Milyen végzettség kell egy mv-nek? Esetleg van valamilyen tanfolyam? Egyáltalán mik a feltételek?
Na ezt szeretném én is tudni :) Ahogy én tudom, kell a vasúti forgalmi tanfolyam, utána a mozdonyvezetõi villanyra vagy dízelre (bár ahogy hallottam már megy a kettõ egyben is), majd x ideig gyakornoki, azaz már vezethetsz, de nem egyedül . Épp ma délelõtt hívtam fel a vontatási fõnökséget, hogy mikor indul nálunk mv tanfolyam, de megint nem lettem okosabb, csak annyi, hogy tárgyalnak a dologról ... legalább már kaptam egy idõt meg telszámot, ahol és amikor tudok érdeklõdni ... De azért keresek vkit, aki jártasabb a dologban, hogy elmondja pontosabban
Csilli-villi! Vigyázat, frissen mázolva!!! Ahogy ott áll a csoportemelõn és várja a vezért... Igen jó kép...
Még egy alig megszáradt festésû gép, ex-117-es remot Szergej szolnoki próbaútján .
Felénk a sok olajmezõ miatt töménytelen tartályvonatot látni, Szeged környékén van valahol, a 096-os kidíszített üveges Szergejgépet meg nap mint nap látom nálunk .
És egy "viszonylag" ritka látvány, Szergej személyvonatot visz, valahol Keszthelynél .
Egy ekkora szerelvényhez kell is ám a vonóerõ .. :) :)
Srácok: megkérhetnélek titeket, hogy amikor belinkeltek egy mozdonyt, utánaírtok egy pár adatot. Pl. teljesítmény, sebesség, hogy mivel megy, meg hasonló érdekességet. Csak azért, mert nagyon nem értek a mozdonyokhoz, de érdekelne a téma.
Mert ti jót derültök azon, hogy piros húzza a kéket, (mondjuk én sem láttam még, hogy ilyen mozdony húzott volna személyvonatot), csak én teljesen tájékozatlan vagyok a témában, de nagyon tetszik a topic!
Ja és tudom ám, hogy nem szín szerint párosítják a mozdonyt meg a vontatmányt!
Szili... Ha nagyobb lenne a kép, ez lenne a hátterem :)
Ja és csak neked sz4bolcs :D :
A V43 sorozat a MÁV részére szállított legnagyobb darabszámú villamos mozdony sorozat. A magyar ipar 1960-ban megvásárolta egy szilícium egyenirányítós mozdony licencét a nyolc gyárat tömörítõ "50 periódusú vasút villamosítás fejlesztésére alakult nyugati munkaközösség"-tõl. Az elsõ hét mozdonyt a licenc adó munkaközösség készítette, az 1008 pályaszámú mozdony már itthon készült. A mozdonyok elektronikus részét a Ganz Villamossági Gyár, jármûszerkezeti részeit a Ganz-Mávag gyártotta. 1963 és 1982 között összesen 379 mozdonyt állítottak üzembe. Az utolsónak készült mozdony az 1379 pályaszámú. Érdekessége a sorozatnak, hogy az elsõ mozdonyok az akkor még 16000 volt feszültséggel villamosított Budapest-Hegyeshalom vonalra átkapcsolóval rendelkeztek. A sorozatból 15 - korábban MÁV mozdonyt - a GySEV üzemeltet.
A mozdony fõbb adatai:
tengelyelrendezés: B' B' hossza ütközõk közt: 15700 mm szolgálati tömeg: 80 to teljesítmény: 2200 kW névleges feszültség: 25 000 V 50 Hz engedélyezett sebesség: 130 km/h
És a beceneve értelemszerûen a szilíciumból ered :) Rohadt jó kép
Hmm...én eddig abban a hitben éltem hogy ez magyar fejlesztés volt... ugyebár volt egy úttörõnk a villanymozdony készítés terén. Tehát akkor magyarországon kivül is futkároznak ilyenek?Van róluk kép valakinél?
Szerintem csak a motor terveit vették meg külföldrõl, magát a dizájnt a Ganznál készítették és adták vissza a munkaközösségek gyártás céljából . Aztán amikor az elsõk elkészültek, már tudtuk hogy kell csinálni .
egy kérdés ha egymás mögött megy két mozdony, és a hátuk mögött van a betáplálás, akkor a hátsó nem söntöli az elöl menõt ? csak úgy felvetõdött bennem
a szergejben tényleg tengeralattjáró motorja van ?
Hát sajna nagyon nem vagyok jártas a dologban, de a gyanúm akkor is az, hogy lévén a villamosmozdony lelke a fõtrafó (ebbõl kapja a feszültséget az egyenirányítás a vontatómotorokhoz, a fûtésrendszer a maga 1500 voltját, a fékrendszer, a világítás a három fázist elõállító gerjesztõtekercshez, a mezõcsillapítás, a segédtrafók, símítók, ésatöbbi fõ rendszer), és ennek (egy fázis lévén) kell hogy legyen valami olyan leválasztása, vagy akkármilyen megoldása amitõl egyben a mozdonynak párhuzamos leválasztást fog eredményezni a felsõvezetékrõl, azaz két azonos fázison levõ mozdony fõáramköre között lesz egy leválasztás, ami az közös azonos feszültségkialakulást okozza .
Íme az ábra a V63 fõáramkörérõl (a 250kV senkit ne ijesszen meg, elb.szta aki írta ...) Nekem van egy olyan sanda gyanúm, hogy ha ez a megoldás valóban, akkor ezért vagy a 6-os, vagy a 8-as áramváltó tekercs a felelõs, de az is lehet, hogy nem . :) Még a 24-es áramváltók is lehetneknének, de ahogy kinézem azok a hídban levõ 1-1 tirisztor gyújtását végzik, szóval elválasztó szerepük nincs . Most bennem is felmerült a kérdés, és nem hagy nyugodni, hogy miként oldják ezt meg, de zalkatni fogom az mv. ismerõseim a kérdéssel ...
Bár lehet, hogy csak az emlékeim szinezõdnek... ugyanis a vezetéknevük Serfõzõ, és az eset után egybõl bizonyították is.. bár inkább Serivó illett volna.. na szóval utána elmentünk a szomszéd restibe :D:D:D