A teljesítmény, a súly, meg a váltóáttétel, a légellenállás, ez az ami befolyásolja. Nyomaték csak egy adat a motor karakterisztikájáról, csak egy adat a fordulatszámhoz tartozó LE meghatározásakor. Azaz, hogy a motorod hol húz jobban
Annyiból befolyásolja,hogy hol dolgozik a motor,hol adja le a csúcsnyomatékot mekkora fordulatszám tartományban. Turbódízeleknél meg a turbós motoroknál alul van ez a tartomány. ~1500-3000-ig,de ez csak egy körülbelüli érték. A szívómotoros autók meg ~3000-4500-5000-ig. Hondánál ez kicsit kijjebb tolódik kb 7000-ig:D
igen ezért normál használatban nem szétpörgetve erõsebbnek is érzõdik a dízel.
De dragon11 amikor 0-100-akról beszélünk, meg hogy a CL500at lenyomja-e a 320CDI, azt feltételezzük, hogy kihasználjuk amit az autók tudnak, és akkor bizony simán elvérzik a dízel hiába a mittudomén 500NM 1500-on, ha a benzines pl. csak 320
Esetleg megindulásnál elöbb moccan a dízel. Meg dízel az olyan helyre jó igazából ahol sok hegy van...pl Svájc vagy Ausztria. Meg az alacsony fogyasztása,ellenérvként viszont nálunk drága a gázolaj:D
én vezettem CLS 320CDi-t. adupla turbó és 7G váltó azért nagyon ott van, de szivesen kipróbálnám a CLS500at, hogy össze tudjam hasonlítani. én benzines párti vagyok a hangja miatt,de nyomatkéban a diesel szerintem verhetetlen.
(from Daimler Press Release) Mercedes-Benz is set to launch a completely new diesel engine generation starting in the autumn of 2008. For its world premiere, the Stuttgart-based car manufacturer will unveil a C-Class model with this new four-cylinder engine. In the C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition, this engine produces, with its 2.2 litres of displacement, 150 kW / 204 hp and 500 Nm of torque. The premiere model can accelerate from a standstill to 100 km/h in just 7.0 seconds, on the way to its top speed of 250 km/h. Notwithstanding these exceptional performance figures, the Prime Edition only consumes an average of 5.2 litres of fuel per 100 km (NEDC), with CO2 emissions of 138 g/km. The engine impresses with its eager responsiveness and smoothness of operation, which can make it a sensible alternative to the higher-displacement six-cylinder engines in future.
The Mercedes-Benz C-Class is a great favourite with the public. Since its official market launch on March 31 2007, over 400,000 buyers have opted for a saloon or an estate from this model series. As a result of this, the C-Class has maintained its position as world-wide market leader in its segment. The new C 250 CDI BlueEFFICIENCY Prime Edition adds a further highlight to this successful model series which has already received numerous distinctions. With the new diesel engine, which celebrates its world premiere in this model, Mercedes-Benz shows that frugal consumption and high output - and with them both environmentally-friendly driving and driving pleasure - can be mutually compatible.
ÁR: 41e euro
brabus bullit C:
41k euró? 10,75 milláért lehet is ilyen szép ez az autó :D:D
beszéltem ma a mercedesben az egyik ismerõsömmel. a BLUE dieselek motorválasztéka: C200 CDi C250CDi és C300CDi lesz. a benzineseket nem kérdeztem. a C200CDi BlueEFIICIENCY ugyanannyiba kerül, mint a "sima" társa. a másik kettõ valamivel drágább lesz, mert a 250es a 220asból, a 300as a 320asból van átalakítva, természetesen kicsit több lóerõvel. a C250es páldául a 200asra épül, de már 204 lóerõvel a 170 helyett, a károsanyagkibocsátás és fogyasztás pedig kevesebb lesz.
tény, hogy feleslegesek a 12 hengeres motorok szinte minden autóban. NA DE mégis csak egy KURIÓZUMról van szó... legalább kisszériás tipusokat kiadhatnának.
Egy emberkét aki elég jól el van eresztve kérdeztem a w140-ekrõl régebben-volt 600-as v12,és 500-as v8 is neki,azt mondta hogy a v12 egy hulladék,mert túl nehéz bele a motor,a v8-as hiába gyengébb,simán elveri kanyargós helyeken a 600-ast. Ráadásul a v12-esek sokkal gyakrabban adják be a kulcsot.
Szerintem is teljesen felesleges-inkább hátrányos- a v12 a mai technikai szinvonalon.
Nézd az egész lóerõhajhászás egy nagy hülyeség.250 km/h-ra korlátozzák az autókat,amik tudnának többet is?-de akkor minek tud többet? Minek egy autónak még 250-et is tudnia?Jól gyorsul-ugyan már ezek nem jaszkariautók hülyegyerekeknek,az öltönyös urak nyugateurópában órákig képesek araszolgatni egy kisautó után.
300 lóerõ untig elég egy nagy luxuslimuzinba,oké ha van pénz annyi legyen egy 2 tonnás dögben!
De v12?Ez nem más mint önigazolás,hogy 'többre vagyok hivatott,mint a másik'. Vegyük már észre,hogy a forgalom sûrûsége európában teljesen feleslegessé teszi ezeket az erõmûveket!
A befecskendezési pontossággal különben is egy mai hathengeres simábban jár,mint 30 éve a 12 hengeresek. A c-oszlopon virító felirat régóta már csak presztizskérdés. A német luxusmárkák megalomániásak ha a lóerõkrõl van szó az energiáikat és a fejlesztési pénzeket inkább költhetnék arra,hogy a bakikat elkerüljék,mert a 90-es évek második felétõl hirhedten betegesek az autóik .
S osztályban nagyot csalódtam. fõleg ebben a szériában... egy nagy hibahalom az egész autó. :S
Nekem tetszik ilyen vagy ehhez hasonló autónk még sosem volt de ez elõtt egy 1989-es 750-es BMW volt tudom nem egy kategória xD.Igaz a mostani S-essel mentünk egy kört de az a széria 500-as volt de ebben több az extra meg AMG:D.Egyedül a hûtõ és a hátsó digitális klíma nincs benne.
a cégnek van pár mercije. az egyik legnagyobb szarhalom egy 400CDi volt. tönkrement a váltó elektronika, a légrugó, indítás elektronikája, meg ki tudja még mi. folyamatosan szervízben volt. a többi határozottan jó.
Szerencsétlen autó tele van hibával:( Váltója bekakálós,rozsdásodik,illetve hajlamos rá,az ajtók alja,küszöbök,sárvédõk... Tehát nem egy jól sikerült darab ez az S-osztály.
a CLC-t több ponton is elrontották. a régi C kupé hátsó ajtajában benne volt az üveg a CLC-ben meg már nincs. szerintem egy nõi autóban ezek a dolgok mindig praktikusak lehetnek és még fel is dobná az autót. egyik barátom most rendelt egyet januári gyártással. ez márciusban jön meg, utána majd nyilatkozom a CLC-rõl bõvebben :)
igen, de a régihez nem volt szerencsém. a CLC-hez meg annyi, hogy a szalonban ültem benne. az új E-t várom inkább, de annyira nekem nem tetszik. :S inkább CLS vagy R.