3 év alatt meg kifizeted a gatyádat is a márkaszervizre. Nekem azok a lehetõségek tetszenek, ahol 3 év ingyenes karbantartást adnak. Pl. az Alfa 159-nél volt ilyen tavaly.
Február 5-ével három évre emelkedett a Volkswagenekre adott általános garancia hazánkban. Az emelésért nem számít fel külön díjat a Porsche Hungária, a garancia megmaradásának egyetlen feltétele, hogy az elsõ három évben magyarországi márkaszervizben végezzék az autó átvizsgálását. A 3 éves általános garancia mögött, a márka magyarországi importõrének, saját Garamciamax nevû terméke áll, amit külön az általa importált Volkswagen modellekre fejlesztett ki, ezért ez kizárólagosan csak a magyarországi Volkswagen márkakereskedõktõl vásárolt autók esetében érvényes. A gyári garanciához hasonlóan, - a kopó alkatrészek kivételével - az autó minden alkatrészére kiterjed 150 ezer kilométeres futásteljesítményig.
Persze ez majd évek múlva derül ki, de a mostani lépései nem túl logikusak. Évek óta a VW állandóan spórolni akar valahonnan, annak ellenére, hogy alapvetõen nem szorul rá, mivel gazdaságos autógyártó. Remélem azért lesz Beetle 2, de ha azt a projektet is leállítja, akkor tûntetni fogok :)
Én nem vagyok biztos benne, hogy olyan hülye az az új vezetõ. Az alábbi hírekbõl valóban ez tunik ki, de én azt mondom, hogy majd meglátjuk 2-3 év múlva.
Gondolom én, hogy egy "népautó"-ban kevesebb a pénz. Egy Polo-n biztos nem keresnek annyit, mint egy Touaregen....
Az a legnagyobb baj, hogy a VW-nél a vezetõk csak jönnek-mennek, mint egy átjáróházban. Néhány évig vannak fõnöki székben, aztán bizonyos okoknál fogva mindig mást neveznek ki. Ezek különbözõ szemléletek is abból adódnak, hogy a VW csoport más márkáitól jönnek. Lehet ez a fazon az Audi-nál volt eddig, s most azt hiszi, hogy ugyanaz a dolga a VW-nél...
õk tudják, aztán nehogy úgy járjanak mint az amcsi Ford... Csak õk modellfejlesztés elhanyagolása miatt vannak gondban, itt nehogy fordítva legyen, hogy a sok fejlesztés ne térüljön meg... Bár Phaeton-A8 sztem 60-70%-uk ugyanabból áll :)
nem értem, folyamatosan házon belül konkurálnak... R8-Gallardo + Porsche is végülis... Phaeton-A8... Most meg presztízsre tör a VW, mikor ott az Audi... Biztos olyan hasznos ez?
De csak 2011-tõl Az igencsak mérsékelt sikerek ellenére sem szûnik meg a Volkswagen Phaeton, az új generációt 2011-re ígéri a gyár. A limuzin az egyik fõ lépés lesz a hõn áhított presztízsgyártói cím felé. Tegnap írtunk róla, hogy a Volkswagen prémiumgyártói álmokat dédelget, és máris hírek érkeztek az ehhez vezetõ út egyik fontos állomásáról, a Phaetonról. Habár az autó megjelenésétõl kezdve soha nem ért el túl nagy sikereket, hiszen a luxuskategóriában a Volkswagen nem éppen a jól csengõ márkanevek egyike, a gyár vezetése ennek ellenére kitart mellette. Az új vezérigazgató, Martin Winterkorn az eddig szóban forgó 2009-es dátum helyett 2011-re ígéri a limuzin második generációját, de a megvalósítást mindenképpen komolyan gondolja, mivel szerinte a VW-nek szüksége van egy olyan modellre, ami a gyár mûszaki fejlettségét szimbolizálja. Egyelõre nem tudni, hogy milyen fogadtatásra talál majd az új Phaeton, hiszen a jelenleginek nem túl rózsás a helyzete. A gyenge szereplés után az Egyesült Államok piacáról tavaly ki is vonták, de a világ más részein sem produkál olyan eredményeket, mint azt várnák tõle. A fõ bázist továbbra is Németország jelenti, de a tavaly eladott 2371 darab 26 %-os visszaesést jelent 2005-höz képest. Annak tükrében persze, hogy a kategória nagyágyúi, a 7-es BMW, a Mercedes S-osztály, az Audi A8 vagy éppen a Lexus LS mind frissebbek a Phaetonnál, és presztízs terén is jobban állnak, még ez az adat is dicséretes. Világszinten egyébként 4500 példány fogyott a VW luxusautójából, és érdekes, hogy a második legnagyobb felvevõpiac Dél-Korea.
