Hardwired cikkjeinek olvasasa kozben bukkantam e, csiszolatlan gyemantra. Ha csak a fele igaz amit irnak, a regi szerepjatekosok kezebe ujabb fantasztikus mu kerulhet.
"Ultima, Might & Magic, Wizardry és Fallout hangulatú, körökre osztott stratégiai harcokkal mûködõ singleplayer RPG készül a Basilisk Games független fejlesztõ mûhelyében. Az Eschalon elsõ részében arra kalandozhatunk, amerre kedvünk tartja. Részletes karaktergenerálásba merülhetünk. Izgalmas történet adja vissza a régi idõk igazi szerepjáték élvezetét! Megjelenés most tavasszal. Képek ezután várhatók, a mellékelt példány mindössze egy fejlesztõi desktop részlet.
A Basilisk Games függetlensége reményt ad arra, hogy totál eredeti ötleteket és igazi humort lássunk viszont egy szerepjátékban, amelyet nem mérgez meg a pénzéhes kiadók sürgetése és kénsavas ötletmaró befolyása. Régi SSI játékok mintájára több részt, trilógiát terveznek, innen a címbéli Elsõ Könyv megjelölés. Felidézik a hajdani szerepjátszás mesés varázsát. Hatalmas területeket mászkálhatunk be, ahol fenyegetõ labirintusok bejárataira bukkanhatunk. A történetben felliben a fátyol a misztikumról, kik vagyunk valójában. [aaarrghh.. nagy zajjal elborult az állólámpa]
Finomságok kincsvadászoknak: Tárgyak százaira és szörnyek tucatjaira bukkanhatunk. Véletlengenerált zsákmány és gondosan elrejtett, egyedi kincsek várnak. Számos fejtörõ ragaszt majd a képernyõ elé, továbbá borzongató világot fedezünk fel klasszikus RPG hangulatban. Elágazó történetet saját ütemben követhetjük. Múltunk feltárása során döntenünk kell, merre kutatunk tovább és kiben bízunk meg. Bárhová elmászhatunk a világban, de meggondolatlanul a keményebb vidékekre lépve hamar otthagyhatjuk a fogunkat. [Csakúgy mint az isteni Wrath of Nikademusban!] Tetszés szerint fejleszthetõ egyedi karakterek: 25 képességet tápolhatunk, melyet nyolc fõ tulajdonság keretez, mindez döntõ szerepet játszik, bármit is tegyünk a játékban Körökre osztott, mégis folyékony harcban irthatunk, ami majdnem real-time érzést ad. Stratégiázni kell keményen. Komoly szerepet kap, mennyire gondosan választottuk meg karakterünk fegyverzetét, hogyan fejlesztettük képességeit és ésszel lõjük-e a varázslatokat. Tehát nem Diabló agyatlan tömeghentmészárkodás folyik, hanem igazi RPG-rõl beszélünk. Egyedül vágunk neki a titokzatos világnak. Hangulat a múlt nagy szerepjátékaihoz illeszkedik, mint pl: Ultima®, Might & Magic®, és Wizardry®."
:OOO Nemsemmi! uhh.-.. Már várom nagyon. Van hangulata rendesen úgy látom... kell, most! :D
Rpgdot-ról vadásztad? Izgalmasnak tûnik, csak tudjuk megszokni az "õsi" stílust újra :) Sajnos a Devil Whiskey-nél nekem már nem ment :((( (sose leszek újra tinédzser :(( )
Nem onnan. Olvasgattam a Hardwiredet es ott bukkantam ra. Amugy nem is tudtam rola, mert nem nagyon reklamoztak eddig. Foleg azert meglepo, mert nemsokara megkell jelennie.
Köszönöm! :) Tudom h. kicsit gyorsabb játékmenetû, mégis nekem a Nox c. játék ugrott be most hirtelen, bár az inkább átmenet a sima rpg-k és a Diablo között, de valamiért nagyon bejön. Lehet h. elõ is veszem újból, amíg ez meg nem jelenik. :)
Eszembe jutott, h. a "Siege of Avalon"-ra hasonlít leginkább. Ajánlom mindenkinek. Elvileg az elsõ fejezetét ingyen le lehet(ett) tölteni, de ha megveszed mind a 6 fejezetet egyben, akkor is csak 1000 Ft-ba kerül kb. Jó kis története van, sok párbeszéddel, változatos képességekkel, mágiával, helyszínekkel.
