------ miért van az hogy ha exportálok egy gépet és kipipálom az összes cuccot, hogy mindent megírjon értem ezalatt a mat, és tobj fájlt.. akkor csak a pmg-t pmd-t és a pmc-t(vagy valami hasonlókat) ír meg?! válaszokat elõre is köszönöm!
Azt szeretném megkérdezni hogy amit ETS topikba Tinka csinál scaniara Griff-et az hogy tudta megcsinálni hogy ott van a kép?
Lehet, hogy félreértettem, amit írtál? Én azt vettem ki a szavaidból, hogy ugyanoda exportálod, ahonnan beimportálod, te meg azt akartad mondani, hogy az "Import" menüre mentél rá, ha jól értelmezem :)
Lefelé nem kompatibilis, nem tudod a régebbivel megnyitni az újabb által készített z3d-t. Importra menteni? Az nem túl jó ötlet, én mindig üres mappába exportálok, max. a dds-ek vannak benne, sosem mentem rá a beimportált fájlokra, sok hiba forrása lehet. Sõt, nálam különbözõ meghajtón van az import és export mappa...
importra mentem, és mégsem jó:S a kutya fáját! öö azt meg lehet oldani valahogy, hogy amit zmod2.2.2 vel mentek el z3dben azt megnyissa a zmod 2.1.1?? köszi
halló! ha én a pótkocsin megcsináltam a dolgomat, akkor azt hogy tudom lemapolni?? mert ugye a pótnak van vagy 20 ugyanolyan dds e csak mindegyik másnéven van! köszi
Lehet kört kivágni Zmodeler-el! Készülõben van egy kipufogó védõ vagy rács, vagy mi.
Kezdjünk hozzá! Általánosságban írnám le, nem erre az egy alkatrészre fókuszálva!
Tehát, van egy poligonokból álló lapunk. Mint tuzfal3 is írta, ahova szeretnéd a "lik-at" ott el kell távolítani az útjában lévõ pár poligont.
Ha ez megvan akkor készítünk egy tetszõleges méretû hengert, vagy olyan formát amilyen alakúra szeretnénk a furatunkat. ( Ez a henger vagy forma ideiglenes, ha kész a furat akkor lehet törölni! )
Beillesztjük a hengert, ( az egyszerûség kedvéért maradjunk ennél ) arra az üres helyre , ahol szeretnénk kialakítani a furatot. Ennél a pontnál át kell kapcsolni VERTEX módra és az eredeti lap csúcsaiból kiindulva szépen új poligonokat létrehozva "körülrajzoljuk" az ideiglenes hengert.
Nagy vonalakban ennyi. Minden mozzanatot nem írtam le, gondolom az alap azért meg van. Biztos van más módja is a furatok kialakításának, én így szoktam. Ez lenne a végeredmény! Persze még alakítottam kicsit az alaplemezen de a lényeg, hogy lehet likat kreálni!
De ha pl ki tud vágni belõle egy téglalap alakú formát akkor, egyesével tud rá épiteni polygonokból ez köralakú formát...Magyarul egy meglévõ oldaltakaró idomot megvág és hozzá épít.Bár ez kókány munka lenne a kezdõknél, ez tény.Dehát egyszerübb minthogy nekiálljon egy új darabnak...
jobb oldalt rákattintasz a select>Quadr-ra majd jobb gombbal kijelölöd a kívánt tárgyat! majd alul rámész a select modera és aztán ha mozgatni akarod akkor oldalt rákatt modify>move ra, vagy ha nagyítani/kicsinyíteni akarod, akkor modify>scale és ennyi.
hali.
Kéne egy kis segítség. Valahogy már sikerült egy alkatrészt valahogy kicsinyíteni, csak nemtom h hogy jelöltem ki. És az áthelyezéshez kéne a kijelölés. Valaki leírná részletesen hogy hogy kell? köszi.
köszönöm az eddigi segítséget eddig sikerült feltenni egy szúrólámpát csak bele kell jönni még egyszer köszönöm:D
Egészségetekre!
Olvastam a HSZ-edet, filóztam is rajta de passzolom! Úgy emlékszem, hogy nekem is volt ilyen problémám, azonban arra, hogy hogyan oldottam meg, már nem!
#214: valahogy biztos lehet, hiszen oroszul is fellelhetõ. Oleg sráccal kéne beszélni aztán ha Õ bele megy akkor rajta.
select>quadr kijelölöd a tárgyat, alul bekapcsolod a select mode ot és utána modifi>mode t nyomsz és tudod mozgatni modifi>scaleval kicsinyíted vagy nagyíthatod.
nagyon jó ez az oldal sok olyan van amit sokkal bonyolultabban oldottam meg, köszi, hogy belinkelted!, de az én problémámra nem tudod a választ véletlenül?
már megvan odatudom a cuccokat amit leszedek a netrõl odatudom másolni a kamionhoz:D:D
Nem tudok róla. Ha lenne akkor már rég belinkelte volna valaki!
A "szúrót" és a többi kiegészítõt, alkatrészt nem másolni kell hanem szerkeszteni! Ezt lépésrõl-lépésre nem hiszem, hogy bárki is elfogja magyarázni hiszen az alapoktól kéne kiindulni.
