 eve jatszok rendes asztali RPGt... amugy elarulom tenyleg nem erdemes tepnetek egymast, az igaz asztali RPGt egy cRPG sem fogja kivaltani feelingben... Talan-talan csak 1(illetve 2) jatek tudta megkozeliteni nalam egy jo igazi rpgt, megpedig a Fallout(2) hmmm... :D
Na, itt tényleg slash-t meg hasonlókat kell beírni. Ennek ellenére nagy hangsúly van az RP-n.
Kár ezen rágódni, a MUD-ban ha elindul a harc, mindkét fél üti egymást folyamatosan közelharcban, tipikusan karddal vagy mas kezitusaban hasznalatos fegyverrel. A skillek, varazslatok a kasztok erõegyensúlyának a fenntartására valók.
"refers to a type of game or a style of gameplay which is primarially comprised of defeating enemies and monsters in combat, typically with swords or other mêlée weapons, hence the name.""
Annak a jateksilus vagy jatektipus neve mely elsodlegesen az ellenseg es a szornyek harcban legyozesebol all, tipikusan (jellemzoen) karddal vagy mas kezitusaban hasznalatos fegyverrel.
Ha valakit érdekel az ArcticMUD, jöjjön játszani. :)
Hááááááááááá! Az asztali szerepjáték más! Nem tartozik ide!!! Más , nagyon más kategória. Gépen hogy dobsz kockával erre kiváncsi vagyok. (és ne gyere nekem a NWN-el, mertaz csak számol, imitáljahogy dosz nem ugyan az!!!) Na én megyek kiakadtam!
Hülyeség az egész mert a szerep(fantasy vagy mia görcs, mindenki hívja annak aminek akarja)játék mûfajában a MUD külön kategória, mint a hack@slash,vagy a körökre és nem körökre osztott RPG (a nem körökre osztott általában H@S beütésü a Morro-ban ezt jól megoldották ;), hogy nem az ). a határvonal nem éles, nem csoda tehát hogy vannak átfedések és ettõl lesz egy-két darab iszonyat jó! :)
"In several different types of games, hack and slash refers to a type of game or a style of gameplay which is primarially comprised of defeating enemies and monsters in combat, typically with swords or other mêlée weapons, hence the name."
Rohely. Szerintem ezt jobb ha hanyagolod. Naluk az a hack&slash, ahol foleg karddal vagy kezifegyverrel legyozol egy ellenseget. Ilyen erovel egy Szamurajos verekedos jatek is az. :P Tehat ahol van kard vagy kezifegyver az hack&slash. :P Akkora altalanositas, hogy az mar faj. :PPPP
Szal: "is a multi-player computer game that combines elements of role-playing games, hack and slash style computer games, and social instant messaging chat rooms."
Mennyire vágod az angolt? Ezekbõl van összegyúrva. Attól még nem Hack&Slash. Ha a harcrendszere olyan üsse kõ.(bár az érdekes lenne) te hogy oldanád meg a harcot egy "enyhén" esetleg örjöngõ hegyi trollal ideges hegyi trollal? Kõ, papir, ollóval?
"The term is often applied in a derogatory fashion, as in "just a hack and slash", meaning that the game consists solely of meaningless violence of this type, with no plot or other goal worth mentioning. It is often termed "roll-playing" (a reference to the dice-rolling used in most role playing game systems for determining combat) to contrast it with "role-playing", a style that relies less on tactical and statistical challenges and more on developing an elaborate plot and treating player characters as three-dimensional characters."
Jobban nem lehet kimeríteni a hack n slash definícióját.
Es megelozlek mielott tovabb folytatod, igen mindenki tudja, hogy a rules is szabalyokat jelent. Tehat ne is folytasd, de itt akkor sem kod az amit te annak irsz. :P
Na jó lehet félre értettem vmit. A MUD ból lehet H&S de nem teljesen. Lehet olyan ami arra hajaz nem biztos hogy van értelme. a z NPCkel való szöveket elhanyagolni nem lehet, mert nincs story. story nélkül nincs játékélmény, akkor meg miért játszanád. Jó lenne tudni melyikre gondolsz pontosan, ne általánosíts!
Mért? Szép is lenne... -Jön egy lény -megölöm. -Jön egy lény -megölöm. -Jön egy lény -megölöm. -Jön egy lény -megölöm. -Jön egy lény -megölöm. -Jön egy lény -megölöm.
változatosság: -Jön két lény -megölöm.