Ez érdekesen néz ki. Honnan lehet egyébként 1000 Ft-ért megvenni? Látok pár példányt olcsón az eBayen, de a postköltség önmagában a duplája. Persze, ha bejön az elsõ fejezet, akkor ez nem egy vagyon érte.
Kár, 1 000 Ft-ért még polcdísznek se lett volna pénzkidobás, bár úgyis eltart egy darabig, amíg egyáltalán a kipróbálsáig eljutok, így is tele vagyok sorban álló RPG-kkel.
Errõl az oldalról elérhetõ az elsõ fejezet, valamint képeket is lehet megtekinteni a játékból. Az elsõ fejezetben egyébként az elején sokat kell beszélgetni npc-kkel, meg piti küldiket csinálni, de a végefelé már kemény harcok vannak. Nekem a rajzolt képek is tetszettek benne, amik a történettel együtt bekerülnek a naplóba. Na meg az sem utolsó, ahogy fel lehet öltöztetni a karaktert. :D Pl. posztóvért, arra vmi bõrmellény, láncing, aztán fém mellvért... de ez csak a felsõtestet védi. Vannak még karvédõk, gyûrûk, csizmák, fémszoknyák, páncél és lánckesztyûk, lánc fejvédõk, fém sisakok, és egyéb kiegészítõk is, amik egyes értékeket befolyásolnak (kitûzõ, v. mondjuk egy rózsaszál)...
Magam is nézegettem a képeket a hivatalos oldalon és a MobyGamesen is. Mindenesetre tényleg jól hangzik egy próbát az elsõ fejezetnek mindeképpen adok. Köszönöm a tippet.
Egyébként sajnos még nem jutottam el addig, mostanában alig érek rá játékra, de egy-két hónapon belül talán sort tudok végre keríteni rá, addigra talán az Eschalon megjelenése is látótávon belül lesz.
A korábban a bétától 6-8 hétre valószínûsítették a megjelenést, a fórumon egyébként legutóbb november elejét, elsõ felét emlegetett az egyik fejlesztõ.
Nektek mi a véleményetek a demóról? Vki megvette esetleg?
Senki? Pedig nagyon jó kis játék sztem. :)
Én kipróbáltam eljuttoam a kis faluba ahol az öreggel kellett dumálni! Hangulata nagyon van a grafika tetszik, csak ez a négyzetrácsos mozgás nem, nagyon diablós! Rangerrel próbáltam ki lenyilaztam minden salamandrát, de szintet még nem léptem, most adott a kovács 1 küldetést! Eddig nem volt gond, de mi van ha a fal mögött van valami cucc? Ugyanis nem lesz átlátszó a fal, és nem látni mi van mögötte! Bár eddig nem tettek oda semmit a készitõk!:D Ja meg nagyon tetszzik hogy olyan mintha lenne 1 mesélõ, leírja mit látsz a faluban, hogy néz ki akivel beszélgetsz, elég hangulatos meg hát könnyebb elmesélni mint megrajzolni!:D
Jó lenne ha dobozosban is meg lehetne venni olcsóért! Ez a netes játékvásárlás nem jön be nekem! Ha már fizettem fogni is akarom!
Nem tom, de nekem az az érzésem h. a "Siege of Avalon" nevû játékra hajaz. Ott 6 fejezet volt, és a zenébõl is loptak onnan. :) Meg még a "Kult: Heretic kingdoms"-ra is emlékeztet helyenként, bár ott a narrátor hangja is profi volt. Az utóbbi játékban elég komoly, szerteágazó történet volt, sok lehetõséggel, ahol te döntötted el, h. melyik fél oldalára állsz.
Nekem tetszik, de még csak másfél órát tudtam rászánni. Mondjuk itt-ott szívem szerint jobban kijátszottam volna a szerepem, de még nem sikerült eléggé kitapasztalni a játékot.
Mindenesetre jó esélye van rá, hogy jövõre - összekapva magam anyagilag - megtámogassam a készítõket egy vásárlással.
Megtaláltam én is:) A sreenshotok alapján nem a legjobbra számítottam, de feltelepítés után kellemeset csalódtam. Viszonylag szép grafika, kicsit sablonos kezdés (lényegtelen) és uccu neki. Toltam vagy 15-20 percet, hogy megnézzem az irányítást, ilyeneket. A Walk Lock jópofa ötlet, de a kattintok-odamegy jobb lett volna vagy legalább kurzorgomb irányítás is lehetne:) Amit marha nagy hiányosságnak tartok, az a térkép. Mi az, hogy nincs térkép? Ez borzalom. Ami viszont plusz pont, hogy a fegyverek elhasználódnak. Nekem Falloutok helyett Arcanumra hajaz, ami külön pozitívum.
