Van valakinek infoja a Szergejekrõl? Mikor jöttek, mennyien...
Biztos sokan vannak, mint az....oroszok :) :) :) Amúgy lemaradt a mosoly a hivatalos becenév után.. :) :) A trainer sem lehet semmi, ami elbírja azt a 82 tonnát..meg az a 4 kötél sem, amivel emelik..
Úgy látom a mozdonyok valami új számozást kapnak. Eltûnnek az m62 meg v46-os meg stb. feliratok és az új számozás nagyon hasonlít a taurusok számozási rendszeréhez. Tud valaki valamit?
Ettol kisse eltero tema: valami miatt elofordult hogy 2 heten belul masodszor jartam reggel 7 elott a deliben es masodszor lattam azt, hogy egy komarombol erkezo "szakadt szemelyvonatot" az ÖBB egyik Taurusa huzott... Fenykep sajnos nincs rola, nincs digit gepem, de megkapo volt latni, hogy az osztrak vasuttarsasag az egyik legerosebb villanymozdonya egy tipikusan ingazasra hasznalt magyar szemelyvonatot tovabbit :D
Lehetseges, bar ettol fuggetlen meglepodnek azon is, ha MAV szinekben pompazo Taurust szemelyvonat tovabbitasara hasznalnak, hat meg ha ÖBB-s festessel teszi mindezt :]
Erre csak azt tudom mondani, hogy a héten én láttam átviharozni többször is ÖBB-s Taurusokat és ami a vicc volt, hogy csak kb. 4-5 kocsi volt rájuk aggatva. Mi van ezekkel? Nincs Szili??
Lehet, hogy az osztrák vonatokat beengedték a Déliig. Elõfordult már sokszor, hogy külföldi vonatok bejárkáltak a Balatonig is mint például az a szlovák dög a #298-ban
Én megmondom õszintén, azért vetettem fel a témát, mert elõfordulhat, hogy idekerül valaki aki nem túl értelmes hozzászólásokkal "gazdagítja" a tartalmat és akkor nem árt, ha nem várunk 1 hetet a törlésre, hanem a házmester intézkedik. Ugyanez lehet a rossz linkekkel. A bannerrõl nem is beszélve...
Na de mindegy. Döntsétek el. Ha a többség arra szavaz, hogy kell házmester, akkor "megválasszuk" és intézkedünk.
Valami igazán különlegeset tartogatok a topic látogatóinak holnapra! Ma egész nap az Északi jármûjavítóban dolgoztam a mérõkocsinkon, és voltam olyan rosszfiú, hogy közben elsomfordáltam fényképezni Amit láttam az egy életre bennem marad, mert volt ott valami amibõl csak egy van és......
Az új számozás, amit láttatok, az un. UIC számozás, hazánkban február 1-tõl kell feltüntetni a mozdonyokon, kb. 1 év mulva a mozdony elején is fel fogja váltani a régi jelölést.
A logikája: pl 95 55 1163 155-3 esetén: 9: vontatójármû 5: az ellenõrzõszám számításához szükséges 55: A MÁV kódja 1: villanymozdony 1: magas psz-ú, lásd. késõbb 63: V63 155: V63 155 (négyjegyûek esetén az elsõ számjegy kerül a 6. számjegy helyére, a többi marad. pl: 1143 145 ami: V43 1154) -3: ellenõrzõszám, kicsit bonyolultabb a számítása
remélem érthetõ volt
úristen így megbonyolítani :|||w
Az ellenõrzõszám kiszámítása a legjobb:
A számítás kézzel a úgy történik, hogy a számjegyek alá folytatólagosan 21-et írunk, s a helyi értékben felette álló számmal összeszorozzuk. A kapott eredményt egymás mellé folytatólagosan leírjuk, s majd a számjegyeket összeadjuk. Tehát: 95 55 1063 023 21 21 2121 121 ———————————— 185 105 21123 43 azaz: 1+8+5+1+0+5+2+1+1+2+3+4+3 = 36 A kapott eredmény tehát 36. Ezt kell felkerekíteni a következõ decimális számra ami itt 40. A kettõ különbsége (40-36=) 4. Ezzel meg is van az önellenõrzõ számjegyünk.