Inkább a Mercedes-szel küzdenének Ismét megpróbálja levetkõzni népautó gyártói besorolását a Volkswagen, és a tömegmodellektõl inkább a prémiumautók felé mozdulni. Hasonló tervek korábban is voltak, meglátjuk ez sikeresebb lesz-e. Az eddigi tervek szerint a következõ pár évben 10 új modellt mutatott volna be a Volkswagen, de a csoport új vezérigazgatója, Martin Winterkorn máshogy áll a kérdéshez. Az õ elképzelései szerint ugyanis a készülõ Sciroccoval, az új Passattal és a szintén fejlesztés alatt álló SUV-val, a Tiguanal nem lehet elég hasznot szerezni, ezért inkább a prémium-kategória felé kellene elmozdulnia a gyárnak. A vezérigazgató már fel is kérte a fõtervezõt, Walter de' Silva-t, hogy rajzolja át a következõ generációs Golf és a Scirocco formatervét, valamint elhalasztotta a Passat-alapú négyajtós kupé Genfi premierjét, de ha a fejlesztések nem lettek volna ennyire elõrehaladott állapotban, akkor ezek közül egyet-kettõt akár le is állított volna. Új modellekbõl persze a most induló korszak után sem lesz hiány, de azok már inkább a Mercedesnek, semmint az ázsiai tömeggyártóknak állítanának konkurenciát. A vezetõség tart attól, hogy a darabszám folyamatos növelése és a költségek csökkentése lerontja a Volkswagen átlagosnál nagyobb jövedelmezõségét. Piaci elemzõk viszont pont amiatt aggódnak, hogy a túl sok változtatás és a modellek elhalasztása rontja a gyár piaci pozícióit, és emiatt a 2008-ra tervezett 5,1 milliárd eurós nyereség is irreális. A lépés azért is furcsa, mert a beharangozott típusok kifejezetten jó visszajelzéseket kaptak, ezért csak remélni tudjuk, hogy a Volkswagen nem változtat túl sokat a már fejlesztés alatt álló modelljein.
Egy újabb barom döntés Martin Winterkorn-tól. Szerintem valaki a VW tönkretételére nevezte ki. Profitot akar növelni, erre leállít és megváltoztat olyan projekteket, amikbe már sok pénz lett ölve. Prémium márka?! Ez egy tökfej. Ott volt a Phaeton. Prémium autó. Mennyire lett sikeres? Nem nagyon....A VW elindult szerintem egy jó úton, erre jött az a s*ggfej. Kíváncsi leszek, hogy miket alakít.....
VW Touareg 2007
VW SpaceFox Crossover
VW Caddy XXL
Nekem marad az Alfám, arról azért nem mondanék le :-) Ezt anyukámnak vesszük.
Jól érted :-) Hát elvileg a regadó 300 000 Ft körül van, de még pontos számításokat nem végeztem, erre van még 2-3 hetem. 3L-es természetesen. A hasznaltauto.hu-n is vannak 1,5 milla körül Lupok, csak elég régiek. Németországban ennyiért újabbak is vannak kevesebb km-rel.
