Azért az uccsó körben az a baleset...beparáztam egy kicsit még én is, hát akik ott voltak bazzz. Dario megérdemelte, pedig a vége felé azt hittem elúszik neki, mert emléxem mikor kiment Castroneves egy rövid rátankolásra, azt hittem kihúzza vele. Jó verseny volt, TK elõtt, meg a csapata elõtt is le a kalappal
Texast nem nézte senki? Danica nagyot ment, ha jó autó van alatta, akkor tud-õ, hiába fikázták mostanában. Simona, meg majdnem megégette magát, illetve a keze meg is égett. Nem értettem mit töketlenkedtek a safetysek.
de csak más fórumon már kitárgyaltuk (ott van élet itt nincs)
Ahoz képest, h 20:30-kor kellett volna kezdõdnie, már 20:22-kor a 7. körben van a verseny sárga zászló alatt. A fene sem érti, h soxor mit kavarnak ezek a jenkik, de nem ez az elsõ eset
ráadásul 70%-ban jósoltak esõt..pénteken még tornádó riaztás is volt
F1 autó max. 18000 rpm 800 ló könnyebb össztömeg IC autó max. 10000 rpm 650 ló nehezebb össztömeg
road pályán semmi sem gyorsabb az F1 autótól.. a super spedway miatt viszont az IC a gyorsabb.
amig létezett a CC a 2650ccm torbó 1000 lovat is tudott de lekorlátozták 750 lóra..superspedwayen GDF tartotta a zárt pályás csúcsot (a mai napig) 241.xxx mérfõld
IC jelenleg azon van hogy megerõsödjön és lesz 20-22 versenye a késöbbiuekben, 2012-tõl új kasztni és motorformula lesz (remélhetõleg több gyártóval) és akkor ki nem szarja le melyik a gyorsabb ha verseny az IC-ben van a vonaztozás meg az F1-ben? Mindenki esõért imádkozik hogy történjen ott valami...
Semmi csak mondtam hogy én nevetségesnek tartom az ilyen 17-19 futamos évadokat. MotoGP,Indy, és F1 az év nagyrésze ezek nélkül van viszont a sprintbe 52 hétbõl 36 verseny.... na látod ez már 1 álom :)
más: itt sem számít a kék zászló ha jól tudom sprintbe oválon belengetik de x nem köteles félre állni hogy y elmehessen. (mint F1) Indy-be ez hogy van ?
Nem hinném hogy F1-be mindenki esõért imádkozna aki szereti és nem úgy ül le hogy megszokásból nézem de úgyis uncsi lesz,,, hanem tényleg szereti annak jó kifejezetten a mostani évad. (pl nekem, tetszik )
természuetesen nem minden 1-es futamot végig mint írtam tavaly pl a magyar versenyt átaludtam kb.. de jó 85%-ot tuti végig láttam ez idõ alatt a versenyekbõl.
A héten döntik el melyik kasztniformulát választja az IRL!!!
Akik gép elõtt ülnek majd szerdán este fél7-kor, azoknak jó hír, hogy az indycar.com élõben közvetít képpel-hanggal a sajtótájékoztatóról, amit az Indianapolis Museum of Art-ban tartanak majd.
Lesz live blog, és folyamatosan tájékoztatás Facebook-on és Twitteren is.
De miért kell mindig újítani? Szépek a mostaniak is.
akor te még nem láttál életedben szép versenyautót (kilencvenes évek második fele Reynard és Lola)..ezek ocsmány szemetesautók...
Mindenesetre a döntés megszületett... az elvet nehéz elmagyarázni, de ez gyakorlatilag egy autó mag (alváz+cockpit), amit a Dallara gyárt majd. Minden egyebet (motor és aero) a csapatok szerezhetnek be (önállóan legyártva, vagy összevásárolva)... kemény szabályokkal kordában tartott fejlesztések mellett. így sok év után újra fabrikálhat Penske akár ;)
Mai autó ára: 700 000 dollár
Új autó ára (safety cell): 349 000 dollár
Új autó ára annak a csapatnak, melynek székhelye Indianapolisban van: 235 000 dollár
HARMADÁR, plusz aero = FÉLÁR!
Banrhart kérdésra a Q&A-n ezt mondta (amit lelõttek az indycar.com-on, fákk újra):
In response to a question, Barnhart says that the cars will be branded as "Indy Car" until a manufacturer submits and gets their car approved. Once approved, it will be branded by the intellectual property owner. He also clarified, teams can build their own aero packages. There could be a "Penske Indy" a "Lola Indy", a "Lockheed Indy", etc.
VAGYIS: az autók "Indy" néven lesznek brandelve, amíg egy gyártó meg nem jelenik a saját márkás cuccával, amit a szériának jóvá kell hagynia. Amint ez megtörtént, a gyár intellektuális tulajdonát képezi. A csapatok is építhetnek saját aero cuccot. Ebbõl következõen lesz "Penske Indy", "Lola Indy" vagy "Lockheed Indy" vagy AKÁRMI!
