Nah felment végre, megcsodáltam a nem létezõ intrót (miaz manapság már ezt sem szokás csinálni?) Nem túlságosan meglepõdve tapasztaltam, hogy konzolos a menü, hogy 0 finomhangolási lehetõség van. Aztán elindítottam (szigorúan 800x600) és élveztem azt a komplett marhaságot amit Archer meg nemtom ki elõadott 5 fps-el. Aztán megláttam egy Oberth osztályú kutatóhajót (vagy legalábbis arra kísértetiesen hasonlító hajót) elhúzni az orrom elõtt és annyira megilyedtem ettõl az idõbeli rendellenességtõl, hogy ráfeküdtem az abort mission-ra és inkább megnéztem a scirmish-t és azt tapasztaltam, hogy csata közben ez biza' 1 fps, szal inkább uninstall. Elsõ pillantásra azt mondom, hogy a készítõknek sikerült alulmúlniuk a BC-t. Inkább felrakom azt, az legalább nincs telenyomva az értelmetlen shader-ekkel. Hiába szép a nap, ha az NX-01 hót ronda.
Ha jó lesz az asztali gépem újra visszatérek rá...
Ez a játék most egy valamire jó. Újra itt a késztetés, hogy életet leheljek a BC-be, és folytassam a modot.
+ Sisko sosem volt Lt.Commander, hanem már a kezdetektõl Commander rangban volt.
jah arra már énis rájöttem, meg vissza ovlassva arra is hogy t-t kellnyomni az ingame tutoral ellentétben, mongyuk ettl még nem sok kedvem van folytatni, elég gyenge lett sajnos ez a game tele logikátlanságokkal :(
HÁt igen, ez történik, ha valaki olyan csinál játékot, aki nem ért az eredeti mûhöz...
nekem meg az enginekilõvösdõ résznél lett elegem, ez a subsystem targeting istennek nem megy nekem hiába nyomok én akármit is, addig eljutok hogy shift+t-vel bekapcs és annyi..., amit magyaráz tutorban ugye eleve nem lehet jó mert a-ra fordul..., szal én campaign-t kb ennek a magaságában untam meg :/
Nekem most egy jóidõre elegem lett a játékból és hanyagolom egy pár hétig amíg lesz hozzá gusztusom. Ez a Kirk vs. Asszimilált Klingonok küldi egy kissé megfeküdte a gyomromat.
én most belehallgattam a cinematic wavokban, tényleg benne van mind az 5 kapitány... de azért vannak durva "belepiszkítások" a canonba... pl. Sisko-t úgy pasteolták bele, hogy még a DS9 es megbízatása, és a felesége halála elõtt mint Lt. Cmdr. Sisko a Defiant parancsnoka.... szép trükk hogy belerakják õt meg a Defiant-ot, de azért eléggé egyértelmû mindenkinek hogy a Defiant a DS9 közepén jelent meg elõszõr mint kísérleti hajó
Már most egyértelmû, hogy ami ebben van annak a canonhoz még messzirõl sincs köze. Elég csak megnézni a bonuszvideók egyik-másikát. El lett már mondva párszor, hogy a Borg nem a V'y'ger miatt jött létre, erre a bejátszásban pont az ellenkezõjét kezdi el magyarázni.
Grat nekik , remélem a modderek kiirtják ezeknek még az írmagját is
De azvagyok:), csak én nem játszottam az elõzõ ilyesféle ST gémekkel, így a hajókat ( fõleg régieket ) nem ismerem, ilyen "apróságokig" bemenõen. Én inkább maradtam az Elit Force-nél:) meg a filmeknél, amibõl az összes rész ( mozis ) megvan DVDn, jópár eredetibe. De most már eztis tudom^^
NX-01-el vagy? a campaign-t viszed? mert ha igen akkor azért (és látszik, hogy nem vagy ST fan :) ). Ugyanis a NX-01-nak még nem voltak pajzsai, inkább valami "hull plating" fogalmam sincs, hogy fordítják magyarra...
