Mivel csak általános biciklizés topikot találtam, ezért mertem nyitni eme témában. Úgy érzem ezen vállfaj megérdemel egy saját topikot.
Akkor rögtön 2 dolog: 1. Kinek milyen tapaszatlata van a Bükkmaratonról? Tervezem, hogy indulok. Ez lenne az elsõ. Eddig csak hétvégi bringás voltam. Bár terepen azért gyûrtem elég sokat. 2. Leamortizálódott a hallhatatlan full acél 20 kg-os 15 éves Rocky Mountain bike-om. Nyugdíjba küldeném, és lecserélném egy újabbra. 100-110e Ft-ot szánnék rá. Milyen márkában gondolkozzak? Meridákat és Kelly's-eket lesegettem. Amit kéne, hogy tudjon: -strapabíró elsõ teló 80-100 mm úttal -jóféle merev váz (lehet fekete, vagy fehér :-DDDDD) -Alivio szintû alkatrészek vagy jobbak -V-fék bõven megfelel Városi árkon-bokron lenne, és hétvégi bükki terepezgetés. Szóval ne hagyjon ott a hegytetõn. Elõre is kösz.
Hát jó fórumozást!
NO COMMENT
Csatlakozom a topicindítóhoz. Régebben rengeteget bicikliztem aztán egy esés után mérgemben eladtam a bicót :) Most újra vennék és én is 100 körüli árban gondolkozom...
Ezt néztem pl: MERIDA Matts Sport 300 V Ára: 119 900 Ft (de biztos lehet alkudni) :-D
Van narancssárga színben is. Váz TFS-D6 ALU Villa SUNTOUR XCM-H 80L Hajtómû SHIMANO FCM-08 Váltó elsõ/hátsó SHIMANO ALIVIO/XT Váltókarok Shimano Alivio Fékek Alu V-fék Fékkarok Shimano Alivio Agyak Shimano Alivio Felnik/kerekek Alexrims Adventurer Külsõ MISSION SPEED 2.1
Mondjuk szívem szerint én cserélném a külsõ gumikat valami terepgumira, illetve a telót ici picivel drágább RS-re vagy Manitou-ra.
Szerintem nagyon jó kis bringa:)Ez is 120 körül van.Azért szerintem ha sokat mentek hegyen, illetve sarassabb részeken érdemes tárcsafékes bringát venni, mert pl tavaly a Dunamaratonon nagyon nagy sár volt, és a V-fékeseknek nagyon gyakran meg kelett megállniuk, mert beszorult a fék, és a kerék közé egy csomo sár.Bár van hátrány is pl valamikor nem huzza vissza teljessen a fékbetétet és kicsit hozzáér:) de ez nem olyan vészes.De ez csak a bowdemes tárcsa fékenél van.
Én versenyeztem 2 évet. Most 05 szezont kihagytam. Bükkmaratonra viszont sosem jutottam el. Sajnos én is megválltam néhány alkatrésztõl (villa, bovdenszett) de most énis azon rágom mgam, hogy rendbe tegyem a bicajomat. Én konát használok 1ébként.
100E-hufbol nemigen epitesz megbizhato kerot...egy jo vaz 20-30, teleszkop elolre 15-csillagos eg,bowdenes tarcsafek?haaaaat,a teszkoba is lehet kapni:)de egy jobb v-fek az 5-10,a hidraulikus tarcsa meg sztem 40 korul kezdodik,de lehet keveset irtam.alufelni az min 5,elso agy min 5,hatso min 8,hajtokar+lancekerek elolre 5-20,lanc 5,hatsovalto 6-25,es meg sok mas nemiromenide,utananezhetsz:)100E-ert max egy kellemes turakerekpart kapsz,amivel esetleg dombok koze aszfaltra elmehetsz.haver tavaly rakott ossze kerot,semmi extra,es 180E-ft...
