Azért az igencsak ritkának számít, amikor városi körülmények között két szuperautó ütközik össze. Fuzhouban, Kínában sikerült összehozni a bravúrt: a Ferrari 599GTB elõtt egy taxis hirtelen lefékezett, hogy felvegyen egy utast. Nem figyelt eléggé a ferraris mögött érkezõ Audi R8 sofõrje és nagy sebességgel beleszállt az olasz sportkocsiba, a nagyobb kár az õ kocsijában keletkezett.
Ha megnézed jobban látható, hogy a hûtõmaszk is "rajzolt", elõl a beömlök is lefalazottak, a tükrök se a gyáriak... A fotó kedvéért? Ezt te se gondolhatod komolyan...
Biogázzal hajtott A4-gyel futott világrekordot az Audi, illetve az autót felkészített TÜV Rheinland. Az új csúcs 364,6 km/óra, akár 800 lóerõ leadására is képes lenne a motor.
Biogázzal hajtott, B7-es Audi A4 futott nemrég világrekordot kategóriájában, az új csúcs félelmetes 364,6 km/óra. Kicsit rásegítettek a rekordra a mérnökök, a tisztán növényi alapanyagból elõállított biogázhoz ugyanis metán és egyéb gázokat is hozzákevertek, de saját bevallásuk szerint csak minimális mennyiségben. Kereken 700 lóerõ egyébként az autó jelenlegi csúcsteljesítménye, mely igencsak megsüvegelendõ dolog.
Duplaturbós, háromliteres V6-os a lélek, amely 800 lóerõre is képes lenne, de a váltó épsége miatt inkább visszafogták a motort a rekordkísérletre. A projektet fõleg a TÜV Rheinland támogatta, mely az autó átalakításához helyi tuningcégektõl és közlekedési vállalatoktól is segítséget kapott.
Audi hírlevél 2009/02
Megérkezett az Audi A4 allroad quattro
Újabb ékkõvel gazdagodott az Audi modellpalettája: megérkezett az A4 allroad quattro. Állandó összkerékhajtásával, kiváló tapadásával, lenyûgözõ menet dinamikájával hódítja meg a vásárlókat. A motorválasztékban egy benzines 2.0 TFSI (211 LE, 350 Nm nyomaték), és két dízel található. A kisebb egy 2.0 TDI (170 LE), míg a nagyobb, 3.0 TDI erõforrás 500 Nm nyomaték kíséretében akár 240 LE-t továbbít a kerekek felé, és 6.4 másodperc alatt gyorsítja az autót 100 km/ó sebességig. Az erõátvitelrõl az Audi kiváló, hétsebességes S-tronic váltója gondoskodik. Az A4 allroad quattro még az Avantnál is nagyobb, igazi családi autó, a maga 1430 literesre bõvíthetõ csomagterével. Az alacsony fogyasztásról és károsanyag-kibocsátásról többek között a start-stop rendszer gondoskodik.
A dinamizmus új dimenziója: R8 5.2 FSI quattro
Az Audi tökéletes szuper sportkocsijánál eddig is minden az erõrõl és a teljesítményrõl szólt. A jövõben, az R8 5.2 FSI quattro megjelenésével ez hatványozottan így lesz. Kedvcsinálónak csak néhány számot írunk ide: a tízhengeres motor 6300-as percenkénti fordulaton akár 530 Nm nyomatékot ad le, és pontosan 525 lóerõt lehet elõcsalogatni belõle. Az autó álló helyzetbõl 3.9 másodperc alatt gyorsul 100 km/ó-ra, végsebessége pedig 316 km/ó. Mindez kiegészülve a quattro állandó összkerékhajtással, az alumínium karosszériával, az innovatív LED világítással, a biztonságért felelõs technológiákkal és a Bang & Olufsen hi-fivel – nos, ez így tényleg lélegzetelállító!
