Mindkét témában voltak már rendszeresen hozzászólások mind a NASCAR, mind a F-1 topicban, de mivel egyikhez sincs a világon semmi köze egyik kategóriának sem, talán megérett egy külön topic indítása.
Nincsenek külön "NASCAR pályák", Indy futamokat pedig nagyon sok helyen rendeznek nem csupán azokon a pályákon, ahol NASCAR is van, de ha az oválfélékre gondolsz, akkor az stimmel.
A forma 1-es autókhoz semmi közük nincsen, csupán külsõségekben hasonlítanak, de mind a technika, mind a felépítés, mind a motorerõ teljesen eltérõ, a legnagyobb különbség, hogy ezek erõsebbek, ugyanakkor technikai vonatkozásban kevésbé csúcstechnika, pont azért, hogy olcsó versenyág tudjon maradni.
kérdezni mindíg lehet, azzal nincs semmi gond, én csak a fikázásokat szeretném elkerülni, ezért írtam azt, hogy lehetõleg kerüljük a F-1 témát. ...de egyébként sem kell így megijedni, eddig még nem ettem embert :)
komojjra forditva a szót: én birom az IRL-t,mert talán a legveszélyesebb autós sport, és baromi kemény versenyeket nyomnak. ha buknak, akkor baromi nagyot! szeretem a pályákat ahhol versenyeznek (na valjon mért?) a champcar szerintem elég lájtos, hasonlóan uncsi mint a f1.
IRLt sajna csak az a francia csatorna, ha jól tudom :S Champ Cart meg az eurosport, de az nem igazán tetszik, sok langyi pályán mennek, elég sok másodvonalas versenyzõvel
Az IRl egyértelmûen izgalmasabb,mint a CC. Utóbbi laszerintem is lagymatag.Bár néha akad jobb verseny. (F1-egy csak technikailag az autósport csúcsa) A hétvégi IRL nagyon nagy volt,a befutó enyhénszólva szoros volt. Szerencsés Briscoe balesettel tarkítva.
végre elkezdtem tölteni a chicagolandi futamot, remélem ezt a pár versenyt ami még lesz már sikerül beszerezni mind :)
Bocs, egy kicsit nem voltam itt, szal a lényeg, hogy kb Azok néztek be eddig ebbe a topicba, akikre számítottam, és ennek nagyon örülök! :)
Az IRL egyértelmûen jobb, látványosabb, sikeresebb - jelenleg - mint a ChampCar, ezzel együtt közös gyökereik vannak, és bár a CC gyengélkedik és elég sok másodvonalas versenyzõjük van, de még ezzel együtt is izgalmas tud lenni, csak sajnos õk is kevesen vannak és azt még mindíg nagyon érezni, hogy a legnagyobb csapatok szinte totálisan átnyergeltek az IRL-re (penskeék, andrettiék, rahalék, stb)... A régebbi nagy bajnokságok (Mansell-Rahal-Vasser-Fittipaldi(k)-Andretti(k)-Gugelmin-Cheever-Moreno-Fabi stbstbstb korszak volt igazán erõs, de sajnos mindent tönkre tud tenni a pénzéhség és kettészakadt a kategória :(
...és amirõl még nem is beszéltünk, a hétvégi Pole váratlan (?) tulajdonosa:
utóbbihoz azért hozzátenném, hogy 1 hónapja Kentuckyban is õ indult a pole-ból és korábban Kansas-ban is a leggyorsabb volt, talán már ezért is nem olyan nagy meglepetés...
ez pedig szerintem az utóbbi évek talán legszebb versenygépe (mindenféle kategóriát beleértve), függetlenül attól, hogy az öreg Rahalt mindíg is kedveltem és most is az õ csapatának szurkolok
a legjobb az volna, ha a két sorozat újra összeolvadna, mint a régi szép idõkben
ezt már pedzegették a CC-sek is, csak az IRL-nek meg ugye most megy a szekér nagyon, nekik jó így... viszont így mindkét oldal felhígult kissé és egyik oldalon az utcai és road course pályák hiányoznak nagyon, a másik oldalon meg az oválok...
igen, pedig ne feledjük, hogy az IRL mezõnyében milyen nagyszerû road-menõk is vannak, pl Franchitti, Wheldon, Kanaan, Herta, Castroneves, Dixon, Enge, Carpentier...
kíváncsi voltam, hogy hova lett a csaj, mert azért nem volt õ olyan lassú, mindíg elég jól ment... szal mostanra felszedett pár kilót és már NASCAR-ral próbálkozik sajnos inkább kevesebb mint több sikerrel... az eredményei itt: 2005 NASCAR Grand National Division, West Series
sajnos jövõre rövidebb lesz a sorozat :(
jaja, a szezon felét bepréselték június-júliusra, elõtte-utána meg szinte alig van verseny :(
a két sorozat összeolvasztása pedig szerintem mindenkinek jót tenne, (nem csak a szurkolóknak) még annak ellenére is, hogy az egyiknek éppen jobban megy, hiszen a több szponzort nyerhetnének meg, drágább lehetnének a közvetítések, nagyobb verseny lenne az "ülésekért" is stb..
