Keresd meg Vajo videóját, Õ teljesen érthetõen elmagyarázza magyarul, hogy mit és hogy kell csinálni, amikor konvertálsz egy truck-ot a pttm-bõl ETS-be. Annál jobbat szerintem nem találsz! Az az alapokhoz jó és akkor már lesz némi fogalmad a zmodeler mûködésérõl is, és onnantól már tudsz úgy kérdezni, hogy ne kelljen szájbarágósan mindent elmagyarázni, mert ahhoz senkinek sincs kedve... (Az oldalán megtalálod!)
(Azért azt nem árt ha tudod, hogy ezeket a tutorialokat nem csak egyszer kell megnézni, hanem ha valami nem világos, akkor azt a részt akár többször is le kell játszani, hogy rájöjj a lényegre! Persze csak akkor, ha elsõre nem értetted meg, de mint mondtam, Vajó tutorialja magyarul van (hang nincs hozzá, hanem mindent leír egy jegyzettömbbe.)
Hogyha újrakonvertáltad,akkor azokkal nem kell csinálni semmit. Maximum az .sii-t átírni. De elsõroban nem ártana átírkálni a matokat,újraírni a PMD-t...
Üdv. mindenkinek! A hozzáértõket kérdezném hogy akkor mi van ha konvertáláskor a dds-eket át másolom meg a .sii fájlt akkor is jó lesz a kamion a játékba??
Minden szerkesztési nézetben mûködik!
Hát akkor nem tudom mit rontok el mert selected mode bekapcsolva és select-->quadr is! Perspektív nézetbe is müködik?
Rubio-nak csak szerintem törölte a hsz-t. Egyébként probálom a javaslatodat de nem jön össze mert nekem 3d objektum-on szeretném kijelölni nem egy sík felületen.
Jobb egérgomb nyomva tartása mellett kijelölöd a kívánt poligont, élt, csúcsot ( többet is lehet ), attól függõen, hogy milyen módban szerkesztesz!
Ha esetleg több, vagy másik poligont, élt, csúcsot is kijelöltél mint szerettél volna akkor sem kell megijedni! Ugyan ezzel a parancssorral ( Select... Quadr ) törölheted is a nem kívánt kijelölést ha hozzányomod folyamatosan a Ctrl-t.
Az egérkurzor mellett látszik is a "+" illetve törlésnél a "-".
Igen polygon nézetben amikor mozgatod az egeret akkor kék színû háromszög jelenik meg az alkatrészen a közepén egy piros kis kockával.(ezek a felületi háromszögek)
Igen külön szeretném texturázni. Köszönöm a segítséget! Annyit szeretnék még kérdezni hogy hogy tudok felületi háromszögeket kijelölni és a kijelölést bõviteni.
Abban a kép kisebb, mint a felette lévõ hsz-ben a dummy....
Egyébként pedig ha jól értem, akkor külön szeretnéd textúrázni az irányjelzõ buráját, hogy az sárga legyen. Ehhez nem kell mást tenned, mint azt az alkatrészt copy-zod 2x (azért, hogy ha elrontod, akkor az eredeti megmaradjon, de ha sikerült, akkor a végén az eredetit törölheted)
Az egyik copy-ból kitörlöd a burát, a másikban pedig csak azt tartod meg, s most már tudod külön textúrázni...
Na arról van szó hogy most ugy néz ki mint a #683-as hozzászolásomnál.(piros színû oldalról nézve is) És azt szeretném ha ugy nézne ki mint a #686-os hsz-nél lévõ képen! (remélem így már érted!) Elvileg szét kellene választanom (detach) azt a részt a lámpa testtõl hogy bírjam mappolni, de nem megy mert kijelöli a lámpa test hátsó ill. felsõ részét is.
Én személy szerint örömmel venném, ha érthetõbben fogalmaznál, mert mi az hogy "milyen text-et"?
Szóval vagy leírod érthetõen, hogy mit akarsz pontosan,vagy részemrõl befejeztem feléd a segítségnyújtást, mert alig írsz valami, amit Te lehet hogy értesz, csak rajtad kívül más nem! Én biztos, hogy nem fogok találgatni...
Jó pár órányi küzdelem és némi idegbaj után elkészültem életem elsõ pót alakításával. Utólag visszatekintve már viszonlag könnyû alakításról volt szó, de egy kezdõnek minden rohadt nehéz :) Nem mondhatom, hogy 100%os lett, de szerintem azért rendben van. Építõ jellegû kritika jöhet...
Köszönet Rubio-nak és egy hatalmas köszönet LezFiddlernek. Nélkülük konkrétan a fasorban sem lennék!
Sziasztok emberek!!! Volna ojan ember itt aki megtanitana hasznalni a Zmodelert?:D:D:DKezdoszinten
Sziasztok megint lenne 1 kérdésem hogy a Töki féle scaniának mért nem tükrözõdik az üvege?(próbáltam matot cserélni,a pmg-t átírni más dds-t de semmi:S)