Sikerek az Auto Bild Design Awards-on
Az Audi A4 allroad quattro és az Audi Sportback elsõ, míg az Audi A5 Cabriolet második helyezést ért el az Auto Bild Design Awards megmérettetésen. A német lap által kiírt szavazás során mintegy 100 000 olvasó adhatta le voksait 83 modellre. A 2006-óta negyedik alkalommal kiírt dizájn megmérettetésen eddig minden évben volt a gyõztesek között Audi-modell. Legmeggyõzõbb fölénnyel az A4 allroad quattro diadalmaskodott, melyet a voksolók 44.7%-a talált kategóriájában a legvonzóbbnak.
Jay Kay-nek bejött az Audi Q5
A Jamiroquai énekese nem csak a színpadon viselt extrém sapkáiról híres, hanem arról is, hogy a popzene sztárjai közül nála jobban senki nem imádja a jó, és lehetõség szerint gyors, autókat. Van is neki vagy egy tucat a legkülönbözõbb modellek közül, az Audi azonban tudott olyat mutatni, ami még egy ilyen sokat látott auto-fant is elbûvölt. Jay Kay Münchenben járt, és a város nevezetességeit egy Audi Q5 utasaként ismerte meg.
Új technikák, gazdaságos vezetés
Az Audi továbbra is következetesen és elszántan dolgozik azon, hogy autói még kevesebb üzemanyagot fogyasszanak és még kevesebb károsanyagot bocsássanak ki. Gazdaságossági megoldásai modulrendszerû csomagját ennek megfelelõen új technikák egészítik ki. Ilyen a fedélzeti számítógépre telepített gazdaságossági program, valamint az automatikus motorleállítás és -indítás rendszere (Start/Stop System). Ezek a megoldások hatékonyan egészítik ki a már meglévõ rendszereket. Az Audi a tervek szerint 2012-ig 20 százalékkal csökkenti a teljes palettájára számított átlagos üzemanyag-fogyasztás mértékét.
Audi A5 Cabriolet Forma 1-es társaságban
Budapest után ezúttal Szegedre vitte el a Forma-1 világát a Red Bull Streetparade rendezvénye. Május 17-én a Dél-Alföld legnagyobb városában mintegy 130 000-en gyûltek össze a belváros utcáin kijelölt alkalmi Forma-1-es pálya mellett, hogy megcsodálják Sebastian Vettelt, a Red Bull Racing Team, s Sebastien Buemit, aki ugyan a Toro Rosso csapat F-1-es pilótája, most mégis egy NASCAR autó volánja mögött rótta a köröket. A Dóm térrõl rajtoló autók végig dübörögtek a Stefánián, és a rakparton is, hogy aztán visszaérjenek a város szívébe. A felvezetõ és a biztonsági autók szerepét pedig Audi A5 kabriók töltötték be, csöppet sem lógva ki a többi, csúcstechnikát felvonultató jármû közül.
Sajnos második lett a ABT R8, pedig végig az elsõ helyen állt! A végén is csak 5 perc körül kapott ki (egy kör sincs), ezt jól eltaktikázták!
hát nemtudom... én már néztem pár autót és sajnos egy próbakört mindig kell menni vétel elõtt , mert kijönnek az autó hibái, persze van olyan ami falusi megkímélt :D
Kérdezd ki alaposan telefonon már. Remélem sikerrel jársz Ha a kasztni nagyon ramaty akkor felejtõs. többi alkatrészt szerintem bontókból olcsón be lehet hozzá szerezni de ha rohad akkor hanyagold
Azt mondják az Audiklubosok, hogy az ár reális, lehet ennyiért találni B4-es q 80-asokat. Most megpróbálom kideríteni, hogy kié, mié az autó, hátha okosabb leszek! Holnap mindenesetre felhívom a tulajt! Ha minden rendben akkor barátommal levonatozunk (kocsival lenne vagy 15e az út, diák jegy meg olcsó... :D), és ha kívül belül põpec, beindítva is faszán mûködik akkor utána lemegyek egy autószerelõ ismerõssel, és ha áldását adja a kocsira akkor megvásárolom! :)
gyanúsan olcsó ha az eredete rendben van és mûszakilag is elfogadható állapotban van akkor simán megéri... csak nehogy aztán rá kelljen költeni az autó árát még párszor kellene valami pro Audissal megnézetni meg leinformálni,hogy hol szerelték eddig,miket költöttek rá...
