tény, hogy feleslegesek a 12 hengeres motorok szinte minden autóban. NA DE mégis csak egy KURIÓZUMról van szó... legalább kisszériás tipusokat kiadhatnának.
beszéltem ma a mercedesben az egyik ismerõsömmel. a BLUE dieselek motorválasztéka: C200 CDi C250CDi és C300CDi lesz. a benzineseket nem kérdeztem. a C200CDi BlueEFIICIENCY ugyanannyiba kerül, mint a "sima" társa. a másik kettõ valamivel drágább lesz, mert a 250es a 220asból, a 300as a 320asból van átalakítva, természetesen kicsit több lóerõvel. a C250es páldául a 200asra épül, de már 204 lóerõvel a 170 helyett, a károsanyagkibocsátás és fogyasztás pedig kevesebb lesz.
(from Daimler Press Release) Mercedes-Benz is set to launch a completely new diesel engine generation starting in the autumn of 2008. For its world premiere, the Stuttgart-based car manufacturer will unveil a C-Class model with this new four-cylinder engine. In the C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition, this engine produces, with its 2.2 litres of displacement, 150 kW / 204 hp and 500 Nm of torque. The premiere model can accelerate from a standstill to 100 km/h in just 7.0 seconds, on the way to its top speed of 250 km/h. Notwithstanding these exceptional performance figures, the Prime Edition only consumes an average of 5.2 litres of fuel per 100 km (NEDC), with CO2 emissions of 138 g/km. The engine impresses with its eager responsiveness and smoothness of operation, which can make it a sensible alternative to the higher-displacement six-cylinder engines in future.
The Mercedes-Benz C-Class is a great favourite with the public. Since its official market launch on March 31 2007, over 400,000 buyers have opted for a saloon or an estate from this model series. As a result of this, the C-Class has maintained its position as world-wide market leader in its segment. The new C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition adds a further highlight to this successful model series which has already received numerous distinctions. With the new diesel engine, which celebrates its world premiere in this model, Mercedes-Benz shows that frugal consumption and high output - and with them both environmentally-friendly driving and driving pleasure - can be mutually compatible.
ÁR: 41e euro
nagyra nõtt C osztály :) elöl kicsit Lexus GS lámpákkal...
én vezettem CLS 320CDi-t. adupla turbó és 7G váltó azért nagyon ott van, de szivesen kipróbálnám a CLS500at, hogy össze tudjam hasonlítani. én benzines párti vagyok a hangja miatt,de nyomatkéban a diesel szerintem verhetetlen.
Esetleg megindulásnál elöbb moccan a dízel. Meg dízel az olyan helyre jó igazából ahol sok hegy van...pl Svájc vagy Ausztria. Meg az alacsony fogyasztása,ellenérvként viszont nálunk drága a gázolaj:D
igen ezért normál használatban nem szétpörgetve erõsebbnek is érzõdik a dízel.
De dragon11 amikor 0-100-akról beszélünk, meg hogy a CL500at lenyomja-e a 320CDI, azt feltételezzük, hogy kihasználjuk amit az autók tudnak, és akkor bizony simán elvérzik a dízel hiába a mittudomén 500NM 1500-on, ha a benzines pl. csak 320
Annyiból befolyásolja,hogy hol dolgozik a motor,hol adja le a csúcsnyomatékot mekkora fordulatszám tartományban. Turbódízeleknél meg a turbós motoroknál alul van ez a tartomány. ~1500-3000-ig,de ez csak egy körülbelüli érték. A szívómotoros autók meg ~3000-4500-5000-ig. Hondánál ez kicsit kijjebb tolódik kb 7000-ig:D
A teljesítmény, a súly, meg a váltóáttétel, a légellenállás, ez az ami befolyásolja. Nyomaték csak egy adat a motor karakterisztikájáról, csak egy adat a fordulatszámhoz tartozó LE meghatározásakor. Azaz, hogy a motorod hol húz jobban
milyen vélemény? Ilyen autóknál már tényleg csak az dönt, mekkora a tárcád és melyik tetszik meg, ennyi. Nem állhatunk neki csomagteret méregetni, mint egy pl. Astránál stb.
A CLS 500 10-11 milla használtan kitûnõ állapotban (semmi karc, megkímélt mindene és gyári minden).. a CLS 320 CDI-tõl nem szebb és nem is jobb, de drágább.::D
Én vezettem nemrégiben egy CL500ast, mondjuk az körülbelül 22 millió körül van, de egyszerûen szó nincs arra a kocsira, mit nyújt mind beltérben, mind menetteljesítményben.
Értem.. hát nekem a nyomaték jobban fontosabb lenne, mint a lóerõ..:) a CLS 320 CDI-t néztem ki, ez is jól néz ki.. de nem tudom.. a nyomaték lenne a legfontosabb..:D
A GLK kijött már? Vagy mikorra várható? a GLK 220 CDi Bluetec egész szimpi.
S osztály az árához képest egy kalap fos - már elnézést. Ahol fém, ott rozsdásodik, ahol gumi, ott becsípõdik, hülye hangja van, mindenhol máshol meg mûanyag kb. :))
S osztályú Mercedeseknél valami széria hiba, hogy elkezd rozsdásodni az ajtók alja? Ennyit az átrozsdásodási mizériáról? :O Múlthéten csináltunk egyet(6éves autó), párat már javítottunk ezzel a hibával. Másik meg a régebbi szériájú Vitok, azok is mindenhol rozsdásodnak. :S Sárvédõ ívek alja, meg mindenhol, ajtók.. :(