Utana is kerdeztem boltban it nalunk, es mondtak hogy semmi akadalya...enyiert ok is tudjak hozni (49 ez a vaz is)...es mar ugyis csak 2006-osok vannak (Nekem 2006-os jobban tetszik..nem leejt anyira a fejcso (ha jol tudom az a neve)
Kb én is de én dualra és dh ra 16.5-es használok akkora a Magellan, a kona amit néztem az is 16.5-es. De te nem ezt csinálod ugyhogy az jó. de szerintem 20-as nál ne vegyél nagyobbat.
Szerintetek milyen köpenyt érdemes venni?Ha 70% murva 30% csuszós terepre használom? Specialized Hardrock compdisc széria(kezdõ vagyok)
Aszfaltbetyar vagyok..sajna ilyen tapasztalatom nincs. En ilyen kerdesekben mindiog a katalogusokat vagy a gyartok ajanlasait (pl weblapjaikon) veszem figyelembe.
Laza murvás talajon valamilyen magas, közepesen sûrû, bütykös mintázatú, viszonylag széles 2.0, 2.1 átmérõ körüli külsõ általában jó választás. A magas bütykök nagy eséllyel elég mélyen a talajba vájnak ahhoz, hogy biztos tapadást találjanak. Ami viszont a csúszós talajt illeti, az már rázósabb kérdés. Nagyon nem mindegy, hogy szikláról vagy sárról van-e szó. Sziklára a ritkább mintázatú, ballonosabb gumik jobbak, mert könnyebben kapaszkodót találnak. Viszont sarazáshoz általában akadnak spéci sár gumik. Ezek ritka mintázattal és kisebb átmérõvel (1.8 - 1.95 körüli vagy kisebb) rendelkeznek. A ritkább mintázat miatt viszonylag könnyen ledobják magukról a sarat. A kisebb átmérõ miatt pedig könnyebben belevágnak a sárba a szilárdabb talajig. Ráadásul mivel több hely marad a villaszárak és a gumi között, még vastag sárral megpakolva is könnyebben elfordulnak. Szilárd talajon viszont elér rossz a rezgés elnyelõ képességük. A Continental gumikról általában jókat mondanak. De a Schwalbe és a Ritchey gumik is elég jó renoméval rendelkeznek.
Conti. van nekem is tenyleg jo gumikat gyart (boltban is dicsertek..az enyem egy Double Fighter II), meg meg szerintem emlitesre melto a Maxxis gumik...vegulis a "nagyok" kedvence ;))
Ha pedig már erre járok, akkor feldobok egy képet a bicomról. (Bocsi a kép minõségéért, de a melohelyemen lévõ képszerkesztõ progi finoman szólva hagy némi kívánnivalót maga után...)
Nem mondtam de ugygontottem az RST Omega Combot-t lecserelem mert nem tetszik hogy nincs benne visszaut csillapitas!
Rendeltem a Maguratol (kozvetlen a gyartol) egy Asgard 100mm-es levegos telot! Most akciosan csak 150€ leertekelve 325€-rol!! (+7.50€ a szallitasi dijj UPS-el..es 4 nap alatt itt volt (hetfon adtam le a rendelest es most hozta a futar kb 15 perce! ;)) Plusz ajandekba jart hozza egy Deuter hydration pack is! (amugy is akartam ilyet venni szal ez duplan jo nekem ;))
sajat kep:
Holnap beszerelem es majd nyomok oszkepet a bringarol ;)) Ami mar most feltunt, hogy igy kezben is erzodik hogy bitnagmerev a villa es nagyon konnyu (1.7Kg csak!)
Thx! Most kezdem szetkapni a regit es rakom be az ujat ;)
Nah kesz a paripa! Eddigi probakoron (patkazas, lepcsokivalto emelkedo, aszfalt, fekvorendor ) nagy meg vagyok elegedve a teloval! Az feszesseget kivaloan lehet allitani a pumpaval es a visszautat is..felfujva pl ugy pockoli vissza a villat mint allat...a sulyomhob elofeszitest 4bar-on van visszaut csilli meg 2.5 baron. Most megyek egy nagyobb probakort a varosban ...
