Többnyire fantáziavonalak, azaz kitalált, természetesen teljesen magyaros kinézettel és városnevekkel . De van 1-2 igazi is (Balaton, meg Bakony asszem) .
Ezeket a mozdonyokat a géppark fiatalítása érdekében, tolatószolgálatra vették, de néha (vonatfûtõje nincsen, ezért csak nyáron), személyvonatok továbbítására is használják. A fõbb villamos egységei megegyeznek a v43 mozdonnyal, ezért a karbantartásuk egyszerû. A meghajtásról egyenáramú motorok gondoskodnak, a tengelyenként egy- egy motor a forgóvázon belül sorba, a forgóvázak párhuzamosan kapcsoltak, a párhuzamos ágakban egy- egy fojtótekercs van. Érdekesség, hogy a mozdony saját tömege csak 64t, a 80t szolgálati tömeghez szükséges többletet levehetõ pótsúlyok adják.
Természetesen én örülnék annak a a 26-nak, néha tényleg csinálok fékpróbát, meg a kompresszor hangját is ráraktam egy gombra, pedig tudom, hogy semmi hatása sincs :)
Itt melóznak állandóan! Nem tudom hogyhogy nem látsz egyet sem. Kurva sok van még mindig. Különben mi lenne helyettük?? Nincs más ekkora teljesítményü mozdony: Nohabból csak ez van, az meg a mi mérõkocsinkat húzza mindig M63-asok már kiselejtezve, meg van egy dísznek M41 már gyengébb mint a szergej
Nálunk már kiselejtezték az összes Mdmotot, egyetlen Csörgõs járat van, az is új, most a menetrend változással állították hadrendbe, többi mind 63-41-es .
A MÁV-nak voltak ano olyan megállapodásai, hogy a nemzetközi vonatokat valameddig behúzta egy külsõ mozdony, hogy nem kelljen leszedni róla a vasparipát
Amugy a V63-ra gondoltam h arról is lehetne irni vmit...mármint a történetérõl. Lehet h rosszul tom de ugy hallottam hogy a Szili utódjának szánták.Meg h vmi átalakitással növelhetõ a teljesítménye.
Elolvasgattam...jó kis oldal :) Tehát ha jól értelmeztem az ott leirtakat ez szinte full magyar, és az M63-al részben azonos alapokra épült. Azért az az M63 is tetszetõs szerkezet,kár h sose láttam még élesben csak itt képeken.
Amugy az is kár hogy a magyar mozdonygyártás megszünt,pedig semmiben se voltunk elmaradva ilyen téren.
Én csak elolvastam azt a Gigant (VM15) történetet,ott volt...
"...futómûve a Ganz-MÁVAG fõvállalkozásában létrehozott DVM1O gyári tipusjelû M63 MÁV sorozatú dizel-villamos mozdony futómûve alapján került kifejlesztésre. A MÁV kifejezett kivánsága volt, hogy a két szóbanforgó mozdonytipus jármûszerkezeti részei a lehetséges mértékben egységesek legyenek. A DVM1O mozdony létrehozása során végzett fejlesztési munkák eredményei az új villamos mozdony, amely a Ganz-MAVAG-ban a VM15 tipusjelet kapta, fejlesztése során figyelembevételre kerültek. "