egy kérdés ha egymás mögött megy két mozdony, és a hátuk mögött van a betáplálás, akkor a hátsó nem söntöli az elöl menõt ? csak úgy felvetõdött bennem
Szerintem csak a motor terveit vették meg külföldrõl, magát a dizájnt a Ganznál készítették és adták vissza a munkaközösségek gyártás céljából . Aztán amikor az elsõk elkészültek, már tudtuk hogy kell csinálni .
Hmm...én eddig abban a hitben éltem hogy ez magyar fejlesztés volt... ugyebár volt egy úttörõnk a villanymozdony készítés terén. Tehát akkor magyarországon kivül is futkároznak ilyenek?Van róluk kép valakinél?
Szili... Ha nagyobb lenne a kép, ez lenne a hátterem :)
Ja és csak neked sz4bolcs :D :
A V43 sorozat a MÁV részére szállított legnagyobb darabszámú villamos mozdony sorozat. A magyar ipar 1960-ban megvásárolta egy szilícium egyenirányítós mozdony licencét a nyolc gyárat tömörítõ "50 periódusú vasút villamosítás fejlesztésére alakult nyugati munkaközösség"-tõl. Az elsõ hét mozdonyt a licenc adó munkaközösség készítette, az 1008 pályaszámú mozdony már itthon készült. A mozdonyok elektronikus részét a Ganz Villamossági Gyár, jármûszerkezeti részeit a Ganz-Mávag gyártotta. 1963 és 1982 között összesen 379 mozdonyt állítottak üzembe. Az utolsónak készült mozdony az 1379 pályaszámú. Érdekessége a sorozatnak, hogy az elsõ mozdonyok az akkor még 16000 volt feszültséggel villamosított Budapest-Hegyeshalom vonalra átkapcsolóval rendelkeztek. A sorozatból 15 - korábban MÁV mozdonyt - a GySEV üzemeltet.
A mozdony fõbb adatai:
tengelyelrendezés: B' B' hossza ütközõk közt: 15700 mm szolgálati tömeg: 80 to teljesítmény: 2200 kW névleges feszültség: 25 000 V 50 Hz engedélyezett sebesség: 130 km/h
Ja és tudom ám, hogy nem szín szerint párosítják a mozdonyt meg a vontatmányt!
Srácok: megkérhetnélek titeket, hogy amikor belinkeltek egy mozdonyt, utánaírtok egy pár adatot. Pl. teljesítmény, sebesség, hogy mivel megy, meg hasonló érdekességet. Csak azért, mert nagyon nem értek a mozdonyokhoz, de érdekelne a téma.
Mert ti jót derültök azon, hogy piros húzza a kéket, (mondjuk én sem láttam még, hogy ilyen mozdony húzott volna személyvonatot), csak én teljesen tájékozatlan vagyok a témában, de nagyon tetszik a topic!
És egy "viszonylag" ritka látvány, Szergej személyvonatot visz, valahol Keszthelynél .
Felénk a sok olajmezõ miatt töménytelen tartályvonatot látni, Szeged környékén van valahol, a 096-os kidíszített üveges Szergejgépet meg nap mint nap látom nálunk .
Még egy alig megszáradt festésû gép, ex-117-es remot Szergej szolnoki próbaútján .
Csilli-villi! Vigyázat, frissen mázolva!!! Ahogy ott áll a csoportemelõn és várja a vezért... Igen jó kép...
Na ezt szeretném én is tudni :) Ahogy én tudom, kell a vasúti forgalmi tanfolyam, utána a mozdonyvezetõi villanyra vagy dízelre (bár ahogy hallottam már megy a kettõ egyben is), majd x ideig gyakornoki, azaz már vezethetsz, de nem egyedül . Épp ma délelõtt hívtam fel a vontatási fõnökséget, hogy mikor indul nálunk mv tanfolyam, de megint nem lettem okosabb, csak annyi, hogy tárgyalnak a dologról ... legalább már kaptam egy idõt meg telszámot, ahol és amikor tudok érdeklõdni ... De azért keresek vkit, aki jártasabb a dologban, hogy elmondja pontosabban
Hallottam azt is, h bevezetik az I.C. rapido-t is, az meg sem áll, csak lassít..:):)Az állomásokon nagy szivacsokat fognak lerakni a fel és leszálláshoz:):):)Ö
Tuvok! Te masiniszta vagy??? Van nekem Siemens vezérállásról képem, de hol????
Ennek a BzMot-nak tök hüle a neve, nem? Mármint, tudom, hogy miért ez a typusa, de akkor is: vicces :) Mindig elfog a röhögõgörcs, amikor meglátok egyet :))
Hmm....BzMot kocsi ott is befigyel a másik vágányon...mikor vonják már ki õket? Én marhán utálom,hála égnek ritkán kell vele utaznom,de ha utazom akkor több órát is pl Balaton fele...pl mult 7 vasárnap hajnalban egy ilyen példány 2xer is majdnem meghalt...egyik pillanatról a másikra megállt...no mind1 sztem megérettek a váltásra...bár a MÁV-ot ismerve 20év mulva is mennek még.
Ma õ dolgozott nálunk .
Hehe
Ma a 056 és a 097 szergej "nyávogott" az állomáson nálunk, egyik kihúzott, a másik körbejárt, elnéztem volna õket 1-2 óráig de pár perc múlva jött az én vonatom :(
Mi a f*sz van??? Komolyan mondom azt hittem, ha elindítom ezt a topicot, benne lesz folyaatosan az elsõ tízbe. Hát tévedtem. :(((((((
hát én nem tudom ma este fényképeztem a keletiben:
A neve ? :) Szal nem az, hogy az ICR a két végállomás közt sehol nem áll meg, az IC pedig igen ?
Csak mert haverom apja mozdony vezetõ, és haverom mesélt róla :D
Ismeri valamelyötök a Csernobil nevû mozdonyt? ICket szokott húzni. Állítólag azért kapta jó régen a csernobil nevet, mert olyan megbízhatatlan. :D Vki hallott már róla?