na mennyivel tutibb lenne ha az állam az ilyen 136 lóerõs 100on 3litert evõ dízeleket támogatná,jól néz ki,jól megy s keveset fogyaszt ja hogy kevés lenne a benzinböl az adó?:o)
de nekem ez a vw nagyon bejön,elsõre azt hittem mazda:o) de jó is leen karácsonyra
Nekem a merci szimpibb. ;>
Nem gond. Mindenki ilyennel mászkálna akkor drágább lenne a benzin és meg van oldva a pénzhiányuk :) mi meg ugyanott lennénk...
"A Volkswagen az EcoRacerrel, egy 1,5 literes dízel sportkocsival képviseltette magát, melynek 136 lóerõs turbómotorja 100 kilométeren 3 liter üzemanyagot fogyaszt."
Utálom az összeesküvés elméleteket, de magyarázza már el valaki, hogy pl. fél évvel vagy egy éve holvoltak az ilyen cuccok? Miért csak a drasztikus olajáremelkedés után jelentek meg?
Eddig nem kellettek, mivel a vevõk a lóerõt nézték, nem a fogyasztást (mivel az olyan átlagos 7-10 közötti volt) Most viszont a fogyasztás került elõtérbe, így erre mennek rá Eddig annyira nem fejlesztettek ebbe az irányba, hogy a 20 éve gyártott kocsi is annyit eszik, mint a zsírúj
Régi suzuki swift 1.0, autópályán kamion szélárnyékban 100-al fogyaszt vagy 4 litert benzinbõl, több mint 10 éves technológia. Ez VW cuccos 1részt nem sportautó, mert diesel, és a kettõ kizárja egymást:-) Másrészt mivel prototípus, ezért a 3 liter az valószínûleg inkább 4-5 liter, ovál versenypályán, optimális tengerszint feletti magasság, páratartalom, hõmérséklet, és persze 87 km/órás sebesség (vagy mittomén mennyinél fogyaszt legkevesebbet). Ha normálisan közlekedsz vele akkor meg 8-9 liter. Harmadrészt a kasztni végletekig le van könnyítve, full kompozit mûanyag, biztonsági/kényelmi extra egy deka se (nemhogy légzsák, de valszínûleg fûtés sincs benne), tehát nem a ma már megszokott 1400-1500 kg körül van hanem mondjuk 700kg. Ezt alátámasztja az is, hogy a 0-100 gyorsulása 5-6sec körül van. Egy rendes 1400-1500 kg-os, 130-140LE-s autó gyorsulása 10-11 sec. Szóval így már egyátalán nem nagy durranás.
Eddig is rámentek keményen a fogyasztásra, de nem csak arra mentek rá. Ha megnézitek, pl egy LADA 1200 ccm-bõl kihoz vagy 65 LE-t, és produkál 8L/100km-et közúton. Egy mai verda, mittomén Skoda Fabia kb hasonló motorból kihoz szintén kb 65LE-t, és fogyasztása mondjuk 6L/100km. Ez nem néz ki bõsz fejlõdésnek cirka 40 év alatt, de vegyük azt is figyelembe, hogy lada 1000kg, fabia meg 1300 kg környékén van, pedig nem nagyobb autó, és a motor pl sokkal könnyebb benne mint a ladában. Miért több? Zajszigetelés (baromi nehéz), kényelmi és biztonsági extrák (rádió, klíma, lufik, abs meg többi 3 betûs), stb. Szóval fogyasztást több dolog befolyásolja: motor, tömeg, légellenállás, gördülési ellenállás (széles gumi többet fogyaszt), futómû. Ebbõl a motor 1 komponens, amit már jelenleg is úgy csinálnak, hogy egyazon motort sima elektronika átprogramozással tudnak nagyobb teljesítményûre illetve kisebb fogyasztásúra állítani. De pl a változó szelepvezérlés is arra lett kitalálva, hogy ha nem tolja neki az ember akkor csak nyalogassa a naftát, ha meg rálép akkor meg jöjjön meg a teljesítmény. A turbo dettó, ezért is készített valamelyik japán gyártó turbo benzines hibrid autót, mert turbo mûködtetésével/nem mûködtetésével is elég jól lehet szabályozni a fogyasztásra/teljesítményre optimalizált üzemmódokat.
Ezekkel a helybenfordulós, kiskerekû, mélyhasú csodákkal menjenek ki a budapesti utakra egy kis tesztre és sírjanak mikor úgy kell majd összelapátolniuk az alkatrészeket a "tesztpálya egész hosszában" ! Piha !
Ide négykerék meghajtású, nagy hasmagasságú, lomha, alacsonyfogyasztású városi autók kellenek.
Én tegnap kiszámoltam, hogy folyékony nitrogénnel 6x olcsóbban lehet autózni, mint benzinnel. Csak aztán észrevettem, hogy lehagytam egy ezres szorzót... De végre valami eredmények! Azért látjátok, hogy a villanymotor még mindig üt! Nem véletlen, az elsõ autó, ami a 100 km/h-t túllépte, az is villanyos volt. Az egyetlen gond, hogy a villanyt is olajból állítjuk elõ nagyrészt egyenlõre.
az a nissan még koncept autónak is szar...
azért a kutyás kocsi sem semmi :) , elképzelem ahogy beleerakják a bernáthegyit a dobozba . Nekem amúgy beépített kandalló kéne inkább :)
Mivel az olajbizniszben az "üzemanyag elosztó" részleg hozza az igazi pénzt, értsd benzinkútak és érdekeltségeik, ezért sajnos álom marad a (viszonylag) tiszta erõmûvi áram otthoni tankolása ... ezért ha elektromos autók elterjednek, akkor valózsínüleg újgenerációs Metanolos üzemanyagcellás kialakítású lesz. És akkor majd Metanolt fogsz tankolni a Benzinkútnál, és a Metanolban lesz több száz forint jövedéki adó. (De legalább sokkal tisztább lesz a levegõ ...)