Érdekes lett, bár még csak az elsõ küldit probálgattam...
Irányítás eléggé kaotikus, a célzás is érdekes mint ahogy mindeki leírta. A grafikával nincs gond sztem, bár nem csillog, nem "nextgen" de megfelelõ, viszont a sebességgel vannak gondok, nem túl virgonc a kicsike. Igy hírtelen ami nagyon szembetûnõ, hogy elvileg ha belém lõnek akkor a hajó küröl levõ pajzsnak látszódnia kellene, amikor is becsapódik "valami", igy viszont olyan mintha nem lenne pajzs, hanem lõnék a hajótestet, ami nem jár semmi sérüléssel ( bár egy 10 találat után egy helyen megsérült a test, de addig semmi ). Nekem kell bekapcsolni a pajzsot? vagy csak nem látszódik:)
Ja, ezt figyeltem én is. Ha folyamatosan nyomom a bal gombot, akkor egy rövid idõ után egyátalán nem lõ. Szal én úgy csináltam, hogy kattogtattam folyamatosan. Viszont pl az istennek nem tudok target lockot tartani, pl az excelsior refittel sem. Már 2 hajónyi távolságból elveszít mindent. Hatalmas bugyutaság lett az irányítása. Meg az rendben van még, hogy nem csináltak olyan csillivilli grafikát a hajóknak, de hogy a phaser meg a torpedo is a hajo közepébõl jön ki... hát ekkora igénytelenséget. A hajók robbanása a BC-ben messze szebb, meg úgy általában minden. Sajnos, teljesen alulmúlták a BC-t. Pedig nagyon reménykedtem benne, hogy csak a moddolás kell neki, de így hogy az irányítás is egy kalap szar...
Arra rájött már valaki, hogy miért szakítja meg a fézertüzet a legtöbb alkalommal úgy fél másodperc után, mindentõl függetlenül?
Direkt kipróbáltam, hogy beálltam egy állomás elé, pontosan felé néztem, a pontosság maximumon volt, stb, viszont a fézer töltöttsége még hatodáig se ért el, de máris megakadt és kezdett szépen újratöltõdni. Ezt kábé ötször-hatszor eljátsza mire egyszer hajlandó kiengedni a teljes sorozatot. Ritka frusztráló tud lenni, mikor egy tökéletes helyzetben befuccsol a rendszer és az ellen szépen kilibben a tûzvonalból míg én a készítõk felmenõit emlegetem. :-/
nekem is ez jutott eszembe... :/ de eleve ha már ottvan az a szerencsétlen célkereszt miért nem lehet azzal célozni és a csodacélzókör meg max azt dönti el milyen pontos lessz..., vagy akár ha azt akarják ne lehessen akárhova lõni akkor úgy mint eaw-ban a célmegadás..., ha csak a hajóra kattintasz lõ mongyuk mint msot , tehát ahogy akar, ha meg subsystemre akkor arra probál célozni és vagy sikerül vagy nem...
Most próbáltam ki... azért ekkora csalódásra nem számítottam.
Mennyivel egyszerûbb lett volna egyetlen gombot felszentelni mint "radial menü gomb" és kész. Azzal mindent el lehetne intézni, csak kell pár szubmenü oszt kalács (csak mert nekem nem hoz fel az F gombbal semmit ha egy ellenségen próbálom).
Közben a Shift+T-re rájöttem. Érdekes módon az ilyesmit más ST játékokban mennyivel egyszerûbben és átláthatóbban meg tudták oldani. :-/ Túlságosan érzõdik rajta, hogy ezt bizony konzolra írták.
ezt eddig értem, meg is van a target lock, de hogy lehet kiválasztani hogy melyik subsístemre akaroklõni? :) mert eddig ez számomra még nem derült ki :D
Érdekes rendszere van. Az egyik küldetés tippjei között leírta, hogy mit is kellene csinálni, de annak nagyjából semmi értelme nem volt. Mondta, hogy célzásnál nyomjam meg az "LS"-t (de hogy ez most Left-Shift (nem az), vagy bármi más azt nem részletezi) majd utána az "A"-t, és akkor feljön a subsystem célzás lehetõsége...csak ugyebár az "A" jelenleg a balra fordulást jelenti.