Ja igen, ezt is néztem, tényleg jó. 2005-ös modell 119 000 Ft volt az ára. A legtöbb bicajboltban azt mondták, hogy 2005-ös modellek már nem nagyon vannak, vagy legalábbis kiszámíthatatlan. A 2006-os modelleket meg most hozzák a nagykerekbe. Szal itt Egerben szinte csak azok a bicajok vannak, amik a boltban megtalálhatók. :(
Sajnos amit szivem szerint vennék az 299 000 Ft. De csak 110e Ft-om van. Mivel nagyon versenyezni nem akarok, "csak" egy megbízható terepbicajra van szükségem. Elképzelésem van kábé, csak a márkát nem tudtam még eldönteni. Érdemes-e "noname" márkájút venni olcsóbbért, vagy márkásabbat 20-30 ezerrel drágábbért? Megér-e annyit egy márkás váz + az 1-2 igényesebb kiegészítõ?
Azért 300-400e Ft egy bicajért??? Háááát annyira drága nem kell.
Én amúgy itt szoktam nézelõdni: testbike (jó kis oldal)
Úgygondolod, hogy a 110e HUF-ból muszáj komplett bicót venned ? Ebbõl a pénzbõl épithetsz egy egyedi bicajt is. Én is saját izlésem szerint raktam össze a bicajomat, igaz 3 évig épült, 3 bicajból, de a végeredmény a lényeg. (Azóta persze minden új rajt, hiszen folyamatosan cserélgettem az alkatrészeket. Ha volt 30-40e ft-om már rohantam a boltba, aztán vettem egy xtr elsõ váltót, vagy hátsót .. :D
Hát ha most vennék egy vázat, meg egy telót és havonta 1-2 dolgot hozzá mindig, akkor mire összeépíteném elmenne a hajam. Persze késõbb tuningolnám majd, de ami jól mûködik rajta azt nem cserélném le azért, mert van egyel jobb.
A faradykerekpar.hu -n 113000 HUF-ért írják. Kicsit azért furcsállom, hogy egy tárcsafékes Trek bicó ennyi.
Paraméterek: Frame Alpha SL Aluminum Front Suspension RST Gila T6 w/preload, 80mm Wheels Shimano M495 disc hubs; Bontrager Ranger alloy rims Tires Bontrager Jones ACX, 26x2.2" Shifters Shimano EF50 Front Derailleur Shimano C050 Rear Derailleur Shimano Alivio Crank SR XCC-150 42/34/24 Cassette SRAM PG830 11-32, 8 speed Pedals Alloy platform (Az elsõ váltót biztosan cserélném, meg esetleg a telót is)
Valakinek van Trek-je? Megéri venni, vagy csak a márkát fizeti meg az ember?
fegyel egy jo vazat,jo futomuvet(kereket:),es fekeket.jo a v-fek,ha nem sarban kened:)a tobbi lehet olcsobb is,de ez a harom alkatreszcsoport a legfontosabb!!! utana meg folyamatosan veszel ezt-azt
jah:)bar debrecenbol kisse babras:)inkabb tokajba megyek,elotte jo az a 80km bemelegitesnek:)
Ja hát azúgy elég nehéz lesz, de meglehet oldani. Bemlegítésnek elindulsz a tour de france-on. És akkor már a 2.35-ós gumival is simán letekersz 210-kmétert.
hát a stilusom inkább cross:) fõleg aszfalton vagy gyengébb terepen érzem magam otthon csak amikor bementem ismerõsömhöz a bringaboltba hogy megrendelem a kinézett tipust(Author-Zenith) akkor megláttam õt és eldobtam mindent:))) ráadásul errefelé elég ritka ez a gyártmány úgyhogy pláne nyerõ volt
Tegyük fel, hogy Merida Matts Sport 300-as bicó lenne a kiválasztott. Melyiket érdemes megvenni a V fékeset vagy a tárcsásat? Ilyen árkategóriában sokan lebeszélnek a tárcsafékrõl...
Szerintem ha bovdenes, akkor abszolút nem érdemes a tárcsával foglalkozni. Csak az avid jó a bovdenesbõl! HA Jó tárcsa féket akarsz akkor olajos kell akkor a Hayes jó, de az egy kicsit drágább.
Ha nincs ilyenre zsé akkor V-Fék. Én is azt használok.
A Hayes bowdenest nem ismerem, ki kellene próbálni. Igazából a bowdwen és a mozgó alkatrészek porvédettsége a fontos mert ha ez nem jó nem mozog rendessen és megszorúl, és elmegy a féked!!!
