én is így csináltam annó, de ha kevés poligon van benne, akkor nem túl sokat ér kitöröl valamit, és lesz ott egy kibszott nagy ûr. amúgy meg ha kijelöli a rész és nyom egy delt, akkor is eltûnik, nem kell hozzá detach.
Rákattintasz arra az objektumra,amelyikben szeretnéd,hogy legyen lyuk. Ekkor az objektum tele lesz kis piros pöttyökkel. Oldalt a menüben Select-->Quadr majd kijelölöd azt a részt,amit szeretnél,hogy eltûnjön. A kijelölt rész narancssárgává változik. Ekkor oldalt Select-->Separted és Modify-->Submesh-->Detach-ra katt. Alul figyeled,hogy a SELECTED MOD narancs színû legyen és egyszer rákattintasz a már kijelölt részre. Ekkor látod,hogy külön lett szedve,azaz keletkezett egy új pipa. Új pipát törlöd és ott is van a lyuk.
Sziasztok! Egy srácnak készült privátban de itt a helye!
A traktor, pótkocsi illetve térkép fájljai .scs fájlokként vannak tömörítve, ezeket az .scs fájlokat tesszük a "mod" mappába!
Tehát pl.: egy traktor .scs -jében van egy "vehicle", azon belül pedig egy "truck" nevû mappa amiben az autó összes fájlja megtalálható. Értelemszerûen a pótkocsi .scs -jében a "vehicle" mappában egy "trailer_eu" nevû mappa van. ( Nem feltétlenül csak az, de most ez lényegtelen )
Maradjunk a traktor szerkesztésénél, a pótkocsi szerkesztése egyébként ugyan ez.
A dolog menete a következõ ( én így szoktam ):
- Megnyitod a módosítani kívánt kamion .scs fájlját majd a benne lévõ "vehicle" mappát kimásolod egy tetszõleges helyre, egy üres mappába. ( pl.: Asztal\ traktor ) - Elindítod a Zmodelert és Importálod az autó PMG fájlját.
Zmodelerben Import majd kiválasztod az "Asztal\traktor\vehicle\truck\.... mappából a PMG fájlt.
- Ha ez megvan akkor van még egy fontos dolog amit nem mindenki csinál meg, mégpedig az, hogy meg kell mutatni a programnak az autód többi fájlját is!
Ezt az import ablak alsó részén lévõ "base.scs:" résznél tudod megtenni. Itt is keresd ki az elérési utat, példánkban a : C\Asztal\traktor . Tehát a "vehicle" mappát már nem kell megnyitni!
Ha mindent jól csináltál ( és természetesen nincs lezárva a modell! ) akkor betölti a program az autódat teljes pompájában.
Ha a"base.scs" résznél nem-, vagy hibásan mutattad meg a "vehicle" mappa elérési útját akkor is látja a program az autót ( megnyitja ), viszont nem lesznek textúrák, nem lesz "collision", tehát csak egy egyszínû szürke autód lesz amit késõbb nehezebb lesz exportálásra elõkészíteni!
Lehet szerkeszteni az autót!
Nagy vonalakban ez az importálás menete, az exportálás ennél hangyányit komolyabb dolog.
Remélem, hogy érthetõ.
Hiába találsz meg minden topikban,nyaggatsz privátban..elmondtam,hogy nem. Itt van ez a topik,írd le,hogy mi a problémád és megpróbálunk segíteni.
Kivágni hogy lehet? (valamilyen formára gondolok) és a másik, hogy GTS el játszok ugye. és ha oldalról nézem a kamiont akkor a világítás átlátszik a karosszérián... azt hogy lehet kiküszöbölni? köszi
Egyszerûbb a dolog ha nem csövet szerkesztesz hanem hengert! ( Na jó, semmivel sem egyszerûbb de kevesebb poligonból fog állni ami azért nem elhanyagolható! ) A "csõ" vagy gallytörõ belseje úgysem látszik.
Megnyitod a Zmodelert majd a primitíveknél kijelölöd a hengert, vagyis a "Cylinder"-t. Neked tetszõ nézetben "kihúzol" egy hengert, majd a megjelenõ ablakban beállítod a leendõ henger paramétereit.