Értem, és ez 3L-es? Bár nem tudom, hogy ilyen olcsón hozzá lehet-e jutni. Nem lesz sok rá a regadó? Mert ha jól értem Németországból hozza be....nem tudom jól értem-e :)
Most találtunk egy autószerelõt, aki Lupok behozatalával is foglalkozik Németországból. Bár az eredeti igényeknek megfelelõ 2004-es Lupo nála sincs, ezért inkább egy olcsóbbat veszünk 1,5 millió körül, így legalább olcsóbban kijövünk.
Lehet benne valami, hogy a magasabb kategóriában könnyebben kifizetik a plusz költségét, amibe ez a technika kerül, mondjuk akkor is gáz, hogy eddig sokat foglalkoztak a Jetta-val, mostmeg csak úgy leállítják. Remélem bejön nekik, bár nem tudom, hogy akik ilyen terepjárót vesznek, azoknak ez a technológia annyira szinpatikus lenne, hisz ezek a kocsik nem épp természetbarátok, mint mondjuk egy kisautó........ És hol találtál rá a Lupo-ra?
Nem sikerült a maximumot nyújtania a Volkswagen Eosnak az EuroNCAP törésteszten, mivel az elérhetõ 5-bõl csak 4 csillagot érdemelt ki. A legnagyobb félnivalója érdekes módon a sofõrnek van.
Viszonylag jól teljesített a Volkswagen Eos, kupé-kabrió létére a négy csillag nem rossz eredmény, habár tény, hogy a Reanult Megane CC ötöt is el tudott érni. Az egy csillagos levonásban a frontális ütközés során elért eredmény a ludas, és ezen belül is a sofõr környezetének nem megfelelõ kialakítása. Amíg a "jobbegyben" utazó személy tökéletes biztonságban érezheti magát, addig a vezetõ térdére és combjára a mûszerfal jelent veszélyt. Oldalütközések terén már sokkal jobban szerepelt az Eos, mindössze két pontnyi levonást kapott azért, mert az oszlop becsapódása után kinyílt az ajtó. A bizottság szóvá tette még, hogy a tetõ elsõ eleme szintén elvált a szélvédõkerettõl, de ez nem számít bele az eredménybe, mivel még nem része a vizsgálatnak. Ennek ellenére a Volkswagen megígérte, hogy kijavítja a hibát. Gyermekvédelem terén 100 %-ot nyújtott az autó, sem frontális-, sem oldalütközés esetén nem sérült meg a bábu. Dícséretes, hogy az elsõ utas légzsákja kikapcsolható, hogy gyerekülést helyezünk abba a pozícióba, de az erre és az ISOFIX-pontokra figyelmeztetõ jelzések nem elég figyelemfelkeltõek.A gyalogosokkal csak mérsékelten elnézõ az Eos, a lökhárító nem veszélyezteti nagyon õket, de motorháztetõ - annak is az elsõ része - annál inkább.
Irányt változtat a Volkswagen
Golf helyett Touareg hibrid
Eddig úgy volt, hogy jövõre bemutatják a Golf padlólemezre épülõ Volkswagenek hibrid változatát. A cég új vezetése szerint azonban ez nem lenne kifizetõdõ, így most inkább a Touaregbõl fejlesztenek benzin-villanymotor hajtású változatot. Kissé eltér eredeti tervétõl a Volkswagen, mármint ami a hibrid modelleket illeti. Eredetileg jövõre mutatták volna be az elsõ benzin-villanymotor hajtásláncot, amely a Golfhoz, a Jettához és a Touranhoz lenne rendelhetõ. A márka új vezetõsége azonban elállt ettõl a tervtõl azon prózai okra hivatkozva, miszerint ezek a modellek túl sokba kerülnének, ezért vagy senki nem venné meg õket, vagy pedig nekik lenne veszteséges gyártaniuk. Martin Winterkornék számításai szerint autónként legalább kétezer eurós plusz lenne a hibrid hajtás a hasonló teljesítményû, csak benzineshez képest, ami a kompakt osztályban nem lenne kifizetõdõ.