Az elõbb említettem a 2. számjegyet, ami azt biztosítja, hogy az elsõ négy szám elhagyásával is ugynazt az ellenõrzõszámot kapjuk.
Nah elmennek a sunyi p*csába..
Lefogadom, hogy ez valami EU-s balfaszság. Remélem nem törlik le a régi számokat, mert mérgesek leszünk...
Na tehát. Tegnap az Északiban voltam és láttam jópár dolgot, amellet, hogy megmutatom az EM-120-at kissé belsõségesebben:
Íme az EM-120 a tolópadon. A cég geometriai mérõvonata, amelynek eletromos felújítását végeztük tegnap:
Itt éppen kötöm le az siklásjelzõket az EM-120 aljáról:
Az EM-120 A-jelû vezetõállása a mozdonyvezetõ székkel. Ahonnan csináltam a képet ott van mérésfigyelési ülés. A kép bal alsó sarkában látszik a fenyõ-színû mérõasztal sarka:
Az EM-120 adattáblája amely két dologra hívja fel a figyelmet. Elõször is bebizonyítja, hogy a "cucc" osztrák. A másik, hogy a típus EM-80-nak van megjelölve, holott valójában EM-120 a típus. Az ok, hogy a mozdony a nyolcvanas években lett vásárolva és az embargó miatt kellett "füllenteni" egyet:
A 2 évvel ezelõtti baleset gyorsabbik tagja. Ez a BD volt az amelyik utólérte a másikat:
Ottvoltunkkor 3 szilit újítottak fel éppen. Ez az a példány amelyik mellettünk volt. Számot esélytelen volt bármelyikrõl is leolvasni:
A közelebbi képen jól látszanak a "szabásminták". Lakatos szempontból egy új mozdony születik:
Az összes szerszám levegõhajtású volt. Furcsa volt a hangjuk. A hegesztõtrafók persze elektromosak voltak és dolgoztak is rendesen:
Ez már egy másik Szili. Jól látszik, hogy jóval elõrébb vannak. A kaszni már glettelve van, az elektromos cuccokat éppen pakolják be:
Ez is az õ része. Amikor odatolták, láttuk, hogy a belsõ alapozás teljesen friss:
A harmadik szili, amit még "csak" szétszedtek:
A glettelt szilit késõbb áttolták mellénk. Érdekes, hogy mind a tolópadolás mind a gurítás közben a munkások ugyanúgy dolgoztak rajta. Itt már többmindent belepakoltak a srácok:
Délutánra az elsõként mutatott szilit is elkezdték glettelni:
Az igazi melepetés az alapítványi nohab felbukkanása volt. Állítólak már vagy fél éve ott van. Szegényke eléggé le van pukkanva. A forgóvázak ki voltak kapva, a tetõlemezek leszedve:
Az egyetlen jó állapotban lévõ rész a mozdonyon:
A vezetõfülke is eléggé le van pukkanva, de nem vészes. Nekem a faszegélyek rossz állapota tûnt fel igazán:
Ez a kép kissé életlen lett a kutyafejû "szemeirõl":
A közeli képen jól látszik, hogy van itt még meló:
A mozdony belülrõl. A motor állítólag jó állapotban (hírhedt nohab-megbízhatóság) :)
Ez a kép véglegesítette bennem, hogy itt azért még el fog telni egy kis idõ amíg ez a jószág elindul. Mindenesetre én szívbõl kívánok sok sikert hozzá:
A mozdony leszerelt ütközõi:
Búcsú a mozdonytól és a csarnoktól. Ezúton szeretném megköszönni az alapítvány egyik vezetõjének, hogy ha már volt olyan szerencsém, hogy épp akkor jártam ott, amikor õ, felengedett a mozdonyra és elkészíthettem ezeket a képeket:
Nagyon jó képek, gratz!!! És köszi
És mikor dolgoztál???? :) :) :) Ennyi képet!!! thx!!!
Hidd el dolgoztam én annyit, hogy a kezeim feketék lettek könyékig :))