8-as és 1-s értéket ajánl fel alapból ( 8 oldal és 1 hosszanti rész )de itt be lehet állítani a neked tetszõt.
Értelemszerûen, minél több oldala van annál simább, hengerszerûbb lesz az objektum de nem szabad, és nem is érdemes túlzásba vinni.
A hosszanti részt pedig úgy érdemes beállítani, hogy minél szebb ívet lehessen hajtani, ne legyen darabos. Ennek az értéke csak rajtad áll, te tudod, hogy mennyi és milyen minõségû íveket szeretnél hajtani!
Érdemes elõször papíron megtervezni a rácsot, majd kiszámolgatni a szükséges oldalakat, éleket. ( Persze csak a rács felét csináljuk, hiszen ha az megvan akkor másolással, tükrözéssel, kifordítással egyszerûen készen leszünk a másik felével is.)
Rs ,LezFiddler <- köszönöm! Na látod Rs én erre gondoltam ami fiddler is ír! ( nekem 2.2.1. van de kipróbálom vele!) És a flaret én is így szoktam Kösz még egyszer!
Sziasztok!
Az elsõ válasz egyértelmû, itt nincs mese!
A másodikra ezt így nem merném kijelenteni hiszen ezt írja a srác: "Nem kapna új matot!" Ha nincs új textúra ( illetve .mat fájl ) akkor nem kell újra konvertálni az autót. A már meglévõ textúrákat használva ( tehát az új objektumokat már meglévõ textúrára map-olva ) csak annyi a dolgunk, hogy ( én legalább is így szoktam ) csak a három-, mondjuk úgy, fõ fájlt mentem el és írom felül. ( PMG, PMD, PMC ) Nem tudom, hogy mind három fájlra szükség van-e de biztos ami biztos alapon én így csinálom.
Egy lényeges dolgot ki szoktunk hagyni, mégpedig azt, hogy ki melyik verzióval ügyködik. ( Értem ez alatt a Zmodeler verzióját )
1. Szerintem teljesen egyértelmû. Az adott objektum (jelen esetben a lámpa, azon belül az izzó) közepére kell helyezni a dummy-t Front illetve Top nézetben.
2. Bármilyen módosítást végzel, újra kell textúrázni és konvertálni a kamiont, azaz új .dds, .mat, .pmd, .pmg, .tobj kell.
Az a gömb a "dummy" közepe! Az összes "dummy"-nál megtalálható, az X,Y,Z tengely középpontja, a "0" pont.
Szerintem nem szükséges a középpontot kilógatni, sõt! ( kimondottan csak a középpontot nem is tudod. ) Én úgy szoktam elhelyezni a fények "dummy"-jait, hogy a "kocka" kb.: 1/3-a lógjon ki a lámpa szintjébõl.
Helló! Flare: Egy flare kockára ha rámegyek akkor a közepén lesz egy gömb! Na azt kérdezném hogy az a gömb lenne a fényforrás (mintha az lenne az izzó) Ha pl. egy lámpánál felét kilógatom a gömbnek az úgy nagyjából jó nem? --------------------------------------------- Kamion berakása: Ha én csinálok egy kis módosítást a kamionon (névtábla, zászlók asztalka stb.), feltextúrázom exportálom bemásolom a pmg-t és jó is lenne a játékban? Nem kapna új matot! Ja és ha már az a kamion a garázsomban van és úgy módosítom belépek akkor a módosított verzió lesz vagy új játékot kell kezdeni? Rs-t már kérdeztem de lehet hogy félreértettük egymást! Várom a válaszokat!
ez még így is lefagy és nem csinál semmit akármeddig várok.Van még valami tanácsod?
1. Fogod a letöltött Zmodelert,ami ugyebár RAR-ban van. Kicsomagolod egy tetszõleges helyre Total Commanderben. 2. A mappát,amibe kicsomagoltad megnyitod,lesz benne egy Zmodeler.exe fájlt. Arra hosszan jobb klikk majd Küldés --> Asztal (parancsikon létrehozása) 3. Egyszerûen indítod a programot a kreált parancsikon segítségével.
