Leveskocka: Rekumbensen (fekvõbringán) nem gondolkodtál még? Persze tudom, hogy nem egészen ugyan az, mint montizni, de ettõl még megvan a bringázás élménye. A normál bringához képest lényegesen kisebb terhelés éri az izületeket.
uhh az egy vagyon lenne...de a rohej,hogy ha kerozok,akkor nem faj semmim.de allok 10 percet,minden bajom van:)osszekoptak a dolgok,megaztan a fekfobringabol szvsz nem lehet a kozlekedest szemmel tartani...meg nemtom,hogy birna a hegyi dolgokat:)es tenyleg nem ua. az elmeny...:)de azert kosz az otletet
Egyébként eldölt ma a dolog. Nem veszek Stinkyt! Vettem ma két Hayes Tárcsaféket két kereket a régi gépemre. Elöl DH 8"tárcsa, Hátul 6" tárcsa van. Még nem raktam fel, de ha kész lesz rakok fel róla képet.
Én nem tudom egyátalán minek!!! Ha van egy normális vázad arra teljessen felesleges!!! Lehet hogy egy kicsit tudja szétfeszíteni de attól még jó fékhatást érsz el vele, a váznak ettõl a mozgástól meg az életbe nem lesz baja. Én nekem egy Magellan Polaris Extreme vázam van 2003-as én tegnapig (vettem tárcsa féket rá) Fékmerevitó nélkül DH-zom vele semmi baja nincs és tök ó fék volt rajta. Persze ha a váz nem olyan jó akkor ezen érdemes elgondolkozni.Viszont ha nem olyan jó a váz akkor ugysem fogsz vele brutálkodni, mert azt nem bírja ki. Arra meg felesleges fékmerevító hogy bicózzz. Ez priv vélemény!!! De nézd meg az új bicókat (persze azokat amelyikek V fékesek) egyiken sincs ilyen. Persze ez nem jelenti azt hogy hülyeség meg ilyesmi, ha szeretnél és tetszik vegyél rá.Nekem annyira nem jön be ahogy kinéz. Na ezt még irhatnám holnap 12-ig ugyhogy....
nemcsak arrol van szo,hogy letorik a konzol,hanem arrolis,hogy akarmilyen jo a vazad,akkor is hajlik valamennyit az a ket kis butyok...ha hajlik,akkor a fekpofak nem allnak mar olyan jo szogben,ergo romlik a fekhatas.lehet,hogy nem szamottevo mertekben,de romlik:)nameg a dizajn...
En egy Avid BB7-en vaccillalok elore (mert csak oda tundam felrakni..a vazon nincs hely neki...(epp ezert hosszutavon vazcsre is felmerult...de csak felmerult))...de nem vagyok biztos benne hogy kell nekem a tarcsa....jol nez ki..meg telen legalabb nem nyekeregne a fekem (sokat hasznalom a bringat osszel-telen is) szal lenne elonye...(mindenkepp a gyai merida V-fekekhez kepest..de ha csak azt nezem hogy egy jo Vfek is 6-8K-nal kezdodik...hat nem tudom szal vacillalok..)
Elég húzós ára van!! Csak a fék tárcsa nélkül 24000-ft (nem pár/db) Tárcsa 8"-os:10000ft 6":8900ft. Én elõre 8"-ost vettem hátra 6"-ost. A setbe nincsen agy,meg ilyesmi ugyhogy ehhez még jön akerék ára. Mondjuk ezt nekem elég jól sikerült megoldani, mert a Lurdy-házba kiszedték egy Kona Coiler(azthiszem igy kell irni)-bõl, és az elsõ-hátsó kereket oda adta 25000-ft-ért. Ráadásul Sun Rims felnis,Shimano agyas kerék jól néz ki nagyon. Ugyhogy kb 90000ft-be kerûl. Mert ehhez még átalakítok is kellenek.
Ahha...kb valami ilyenre szamitottam en is...(nekem + a sulyom miatt jon az hogy fuzetnem kell kereket erosebb kullokkel...szal meg bonyolultabb nalam sajna a helyzet) (Mostani kerekem is ugy vana sulyomhoz fuzve...de asszem ez latszik a kepen hogy nem vekony kulloum vannak ...(sajna ez egyzserubb mint lefogyni)
Az avid jó márka, és errõl a tárcsafékrõl jókat hallottam,de bovdenes!!!. A bovdenes tárcsafék meg azért annyira nem jó. És ráadásul ez is bele kerül 25000-ft körülbe. ugyhogy szerintem érdemesebb olajost venni. De igazából a tárcsaféknek csak akkor van elõnye ha nagyon nagy a tempó és saras vizes körülmények között is akarod használni. Különben nem égetõen fontos, egy jó avid v-fék is nagyon nagyon jó tud lenni.