Tudják ezt õk is, csak az IRL álláspontja most az, hogy õk sokkal népszerûbbek, + náluk van az Indy 500 is, ami a 2 sorozat egyértelmûen legfontosabb megmérettetése, szal mindezek miatt nekik több járna a majdani közös tortából, és ezen ment a huzavona, ezért nem tudtak megegyezni. Ami azt illeti van a dologban valami igazság, a ChampCar jelenleg sokkal kevesebbet tudna csak beletenni a közös kalapba.
Nekik ez elég is lenne, de az IRL vérszemet kapott és nekik az egész torta kell. Érzik, hogy a ChampCar bajban van, és azért húzzák a dolgot, hogy talán közben tönkremegy a sorozat és akkor amúgy is mindenki átmegy hozzájuk ingyen és bérmentve. Nem véletlen a ChampCar-ban a sok bevásárolt versenyzõ, a kis létszám, a szponzorhiány, és nem véletlen kényszerültek arra sem az ottani csapatok, hogy külön az Indy 500-ra autót vásároljanak, mert a szponzorok többsége csak úgy adott nekik pénzt, ha ott is elindulnak, ez szerintem mindent elmond a CC helyzetérõl.
gyanítom Ganassinak soha többé nem lesz már ekkora csapata... azt a pár évet nagyon elkapták, kocsival, motorral, és két zseniális versenyzõvel, és tegyük hozzá, akkor még ellenfelek is voltak bõven, nem úgy mint most... de sajnos az idõk változnak... :(
Mikor lesz legközelebb Champ Car verseny? Ma nem lesz ugye? Nem láttam kiirva a tv-mûsorban.
Nekem úgy rémlik, hogy a következõ héten lesz verseny, de nézd meg az eurosport honlapján, vagy a hivatalos honlapon a kiírást.
Tegnap Dario Franchitti éppencsak-gyõzelmével zárult a 200 körös IRL futam a California Speedwayen, Ashley Judd legnagyobb örömére, Kanaan így csak második lett, de ez télleg nem sokon múlott. Danica meg ezúttal (Lazier hathatós köremûködésével) sajnos a falon végezte :(
Sebastien Bourdais megvédte bajnoki címét a ChampCar sorozatban, miután a hétvégén begyûjtötte a gyõzelmet Ausztráliában is. A 26 éves francia egyelõre tarol a sorozatban, ez volt idei hatodik gyõzelme, így a tavalyi 7-tel, és a 2003-as 3-mal már 16-ra nõtt a gyõzelmei száma, ami igazán nem rossz, tekintve, hogy ez még csak a harmadik idénye.
Imádom ezt a francia srácot. Az ember meg se mondaná róla hogy autóversenyzõ és megnyer mindent amin csak elindul! Na jó, majdnem mindent.
olvastál a gondolataimban... amúgy tényleg szomorú, hogy ebben a szakágban még mindíg elõfordulnak tragédiák, ebbõl is látszik, hogy itt a versenyzés versenyzés is maradt és az autókban még mindíg igazi hõsök ülnek!
Hát igen ez az ezek az emberek olyan sérthetetlennek tünnek. Anyira meg vannak védve. És mégis ,egyszerüen elképzelhetetlen hogy ilyen történjen. Szomorú!!! És az is hogy idáig azt sem tudta a világ ki ez az ember,(tv-ékre gondolok) most hogy meghalt minden tele van vele. Borzalmas hogy a szenzáció kedvéért igy bánnak egy halott emberrel.
Igen, sajnos ilyen a mai világ :( A kanadai Greg Moore (bal oldalon) esetében is csak a halálos balesete maradt meg az utókornak, a sikerei lassan feledésbe merülnek... Bár a családjának hála, fut a nevén egy alapítvány, de a világ már csak ilyen :(
sajnálattal olvastam a hírt.:(
sose követtem, ezt a szakágat, de azt tudom, hogy nem a f1ben és még csak nem is a NASCAR-ban vannak az igazán merész driverek. szerintem ez az eggyik legkeményebb autós sport. minden tiszteletem az övék.
Én is....a videó is megvan...sajnálom õt csak nemtom miért nem fékezett a sárga zászló meglengetése után...csak mert jó pár mp-e lengették meg de õ fullgázzal ment tovább...pedig a rádión is szóltak neki...
Én is nagyon sajnálom a fiút :((
Van valami újdonság? Mikor lesz verseny? És közvetítik valahol?
ChampCar - Long Beach Vasárnap Eurosport 22.00 remélem nézi majd mindenki!!! :)