Az RST jó az nem egy nagy márka fékbõl, de az ezt csinálja.
Tudna nekem valaki javasolni megbízható és jó cross country teleszkópot 30e Ft-ig? Nem feltétlenül kell rá lock-out. Kösz.
bowdenes tárcsafékes szekeret csak sikknek vesz az ember vagy esetleg továbbgondolkodik és lecseréli egy olajosra:) ez pont annak az esete amikor annak idején elárasztották a tömeget a csilli-villi ösztelós teckós szarokkal aztán mikor tönkrevágodtak és el kellett vinni szervizbe,többe került a szerelés mint a bringa eredeti ára:)
Loogan! ITT nézz körül! igaz rendelõs,de ha már tudod,hogy mit akarsz akkor elég jó áron el tudsz csipni valamit
Rolesz! valószinünek tartom,hogy Manitou Six van rajta igy elsõ utánnanézésre! egyébbként mire használod ezt a bringát mert ha jól tudom ez egy belépõ DH kategória! Leveskocka, szerintem váltóvédõt manapság már nem divat,legalábbis xc-ek nem használnak mivel csak sújos grammokat ad plusszba. egy kiadós perecelésnél meg tökmindegy
jah de en csoro vagyok,es azert felbaszna az agyam,ha eldul a kero es szetb. a valtot:)a nagyot taknyolok valszeg ugysem elem tul,ugyhogy tokmindegy:)
telleg...mit szoltok ehhez a "forditott" huzasu hatso valtohoz?rem idegesito szerintem...de van valami indok ra,hogy ez igy lett megoldva?
ennek az a lényege,h a rugó a felsõ,nagyobb tárcsa felé tolja a láncot és ezért kevésbé feszül a bowden! fõleg emelkedõnek felfelé amikor nem te húzod fel a láncot mechanikával, közben számolva a fogaskerekeket, hanem pöccre feldobja a rugó!:) de majd a szakik pontositanak:)
helló! A következõ lenne a kérdésem: vásároltam egy vázat amelynek a nyakcsõ átmérõje 30mm. Szeretnék hozzá egy merev villát venni és azt láttam, hogy a villanyakak 1 1/8" inch átmérõjûek. Elvileg akkor ezek a villák jók a vázamba és csak ez az egy méret létezik?
Vettem ma egy RST Omega-Combo telot. Egeszen bejott az a fel kor probaut alatt ket zivatar kozott este amikor ki tudtam probalni! Ismeri valaki?! Velemeny?! Boltban azert is ajanlottak mert szervizellatotsaga jobb mint annak a tipusnak amivel odamentem hogy olyat szeretnek(Marzocchi*), illetve nagyon megtetszett hogy 80-120-ig allithato!
(Illetve vaccilaltam egy Rock Shox Recon 327 kozott(teszett..brutal volt az hogy bazi konnyu, es hogy matt fekete volt..de sajna nem volt rajta V fekhely..es most nem futotta tarcsa megoldasra...igy kiesett) es egy Manitou villa (mar nem emlekszem a nevere :D) kozott... es az RST-t valasztottam vegul)
Nemtom az milyen, de Gila Plus T6-tól óvok mindenkit, hogyazmekkora gagyi :D Specialized Hardrock 06-omon van olyan gyárilag, holnap cserélem egy Manitou Axel Super-re.
õõõõ, hát az egy iszonyat.... én 78kg vagyok, de a 60kg-os ismerõs alatt is ugyanezeket csinálta, mégpedig: hihetetlen puha, az állító gomb csak dísznek van rajta, a legkeményebb fokozatban is puhább, mint pl. egy 20 ezer forintos manitou a legpuhábban... Ehhez még hozzá jön, hogy ömlik belõle a zsír, ha picit felrántom az elsõ kereket (vagy ha pl. járdáról csak simén nagyobb sebességgel lehajtok), keményen felüt és olyat koppan, mintha kalapáccsal vágnának a villára kb. számomra nulla biztonságérzetet ad sajnos. holnap lesz csere az axel super-re, amiben van visszíút csillapítás is, arról jókat hallottam nagyon.