Ajánlanám a neten fellelhetõ videók nézegetését ebben a témában.
Félreértés ne essék, nem azért "nem segítenek" mert itt mindenki mocsok, hanem azért mert még elmagyarázni is problémás, fõleg olyasvalakinek aki még csak nem is szagolt ilyesmit! ( ez nem személyeskedés )
Légyszi valaki mondjon el mindent részletesen hogyan tudom használni a ZModellert. hogyan tudok pl. Szúrólámpát bemásolni meg hogy egyáltalán milyen ZModellert töltsek le. köszönöm elõre is.
[az volt a baj, hogy az (abc) elé nem tettem szpészt, és miért van az, hogy a zmodba megkétszerezi a mat nevet.. eredeti neve amit beírok hogy chroom és olyan matot keres hogy chroom.chroom.mat]
14:58:28 : [fs] Unable to open file for reading. (/vehicle/truck/scaniar560/chroom.chroom.mat) 14:58:28 : [material] Can not open '/vehicle/truck/scaniar560/chroom.chroom.mat' 14:58:28 : [fs] Unable to open file for reading. (/vehicle/truck/scaniar560/bodybasic.bodybasic.mat) 14:58:28 : [material] Can not open '/vehicle/truck/scaniar560/bodybasic.bodybasic.mat' 14:58:28 : [fs] Unable to open file for reading. (/vehicle/truck/scaniar560/black.black.mat) 14:58:28 : [material] Can not open '/vehicle/truck/scaniar560/black.black.mat' 14:58:28 : [fs] Unable to open file for reading. (/vehicle/truck/scaniar560/gri.gri.mat) 14:58:28 : [material] Can not open '/vehicle/truck/scaniar560/gri.gri.mat' 14:58:28 : [fs] Unable to open file for reading. (/vehicle/truck/scaniar560/interi.interi.mat) 14:58:28 : [material] Can not open '/vehicle/truck/scaniar560/interi.interi.mat' 14:58:28 : [fs] Unable to open file for reading. (/vehicle/truck/scaniar560/glass.dif_spec.add.env.tintadd.mat) 14:58:28 : [material] Can not open '/vehicle/truck/scaniar560/glass.dif_spec.add.env.tintadd.mat' 14:58:28 : [fs] Unable to open file for reading. (/vehicle/truck/scaniar560/color.color.mat) 14:58:28 : [material] Can not open '/vehicle/truck/scaniar560/color.color.mat' 14:58:28 : [fs] Unable to open file for reading. (/vehicle/truck/scaniar560/rueckleuchte.rueckleuchte.mat) 14:58:28 : [material] Can not open '/vehicle/truck/scaniar560/rueckleuchte.rueckleuchte.mat' 14:59:07 : exit 14:59:07 : [Ode] Starting physics server: Open Dynamics Engine (svn revision 1119) 14:59:07 : Loading city data .... 14:59:07 : Loading cargo descriptions .... 14:59:09 : quit 14:59:09 : [gfx] Destroying drawable (/procedural/truck0.tobj) 14:59:09 : [gfx] Destroying drawable (/procedural/truck1.tobj) 14:59:09 : [gfx] Destroying drawable (/procedural/truck2.tobj) 14:59:09 : [gfx] Destroying drawable (/procedural/truck3.tobj) 14:59:09 : [gfx] Destroying drawable (/procedural/truck4.tobj) 14:59:09 : [gfx] Destroying drawable (/procedural/truck5.tobj) 14:59:09 : [gfx] Destroying drawable (/procedural/truck6.tobj) 14:59:09 : [gfx] Destroying drawable (/procedural/truck7.tobj) 14:59:09 : [gfx] Destroying drawable (/procedural/truck8.tobj) 14:59:09 : [gfx] Destroying drawable (/procedural/truck9.tobj)
Légyszi valaki mondjon el mindent részletesen hogyan tudom használni a ZModellert. hogyan tudok pl. Szúrólámpát odamásolni meg hogy egyáltalán milyen ZModellert töltsek le. köszönöm elõre is.
Egy tipp: ha 2.2.2-es Zmodeler-rõl van szó, a "Scene nodes brovser"-nél, ahol az alkatrészek vannak, én így szoktam csinálni:
Tehát beírom, pl. hogy ai, utána egy space, majd utána (ABC)...és mindegyiknél, tehát a collision után is beírom, esetleg próbáld ki. A log fájlod ugyanis ilyen hibára utal.
Hello! exportáltam a modellt amin csinosítottam visszatettem a játékba(GTS1.4hun) és kilépett! megnéztem a log fájt és nem írt ki semmi problémát, csak ezt:Not enough (0) rear wheels in model @@trk_scania_rcab_c@@. zmodban megnéztem, és megvannak a hátsó keréknek a dummyjai.. miért lép ki akkor, az elõzõ pmg, pmc, és pmd vel meg tökéletesen mûködik.. nem értem a problémát.
OMG... Nagyon szépen köszönöm, most már mûködik!!!!!!! rengeteggel tartozom már nekem:D