Szóval jó lenne egy átfogóbb leírás, hogy mi-merre-meddig.
1., hmm, elvolvastam leirást énis, de az most nem tiszta hogy már alapbol is van vagy csak belerakható? az addik ok hogy elpusztulhatnak külön külön, meg sebzõdhetnek is igy, de célozni lövésem sincs hogy kéne rájuk, targetlock után s enagyon...
1. Az alap modellek 5000 poly körül vannak, a legtöbb a DS9 10000-rel. Azt irja kénytelenek voltak ennyire lemenni, hogy nagyobb csatákban is játszható fps legyen.
2. Lehetõség van (és használnak is) diffuse, illumination, specular, és bump mapokra is.
3. A modellek felépítése, és hardpointozása az armadaII továbbfejlesztett rendszerére épül, szal a modding is úgy történhet.
-> Magyarán az engine tudja amit kell ahhoz, hogy jó grafika is legyen. Kérdés hogy ténylegesen hol van az a határ, ameddig a grafikával el lehet menni, és egy sok hajós csatában is még élvezhetõ az fps egy átlagos géppel. A BC is ezen a ponton hasalt el egy idõ után. Miután 8-10 high poly hajó cikázott egymás körül, még a kép is szétesett, meg kifagyott meg minden, annyira túlterhelte az enginet...
Úgy nézem a fórumjuk is elég jó, az elsõ új modellek már készülnek, illetve jelen van egy a Legacy fejlesztõi közül is. Ahogy olvasom, tudatosan jól moddolhatóra csinálták a játékot, bár pár feature sajnos áldozatául esett a relatíve rövid fejlesztési idõnek.. (pl nincs phaser strip, tehát a föderációs hajókon továbbra sem lesz végigfutó phaser csík, csak egy-egy pontjából fog "kijönni".)
2. ELSÕ BLIKKRE KB UGYANOLYAN SCRIPT RENDSZERE VAN, MINT A BC-NEK! -> minden hajót részletesen lehet módosítani.
3. Könnyen lokalizálható (XML) -> magyarra fordítás! (a HUD és az UI is)
Lehet túlreagálom a dolgot, de én erre vártam! Le se szarom az alap gamet lényegében, 1 dolog érdekel: mit lehet MÉG kihozni belõle.
Szal a hétvégi programom már meg is van :) Remélem custom missionok létrehozására is alkalmas, de amiket eddig elolvastam, azok alapján erre minden esély megvan.
Hivatalos oldal FAQ:
What are the PC system requirements?
* Windows XP (Home, Media Center or Pro Editions) with Service Pack 2 * DirectX Version 9.0c * Intel Pentium 4 (2.66ghz or higher) or AMD Athlon XP 2800+ or higher * DX9 compatible AGP 8X or PCI Express video card, 128 MB VRAM, Pixel Shader 1.4 * 16-bit Direct Sound compatible sound card, speakers or headphones required for audio * 512 MB RAM * 5 GB free space * LAN or Broadband connection (DSL or Cable Modem) for Multiplayer * Windows compatible Keyboard & Mouse
Hát ez tényleg gáz, már a grafika is. Ennél még a 2003-as Bridge Commander is nagyobb poliszámot (meg jobb textúrákat) tudott felmutatni. De így legalább hátha megy majd laptopon! (az a szégyen ha nem, mert a BC megy simán @ IGMA950 :) )
Milyen rondák már a csillagok. Istenem :'(
Lehet láma kérés: Valaki be tudná írni a minimum konfigot?