Nah kiprobaltam! PAZAR! Egybol macskakoves utcara vitt az utam..es valami alom szep siman teszi a dolgat a telo! Meg vagyok vele nagyon elegedve! A merevsegge is peldaerteku! Ehhez kepest az RST telom ugy hajlik mint a pecabot...tenyleg nagyon zsir cucc..ezert a penzert meg boven megerte! Aki akar venni annak ajanlani tudom csak!
Ilyen bringára cseréltem a szétázott ADI SUPERSTAR II.-emethozzá tenném hogy a cipõ 1 éves volt már , nem szívesen váltam volna meg tõle de,ha így alakult, hát istenemA kép a csere után történt (junius 7.-én).Azóta pár dolgot cseréltem(monoblokk) illetve vettem rá(elsõ tárcsafék)ha sikerül rászánnom magam akor csinálok rola képet. Véleményeket szívesen fogadok azzal kapcsolatban, hogy mit érdemes cserélnem. Hozzá tenném ,hogy nem vagyok profi és nem akarok hatalmas összegeket befektetni ezen a téren...Elõre is THX
Egy ocska cipoert egy bringat?! Mibol volt aranybol?!
Nah most kissebb átalakítással így néz ki A történet: Maga a bringa Aus.-bol jött, a csávo aki elcserélte velem , elvileg hangfalakra akarta , de valahogy meggondolta magát és hát a cipõ kellett neki , nem igazán akartam belemenni mert hát ez nekem is mintha egy kicsit ciki lenne... de ugy érzem a mai világban még léteznek pancserok (de hogy ekkorák)
bocs a régi kép helyére nyomtam fel az ujat (LOL )de az a alényeg hogy most így néz ki
Na mizu? Bicóztál a géppel mik a tapasztalatok? Jó villa?
Jaja toltam neki ma is a nagy dogmelegben! Egyenlore 4 baron van a villa majd holnap kiprobalom 4.5-5baron is (ezt az erteket mar az en sulyom figyelembe vetelevel a "race" kategoriaba ajanljak..(4bar=tour) Amugy nagyon bejon..sokkal inkabb illik hozam es a bringazasi profilomhoz! (talan a lockout hianyzik belole emelkedon (ami nalunk sok nincs igy az aluljarobol fel teszteltem :D) kicsit pogozik, de szvsz egyaltalan nem veszes es nem nyeli el a tekeres energiajat!!
Na az király! Akkor ezek szerint jól döntöttél. Én is voltam bicózni a hegyen: Fú még szokni kell a Tárcsaféket, egyenlõre még állandóan túl fékezem, értek meglepetések. Sokal rövidebb féktávokat lehet venni mint a v-fékkel, csak nagyon brutál fõlleg ha olyan erõvel húzom mint a v-féket. Szóval még szokni kell.
Nem is tudtam, hogy a Magura telokkal is foglalkozik. Ha legalább olyan jó, mint amilyenek a fékei, akkor már megérte. Az azért be kell valljam, nekem ez a telo már nagyon zöld. Jobban szeretem az egymáshoz passzoló színeket.
Ami a hydration packot illeti. Szerintem hosszabb túrákon az egyik legjobb megoldás az innivaló hurcolásához. Én valamivel több mint két éve használók italtartó tasakot a hátimba. Mivel a szipka viszonylag magasan van, így a kerekek nem verik rá fel a port és a sarat úgy mint a palacktartóban lévõ flakonra. Szóval egészségügyi szempontból, sokkal jobb. Ráadásul mindig kéznél van az innivaló. Sokkal sûrûbben lehet így kortyolni, mintha mindig ki kellene halászni a palackot a helyérõl, majd vissza.