Ezen logika alapján az új cégvezetés úgy gondolja, hogy jelenleg a nagyobb modellekben lehet létjogosultsága a hibrid technológiának. Ennek szellemében a Volkswagen elsõ hibridje a Touareg lesz, amely hatványozottan költséghatékony kíván lenni. Elõször is kellõen drága ahhoz, hogy a különleges hajtáslánc plusz költsége ne okozzon gondot sem a cégnek, sem pedig a vásárlónak, másodsorban a modell legfõbb piaca az Egyesült Államok, ahol egyre jobban elõtérbe kerülnek a kisebb károsanyag-kibocsátású autók, harmadsorban pedig - mint az közismert - a VW SUV-ja a Porsche Cayenne-nel közös alapokon nyugszik, amelybõl pedig már egy ideje dolgoznak a benzin-villanymotoros hajtású kivitelen. A Cayenne és a Touareg következõ generációja egyébként szintén azonos alapokra épül majd, ezek bemutatására azonban 2010-ig várni kell.(a5.hu)
Szerintem is a 2.-ig volt felfele.
Szerintem ez a legjobb Golf...
Nekem még mindig az 1-es Golf tetszik a legjobban.
Lassan egyébként megvalósulni látszik a Lupo-vásárlás, reményeim szerint márciusra meglesz.
A Golf IV-ig rendben mentek a dolgok még az én ízlésem szerint is, minden Golf egyre szebb lett. Az V-ösnél borult a dolog, de az eleje azért elfogadható volt a számomra. A Passat mostmár nekem is bejön, bár az elején a régi jobban tetszett, de azóta megszoktam ezt.
A Polok közül csak a BlueMotion iránt érdeklõdöm, de amit nem értek: miért nem a lupos automatával szerelik, ami 2000-es fordulatnál vált? (ha már a takarékosságra mennek rá)
Szerintem is lehetett volna kicsit jobb az V-ös, de az eladások azt igazolják, hogy így is a legkeresettebb autó Európában, úgyhogy sokaknak megfelel. Egy ilyen szériánál nagyon nehéz eldönteni, hogy egy merész, új formavilágot álmodjanak-e meg neki, vagy a jól bevált és megszokott formát finomítgassák és alakítsák. Nekem összességében bejön az V-ös, a mai divatot követi, mondjuk a VI-osra borzasztóan kíváncsi vagyok, de több mint valószínû, hogy az új márkaarculatot tükrözi majd, ami szerintem egyes modelleknek jól áll (Touran, Passat), viszont pl.: a Polo szerintem eléggé "furcsán" néz ki azokkal a hatalmas lámpákkal. Sokak szerint a Golf Plus jobban néz ki, mint a Golf, kinekm mi.. :) A hatalmas konkurencia miatt kell iylen hamar kihozni, mert az ok ,hogy most Európában ez a legkeresettebb, de ez nem tart örökké. A régi idõk voltak jók, amikor még 10-15 évig is gyártottak egyes típusokat, aminek talán egyik pozitívuma, hogy kiforrottak voltak a mai autókkal szemben.... Szóval bízzunk abban, hogy ez a muki (Martin Winternkorn) nem tesz tönkre mindent...
A Golf átdolgozása engem is érdekelne, a Golf V-ös szerintem elég rosszul sikerült, teljesen megszakította a hagyományokat. Elsõsorban a hátulja nem tetszett, aztán a GTI egy kicsit kiengesztelt. A Golf Plus meg már teljesen összecsapott dolog volt szerintem, jobban tetszett nekem a régi, hagyományos koncepció, miszerint 5-6 évente jelenik meg új Golf.
