Legyártották az utolsó Audi RS6 modellt A neckarsulmi Audi gyárban legördült a gyártószalagról az utolsó, 8081-ik Audi RS6.
A 4.2 literes 450 lóerõs V8-as erõforrás DRC futómûvel és quattro négykerékhajtással átlagon felüli teljesítményre képes.
Az Audi a piacon egyedülálló RS6 modelljét a quattro GmbH-val közösen fejlesztette ki és 2002 májusában vezette be a piacra: az RS6 ötvözi az A6 és A6 Avant modellek térkínálatát egy nagy teljesítményû sportautó tulajdonságaival.
A Neckarsulmi gyárban 120 munkatárs napi 30 RS6 modellt szerelt össze. Werner Frowein, a quattro GmbH ügyvezetõ igazgatója elmondta, hogy az eredetileg tervezett 6000 darab értékesítése helyett összesen 8081 RS6 talált gazdára 2002 óta, felülmúlva ezzel a legoptimistább elõrejelzéseket.
2004 áprilisától limitált 999 darabos szériával bõvítette a kínálatát a quattro GmbH, az Aud RS6 plus modellel. A 353 kW (480 LE) autó 30 lóerõvel teljesít többet az elõdmodellnél és csupán 4,6 másodperc alatt gyorsul 100 km/h sebességre.
Nagyon szépen muzsikás az a 4.2-es V8-as! :) Jó kis autó az S6, jobb választás mint egy Bömös, és garantáltan jobban is megy! :D
Volt már szerencsém R8-ba ülni, sajnos nem menet köze! :( Nagyon szép a beltér és k*rva nehéz be és kiszállni! :D És ha hátratekintesz a vezetõ ülésbõl akkor ott mosolyog az embere a 4.2-es FSi!
A motorgyártásnál - terméktípustól függõen - 2 és 4 hét között szünetel a termelés az év végi idõszakban. A gyõri vállalat termelését a Volkswagen-konszern gyárainak menetrendjéhez igazítja. A jármûgyártás elõzõ éveknél hosszabb idõtartamú leállása összefüggésben van a Gyõrött szerelt kocsik szezonalitásával. A három típus közül kettõ ugyanis nyitott kocsi, irántuk a tavaszi-nyári idõszakban nagy az érdeklõdés. A jelentõs megrendelések miatt a gyõri Audi motorfejlesztõ központjában és szerszámgyárában egyes területeken kizárólag az ünnepnapokra korlátozódik a leállás.
Elbocsátásokról, létszámcsökkentésrõl az Audi nem nyilatkozott, csak annyi derült ki, hogy a cég "a piaci változásokra a bérmunkaerõ rugalmas alkalmazásával reagál." A motorgyárban a tavalyihoz hasonlóan több mint 1,9 millió motor készül, a jármûgyárban pedig 60 ezernél több autó gördül le a szerelõsorról. Tavaly 56 ezer autót szereltek össze a gyõri Audinál.
Forrás: "www.autostilus.hu"
Audi A7 tanulmány Detroitban
Miközben az autógyártók egy része az aktuális nehézségek miatt nem megy el a Detroiti Autószalonra, az Audi éppen hogy erõs jelenlétet tervez. Korábban már kiderült, hogy a német márka az év elsõ nagy kiállításán mutatja be a nagyközönségnek az R8 V10-es változatát, de még emellett is tartogat meglepetéseket.
A Detroit Free Press szerint tanulmányként bemutatkozik az A7 kupé, valamint az amerikai ügyfelek számára érkezik egy új dízelmotoros modell is - talán az A4 limuzint kapják meg gázolajos kivitelben. Az A7 lehetséges formavilágáról egy hivatalosnak mondott grafika is felkerült a netre, ha ennyibõl lehet ítélkezni, azt mondanánk, hogy ígéretes újdonságnak tûnik, várjuk szeretettel.
Forrás: "www.autostilus.hu"
Én még mindig nem láttam élõbe új RS6-ost!