A két motor csak nekem tûnik 60-as évek design-jának?
"Keio Ellica" - Nagyon innovatív, nagyon jó, hogy megcsinálták ... De miért kell ennek ilyen rondának lennie?
kíváncsi lennék hogy mennyivel tud menni és hol van neki az aksija Yamaha Deinonychus
" tokiói Keio Egyetem kutatóinak jóvoltából bemutatkozott a világ leggyorsabb nem versenycélra szánt szériagyártású elektromos autója. A nyolckerekû masina óránkénti 370 kilométeres sebességet is elérhet, és 4,2 másodperc alatt gyorsul nulláról százra."
Most gondolom filóznak a Bugattinál, miért nem elektromosra csinálják a Veyront :)
A VW-nek már évek óta van ilyen 3 liter / 100km-es kocsija, VW Lupo-nak hívják :)
"Ha normálisan közlekedsz vele akkor meg 8-9 liter." Háát elég pesszimista vagy, szerintem ha csak tesztben mér 3litert, akkor valós körülmények között nem kéne 4,5 fölé mennie. Kivéve persze ha valaki 250-el túráztatja.
"Harmadrészt a kasztni végletekig le van könnyítve, full kompozit mûanyag, biztonsági/kényelmi extra egy deka se (nemhogy légzsák, de valszínûleg fûtés sincs benne), tehát nem a ma már megszokott 1400-1500 kg körül van hanem mondjuk 700kg. Ezt alátámasztja az is, hogy a 0-100 gyorsulása 5-6sec körül van. Egy rendes 1400-1500 kg-os, 130-140LE-s autó gyorsulása 10-11 sec. Szóval így már egyátalán nem nagy durranás." Azért annyira legagyítanák, akkor pont a célközönség nem venné meg szerintem. Másrészt ez meg nem 150, hanem 445.
Nekem 1.8-as TDI focusom van. Minden nap 110-120km-t hasznalom videken. A fogyasztasa 5.5 - 6l korul van. Az auto 1.4T velem egyutt. A 3l/100km nem tunik tulsagosan valoszinutlennek.
Nekem egy >15 éves szívó dízelem van, és a fogyasztása annak is 5,5-6 l pesten(súly: 1300 kg) 10-15 év alatt a teljesítmény nõtt 2-3-szorosára, de a fogyasztás nem csökkent, szóval elképzelhetõ, hogy most a teljesítményt csökkentik a fogyasztás javára
Még ha otthon éjszakairól töltöd is sokkal olcsóbb, mert a villanynál messze jobb a hatásfok, és a kicsiny szóródó energiákat is vissza tudja alakítani. Felgyorsulni 0-100-ra, és utána 100-ról lefékezni 0-ra, az olyan, hogy az energia 80%-át visszanyomja az akksiba. Ugyanígy felmenni meg lemenni egy hegyrõl. Addig a benzines motorja csak megy alapjáraton, és fûti a fékeit. Városban eszményi a villanyautó.
"Háát elég pesszimista vagy, szerintem ha csak tesztben mér 3litert, akkor valós körülmények között nem kéne 4,5 fölé mennie." Nem volt semmiféle teszt, független pláne nem. Ez egy tanulmányautó, egyszerûen csak úgy gondolják hogy 3 litert eszik. "Azért annyira legagyítanák, akkor pont a célközönség nem venné meg szerintem. Másrészt ez meg nem 150, hanem 445." Mondom tanulmányautó. Amúgy is roadster, abba meg nem szokott sokminden lenni kormányon, 1 ülésen, meg pedálokon, váltón kívül (max világítás meg ami abszolúte kötelezõ, pl irányjelzõ, bizt. öv). A 150/445-öt meg nem értem mire vonatkozik.
Asszem totalcaron olvastam 1 villanyos varnyú tesztet, és tényleg olcsó, és városban még jól is gyorsul, stb. A tulaj szintén hálózatról tölti. Mondjuk nagyobb távolságot (mittomén ugorjunk le Spanyolországba) már nem nagyon lehet menni elektromos autókkal, mert nem bírják az aksik. Meg sajna a töltés is tovább tart mint a benzin/diesel/gáz üzemûeknél.
3 literes fogyasztás, nem prototípustól: http://www.a5.hu/cikkek/52/12813.shtml Persze ki az aki 60-nál kisebb átlagsebességgel közlekedik közúton...
Csatlakozom, a 3 liter nagyon is lehetséges, pláne, ha figyelembe veszed, hogy ezek a mororok igen erõsen optimalizáltak, pl. szegénykeverékes üzem, stb.
Én csak annyit mondok: van egy autónk itthon. Egy japán, több mint 20 éves. 700kiló önsúlyú 1000köbcentis turbodiesel és 4litert fogyaszt 100on vegyesüzembe.
Szerintem soakt kell még várni ahhoz hogy elektromos autókkal rohangáljunk. Talán egy forradalmi változás lehetne, ha az aksikat beletennék egy modulba, és ezt a modult lehetne cserélgetni a benzinkutakon, és nem megvárni míg feltötltõdik :D Én a forma 1-be bevezetném hogy a benzines tartályt modulba tenném, és a sepóba csak csere a kellõen feltankolt tartályra, és így 8sec helyett 2sec a tankolás! COPYRIGHT ;)
Én azt nem értem, hogy mostanába, amikor a kõolaj fogyóba, felmennek az árak, és tudjuk hogy nem is környezet-barát a benzin, mért kell még újabb benzines modelleket kifejleszteni, hogy EU999-es, akkor se ér fel mondjuk egy tüzelõcellással..