Jaja ezert vaccilalok...lehet ugy dontok hogy csak V-fek csere lesz valami jobbra. (mondtak mar nekem olyat hogy telire meg nedves kozegre van olyan fekpofa ami nem nyekereg)
Az Avid V-féknek jó a fékpofája is!!! Szerintem az nem fog nyekeregni és nagyon jó a fékhatása is. Igaz ez sem olcsó mert a fék 10000-en felül van, de ez megéri. Vagy még ami jó a shimano-nak az lx-v féke nekem ilyenem volt Avid fékbetéttel, elég fasza kis kütyü. Hát nehéz ezt eldönteni nagyon, én is sokat gondolkoztam rajta, de én DownHill-ra használom a gépet oda pedig kell fék, ezért lett tárcsa!!
Jaja az tiszta sor a DH-hoz kell. S mint mondtam itt nalunk meg domb sincs csak nagy placc az egesz (alfold)...igyhat nekem kilegito az hamar nem nyekereg pl 10 fok alatt ha fekezek!
Alakul a regi bringam is...bar az uj monodbollkhoz kicsit meg kellet "faragni" a monoblokk behajto szerszamom..mert tul hosszu volt a pocok benne...de megoldottam :))) (Ha kesz rakok kepet)
Bp-en lakom de nekem a bicóm nagyon új. Régen (értsd: kb. 9 éve) iszonyat sokat bicikliztem egy ócskavassal, de akkor még kis hülye voltam. Most érettebb fejjel, komolyabb bicóval akarom újra kezdeni, de egyelõre nekem csak light-osabb terep jöhet szóba, mert még szoknom kell. Mondjuk nagyon sok dolog megmaradt régrõl - egyensúlyérzékem szerintem az átlagnál sokkal jobb, meg pár apróbb trükk is megy, ilyen nagyon alapszintû dolgok. De azért még nem merek annyira durvulni :)
En is bringan nottem fel..de nekem van esesbol eleg durva terdserulesem is..ami raadasul mostanaban kiujjult..kattog a terdem es faj ha leguggolok...ezert is akakrok ujra tekerni(nagyobb intenzitassal) hogy rendbejojjon a terdem...:)
Nem tudtok bringa hasznalt aprot a neten?! Mert tegnap az osoreg gepet ahogy raktam ossze derult ki hogy az elso valtokarban el van torve a tengely...es mivel lassan tobb mint 15 eves a bringa alkatresz nincs hozza, es a "fek-valtokar" sokminent behatarol! (Bar ha a valtokonzolt ha lefureszelem akkor ala/melle tudok rakni valtot) szal jo lenne szetnezni aprohirdetesekben hatha.... (regi Shimano Deore LX300 valto)
Szerintem nem ha nem nyultak hozza. Bar ha sulyosabb valaki akkor elofordulhat olyan hogy a gyari gyengebb kullo miatt es kor alatt "belenyulik" a kerekbe a 8-as... Epp mikor vittem a hatso kereket multhet vegen akkor ott volt egy faszi aki elozo nap vette az uj bringajat es masnap mar vitte a szervizbe mert 8-as lett benne (nem tudom mit csinalt vele mert ha draga kisfia farolgatott vele akkor azert konnyu betonon 8-ast generalni..de tegyuk fel nem!)...most vagy gyenge volt a kullo vagy nem volt gyarilag meghuzva vagy lasd zarojel.....de azert ez eleg durva! (raadasul a kereket elnezve nem volt gyenge gep (tarcsas volt, bar nem vastag 2 milis kullokkel de azert erosnek neztek ki))
na mert az enyémbe (a hátsóba) egy minimális mintha lenne, de tényleg minimális, nagyon kell figyelni, hogy észrevedd, fékezésnél sem érzõdik, stb. de mégis fura. mondjuk lejöttem vele pár lépcsõn, meg bunny hopp, nade azt szvsz bírnia kell.
Hmmm nem tudom...nalam a lepcso alap sokszor (lusta vagyok leszallni :DD) de mivel nekem epitett kerekem van ezzel sok mindent be merek vallalni amit amugy nem mernek. (pl a felujjitas alatt levo regi bringaval nem nagyon vallaltam be...es ha keszlesz se fogok, mert mar annak orulok ha elbir majd csak ugy furikazas kozben a kerek :DD Bar most eros kulloket raktam bele)
PyRex: Ha csak minimális az a 8-as, akkor nem érdemes veszõdni miatta. A tavalyi bukfencem óta a hátsóban nekem is van egy pici, talán 1-2 mm-es kitérés. Ha majd sok idõm lesz és már nagyon zavarja a szemem, akkor talán nekiállok kiszedni belõle. Azért ha ugrálgatsz és lépcsõzöl, akkor szerintem érdemes egy pár erõsebb kereket építtetni. Hosszú távon kifizetõdõbb.