3-4 küldetés és kábé két óra játék után: elég lehangoló a helyzet. Majd reggel megpróbálok rendesen belefeledkezni, de nem számítok túl sok jóra.
Eddig még a hajók fejlesztésére se találtam módot. Régebben igérgették, hogy küldetések között majd lehet a felszerelést "upgradelni", de eddig ez annyiban merült ki, hogy megvásároltam a három legdrágább hadihajót oszt csókolom.
Képek:
csodás... multit azt nem néztem le van-e védve de érzésem szerint nicsn mivel ugye se crack se cdkey se semmi...
énis erre tippeltem, a federatin csak elégpelés volt federation akart lenni, csak abban nem voltam biztos hogy sima federation vagy confederation, mint az amcsi polgárháboruban a déliek :P
amugy megcsináltam második missiont is, hát a nehézségre igy elsõ ránézésre nem elssz panasz, két hajómnak is full minimal élete maradt már csak a végére, épp hogy megusztam :)
itt ált ha betalálnak ütnek is, pajzson kerezstül is, viszont néha ha nem tul pontos a célzás ezek már elszálnak a picsába..., szal ez a minenképp talál szindróma valszinû csak phasernél van, jah és klingon hajóknál van cloak is, igaz mivel cloak közben nem lehet lõni igy skirmishben nem sok teteje, campaignban meg ugye csak a federatin-al lehetünk (ha rosszul irtam a nevüket sorry midnen trek fantól de nem figyeltem pontosan meg :D)
nah nyomtam egy skimrish-t, jóval több hajó van itt, igy valszinû cmapaignban késöbb unlockolható a többi..., és lehet csata közben is irányitani a hajókat manuálisan mitn amugy szal az auto forgolodás csak én balfaszságom volt, igy már lehet kicsit taktikázni bár én nagyon ettõl se esek még hanyatt... :/ egy hajórészre célzást igazán betehettek volna...
Utolsó SFC-t szörnyen meg tudtam utálni... Van amikor pontos találatnál is keresztülmennek a torpedók modelleken...
nah meglesem skirmish-t hátha tudok valmai újat modnani az alapján még
hát nemtom egy st fannak menyire jön át az st feeling, nekem annyi jött le hogy vannak vulcanok akiket istápolni kell, jönnek a romulanok, mi meg szétcsapjuk õket a csoda enterprise nx-el... meg késöbb másik pár hajóval karoltvö, ami ált nálam nagyon fontos a hangulathoz az a hangok..., hát eddig nem igazán gyõztek meg, max egy erõs közepest adnék rájuk...
egyérszt mint ritam NEM vagyok st fan (láttam kb 2-3 filmet, és kb ugyanenyi részt a sorozatokbol, aszt jóccakát...), és mivel mint mdontam a 2. küldi-ig vittem el, igy még csak EGYSZER volt hajóvásárlósdi ezért mgé ha nagy st fan lennék akkor se tudnám megmondani késöbb lesznek -e új hajók...
Nem akartam mégjobban vészmadár lenni, de ezek után már kimondom: ha már az alapoktól kezdve el van rontva egy játék akkor azt ötezer mod se képes kihúzni a sz*rból. Még másfél óra mire leér, de ezek után én már csak egyetlen egy dolgot várok el tõle, és ez a ST feeling, mert valószínûleg többet nem lesz képes felmutatni.
