Na,gyerekek! Ha,megengedtek pár sort. Zmod,export.Aztán,ha hozzárendelitek a dds-eket,elõször minden alkatrésznek azt a dds-t adja,amit elõször raktok be a material editorsba. ezért bordó az alábbi Scania merevül.Majd,mint korábban lett irva minden alkatrészt hozzá kell rendelni a neki megfelelõ dds-hez,és szép lassan látni fogjátok,hogyan fog alakulni a gép.A texture browser ablakában az opaque az az átlátszóságért felelõs(azt hiszem. Bár érdekes módon,mikor újra elõhivod az ablakot mégsincs benne,a pipa)Azt természetesen már tudjátok,hogy az ablak dds-nél a material editorsban egy pipát kell tenni az alpha paraméters ablakban.aztán. a 18 karakter lényeges,és ékezet nélkül.Az sem baj,ha az alkatrészeket elnevezitek magatoknak: fülke,sárvédõ stb. ez azért is jó,mert a késõbbi módositások alkalmával is segitség,mivel a z3 fájl megtartja.Nyugodtan lehet igy is exportálni majd,mert a zmod úgyis nevek nélkül fogja elkésziteni a pmg-t.Az ablak akkor lesz átlátszó a zmodban,ha -a pipát berakjátok,-már irtam-és az szélvédõ kis ablakát leviszitek az alkatrészek legaljára.Pontosabban a lámpadumyk fölé.még egy tanács.az alkatrészek fõmappáját ( truck,iveco stb.)jobbklikk- properties-stored values-paint jobs ablakba alapból 1-est kell irnotok,mert akkor fog annyi sort létrehozni a pmg-ben amennyi dds,van berakva a zomdiba.De! egy kis okosság: (remélem ezzel nem zavarlak össze benneteket)ez egy szorzó. Tehát,ha pl. egy olyan kamiont készitetek amiben pl. öt dds lesz akkor ezt a számot átirhatjátok 3-ra.=5x3=15. Ennek csupán annyi jelentõsége van,hogy ebben az esetben egyáltalán nem kell a pmd-n belül a sorokat számolgatni mikor felülirjátok az eredetit.Ha pl. hat dds-ed van, akkor csak 2-re. 6x2=12,viszont ide akkor muszály még három sort bemásolni a felülirásnál,hogy meglegyen a 15.Aztán. Mikor megvagytok mindennel export elõtt mindenképp készitsetek mentést,nálam hajlamos a zmodi simán kilépni exportnál.Nem kevés bosszúságot okozva ezzel.És persze folyamatosan lehet menteni a munkafázisok között.És,ha minden sikerült,mûködik a modelletek a játékban,elég csak az elmentett z3d fájlt megnyitnotok,ha még mindig módositani akarjátok a kamiont(pótkocsit)És egészen addig elég export után csak a pmg-t felülirni az scs-ben,amig nem cseréltek,vagy nem adtok hozzá újabbb dds-t.Természetesen,ha festitek is a dds-t akkor azt is felül kell irnotok az scs-ben. Ennyi jutott eszembe hirtelen,remélem nem sikeredett nagyon zagyvára. A leirtak kizárólag a zmodeler 2.1.1-es verziójára értendõek.Bár némelyik tanács alkalmazható a késõbbi verzióknál is,de azok ugye nem igényelnek 18 karaktert pl. #567: Azt hiszem ezek a Scaniák csupán egy sima drapp szint használnak a mûszerfalhoz,max némi feketét a mûszerekhez.Nagy csodát ne várj tõle.(de,ha megtanulsz majd mappolni is,készithetsz hozzá szép mûszerfalat) A lámpa fölött kis fehér izé,az szerintem azért van,mert vagy nem ez a fülke dds-e,vagy nem lett jól megfestve anno a dds.Szerintem az elsõ,mert,ha megnézed a sárvédõ mellett is van .A lámpa meg biztos megvan próbálgasd hozzá a dds-eket alapól olyan dds-t keress,amin látsz egy indexbúrát pl. Na,hirtelen ennyi,ha valamit rosszul fogalmaztam meg legyen szives egy hozzáértõbb javitson ki. Sok sikert ,jók legyetek
A motorház lowpoly és nemtudom lemásolni így a lámpabúra ívét. A hûtõ rács az eléggé gagyi lett A lökhárító jólenne ha nem lenne sok ív törés benne.Úgyhogy egyszerübb újra kezdeni.Most kifejlesztettem egy új módszert amivel könnyebb megcsinálni.Majdnem olyan mint a törvényszéki szakértõknél az arc rekonstruciót. :D Köszi a jó kívánságokat.Ahogy a kedvem van csinálgatom.Mára szerintem ennyi, de ha hajnalban nem tudok aludni akkor alvás helyett rárándulok.:D
Zmodeler 2.1.1. Igen, blueprintek.Blueprint és valódi fotók alapján készítem.De valúszinûleg a motorház tetõ,hûtõrács és a lökhárító nagy része újra lesz csinálva.De akkor már Peugeot Boxer lesz.
Polygonok: elsõ lökhárító:3690 hátsó lökhárító:1176 kasztni:1758*2(mivel ez még nincs kész és 2 darabban hever még) lámpa:850 lámpa búra:800 motorház:601 alváz:3382(benne van a motortér alsó része is) kipufogo:468 ködlámpabúra:32 hûtõ:135 vonóhorog:520 motortér:4715 motortér oldalburkolat:196 ___________________________ összesen:20081db polygon eddig
Hehe :D Pedig csak tipp volt.Mindjárt jönnek a képek a ducatorol meg egykis polygon számlálás ;)
Hali! Alakul de nagyon lassan! Neked is fényszóró problémáid vannak? Most nézem hogy a lámpa test fölött a homorú vájatban mind két oldalon fehérlik vmi az mi? A képeket elõre is köszönöm!