Késhet az új Golf bemutatója, miután a Volkswagen konszern vezetõje, Martin Winternkorn, a sikermodell 2008-ra tervezett következõ változatát áttervezteti. Az új fõtervezõnek, Walter de Silvának meg kell változtatnia a dizájnt.
A Volkswagen márka korábbi elsõ embere, Wolfgang Bernhard kezdeményezte a Golf áttervezését, miután a konszern vezetõje, Martin Winternkorn túlságosan "modernnek" ítélte meg a jármû formavilágát. Állítólag elsõsorban az orr-rész túlságosan nagy légbevezetõ nyílásait kell finomabbra venni, nehogy a törzsvevõket elriasszák. Eredetileg 2008 elsõ negyedévének végén mutatták volna be a Volkswagen legjobban fogyó modelljét. Egy magas rangú VW-dolgozó az Automobilwoche címû német lapnak elárulta, hogy a kasztni átalakítása körülbelül egy hónapos késést okozhat. Ám ha ennél nagyobb a csúszás, mondjuk 2008 második vagy harmadik negyedébe kell elmozdítani a bemutatót, az akár 90 ezer darabos veszteséget is okozhat a Volkswagen számára. Ide kapcsolódó hír, hogy a VW vezetõi lemondták a Passatra épülõ Coupé prototípusának idén februárra tervezett bemutatóját is. Ennek megfelelõen március elején, a Genfi Autószalonon sem lesz látható a "CC" névre keresztelt koncepcióautó, mert ez szintén nem tetszett Winternkornak. A CC formaterve a de'Silva által leváltott korábbi elsõ számú tervezõ, Murat Günak tolla alól került ki. Ugyanígy járt Bernhard és Günak elsõ számú kedvence, a Golf-coupé, a Scirocco is, amit Winternkorn szintén átrajzoltat de' Silvával.
A mai autókból ki van spórolva minden anyag, az egész mûanyagból van és technikailag is elég bonyolultak. Egy régi autóban, pl.: Bogárban még volt anyag rendesen, nagyon egyszerû tecnikával készültek, ami lehetõvé tette, hogy otthon bárki szerelgesse. De egy mai autónak senki nem tud otthon nekiállni, sõt ha évek múlva tönkremegy az elektronikája vagy a motorja, akkor senki nem fog rákölteni egy valag pénzt mert nem érné meg.....
Van egy olyan érzésem, hogy 30 év múlva, a beetle-kbõl már gemkapocs lesz míg a régi bogarak még mindíg vígan szaladgálnak.
Azért nem minden kivitelben nõies a beetle szerintem. Lehet, hogy egy-két színben igen, de pl feketén egy jó felnivel nem hiszem, hogy annyira nõies lenne...Mondjuk sok képen nõiesnek hirdetik, ahogy tele van virágokkal meg hasonló baromságokkal, mint itt:
de tud ilyen is lenni:
A bogár régebben is, meg most is szerintem nem családi autónak készült, hanem egy sportos kupénak. Ez viccesen hangzik, hogy egy bogárhátút le kupézom, de a formája miatt régen olcsó porschénak tekintették. Talán durván hangzik, de akár a Beetle-t Porsche embléma alatt is el tudnám képzelni a formája miatt. Persze csak akkor, ha korábban nem létezett volna bogár, mert szerintem a beetle nagyon jól visszaadja a régi bogár formavilágát....
