Én személy szerint egy usgyit (is) látnék szívesen, egyébként meg a felsorolás "leggyakoribb" meghatározását nem értem, mert ha MÁV-on belül érted, akkor az M41 és a Bzmot kimaradt . :)
Hát nézzétek! Nyomjatok be képeket, amiket úgy gondoltok, hogy jók és legyenek benne. Én meg majd összefabrikálom õket! Megpróbálnám a 6 leggyakoribbat beletenni: m63 m62 m61 v63 v46 v43
Hát ötletem sok lenne, de sajna nem vagyok megáldva virtuális grafikusi ferdehajlamokkal, így maradnék a képes vonatlistánál, azaz még (már :D) dolgozom rajta .
Aamot: Árpád BDvmot: Hernyó BVmot: Samu BVhmot: Selyemhernyó MDmot: Piroska 6341: Usgyi, Putyin 6342: Desiro (egyesek szerint dezsõke :D) az SBB 521-ese pedig a Flirt, nem tudom erre gondolsz-e, ez még nincs itthon állományban, csak egy bemutató példány járt nálunk december elején
3/4-éig megcsináltam, aztán az Opera bezárta magát, úgyhogy amint visszanõtt a most kitépés áldozatává váló hajam, ill . vettem új szgépet a mostani, szétverésre kerülõ után, akkor újrakezdem .
Ezen ne múljon, csak engedtessék meg, hogy véletlen kihagyjak valamit :) Ja, és gõzmozdonyt nem vállalok, most lehet sokan megköveznek, de egy konzervdobozt nagyobb technikai csodának tartok, mint egy guruló pöfögõ kályhát :D Ja, viszont akkor képekkel lenne megvalósítva ofkorsz
Jóak a képek:) Jó lenne, ha össze tudná gyûjteni valaki a sorozatszám-becenév párosítást.. Én csak 1-2 õt ismerek. Például én a Csörgõt Piroska néven ismertem:)
Hát igen. Ide is inkább vonatmániás milliomosok kellenének focimániások helyett
Nemtom nemtuti h ez volt,úgy emlékszem hogy az elég ritka volt,talán 4 db volt belõle összesen...meg egy könyvben láttam és ilyen kúp alakú volt az eleje...mint 1 rakéta.Igazából asse tuti,kicsi voltam amikor azt láttam, nagyon vonatmániás voltam akkor...most meg 1 kis nosztalgia van ennek a fórumnak hála :)
Amugy a Mallard-ra gondoltam,csak megcsaltak az emlékeim :) Amugy angoloknál márcsak azért is maradtak meg ezek épségben mert sok az ilyen vasútvédõ és rekonstrukciós társaság amit milliomosok finansziroznak akiknek ez a mániája h vonatot gyüjtenek/felújítanak. Nálunk ilyen nincs...pedig megérdemelnék ezek a paripák.
Mit szólnátok egy bannerhez? Én már csináltam itt egyet a Fétis topicba. De ha valaki tud jobbat, akkor hajrá!
Az a megbízható gõzmozdony a 42-es volt. Legalábbis asszem erre gondoltál. Még a kilencvenes években is dolgoztak!!!!!
Egyébként jellemzõ a magyar mentalitás. A Mallard, amint látható, gyönyörû állapotban van, óvják, mûködik. A mienk meg ott rohad kint valahol és asszem nem is mûködik.
Az angol "megfelelõje" azért annyira nem hasonlított rá. Mallardnak hívták és 202 km/h-s maximális sebessége volt:
Ez is szépen néz ki,pont nemrég láttam valamelyik ismeretterjesztõn az angol megfelelõjét amivel vmi sebességrekordot állítottak fel...200 felett ment,és asszem a II.vh elõtt volt ez,azért kemény hogy akkor Angliában annyival mentek, mi meg 160nál vagyunk mostis :S No csak azt akrtam kihozni hogy totál igy nézett ki azis,max picivel hosszabb volt.Ha jóltom ez is azért bírta a 160-at. Ha már gõzmozdony,ha jólemlékszem volt még egy nagyon jó tipusunk a 30as években ami gyors volt,asszem olyat robbantottak fel Biatorbágynál.... arról nincs kép?
A 242-es. Magyarország leggyorsabb gõzmozdonya volt és áramvonalas burkolata miatt koporsónak hívták:
Jah, ma Csörgõn jöttem haza, ismerõs volt az mv, még most is dübörög a gerincem, nem kell lebecsülni azt a gépet sem . :)
Nálunk néha látni egy Gyíkot, gépmenetben láttam talán 3x az elmúlt fél évben, amúgy nem .
Ja. Jó lenne, ha belepiszkálnának és végre elindulna. Mostanság egy Csörgõ szokta húzni. Szégyen
Én csak elolvastam azt a Gigant (VM15) történetet,ott volt...
"...futómûve a Ganz-MÁVAG fõvállalkozásában létrehozott DVM1O gyári tipusjelû M63 MÁV sorozatú dizel-villamos mozdony futómûve alapján került kifejlesztésre. A MÁV kifejezett kivánsága volt, hogy a két szóbanforgó mozdonytipus jármûszerkezeti részei a lehetséges mértékben egységesek legyenek. A DVM1O mozdony létrehozása során végzett fejlesztési munkák eredményei az új villamos mozdony, amely a Ganz-MAVAG-ban a VM15 tipusjelet kapta, fejlesztése során figyelembevételre kerültek. "
Elolvasgattam...jó kis oldal :) Tehát ha jól értelmeztem az ott leirtakat ez szinte full magyar, és az M63-al részben azonos alapokra épült. Azért az az M63 is tetszetõs szerkezet,kár h sose láttam még élesben csak itt képeken.
Amugy az is kár hogy a magyar mozdonygyártás megszünt,pedig semmiben se voltunk elmaradva ilyen téren.
Amugy a V63-ra gondoltam h arról is lehetne irni vmit...mármint a történetérõl. Lehet h rosszul tom de ugy hallottam hogy a Szili utódjának szánták.Meg h vmi átalakitással növelhetõ a teljesítménye.
A MÁV-nak voltak ano olyan megállapodásai, hogy a nemzetközi vonatokat valameddig behúzta egy külsõ mozdony, hogy nem kelljen leszedni róla a vasparipát
Nálunk már kiselejtezték az összes Mdmotot, egyetlen Csörgõs járat van, az is új, most a menetrend változással állították hadrendbe, többi mind 63-41-es .
Itt melóznak állandóan! Nem tudom hogyhogy nem látsz egyet sem. Kurva sok van még mindig. Különben mi lenne helyettük?? Nincs más ekkora teljesítményü mozdony: Nohabból csak ez van, az meg a mi mérõkocsinkat húzza mindig M63-asok már kiselejtezve, meg van egy dísznek M41 már gyengébb mint a szergej
Természetesen én örülnék annak a a 26-nak, néha tényleg csinálok fékpróbát, meg a kompresszor hangját is ráraktam egy gombra, pedig tudom, hogy semmi hatása sincs :)