Valaki tudna segiteni?Abban kellene hogyh ogyan lehetne konvertárni vagy nekem valaki ki konvertálna egy scania R560-as aki igen akkor veegyen fel smn-re és át küldöm neki!msn [email protected]
Hellosztok nekem egy olyan problémám van hogy hogyan kell mappolni! Meg néztem youtube-in is és én is meg csináltam ugyan ugy de nem lett belöle semmi!Az miért van aki tud segitsen és vegyen fel smn-re vagy küldön e-mailre levelet! msn:[email protected] E-mail:[email protected]
Szia!
Magyar tutorial-t szinte biztos, hogy nem fogsz találni de külföldi van gazdagon!
Elmagyarázni a szerkesztést, modellezést pedig valószínû, senki sem fogja mert ha nem tudod pl.: hogyan kell egy tárgyat mozgatni, átméretezni, forgatni ( tehát az alap dolgokat ) akkor olyan mintha a tyúkot próbálnánk megtanítani az ABC-re! Ezt nem tudom, hogy ki vállalná.
Hello!! Én nekem az a problémám hogy én nemtudom hogy lehet modellezni Zmodeler 2.2.1-ben (vagyis én azthasználok de a többiben sem tudok) Na szóval valaki ide tesz egy linket vagy valamit hogy hogy lehet Zmodelerben szerkeszteni kamiont vagy autót?? plss :SS és ha lehetne akkor magyar tutoriál legyen vagy ami!! Elõre is köszönöm szépen!! :)
Sziasztok Egy kisebb problémám van a progival A 2.2.1 es verziót használom(nám) de mielõtt elindítom 0.0.0 versió t ír és azt írja hogy a program mûködése leállt.( Windows 7 em van) Ha tud valaki vmi okosságot a problémámra kérem jelezze . Köszi
hellosztok!Ki tudna nekem segiteni? mert van egy kis gönd kellene a segitségetek mert h ha egy kamiont be akaarok improtálni akkor azt irja ki hogy regisztrálnom kell az miért van?? Irjatok egy üzenetet nekem léccíves! De nem ebben a beszélgetésben hanem az e-mailomon a [email protected] léccíves nagyon fontos lenne
Ha kell segítség írjatok.Segítek DE egy feltétellel!Nem vagyok kocka szóval ne várjátok el hogy azonnal írok, mint mindenkinek nekem is van szabad idõm amiben szívesen segítek, persze abban amiben tudok.
Csontimester,csibe70 - nézzetek be a haulin topicba ott bevan linkelve pár regelt zmod, miután leszedtétek a játékhoz való kamionokat (a kamionos játékok topicjaiból tudjátok leszedni), és a program futtatása után a kék import gombbal(http://www.gtanetwork.it/zone/uploads/ZMODELER107B.JPG <- balról negyedik ikon) tudjátok beimportálni.Remélem ez így már érthetõ elmagyarázás volt. :)
nem tudok regisztrálni! és ha menne is nem biztos ,hogy betudnám importálni a pmg fájlt!arról nem is beszélve ,hogy ez itt mennyire kihalt ,és hogy ez miért olyan irigy szagú!
akkor jó ezen én már túl vagyok csak a reg nem megy
megmondom neked õszintén, hogy még ott tartok hogy megszereztem a zmodeler-t
szia csonti!te te mivel csinálnád zmodeler-el!és ha igen hogyan tudtál regisztrálni és hogyan inportálod ezeken már tulvagy ??
hali honnan tudok leszedni a zmodhoz szerkeszthetõ kamionokat, pótkocsikat?
pedig marhára érdekelne!!!
kisherceg! az a baj mint itt sokakanak,hogy regisztráció kéne de ez sajna nem megy mert nem nagyon értem hogyan is kéne, de még a kisseb baj mert nem is tudom müködne-e hiszen inportálni sem tudok !és ha netán regisztrálnék utána jön majd az hogyan miként is inportálok,,,nem túl bonyolult itt minden ,körülményes,nehézkes!
vannak de ritkán.youtubeon keres rá hogy zmodeler tutorial és megtudsz mindent amit kell :)