Az omega-combo szerencsere nem ilyen...en 100Kg felett vagyok szal jol meg kell valogatnom az alakatreszeket, es ez a telo eddig bejott (viszont sajna nincs benne visszaut csillapitas), de mint minden mas majd 6 honap vagy 1 ev utan tudok igazan nyilatkozni....ha megelte alattam azt es meg mukodik tisztesseggel akkor majd tenyleg ranyomom a tuttkot
WOW! Kicsit nem figyelek, erre születik egy montis topik.
Üdv a társaságnak!
Én is csatlakozom hozzátok. Leginkább a szabadidejében, hétvégenként tekergõ, túrázgató bringások táborát gyarapítom és felfelé is tekerni szoktam. (Már ameddig bírom szusszal... ) A bicom egy átépített Trek 4000 monti. Paraméterei: Trek 4000 alu váz, fekete-ezüst-piros színekkel. 2001-es évjáratú Rock Shox Judy XC teló (60-80-100 mm között állítható rúgóút, acélrugók, nyílt olajfürdõs csillapítás. Jelenleg 80 mm-re állítva.). FSA Orbit UF kormánycsapágyak. Ritchey Comp stucni és kormány. Elõl Ritchey Rock hátul Ritchey OCR felnik. Fekete küllõk és küllõ anyák, ipari csapágyas kerékagyak (talán novatech). Kenda gumik. Deore V-fékek. Elõl Alivio váltó, középrész és hajtókar, hátul Acera váltó és fogaskoszorú, shimano lánc. Shimano M-520 SPD pedálok. A "trónus" pedig egy Lookin 2002 HGE nyereg.
Lehet, hogy nem mai darab a bico és az alkatrészek sem a csúcs kategóriában vannak, de mivel nem vonz a versenyzés és a durvulás, így nekem megfelelnek. Eddig egyetlen alkalommal sem hagyott cserben.
Ááááá és megvan a Manitou Axel Spuer telóóóóm végre :) Most olyan, mintha vettem volna egy új biciklit :)))
Ismerõs érzés. Én is így voltam vele, mikor a merev villa le lett cserélve.
Én meg most vettem egy Manitou Black telót 120 mm-ert mozog olaj acél rugós Freeride villa ugyhogy lehet tépni lefelé!!! Egyébként régebben indultam versenyeken is (csak DH,DS) kisebb nagyobb sikerekkel, középmezõny vége. Most akarom én is felújítani a gépet.Csak egyenlõre nem tudom hogy érdemes-e egy merev gépre ráköltenem még 200000ft-ét vagy vegyek egy ful telós Kona Stinkyt. Igaz az 510000ft, de nagyon komoly gép. Csak az a baj hogy azt csak részletre tudnám az meg már ugy 600000ft. Na ezen agyalok éppen és igazából azt nem tudom hogy megér-e ez ennyit. Azért ez már nagyon sok pénz!!!!
Néha én is elgondolkodom azon, hogy pl. új váltószett vagy egy olajos tárcsafék rendszer jó lenne, de általában oda lyukadok ki, hogy ezt a bicot már nem biztos, hogy érdemes tovább építgetni. Túl sok lenne a járulékos költség, mert nem csak a fékeket és nem csak a váltókat kellene cserélni. Ha pedig mai fejjel új gépet vennék, akkor valószínûleg az árcédula azon is olyan 500e körül állna meg. Közben azzal is tisztában vagyok, hogy egy ilyen szintû gépet messze nem használnék ki. Ennek ellenére azért megeshet, hogy elõbb vagy utóbb rászánom magam egy ilyen lépésre. Elvégre az álmok azért vannak, hogy az ember megálmodja õket és néha valóra váltson közülük néhányat.
Tudom!! Feljárok a hegyre bringázni!!! Ott is sok arcnak van ,meg a versenyeken is sokat láttam csak mindig lealáztak ezzekkel. Az a baj ahol nekem a merevvel már fékeznem kell ott ezzel még tekersz. Hát ezért kéne egyszer egy ilyen, de amennyibe kerül már vehetsz egy crossmocit, és azért ez már elgondolkodtató.