Jó kép lett grat hozzá! :) Ha fotózol valami Audit ide is betehetnéd mindig! :)
A1-nek jó kis agresszív eleje van. Q5-öt óriásplakáton is nyomatják itthon A6-osnak nagyon gáz a fényszóróban a led.Sima egyenes snassz Q7-prémium extrákkal,egy fapadost is meg bírnék szokni :) A4 iszonyat szép,öröm ránézni bármikor látom...
Decemberben végre Magyarországot is elérte az Audi Q5-ös világturnéja, és a márka új büszkesége méltó körülmények között mutatkozhatott be hazánkban. A helyszín tökéletes választás volt: az etyeki Korda Filmstúdió világszínvonalú technikai csodái páratlan díszletet biztosítottak az eseménynek. Szellõ István konferansza után Andrew J Robbanás címû dala következett, melyet egyenesen erre az alkalomra komponált a szerzõ. Harcsa Veronika gyönyörû éneke, és Gyémánt Bálint virtuóz gitárjátéka közben mûködésbe lépett a technika, amely elõbb elnyelte a két mûvészt kísérõ zongoristát és hangszerét, majd megjelent a várva várt hófehér Audi Q5-ös.
z új Audi Az új Audi A6-os átdolgozott külsejével még markánsabbá lett a Limousine és az Avant megjelenése. Az átformált lökhárítók és légbeömlõ-nyílások kiemelik az A6-os dinamikus karakterét, míg a LED-es fényszórók a csúcstechnológiával ötvözik az eleganciát. A motortérbe magasabb teljesítményû, ugyanakkor alacsonyabb fogyasztású erõforrások kerültek. A paletta új „ínyencsége” a 213 kW (290 LE) teljesítményû, V6-os 3.0 TFSI-motor, amely az A6 Limousine-t 5,9 másodperc alatt gyorsítja álló helyzetbõl 100 km/h-ra. Az MMI legújabb változata audio- és video-DVD meghajtót, illetve 40 GB-os merevlemezes meghajtót is kínál a navigációs információk és az MP3-as fájlok tárolásához.
Audi A1 Sportback concept
Az Audi a Párizsi Autószalonon mutatta be az A1 Sportback concept tanulmányát, a kiskategória ötajtós, négyüléses változatát. Az innovatív hibrid hajtásrendszer egy 1,4 literes, 110 kW (150 LE) TFSI-motor, valamint a mellett dolgozó 20 kW (27 LE) teljesítményû elektromos motor formájában jelenik meg. Utóbbi a gyorsítások alkalmával akár 150 Nm hasznos nyomatékot képes a kerekek felé továbbítani. Az A1 Sportback concept dinamizmusára így nem lehet panasz: 0-ról 100 km/h-ra 7,9 másodperc alatt gyorsul, míg végsebessége 200 km/h. Mindezt átlagosan 3,9 liter üzemanyag felhasználása és 92 gr/km károsanyag-kibocsátási érték mellett produkálja. A csúcstechnika az utastérben is jelen van: az autótelefon, a címjegyzék, a navigáció, valamint a zenei és videolejátszó vezérlésére a vezetõ saját, megfelelõ funkciókkal rendelkezõ mobiltelefonját veheti igénybe.
Arany Kormánykerék Díj az Audi Q5-ösnek
A SUV-kategóriában az Audi Q5-ös nyerte Németország legrangosabb szakmai elismerését, az Arany Kormánykerék Díjat, melyet 33 éve ítél oda a Bild am Sonntag címû lap neves szakemberekbõl álló zsûrije. Ez volt a márka 17. elismerése, és ezzel átvette a vezetést az örökranglistán. Az új Audi Q5-ös a sportos szedánok dinamizmusát magas fokon variálható utastérrel, valamint szabadidõs és családi programokhoz ideális felszerelések széles kínálatával kombinálja. Három erõteljes és gazdaságos választható motor, a quattro összkerékhajtás és az agilis menettulajdonságokat biztosító felfüggesztések alkotják az utcán és terepen egyaránt meggyõzõ technikai csomag alapjait. Az innovatív hétfokozatú, kettõs tengelykapcsolós S-tronic sebességváltó és az Audi drive select rendszer szintén a Q5-ös különlegessége.