Jaja nagyon bejon a telo. A "tevepup" meg nagyon zsir, mar mentem vele ebben a szep magyar kanikulaban, es kiralyul vizsgazott! Mivel Deuter igy tenyleg minosegi a cucc, kb 2 oras kanikulai ut alatt se melegedett fel a viz benne (csak a csoben, de azt kiszivva ugyanolyan homersekletu volt mint mikor betoltottem)...es gyakorlatilag eszre se lehet venni hogy 2 liter pluszt hord az ember a hatan csak neha mikor meglottyen az itoka figyelsz fel hogy ot van a hatadon! Nagyon bejon ez is Jah igen es meg igy is van egy porvedo kupakja szal akar meg izom dagonya tetotol talpigban is hasznalhato lenne!
A tokom televan hogy egesz hetvegen esik...nem tudok bringazni..pedig ma mar tenyleg el akartam menni egy kisebb turara a varos koruli tanyavilagba....shit!
Itt vannak a képek róla nagyon jó lett szerintem:
menetel mar vele?! milyen jobb? konyebb? jobban iranyithato?!
Igen vettem rá másik kormányt és stucnit mind kettõ Truvativ Hussafelt DH. De ezt már a Magellan-ra is ráraktam az a kép ami fent volt az az elött készült mielött felraktam rá ezeket.
Az ülést azért cseréltem le mert piros volt az oldala és ezen bringán nem nézne jól ki. Egyébként ez is SDG nyereg csak ez a Kona-ra készül.
Hali mindenkinek újra. Közben vettem új stucnit meg kormányt. És nem vágattam a kormányból, így most brutál széles, de nem zavaró. :)
Tegnap (vagy már lehet, hogy ma volt) éjjel lejöttünk 6-an a Halászbástyánál kezdõdõ hosszúúúúú lépcsõn. Nem volt egyszerû. :) Most éreztem elõször, hogy kéne a tárcsafék, meg nagyon úgy tûnik, hogy ha ilyeneket csinálok, akkor jobb a single speed... Amúgy is ritkán váltok :)
Na haza értem a turáról. Ez a Pálya VB-hez méltó az biztos, szop..am is vele rendesen 1850m-rõl indul 4,5km hosszú brutál pálya. Merevfalu bringának teljesen alkalmatlan de azért le jöttünk rajta. Jó volt nagyaon, képeket rakok holnap, igaz nem sok van nem sok idõ volt fotózgatni. Ja és egybe maradtam. Lehet hogy megyünk Pozsonyba is ott is van egy komoly DH Pálya.
Ez a helység Schladming Ausztria. Ezen a pályán vb futamokat rendeznek 1850m -rõl indul és nagyon kemény terep. Megközelítési mód: M1 Bécsig, A1 esen az A9 esig ezen Lienzenig majd ezen az uton számát nem tudom kell menni Schladmingig. BP-rõl 630 km re van. tehát k...va messze, de megéri. Merev gép kevés hozzá de azzal is megoldható.
A meglévõ V-fékeimet szeretném lecserélni tárcsásra. Milyet érdemes venni? Mennyi az az összeg, amiért már jó minõségû, megbízható rendszert lehet kapni?
htx a segítségért!
Mechanikus vagy hidraulikis tarcsat akarsz?! Profit vagy hobbit szeretnel?!
inkább valamilyen komolyabb hobbit. mi a különbség a kettõ között? nem DH-ra használom a bringát, városban, esetleg hosszabb-rövidebb bringatúrán vidéken.
Mechanikus tarcsabol az egyik legjobb az AVID BB7! Profibol en a Magura hidraulikus fekeit ajanlanam(ezek nem olcsok!). De az AVID Juicy (hidra) megoldasai is meltan hiresek...
De ezzel meg nincs vege! Mire hasznalod? Milyen nehez vagy? Milyen vazad es telod van...mert pl ha 60 kilo vagy es egy gyenge vazra felbiggyesztesz egy brutalnagy tarcsat, abbol csunya dolgok is lehetnek!