Szerintetek érdemes beleugrani egy ilyen megvételébe? :) Most lenne is rá keret és az ára alapján jó vétel is lenne, csak az kérdéses, hogy mennyire van rendben az autó.
37th ADAC Zurich 24-Hour Race begins Saturday 23 May
Az Audi jubileumi karórája
100 éves az Audi. A különleges jubileumra különleges idõmérõ készült - az Audi új jubileumi karórája, amely a márka egyéni értékeit egyesíti magában: hagyomány és innováció, design és precizitás, igényesség és tökéletesség. Az órásmesterség e remekmûveként e speciális kronográf sebességmérõ funkcióval, manufaktúra-kaliberrel és egészen egyedi kialakítással készül.
Az exkluzív idõmérõ eszköz külsõ megjelenésében az Audi Design alkotása, fejlesztõ- és gyártópartnerként pedig a müncheni Chronoswiss óragyártó jelenik meg. Akárcsak az Audi, a Chronoswiss szintén a pontosság és a kifogástalan minõség megtestesítõje, s mindkét márkát éppúgy jellemzik gazdag hagyományaik, mint az új utak keresése, illetve jövõbe mutató mûszaki megoldásaik.
Az Audi új jubileumi karórája, a Tachoscope, a regulátor-számlap, az egy gombnyomással kezelhetõ stopperfunkció és a sebességmérõ skálázás egyedülálló kombinációja. A klasszikus regulátor-elrendezés különlegessége az önálló számlapon kialakított óra- és a másodperc-jelzés, ahol csak a percmutató indul a számlap középpontjából. A Tachoscope tervezõi a kronográf-mutatót is centrálisan helyezték el, ami még a komplex számlapon is könnyû és pontos leolvashatóságot biztosít. Az idõmérõ funkciót a lünetta sebességmérõ skálája egészíti ki, amely kilométer- és mérföld-beosztással is rendelkezik.
A számlap azonban kidolgozásában is legalább oly egyedi, mint beosztásában, fényes zománcbevonatán ugyanis a legendás Auto Union versenyautó mûszereit idézi, melyhez az Audi Design egyedi, kristálytiszta feliratozást fejlesztett ki. Arculatát a másodpercmutatók határozzák meg, amelyek a harmincas évek “Typ C” és “Typ D” Grand Prix versenygépeire emlékeztetnek. A korona az Audi Design formatervezõi keze nyomán sebességváltó-fogaskereket formáz, míg a házat letisztult elegancia és kiegyensúlyozott arányok jellemzik. Az Audi-jubileum éveinek számára az üveg hátlapon át jól látható mechanikus óramû rotorjának gravírozása utal.
A számlap mögötti technika a Chronoswiss konstrukciója. A Tachoscope belsejében az exkluzív C.125 manufaktúra-kaliber dolgozik, amelyet a Chronoswiss frissen védett le európai szabadalommal (Nr. 1243984). Ez a szerkezet komplex mechanizmusa révén mindössze egyetlen, a koronába épített gombbal teszi lehetõvé a kronográf kezelését.
Korlátozott példányszámú sorozatként az Audi jubileumi karórájából platina (CH A 1520) és fehérarany (CH A 1521 W) kivitelben összesen 100 darab készül, vagyis egy-egy a vállalat történetének minden egyes esztendejére. A 35 platina illetve 65 fehérarany példányt zongora-lakkfekete bevonatú fa ékszerdobozban szállítják, órásnagyítóval és csavarhúzóval. A platinaváltozat ára 24 900 euró, míg a fehérarany kivitelé 14 900 euró.
Szia! Elõttem nem volt senki házigazda max témaindító, remélem nem gond, hogy én igazgatom most a topikot, elõttem elégé ült, se hírek, se cikkek, se események! :)
Hmmm érdekes, remélem szebb lesz mint az 1-es BMW sedanja! :D Én most a RS3-ra leszek kíváncsi, elvileg a TT-RS 2.5 soros 5 turbo motorját kapja meg! :)