Hát lehet, ebbõl az lesz, h ahol több lesz a lóvé, azok a csapatok jobb autókat tudnak kifejleszteni, ezért kiszámíthatóbb lesz a futamok végeredménye sztem.
A kocsi enyhén szólva is röhejes, a köré épített know-how meg lazán viszi az amerikai töketlenséget. Szvsz az egész egy hülyeség. A régi kasztni formát lehetett volna tovább fejleszteni, nem képregény kinézettel játszani. Jó tudom a pénz beszél... Azért kiváncsi lennék, hogy van e belõle prototípus, ami már futja e a teszteket.
18:30 - 21:00 IndyCar verseny (Honda Indy Toronto / 85 kör, TV: ABC)
OK, sorry. Csak leragadtam a régi kasztniknál amik legalább OW kinézetüek voltak.(DP1-nek adtam volna még egy-két továbbfejlesztést, akár egy IRL öszvérként is.) Csak amikor megláttam a képeket abban a hitben voltam, hogy ez egy végleges állapot ami szerintem nem pályára való. Még egyszer sorry a vakságomért.
Ez az alap Indy autó, a "mag". Az összes kiegészítés, kezdve a motortól egészen a legutolsó szárnyprofilig szabadon választható, fejleszthetõ, legyártható és kötelezõen elérhetõ mindenki számára, természetesen azután, hogy az IndyCar jóváhagyja.
ezek fantázia dolgok milyen lehetne a különbözõ aero csomagokkal..
Ha az elsõ kép a "mag", akkor nincs mit szépíteni, ez egy gané. Mit keres a hátsó kerék mögött az a vacak? Mint ha a Michele Vaillantból szalajtották volna.
de miért gondolja mindenki hogy jobban ért a tervezéshez, mint a mérnökök?
Sok versenyzõ kibukott a Honda Indy Toronto vasárnapi leintése után, ki a médián keresztül, ki a Twitteren üzente meg véleményét riválisának. A hat sárga zászlót és számtalan ütközést produkáló versenyt látva ez nem is csoda. Arie Luyendyk és AJ Foyt még a hagyományos módon, néhány pofonnal rendezte a vitás kérdéseket annak idején, de az új korszak új módszereket hoz magával. Bosszú, elégtétel, reváns - a hétvégén Edmontonban valami ilyesmi várható.
Tracy és Scheckter Twitteren megbeszélték a Tagliani incidenst:
PT "örülök hogy ezúttal nem én voltam, pedig évente egyszer megtaláljuk egymást... Tag-gel háborúzni mindig jó móka... TESÓ!"
Tomas "lehet hogy bukósisakban jön a drivers meetingre ;)"
Briscoe írt Twitteren. Most indulnak Edmontonba, illetve majd reggel...
Jó kis cikk:-) Már alig várom az esti versenyt, csak nehogy roncsderbit csináljanak a srácok. Mondjuk Edmontonban nagyobb hely van a pályán. Ahogy nézem agridet, lesznek meccsek:-)
Elveszik a versenyzõi jogosítványát. Mint anno amikor Ide kilökte San Marinoban Alberst. Alkalmatlannak találták és elvették a jogsit ennyi. Hogy volt e más szankció azt nem tudom, csak olyan idióták az FIAnál hogy visszahozzák jövõre a 107%ot és ezzel kit fognak súlytani? Senkit mivel még a leggyengébb csapat is röhögve behúzza és szerintem ha jövõre jön 1 új csapat pluszba még õk is képesek lesznek az elsõ futamon megfutni az idõt...errõl ennyit.
indycarnak semmi köze az FIA-hoz..ellenkezõleg minden szabályt ami a biztonsággal kapcsolatos az FIA vette át 10 évre visszamenõleg.
Aztán voltak olyan szabályok is amik baromságok F1-re átültetni..pl. az oválos kvali..4 kör amibõl 2 átlaga számít és hogy ne tudja a szélárnyékot kihasználni egyesével teljesitik. FIA mit csinált? ÁÉtvette azt a részét, hogy 1 mért kör és egyedül a pályán..road pályákon :DD
a legszebb az volt mikor ez a perverz náci aki Todt elött volt, kitalálta a champcar szabályzatának 70%-át átkell venni és utána azt leakarta védetni mintha az f1 találta volna ki..kicsit kiröhögték, hogy azért ez nem úgy van ám ;)
Ez a szabály egy röhely, legalábbis ahogy alkalmazták. Mi az, h be kell magam mellé engedni a belsõ iven, aki meg akar elõzni? Akkor hogy védjem a poziciómat? Oké, h féktávon nem szabad "cikázni", de ez, ez vicc. Simán HCN-é kellene, h legyen a gyõzelem.