Lehet kénytelen leszek újból felrakni az egyik SFC-t.
hát nemtom amiket leírtál, de sztem nagoyn jó lehet:D egy igazi fan meg sztem látja hogy most vannak e benne a küldetések során új hajók vagy no
sorry a floodért de gondoltam leirom tapasztalatokat, és igy darabonként jutottak eszembe, mostmá kussba maradok amig nem ir valaki más is :D
kb ennyi a tapasztalat elsõ két mission alapján, elkeseriteni meg nem akarok semmit de nekem picit kevésnek tünik, ennél még nexus is durvább taktikai ürhajósdi, pedig nekem az se jött be olyan nagyon vészesen, régebbi st gamekhoz nemnagyon tom hasonlitani, bridge commanderel alig játszottam, igy nem is nagyon emléxek rá, fleet commander vagy mi a zisten votl a st stratok neve meg ugye full más kategória...
jah még annyit hogy konkrétan célozni fegyverekkel nem esik , a "célkereszt" nagysága mutatja a pontosságot , bár nemtom mi értleme mert phaserek nekem még sose lõttek mellé..., max annyi lehet hogy kisseb célkeresztnél fontossab részeket tlaálja el vagy ilyesmi hajót meg lehet javitani de ez ki is merül abban hogy hull, engine, weapon, és shiled, azt jóccakát..., jah meg még lehet szabályozni az energiát hogy hova mennyen több (engine-fegyverek-huil háromszögben)
jah még annyit hogy mentés nyista, missionok között lehet..., viszont lehet missionok között hajótis venni, aminek még nemtom mennyi értleme mert elsõ küldi után egybõl volt "pénz" a legerõsebbnek tünõ hajóra... (volt scout, destryer, cruiser, tlaán két fajta is, és battleship, én utobbit vettem) és mivel max 4 hajónk lehet nem sok értelme van a sok kisseb hajó vételének szvsz, mivel igy is 3an voltunk már..., ergo még egy küldi és kimaxolva a létszám..., igaz azt nem tudom késöbbi küldetések után unlockolodnak-e más hajók is...
szóval aki óriási nagy treky annak lehet bejön nekem eddig ez nem tul meggyõzõ... jó pont viszotn hogy gépigény nem vész, 1024*768-on full maxon 4szeres aa-val élvezhetõen fut... lehet belelesek skirmishbe hátha komolyabb hajókkal érdekesebb :)
mongyuk elsõ blikre ugy tünik nem lessz olyan vészesen könnyû, elgalábbis második missiont lendületbõl elbuktam..., bár hogy mi lessz a megoldás azt nemtom mert a taktikai repertoár nekem ugy tünik erõsen a 0 fele konvergál..., max anyit tudok tenni hogy megprobálom msáhova küldözgetni többi hajót (azok si full auto harcolnak amugy)
na jól kezdõdik:) hát sajnos sejthetõ volt hogy valami ilyesmi lesz... de azért még én is megnézem 20-30 perc múlva
hát ez elég "érdekes" ..., sajnos... :( tulkép beleszólásunk a dolgokban nem tünt ugy mintha tul sok lenne, harcban a hajó magától manõverezik, balgom phaser jobb gomb torpedó..., mindkettõ csak akkor ha a megfelelõ célzóka éppen látható..., ergo kis tulzással mitnha egy cgi filmet nézne az ember, nem tul jó graffal és eddig elég unalmas történettel...
Na maj' meglássuk, nekem is csorog lefele...
Ja így már érthetõ. ^.^
Mivel már csorog lefelé, kezd nekem is elõjönni a hype.
starforce már igy is erõsen sülyesztõben van..., ha megnézed csak a full szar gamek hazsnálják... (az amra-soknak mondom hogy tisztelet a kivételnek :P)
pontosan..., én azt várom mikor jönnek rá a többiek is hogyha azt a tõkét amit a védelemre kifizetnek inkább a játékba ölik többet fognak eladni mint a "csoda" védelmekért kifizetett kemény pénzekkel...
Ezt a CoH fejlesztõi, vagy a THQ-sok is belátták, szerencsére, remélem elõbb utóbb eltünnek a starforcos fasságok (szvsz tök feleslegesek, idõvel minden védelmet ki lehet elemezni, és feltörni. Felesleges pénzkidobás amit inkább forditanának a játékok tökéletesitésére)