P: Parkoló fokozat R: Hátramenet N: Üres D: Sebességben van
Féket köll nyomni mikor beindítod,illetve beteszed sebességbe. Meg akkor is ha állsz a lámpánál. Nagyjából ennyi. Van két pedál,gáz és fék és csókolom. Nem egy bonyolult vezetni.
kíváncsi vagyok,hogy pakolja a sebességeket kuplung nélkül... mi kapcsolja szét a váltót?semmi? egyes autókban van sport fokozat...ez miben tér el? csúsztatja a váltást?úgy értem,nem 3000rpm-nél,hanem 5-6000-nél vált el?
Amikor az automata váltót hajtó fokozatba kapcsoljuk (D, 1, 2, 3, R) a turbinakerék elkezd forogni, és tolja az olajat. Ha nem fékezünk, ezért is van, hogy az autó elkezd "kúszni". Ha elõremenetben elértük a váltási pontot, az egyes fokozatnak megfelelõ bolygómûvek hajtása szétkapcsol, míg a másodiké össze. A hátramenet nyilvánvalóan egy plusz fogaskerék kapcsolásával érhetõ el. Ha már a fokozatoknál tartunk, szót kell még ejteni az N és a P fokozatokról. N fokozatban a turbinakerék nem forog, ezért is nincs áthajtás. A P fokozat ugyanez, csak egy plusz mechanikus kapcsolat (körmös kapcsoló) is fogja a kihajtó tengelyt. Sokan nem értik, hogy miért nem lehet vontatni az autót álló motorral, N fokozatban, hiszen "üresben" van. Ha jobban végiggondoljuk, a kerekek a féltengelyeken-kardánon keresztül közvetlen kapcsolatban állnak a váltó mechanikus részeivel akkor is, ha az N fokozatban van. Ezek a részek forognak, csak a motor mûködésekor létrejövõ olajnyomás nincs meg, emiatt a kopó alkatrészek semmilyen kenést nem kapnak.
A klasszikusan automata váltónak (hidromechanikus váltó) nevezett egység tulajdonképpen két fõ részbõl áll: egy hidrodinamikus nyomatékváltóból (konverter), és egy mechanikus sebességváltóból. Az alapelve teljesen más, mint a kéziváltóé. Nincs súrlódótárcsa (kuplung), nincs szinkrongyûrû, ezeket a konverter, és bolygómûvek helyettesítik.
hú bazdmeg de bonyolult gondolom akkor,ha már gurul az autó,nem lehet hátramenetbe tenni sehogy sem... de üresbe kivehetem ezt is menetközben nem? nem nagyon értek hozzá,mint látod,de nem is nagyon kéne automata váltó :) tehát,csak akkor indul el a kocsi,ha 1-be van rakva és gázt adok és addig áll egyhelyben,amíg a féken tartom a lábam?ha leveszem a lábam,akkor elindul a kocsi?
de hátramenetbe tudod rakni, csak szétcsapod a váltót. üresbe kiteheted menetközben is , de nem ajánlott D fokozatba teszed és gázt adsz ennyi amikor megállsz akkor teszed P-be vagy N-be igen az autó addig van egy helyben amíg a féken van a lábad utána elindul
azt hiszem,ha lesz pénzem se fogok luxus autót venni,fõleg nem németet,mert ahogy elnéztem,mindegyikbe automataváltó van... unokatesóm németorszában egy mini couper-ral jár,ami automata...azt mondja városba kiváló,nem kell kuplunggal foglalkozni... én nem tudnám megszokni..tuti kifejelném az ablakot,mert a fékbe taposnék :D
Nekem is német autóm van és nem automata:DD Automata leginkább az amerikaiakra jellemzõ,ott a kézi a ritka. Valóigaz a luxusautókba automata van 98%-ban.
automata a királyság, fõleg ha valami 2 kupplungos és kormányról is kapcsolható
egybként miért nem célszerû üresbe kirakni? én mindiig azt csinálom az audival is meg a nissanokkal is, minek motorfékezgessen nekem? Amikor újra gyorsitani akarok visszateszem D-be és vagy visszarakja abba a fokozatba amibõl kivettem, vagy gondolkozik egy kicsit és kiszámolja melyik lenne az ideális és abba teszi vissza.
kíváncsi vok,ha nagyobb sebességgel megyek,és éppen egy domb/emelkedõ elején,közepén fogy el a lendület,akkor mit csinál az automata... mert a kézit visszacsapom kettõbe és könnyedén felmegyek de az automata hogy oldja meg,hogy az autó egyáltalán felbírjon menni?
attól függ milyen módban van, mindig az ideálisat rakja.
2 kupplungosnál meg még faszább, azt is figyeli hogy nyomod a gázt, a stílusodhoz igazítja a váltást. Pl GTR el mész 70el, alig nyomod a gázt, lassan fékezel 40re így visszarakja 5be, majd gyengéden nyomod megint a gázt és 60nál ismét 6ba teszi.
Ugyanezt megjátszod ugy h fékezel 40re, visszarakja 5be, majd lepadlózod a gázt abban a pillben visszarakja 2be nem is érzed olyan gyors, azalatt amíg benyomod a gázt teszi a fokozatot, és már gyorsul is mint a golyó.
holnap 40 percet lehet "tesztelgetni" a kiszemelt áldozatot, természetesen autópályán is. a 3 E500 Coupeból egyet már összetörtek és a C63 AMG-t is. helyette CLS van. remélem 6.3 AMG :)
Tanácsot szeretnék kérni,van egy 2003-as S 55 AMG autónk,navigációt szeretnék frissíteni,az lenne a kérdésem hogy milyen navigációt töltsek le hozzá vagy eredetit kell vennünk?
nem. csak akkor lehet bele igo-t, ha beleépítik az autóba azt a pluszt amit Nav'n'Go-nak hívnak és az megy a gyári kijelzõrõl is. kb 200e mire beszerelik és fent van rajta a legfrissebb iGO. Mondjuk a gyári navi sosem lesz olyan alapos, mint az iGO és társai.
én bicózok(14 vok):D eddig május 22. óta(akkor lett meg az uj bicó)1600KM az elsõ ezer meg lett 1 hónap alatt mostmár kevesebb volt de nyár végére meglesz a 2000 minimum:D