Mondjuk ha azt vesszük figyelembe, hogy a vadi új beetle 4 millió valamennyi, akkor nem is tûnik olyan jó vételnek ez 3 millióért :( Mondjuk aki ilyen autót vesz, ott jó vételrõl nem nagyon lehet beszélni, mert súlyos pénzeket fizet a formáért... :)
Én sem értem. Viszont itthon használtan lehet szép állapotúakat venni "jó" áron. Kíváncsiságból mindig megnézem a használtautón, hogy éppen mik vannak és 2 millió körül lehet szép állapotúakat venni. Igaz, hogy ezek 1999-2001 körüliek, de... :) Ez 2001-es, igaz a drágábbak közül, de nagyon bejön... 2.890.000 Ft
Szerintem egyértelmû, hogy a 79-es Cabriót választanám. Sokkal több értéket képvisel számomra, mint a Beetle. Majd ha a Beetle is elér a veteránkorba, akkor majd egy olyat is elfogadnék szívesen, csak valaki majd ajánlja fel nekem :)
egyébként te melyiket választanád? :) persze a pénztõl most tekintsünk el :), tehát ha mondjuk nem adhatnád el (úgyse tennéd tudom), melyiket választanád? :)
Szerintem is elég lenne a Golf V alapjaira építeni, mint korábban a 4-es Golfnál volt, meg arra törekedni, hogy a kis belteret minél jobban kihasználják. Mert az ok, hogy a motor miatt ekkora a mûszerfal, de biztos elõbbre tudnák valamivel hozni, s akkor minden elölrébb kerülhetne, így nõne a hátsó lábtér, fejtér és csomagtér is. Ha ehhez még egy picit olcsóbb ár társulna, akár úgy, hogy a szegényebb országokban egy kényelmi extráktól mentes, de biztonságilag jól felszerelt autót árulnának olcsóbban. Bár ezt a VW soha nem tenné meg...Az is egyértelmû, hogy ez nem családi autó, így csak a gazdagok és a jómóduak vesznek ilyet második autónak. Formailag szerintem ma is megállná a helyét, de ma már nem elég mûszakilag fejlõdni, kell a látvány is. És sajnos annak ellenére, hogy a Beetle egy jó összerakott autó, sajnos nem fogy már úgy, mint egykoron.... :( Az elhanyagoltság az meg sajnos a tulajokon függ. Akik nem képesek lemosni például és már centikben mérhetõ kosz van rajta, az már gáz, szerintem egy tragacs esetében is. De ha belegondolsz, akkor ez a kocsi 10 éves. Ha ránézek egyszerûen nem tudom elhinni, szerintem annyira nem látszik a kor rajta. Még ma is el tudok csodálkozni, ha egy ilyet látok :) Mondjuk ez talán a VW mániákusságom miatt lehet :P
Elég királyul néz ki az új Beetle, sztem elég faszán eltalálták a formáját, nem is tudom, hogy gondolják a modellváltást (szvsz elég lenne technikát, belsõt teljesen megújítani, a külsõn meg csak aprókat változtatni).
Bár nem tudm a kidolgozásban van e probléma, de néha látok elég csúnya/elhanyagolt Beetle - ket, valahogy látszik rajtuk, hogy mintha 20 éves kocsik lennének (nem árad belõlük az a fiatalság/idõtlenség, amit a képeken sugároznak)
A minõségben nem hiszem, hogy szégyenkeznie kellene, de fejlõdni akármilyen szintrõl lehet. Ár tekintetében nem hinném, hogy pozitív változások lennének. Meg ez sem tesz jót szerintem, hogy ilyen gyakran váltogatják a vezetõket. Néhány év alatt, már õ a 3-adik, és persze mindenki máshogy képzeli el a jövõjét a VW-nek. Annyira próbálnak költségeket csökkenteni, pedig egyáltalán nem rossz a VW helyzete....de majd meglátjuk. Kíváncsi leszek a merészségre és az újabb formatervekre, de ennek ellenére sem fog sokat változni, hisz a VW épp ettõl VW, mert egyszerû vonalvezetésû és ezt szokták meg az emberek.....Leginkább a Beetle 2-re vagyok kíváncsi. El sem tudom képzelni, hogy milyen lehet majd....