Na eddig jutottam! De még mindig nem tudom megcsinálni a lámpa texturákat. Egyszerûen azt nem értem + az interiort sem!
Ez mit jelent mert egy párszor kiírja?!
Na ha csak a file-okat másolom ki a mappába akkor egy text sem jelenik meg, ha viszont csak a vehicle mappát (ez az .scs gyökér mappja tehát ezen belül van minden egyéb más is) másolom ki akkor megjelenik a text csak nem mind!
Na szval ahogy Blum is mondta Perspectiv nézetben vagy.Jobb klikk és Properties->Polygons->Material és ide a Material Editorban található mattokat lehet kiválasztani.Azt tudod színezni amelyik kékké változik rész.Na tömören ennyi :)
Persze,hogy nem kerülnek helyére a dolgok...magától nem fognak. Mindig úgy csináld,hogy elsõnek betallózod az összes textúrát Material Editorban,utána meg Perspective nézetben az összes alkatrészre rápróbálom az összes DDS-t. Legalábbis én így szoktam.
Szia! Azért válaszolok csak most mert lehalt a net tegnap! Szóval azt mondod defaultba ne rakjak text-et. Akkor hogy csináljam? Tegnap kérdeztem itt a fórumon hogy kell-e a bodybasic.dds és csak arra jutottam hogy kell bizti mert egyrészt kell az interior miatt másrészt meg rendszám lámpák stb miatt, csak a bajom az hogy ha betöltöttem akkor nem kerültek a helyükre a dolgok! Ld: #534 hsz. segíts légyszi!
jóúton jársz de még messze van a vége :D ha rám halgatsz akkor a default materialba egyenlõre nem raksz textúrát mert úgy könnyeb szerintem de tetudod :D
Ha még aktuális, 1. konvertálásnál használt név, amit a pótkocsi összefoglaló nevénél a Propertiesre kattintva, onnan a Stored Valusre kattintva éred el.Na ezt MINDEN konvertálás után át kell írni, mert ha 1 néven 2. konvertálod, a 2.ban 0 byte lesz a mappa tartalma.Nem biztos hogy a pótkocsiknál is így van, egy próbát megér.
Srácok kell nekem egyáltalán ez a bodybasic.dds? Már csak azért mert megvan külön a fülke szín chrom , hûtõrács..stb nem jó az ha külön-külön szinezgetem az elemeket? Lehet hülyeséget mondtam!
jónak jó, de még textelni nem tudok én se:D Úgy csinálok majd mint az egyszeri orvos a láb mûtétnél... "amíg hat az altató megnézem ezen a videokazettán hogy is kell csinálni a lábmûtétet..."
Jó lesz ez :) Amikor betöltesz egy dds-t, akkor válaszd ki a "texture browser"-nél a jobb oldalon az "opaque"-t és akkor elvileg jó helyen lesznek a dolgok.
Ez amúgy kb vak vezet világtalant, mert én sem értek hozzá :)
Jah igen, jogos. Kamionnál nagyon fontos, hogy a betöltött dds-eknek egy 18 karakterbõl álló nevet kell adni (de tudtommal nem mindegy a 18 karakter, ebben valaki jóval hozzáértõbb biztos fog segíteni...de ezt ráérsz a végsõ konvertálás elõtt átírni).
Nyugi annyira nem nehéz:D nekem egyszer már sikerült megoldani a konvertálást csak piros kamion fogadott.Ha azt kijavítottam volna lenne egy franko kamcsim:D De most a Ducato van porondon :D:P
Igen kamiont probálok modosítani! Tudnál nekem képet dobni róla hogy hova és hogyan tudom betölteni az összeset! Nekem a vehicle truck-ban 13 db .dds van!
Igen 15 lehet max. De nefeled ha 2.1.1.-el csinálod 18karakter kell hogy legyen minden material név.
Szia! Végre vki! Az összes .dds-t bekell tölteni? Aztán a másik nagy bajom hogy nem tudom melyik alkatrésznek mi a neve, és hogy melyik texturát adjam hozzá!
Sajnos ez ilyen... Amikor importálsz egy pmg-t, akkor elsõ alkalommal a material editorban (import ikon mellett kettõvel jobbra, kis piros gömb)be kell tölteni a textúrákat (dds).
Sziasztok! Hát lehet hogy kifog rajtam a texturázás! Ez nehezebb mint a zmod-os szerk. legalábbis nekem. De az miért van hogy elfelejti a texteket? Pedig az egész vehicle mappát kimásoltam nem csak a pmg-t! És a vehicle-bõl importálom be a pmg-t és semmi text nem jelenik meg rajta! 5let?
Egyrészt....nagyon szívesen, örülök, hogy segíthettem. (ilyenkor sajnos megértem, hogy szinte senki nem segít senkinek)
Másrészt, ahogy Blum is írta, bármit le lehet mappolni. Én abszolút kezdõ vagyok a Zmodelerben, de még nekem is sikerült, kb 5 mp alatt.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni a hozzáértõktõl hogy milyen verzio számú zmodot érdemes használni manapság?! Mert olvastam hogy konvertálás szempontjából nem mindegy mert a régebbi verzióknál külön meg kell adni a .mat helyét. Ez igaz? És végül szeretnék kérni egy linket konvertálós vidihez. Köszi elõre is!