Audi Q7: most prémium extrafelszereltségekkel
Az Audi Q7-eshez választható három új, exkluzív felszereltségcsomag olyan külsõ megjelenést ad az autónak, amely tökéletesen tükrözi belsõ technikai képességeit. Az S-Line Exterieur csomag sportosan markáns designt kölcsönöz autójának, errõl az egyedi elsõ és hátsó lökhárítók, a brillant fekete hûtõrács, s az S line feliratú küszöblécek gondoskodnak. Az Offroad Style csomag speciális krómozott kipufogócsövei, nemesacél fellépõi, a szélesített sárvédõk és az aláfutás elleni védelemmel ellátott elsõ és hátsó lökhárítók mindenütt tiszteletet parancsolnak. Aki pedig az Unique változat mellett dönt, olyan extrákban gyönyörködhet, amelyek az eleganciát a legmagasabb szintû komforttal ötvözik, mint például az Open Sky tetõablakrendszer és a memóriás vezetõülés.
Audi A4 TDI concept e – a tisztább környezetért
A Párizsi Autószalonon bemutatott Audi A4 TDI concept újabb lépést jelent az irányban, hogy minél alacsonyabb értéket mutasson az Audi-modellek üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása. A hajtásrendszerében egy közvetlen befecskendezéses, 88 kW (120 LE) teljesítményû TDI-motor található, 290 nm maximális forgatónyomatékkal. Az A4 TDI concept e 10,7 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetbõl 100 km/h-ra és 206 km/h-s sebességet is képes elérni – ám 100 kilométerenként átlagosan mindössze 3,99 liter üzemanyagra van szüksége, s csupán 105 gramm szén-dioxidot bocsát ki kilométerenként. A tanulmány egyik legfontosabb jellemzõje mégis az, hogy a benne megjelenõ megoldások már igen közel állnak a szériagyártás lehetõségeihez.
Sikeres versenyszezont zárt az Audi
Négy karika, négy bajnoki cím – ezzel a mottóval tartották a 2008-as versenyszezon záróünnepségét az Audi Sport neckarsulmi fõhadiszállásán. Az Audi A4 DTM és az R10 TDI összesen 28 gyári bevetésen vett részt, és a végelszámoláskor 4 összetett bajnoki trófea került a vitrinekbe. Az A4 DTM igazolta a legsikeresebb modellsorozat páratlan dinamizmusát, míg az R10 TDI a világ legfejlettebb dízeltechnológiáját állította csatasorba, hogy sorozatban harmadszor is megnyerhesse a legendás Le Mans-i 24 órás megbízhatósági versenyt. Michael Dick fejlesztési igazgató nehezen felülmúlható, történelmi évrõl beszélt: „A vállalat vezetése pontosan nyomon követi, mit hoz a versenysport az Audi számára. Tanulmányok igazolják, hogy a márkaimázs akkor emelkedik a csúcsra, ha a versenypályákon is a legsikeresebbek közé tartozunk.”
Dübörgõ lóerõk
3 nap, 20 nemzet, 350 ló, 25 000 nézõ – néhány szám, ami jól mutatja az idei Lovas Világkupa nemzetköziségét és népszerûségét, amely ezúttal hivatalos díjugrató és fogathajtó Világkupa-viadal is volt. A verseny mellett ezúttal is a szórakozásé volt a fõszerep: agárverseny, kaszkadõrbemutató, lovasíjász show, magasugró szimultán atléta és lovas között, valamint a világhírû Overdose csõdör felvonulása várta a nézõket. A legnagyobb attrakció azért idén is a sztárok fogathajtó versenye, valamint az Audi ride and drive vidala volt, melynek során népszerû sportolók és közéleti személyiségek küzdöttek meg az akadálypályával elõbb lóháton, majd egy Audi A3 Cabriolet volánja mögött.
