Ez baromság ... vagyis megoldhatatlan . Két hét alatt 80 óra, azaz egy hónapban 160 ? Sok helyen 1 mv 200-210 óra fölött teljesít . Talán pár év múlva, mikor a most igencsak fellendült képzési program meghozza gyümölcsét, lehetne ezt teljesíteni, de most teljesen kizárt . És ha ezt törvényileg leszabályozzák, akkor újabb hülye kifogás a vonalbezárásokra . Nem ilyen faszságokat kéne kitalálni, hanem feltölteni a létszámot rendesen ...
Hát egykor fogaskerék-áttétel növeléssel és EVM-160 beépítésével megpróbálkoztak, hogy menjenek 160-at, de a TC-motorok marokcsapágyai nem bírták, így korlátozták õket 140-re, de szerintem azóta tovább lettek korlátozva 120-ra . Eleve annyira voltak tervezve, a Teknõk meg az új motorvonatok megjelenésével meg feleslegessé is vált, hogy annyival hajtsák õket .
"Egy új paragrafus foglalkozik a javaslatban a vasúti jármûvezetõkkel. Eszerint vasúti jármû csak vasúti társasággal fennálló munkaviszony keretében vezethetõ. A vezetési idõ hossza a napi munkaidõn belül nem haladhatja meg a kilenc órát. Aki éjszakai idõben legalább három órán keresztül dolgozik, a vezetési ideje nem haladhatja meg a nyolc órát. Kéthetes idõszakonként a vezetési idõ hossza legfeljebb nyolcvan óra lehet."
... a borzalmas futást, a zajt, az olajat és kenõzsírt mindenhol, a szénport, a nyitott fülkét ahol télen megfagysz, a forró gõzt, a tüzet és alatta a tonnányi salakot amit kaparhatsz, a kormot, a rozsdát, az elviselhetetlenül süvítõ kompresszort, az beolvadó siklócsapágyakat, a 30 kilós fém tülköket amivel mozgásra lehet bírni ezt a pöfögõ ormótlan konzervdobozt ...
Hiába no, a gõzös az gõzös. A többi mozdonyon nem látszik, h mi van belül, mekkora motorok, trafók és miegyebek vannak belül. A gõzösön pedig láthatóak a hatalmas dugattyúk, kerekek, hajtókarok. Ezért lehet látni rajtuk azt az igazi nyers erõt..
hogy akarjam magának kifejezni...ölég hosszúú...Dél-Afrikából a Blue Train - 18 vagonból áll + 2 mozdony
a világ legnagyobb gõzmozdonya...Big Boy
Hosszuk 39,8 m, magasságuk: 4,9 m és szélességük 3,3 m volt.Súlyuk szerkocsival együtt 508020 kg volt és 61405 kg vonóerõt tudtak kifejteni. Egy mérés során 7000 LE indikált teljesítményt mértek náluk. A rostélyfelület 13,96 m2, a kazán felülete 534,6 m2 volt, amihez még 189,8 m2 túlhevítõ fûtõfelület jött hozzá. A négy gõzhenger 603x813 mm méretû, a kapcsolt kerekek 1727 mm átmérõjûek voltak. 25 "Big Boy"-t építettek az Utah állambon lévõ Wasatch-hegség meredek emelkedõin közlekedõ nehéz tehervonatok továbbítására. A mozdonyokat 4000 tonnás vonatokat kevesebb mint 105 km-es távolságon 762 m magasságra kellett felvontatni. A legnagyobb sebességük 129 km/h (80 mérföld/h) volt.
akkor legyen egy kis külföldi is... A világ legnagyobb teljesítményû egyetlen egységbõl álló dízel-villamos mozdonya 1969-ben az elsõ transzkontinentális vasút elkészítésének százéves évfordulójára épült (Do'Do') tengelyelrendezésû mozdony. A hossza 29,3 m, a legnagyobb a világon. A mozdony teljesítménye 6600 LE (4858 KW), a tömege 229000 kg. A sorozatból az elsõnek a pályaszáma 6900 volt és 47 darabot rendeltek a General Motors Vállalat Elecro-Motive Divíziójától. A legnagyobb sebességük 115,00 km/h (70 mérföld/h),45 van az UP állományában.
Ha mar RW-nek define-oltal, akkor kaptok is par linket :] Tegnap volt szerencsem resztvenni a Turazz a vonatert elnevezesu rendezvenyen, amit a Veszprem-Bakonyszentlaszlo(-Pannonhalma-Gyor) vonal megmenteseert szerveznek meg mar nem eloszor. Fotoztam is nehanyat, bar a kepek minosege nem az igazi (meg tarhely sem volt annyi, amennyit en szerettem volna :))
Nem tudom, te milyen kepre gondolsz pontosan, de a Magyarorszag mozdonyaiban is van pl. egy ehhez elegge hasonlo beallitasu kep a Delibol, bar azon a 41-es Gigant szerepel (meg csillaggal az orran, szoval nem mai a felvetel :D)
Egy régi helyi történet ... jelzõ visszaesik vörösbe, ha a két sínszál rövidre záródik . Egy öreg kolléga állomáson hosszú teherrel meghaladta a kijáratot, rádióztak neki hogy mi van, õ meg betyárosan jelentette, hogy itt van elõtte egy kutya kikötve a jelzõhöz, a lánca meg átlóg a sínen, és mondta hogy lemegy elengedni . Szerencséjére csak 1 méterrel haladta meg, annyit meg engedtek a kocsik hátrafelé a laza kapcsolás miatt . Igazából ezt a történetet a kolléga habitusát utánozva mesélve az igazi :)