A konszern új vezetõsége a termékpaletta gyors átalakításával szeretné jobb pozícióba hozni a VW márkát. A tervekbõl eddig annyi derült ki, hogy a legfontosabb modelleket, így a Golf sorozatot és a Passatot nagyon alapos modellfrissítéssel próbálják meg még kelendõbbé tenni, sõt, a nemrég Iroc néven, tanulmányautóként bemutatott Sciroccót is átalakítják még a bemutatása elõtt. A Walter da Silva vezetésével készülõ formai változtatásokkal állítólag a jelenleginél sokkal izgalmasabb autókat próbálnak faragni a VW három kulcstípusából. Emellett a korábbi vezetés néhány döntését is visszavonják. Így például nem kerül ki a kínálatból a VW V10-es dízelmotorja, pedig korábban már döntöttek a gyártás leállításáról. Az új vezetõk szerint ugyanis a világ egykori legerõsebb személyautó-dízelmotorja a Touareg terepjáró presztízsének egyik fõ forrása, így érdemes költeni a továbbfejlesztésére. Mindez persze csak a fejlesztési tervek egy töredéke. A VW új vezetõi a következõ hónapok során várhatóan további változtatásokat jelentenek be, amelyek alapjaiban érinthetik a cégcsoport fejlõdését.
minek csinálnának jettából puttonyost ennyi erõvel :) Mellesleg családi kombi, ára miatt nem lesz cégautó, így a Gof plus is közelebb áll, az is családiasabb :)
Hasonlít, de ez csak álcázás....Miért csinálnák meg a Golf Plust kicsiben?! A mûanyag csíkok bénán vannak rátéve, a lámpa felett lévõ sötétebb rész egy plusz rárakott valami. Lehet a hûtõmaszk más lesz, mint a mostanin, de biztos nem lesz olyan, mint a Plus. Nem akarok akadékoskodni különben :)
sztem egyértelmû a hasonlóság, kicsit nagyobb a lámpa, a motorház domborítása viszont olyan a kémfotón
bár kicsit más az igaz, golf és golf plus között. Legalább a VW picit módosít, nem azt csinálja mint a Seat
Biztos olyan lesz, mint a Golf. Azért tûnik másnak, mert kicsit elmaszkírozták, de a lámpa feletti sötét részt leszámítva egy az egyben Golf lámpája van. A lökhárítókon lévõ fekete csíkok is kamuból vannak rajta. Ugyanez látszik a hátsó ajtó melletti kis üvegnél is, mert íves lesz a formája, nem pedig háromszögben végzõdik. Lehet értelmetlenül fogalmaztam, sõt.... :)
ez azért jobb mint az elõzõ ps képek :) egyébként arányai tiszta octavia, a hátsó túlnyúlás, ha valóban olyan nagy lesz, kérdés mennyivel adják drágábban majd, mert octavia sem olcsó (szó se róla talán még megéri az octavia) egyébként nem is jetta, ennek Golf plus orra van, nem a jetta krómozottja
Senki nem számított rá, hogy még elkészülhet a Variant, mivel úgy tûnt, a kompakt kombi helyét a Golf Plus és a Touran modellek veszik át a kínálatban. Egy ideig valószínûleg a Volkswagennél is így gondolták, de az Opel Astra és a Ford Focus kombi változatai töretlenül keresettek a piacon, és úgy néz ki, akinek kombi kell, az nemigen vesz egyterût, így végül mégis megkezdték a Golf Variant fejlesztését. A kémfotók tanúsága szerint a Jetta alapjaira épülõ típusváltozat nem különösebben szép vagy érdekes, de nem is tûnik fel rajta az utólagos toldozgatás. Sajnos a részletekrõl egyelõre meglehetõsen keveset tudunk, bár úgy hallottuk, a VW széles határok közt variálható ülésrendszerrel próbálja vetélytársai fölé emelni a típust. A Golf Variant bemutatójára állítólag már az õszi Frankfurti Autószalonon sor kerülhet. (totalcar.hu)