Szóval azért van ott az az üres doboz oldalt:) Na látod, azt nem tudtam, hogy külön skill kell hozzá. banyek.
Amúgy meg még mindig nemtom, hogy én most a demóval vagy a fullal játszok-e:)
Mert a demó az elméletileg 60MB, ez meg 100MB-os exe.
Ha már skillek. Mijé nemtom használni a lockpick skillt? Miért kell állandóan feltörnöm a ládákat? Elvesznek a jó kis fegyvereim:( Igaz, van egy kút a kezdésnél ami mindig felnyom maxra, azt verem ököllel a ládát.:)
Ha kezdõ pontról nagyjából délfelé indulva kiírja, hogy meg kell vsásrolnod a játékod, hogy továbbmehess (vagy bármerre, amerre limitálva van), akkor a demóval játszol.
A lockpick skill használatához nem árt lockpick is. Nekem a rogue-om talált már az elején a kasztfüggõ pakkban, de az nem sok, a kocsmárostól lehet még venni, ha magas a skill, akkor úgyis ritkán törnek. Azt hittem, hogy tapasztaltabb szerepjátékos vagy ;)
Tapasztaltabb vagyok:) Csak elfelejtettem, hogy gondoltam a lockpickre:) Akkor valszeg nekem a full van, mert császkáltam egy kicsit jobbra-balra és enged más területre is átlépni.
Jaja. Szépen fut:) Viszont már az elején kapunk nehéz küldetéseket. Gondolok itt a kovács pincéjre. Az arany gekkókat vagy miket le se bírom csapni. Na, majd még rohangálok kicsit körbe körbe:)
Elkezdtem játszani, nagyon tetszik, imádom az ilyen játékokat, de elakadtam benne már az elején a történetnek. Elösször elkalandotam mindenfele és kis kalandokat csináltam, igy a centre woodban vagy hol kinyirtam egy darász populáciot mindenestöl, királynövel, az dobott egy stinget el ai adtam joáron. Namost elkezdtem a storyt, és abban ezt a stinget kéne vinni bizonyitéknak vkinek, de eladtam már, és az árusnál sincs, ilyenkor mivan? Valami megoldás?
szerintem buktad. Vagy nézz vissza esetleg, hátha lett új populáció. De pl ajánlatos minden egyedi tárgyat elraktárzni vhol.
vki használja a dodge képességet? én felvettem, de nem igazán látom hasznát. fõleg hogy fejlesztési pont/százalék arányos.
Másik ami idegesítõ, az a harc. A banditák és szinte mindegyik rendre tud sebezni, mikor én átlag 7-12-ket ütök rajtuk, de nem mindig talál. Õk meg valamikor folyamatosan sebeznek kisebbeket. Érdekes, hogy a harc egyszerûbb velük, ha beállsz olyan helyre, ahol 3 oldalról védve vagy. Persze ez harconsál igaz:)
A talalati eselyt a pancelzat lerontja. Amugy a Dexterity es a Speed-el lehet emelni a ToHit erteket, igy nagyobb lesz a talalati esely.
Kijött az új patch (1.02), meg egy kis kommentet is teszek ide.
Játszogattam a játékkal még többet és eléggé elhaladtam talán a játékban. Na jó, ez egy kicsit túlzás, azt hiszem 4.-6. szint körül lehetek.
Pozitívum, hogy könyvekbõl is lehet képzettségeket tanulni, ill. egyet-kettõt küldetés jutalomként kapunk meg. A játék során rengeteget kell táborozni, hogy felgyógyuljunk a sérülésbõl, mert a játék eddigi szakaszáig igencsak pénzszûkében voltunk. A Quick Travel menüt jónak találom, így nem kell sokat császkálni, hogyha el akarjuk adni a cuccainkat. A cuccokkal viszont az a gond, hogy radom dolgok. Így jónéhányszor (szinte mindig) csaltam, hogyha egy ládát kellett kinyitni vagy egy zsákot kellett megnézni. Érzésem szerint különben a játék nagyon-nagyon nehéz lenne, és szinte a játékidõnk nagy részét táborozgatással töltenénk ill. ennek ügyeskedésével, mivel senki se szereti ha a táborozás közepén banditák avgy más hasonszõrû lények támadják meg.