:DDDD Bazz ennek annyi értelme nincs mint a klikkelgetõs Hentai játékoknak.( egyet végignyomtam, jobb kéz mutatóúj csere. :D
You log on as a low level character, and start trying some of the low level adventures. As you go, you learn the solution to more and more of the adventures, and collect objects of power (like swords and armor). Each time you log out, generally, the obje cts you've collected can be stolen, or may revert to their original location. Finally, when you've learned the mud really well, you block out a weekend and try to solve them all in one session to gain the rank of Wizard. Once a wizard, you can build you r own adventure into the game. This is commonly referred to as the 'Long Play Mud' in my understanding. The right to build is earned through gameplay, which is a pretty fair way to dole out the fun of building. Folks have to really invest time and effo rt before they can add to the system. I'm not a big Hack n' Slasher, so there are undoubtedly other systems out there that don't use the 'earn the wizbit' system, but instead take advantage of the excellent combat codes in these games to do roleplaying o r other stuff."
Nem a csapkodáson és a suhintáson van a hangsúly. Egy varázslóval nem lehet hatékonyan csapkodni. A szörnyek legyõzésén és a minél nagyobb power, minél erõsebb equipment és skillek megszerzésén van a hangsúly. A karakter paraméterei, felszerelése, skilljei egyenlõ fontosságúak. Szerepjátszás minimális szinten belevegyülhet. Ez a Hack&Slash.
Most miert mondod ? :P Szegenykem hagy erolkodjon meg egy kicsit, hogy van karakteres hack&slash. Most tangalja el eppen az A betu az S-betut, azert annyira gorbe.
Ha text alapú alapból nem hack & slash. Nem lenne értelme. :DDD
A MUDrol akar meggyozni, ami text alapu online RPG es az IRC-re talaltak ki kezdetben az hack&slash tipusu. :P Ekkora hulyeseget reg hallottam, gyakorlatilag a lapozgatos konyvek mintajara hoztak letre. De hogy hack&slash legyen, egy szoveges jatek az mar surolja a epelmelyuseg hatarat. :P
Na akkor bolcsodes modszer. Egy jatekstilus esetunkben, amiben a fo hangsuly a csapkodas,suhintas. Nem veletlenul adtak ezt a nevet neki, mert nem a szerepjatszason van a hangsuly, hanem a csapkodason, a staisztikai resznek kevesbe van szerepe, mint pl egy NWN-ben. Fontos, hogy minnel tobb enemy legyen. Tudod hack=odacsapni,slash=suhintani
Nemtom mivan. Mirõl beszéltek: a Hack and slash: megyek oszt ütök minimális és viszonylag lineális storyval. Dio, Sacred sorolhatnám.
Az RPG az "roll paying game". valósidejû nem körökre osztott. Ami körökre osztott: az körökre osztott rpg(csúnya kifejezés, valamennyire cáfolat is, de ez van. Klasszikus értelemben a "szerep" játékok mindegyike RPG a körökre osztott hasonlít a legjobban az asztalihoz. De a szabadságát sem PC-n sem consolon nem adja vissza semmi.
Tehát mirõl beszéltek? A hack and slash nem RPG. Lehet RPG elemekkel tarkított de a szerepjáték lényege nem a hent. A H&S játékok meg pont ilyenek.
Homályosítsatok fel "Dio"-hélyban mirõl van most szó?
De tudod mit legyen igazad, ahol van egy fegyver az legyen hack&slash , mert lehet vele suhogtatni. Sot az osszes konyv stilusat is, mert a lapjai suhognak. :P Vagy a sportokat amiben lecsapni lehet, tenisz, roplabda stb.
Pontosan. Az meg kozelebb all hozza, mint barmelyik masik PC-s RPG. Talan azt meg nevezhetjuk RPG-nek, de a tobbit, mar kozel sem. Es ez mindegyik szerepjatekos tudja, na persze rajtad kivul.
Ki mondta, hogy az igazi papirhoz RPG-hez volt hasonlo ? Ne akarjal mar a sajat hasadba lyukat beszelni. (Papiron igen, de te annyira korlatolt vagy, hogy azt sem tudod az mi fan terem, a MUD-al egyutt) Erre:
"mi fan terem a MUD-al egyutt" Gondolom, MUSH-t akartál írni... A MUD egy multiplayer hack&slas"
Azt akartam biztos irni amit leirtam, nem amit te hajtasz allandoan. Raadasul, ahogy leirtad egy nagy rohely.
Hol volt itt a slash ? Vagy a hack ? nehogy a delt (S) veletlenul Slashnak vegyed, mert akkor elojon a hakni. :P Viszont nagyon jot mulatok azon, hogy a marhasagodat megakarod magyarazni, es a te hulyesegedet, azzal akarod palastolni, hogy megprobalod elhitetni, hogy en mit gondolok, vagy csinalok, vagy felteteles modban csinaltam e. :P