Forrás: "Audi hírlevél 2008. december"
Itt az 525 lóerõs Audi R8
Az Audi lerántotta a leplet legújabb modelljérõl, melynek meghajtásáról ugyanaz az 5,2 literes, V10-es hajtómû gondoskodik, mely a Lamborghini Gallardóban is dolgozik. Az erõforrás teljesítményét 525 lóerõre tekerték le, így nem jelent közvetlen veszélyt az 560 lóerõvel operáló Gallardo LP560-4-re. A legfrissebb R8-kivitel legnagyobb nyomatéka 530 Nm.
Hatfokozatú manuális váltóval 3,9 másodperc alatt futja a százat az autó, nyugodtan mondhatjuk rá, hogy igazi vadállat. A mágneses, alkalmazkodó futómû mellett különlegességnek számítanak az elöl nyolc, hátul négydugattyús féknyergek, melyek természetesen hûtöttek. Az új szupersportkocsi külsõ ismertetõjegyei a teljesen LED-alapú fényszórók, a krómozottabb hûtõrács, az újfajta diffúzort és két nagy kipufogót tartalmazó hátsó lökhárító, valamint a tízküllõs, 19 colos felnik. Az R8 5.2 FSI alapára 142 ezer euró (37 millió) forint lesz.
forrás: "www.autostilus.hu"
Mászkál itt egy szlovák rendszámos új hófehér RS4 avant ha meglátom kb sírok annyira szép...
Bár az R10-es sem talált eddig legyõzõre, az Audi versenyrészlegénél már az utódmodellen dolgoznak, amely R15 TDI nevet kapja.
Az alapkoncepción egyelõre nem változtatnak, az új versenyautó ugyanúgy nyitott lesz, és ugyanúgy dízelmotor hajtja majd, mint az idén használt R10-est, de a tervezõk szerint itt vége is a hasonlóságoknak. A V12-es dízelmotort egy kisebb, könnyebb és hatékonyabb szerkezet váltja, valószínûleg kevesebb - 8 vagy 10 - hengerrel, és úgy tudjuk, a versenyautó méretei is kisebbek lesznek. A gyártó célja természetesen továbbra is csak a gyõzelem lehet, és az elmúlt két év eredményei alapján egyáltalán nem biztos, hogy jövõre az R10-essel képesek lennének megtartani az elsõ helyet a villámgyors Peugeot 908-asokkal szemben, ezért döntöttek az új versenygép megtervezése mellett.
Az R15 TDI-rõl eddig csak annyit tudunk, hogy készül, az Audi egyelõre titokban tartja a részleteket, így valószínûleg csak jövõ márciusban, a Sebringben esedékes elsõ bevetés elõtt néhány nappal tudhatunk meg többet az új versenyautóról.
Sziasztok! Szeretnék házigazda lenni és egy kicsit fellendíteni a topikot, mindig aktuális és érdekes cikkekkel, videókkal, háttérképekkel, infókkal! Van valakinek ellenvetése?! :)
Én igaz A3-ashoz elég sok dolgot találtam már a Soroksári út 110-112 alatt. Egy udvar ahol van mindenféle márka köztük Audi is... telefonszámot sajna nem tudok adni
Nem tud valaki vmi jó Audi bontót??? 95ös A8-hoz kellene fûtésventinlátor, mert behalt. Ha benyomom a klímát a klíma kapcsol meg megy csak az utastérbe nem fújja be a hideget meg egyáltalán semilyen levegõt nem jön be.
Miaz hogy nemszereted?Szégyeld maagadPedig a két márkának igencsak sok köze van egymáshoz!Ha ezek a VW-s képek nem hatnak rád akkor semmi!Számomra a kettõ majdnem egy és ugyanaz!