meg egy másik oldalt ahol 24 ropiért áruljál de ott nincs se ár se kép
de kössz hogy utánna néztél
azért azon érdekes elgondolkodni, hogy 24-ért milyen lockoutos teló lehet ez... nem akarom fikázni az rst-t, de nekem sajna nagyon rossz tapasztalataim vannak vele (az ilyen 20-30-ezer forintos árkategóriában)
Ha valóban telót szeretnél és nem csak egy rugósvillát, akkor szerintem: Marzocchi, Rock Shox, Manitou
És ezekbõl sem igazán a belépõ szinten, hanem sokkal inkább a közép kategóriában vagy a felett érdemes nézelõdni. Durvuláshoz, komolyabb felhasználáshoz legalább 60k rá kell szánni a dologra.
Szerintem belépõ szintûrõl - belépõ szintûre cserélni nem logikus. Sokkal inkább pénzkidobás. Pláne ha azt a gépet durvábban használod. Egy 20-30k-s telót nem dh-zásra vagy ugrálásra terveztek. Aszfaltos túrázásra, lightos terephasználatra még elmegy, de ennél keményebb használat esetén azt kockáztatod, hogy tropára megy az adott villa. Ráadásul ha éppen egy durvább lefelében vagy és akkor törik, akkor te sem fogod megúszni. Ebben az árkategóriában csillapításról álmodni sem érdemes. Legfeljebb az elasztomer lomhasága az, ami lassítja valamelyest a villa mozgását. Másrészt, ha sikerült 30k-t összeszedni, akkor mégegyszer annyi is menni fog. Vagy ha sürgõs, akkor ma már lehet részletre is vásárolni.
Mikor megvettem a bicom, valamivel több mint fél évig merev villával használtam. Aztán ahogy összejött a pénz, megvettem az év eleji akciók során a telot a gépbe. Valamivel több mint 60k volt és egy percre sem bántam meg a dolgot. Ha lett volna több pénzem, akkor alighanem még följebb mentem volna. Ez van. A minõséget meg kell fizetni.
Ami a 100k körüli merevfarú bicokat illeti. Lehet, hogy ma kis hazánkban ez sokaknak húzós ár, de tõlünk nyugatabbra ez a belépõ kategória legalja. Merevfarú bicokat XC használatra már alig-alig vesznek. Az meg alap felállás a mezei vásárlónál, hogy teló legyen benne, hiszen a szomszéd gépében is van. Ebbõl adódik, hogy a gyártók beletesznek bármit, ami nagyjából teló kinézetû, hogy el tudják adni a bringát. Az, pedig külön haszon a kereskedelem résztvevõinek, hogy ha a tulaj valóban el kezd foglalkozni a témával, akkor vesz egy új komolyabb villát magának a régi helyet. Persze aki nem gondolkodik (lévén a fogyasztói társadalomban ez már nem divat) az megérdemli, hogy megfejjék.
hat igen erre lenneo az epitett bringa..de ez sajna magyaroszagon tobbe van mintha veszel egy oszerakotta es azt fejleszted...
Ezt azért nem jelenteném ki ilyen kategorikusan. Hosszú távon a fejlesztgetés összességében többe kerülhet. (A használt alkatrészeket már nem tudod eladni új árban, a szerelési költségekrõl nem is beszélve.) Az ideális szerintem az, hogy a bringát olyan alkatrészekkel megvenni, amik a lehetõ legjobban megfelelnek az elvárásoknak és csak azokat az apróbb dolgokat cserélni, amit valóban szükséges. Persze ezt boltja válogatja. Van ahol szívesen az igényeidhez szabják a gépet még a vásárlás elõtt, máshol pedig csak a gyári kiszerelésben veheted meg. Azért ha jól sejtem nagyobb bennük a hajlandóság akkor, ha elve egy drágább gépet szeretnél megvenni. Teljesen egyedi építésû gépen csak akkor érdemes gondolkodni, ha vannak összeköttetéseid a boltoknál, van idõd és türelmed az egyedi alkatrészeknek utánajárni, hogy a lehetõ legjobb áron megkapd õket. Ez is leginkább akkor térül meg, ha az egyes összetevõk a felsõbb kategóriából kerülnek ki.
Nemtudodm ti hogy vagytok vele de én hetente kapok 750-et és oránként vasalok 500ért
de ez is korlátozva van .szó mi szzó hogy hetente max 3 ropit tudok összekaarni ez azt jelenti hogy egy 60k-ás teloért kéne dolgoznom ugy:20 hetet és azt ba**ott sok
Nekem van egy ilyen a telóm a sufniba.. Kb 3 éve használom kémény terepen (szabasághegyen DH-ra) Ha gondolod eladom neked.Mondj egy árat érte mennyit ér meg neked, de azért normálissat!!!