Néha az az érzésem van, hogy egy-egy küldetés furcsa módon visszaköszön más játékokból, pl. NWN-bõl. Igaz mára szinte mindenféle küldetéstípust kimerítettünk, de azért valamilyen szinten lehet beléjük apró kis csavarokat vinni. Eddig én megpróbáltam mindig jóként cselekedni, természetembõl kifolyólag, de remélem ennek lesznek hátulütõi, úymint kiderül, hogy egy gonosz nem gonosz és engem jól átvágtak, de nem olyan szinten, hogy hopp, most vissza kell mennem és szétgyakni a megbízóm, hanem a tettemmel éppenséggel sokkal több gondot zúdítottam a nyakamba. Tehát intrikát akarok, nem keveset:) Remélem Michal atya vs. beteg ember kapcsolata is ilyen és nem egyszerû fordulat.
A játék hibájának tartom a nem éppen létszükségletû tárgyak tárolásának módját, vagy én nem jöttem még rá, hogyan is kellene, de bosszantó, hogy egy ládába csak adott mennyiségû cuccot tudok belezsúfolni. Másrészt ha a különbözõ italok és tárgyak összepakolhatók egy kockába, akkor nem értem, hogy a tekercseket miért nem lehet. A páncéloktól ugyanezt nem várom el, de a tekercsektõl igen.
Mindenesetre tizenórai játék alatt eddig jó benyomást tett rám és "talán" sikerült elkerülnie azt mint az NWN-nek, hogy már csak azért csináltam, hogy lássam milyen cuccot kapok. Mivel a sztorija nem fogott meg. Itt még nem tudom mi lesz, majd kiderül.
A legnagyobb hibának, vagy képzavarnak viszont a játék árát tartom. Barátok közt is (a Géza a megmondhatója) soknak tartom azt a cirka 30-40 dollárnyi árat, amiért akárhogy nézzük egy grafikailag felturbózott vérprofi játékot lehet itthon vagy akár külföldön venni ( igen, tudom, hogy mostmár olyan 10 körül vannak, de a pár hónaposak vagy a fél éves játékok kerülnek ennyibe). Nem tudom, hogy ez csak a Book I-re vonatkozik, vagy a többire is, de ez sok. Mégha a fele lenne is egy kicsit soknak tartanám. Vagy csak én nem vagyok tisztában az árakkal???
Bevezetésnek ennyit, remélem vitaindító és érdeklõdésfelkeltõ volt:)
"Nem tudom, hogy ez csak a Book I-re vonatkozik, vagy a többire is, de ez sok."
Sajnos csak a Book I-re, én is sokallom. Pláne ha abból indulunk ki, hogy elvileg 20 óra a fõ történetszál, további 20 órát pedig a mellékküldetések tesznek ki. Ez talán nem kevés, de nem is sok, figyelembe véve, hogy milyen elõképekrõl (Wizardry, Ultima, M&M, Fallout) is van szó, nem igazán látom a beígért HC cRPG-t a játék hosszát tekintve sem. Persze érthetõ, hogy kiadók nélkül úgymond epizódoként, kötetenként adják ki, de az ár akkor is magas.
A szerepjátszás mellõzése viszont nagyon zavar. Igaz, még csak néhány órát töltöttem vele, de több köze van eddig a játék leginkább átmenet egy körökre osztott hack'n'slash és egy komolyabb cRPG között, ráadásul az elõbbihez áll közelebb. Kellemes, nosztalgikus és jó játék, remélem tavasszal már olcsóbb lesz, mert azért szívesen támogatnám a fejlesztõket.
Igaz, a szerepjáték elemeket ki is felejtettem. Mivel ez egy sorozat lesz, ill. én még valamennyire az elején járok, így a nagymértékû ismertetõ elmaradhat, de azért vmiféle bõvebb háttérinfót csak gyûjthetne a karakter. Nem igaz, hogy a város fontosabb emberei, csak ennyit tudnak elmondani. Itt azért lehetett volna kicsit több infót mutatni az embernek. De majd még emglátjuk mi sül ki belõle.
Hat nekem 5os szintu de eddig nem nagyon vettem eszre, hogy valami is megvaltozott volna rajta.
:D:D:D
Az elsõ szinten, csak a határokat jelzi barna folttal. További szinteken pedig már azt is jelzi, hogy erdõben mászkáltál-e, van-e tárgy a közeledben ill. ehhez hasonlók lesznek.