Szeretnék kérdezni valamit! Szóval remélem van köztetek igazi BMW szakértõ. Használtan szeretnék BMW-t venni, de már le is beszéltek hogy szervíz igényesek. Mondjuk én egy 316i E30-ast szeretnék venni, vagy annál talán újabb évjáratból, 1992 Olyan 400-ig elmennék árban, megéri olyan kocsit venni még? Mondjuk azt szeretném hogy utána ne legyen sok baj vele mert külföldre utazást terveznék vele... HELP
A dízelmotorok pápájaként emlegetett dr. Anisits Ferenc 1938-ban, Szolnokon született. A gépészmérnök végzettségû motorfejlesztõ hazánkban kezdte tanulmányait, aztán Németországba költözött. Dolgozott az MAN-nél, majd a svájci Saurernél, így részt vett buszok, teherautók és személyautók dízelmotorjainak a fejlesztésében. Egy barátja hívására került az éppen akkor alakuló BMW dízel-fejlesztõközpontjának az élére az ausztriai Steyrbe, ahol egészen 1999-es nyugdíjba vonulásáig dolgozott. Évtizedes fejlesztéseit számos díjjal értékelték már külföldön és hazánkban egyaránt. Motorjai több alkalommal megnyerték az Év Dízelmotorja díjat, de legnagyobb sikere mégsem ez, hanem az 1998-as nürburgringi 24 órás versenyen elért gyõzelem. Az általa fejlesztett 320d egy négyhengeres dízelmotorral megverte a gyári M3-as BMW-ket, Ferrarikat, Porschéket. Õ alkotta meg az elsõ közvetlen befecskendezéses V8-as turbódízelt, terveibõl a mai napig profitál a BMW. A Budapesti Mûszaki Egyetem Egyetemi Tanácsának tiszteletbeli tagja, Steyr és Szolnok díszpolgára. 60. születésnapján eredményei elõtt tisztelegve tudományos ülést rendeztek a Magyar Tudományos Akadémián.
Dr. Anisits Ferenc: ezt a nevet nem lehet elégszer hangoztatni. A magyar mérnök a '90-es évek végére megalapozta a BMW dízelmotorjainak fejlõdését, aminek az elsõ jele a 320d nürburgringi 24 óráson elért gyõzelme volt (1998) - megverték a gyári M3-asokat is. Ettõl kezdve világos volt, hogy az öngyulladásos motorok elõrenyomulását nem gátolhatja semmi, de csaknem tíz év kellett ahhoz, hogy már szinte minden modellben megjelenjen ez az erõforrás - persze nem a kétliteres, hanem a modern turbódízel. A motorok folyamatosan fejlõdnek, így juthattunk el oda, hogy mára már a BMW háromliteres turbódízele két turbóval 285 lóerõ leadására lehet képes.
2001-ben jelentõs bõvítéseket hajtottak végre a fejlesztési központban, 2007 tavasza és 2008 decembere között pedig további 14 millió eurós beruházással bõvítik a gyárat. A fejlesztõközpont alapítása Anisits Ferenc nevéhez fûzõdik, aki a BMW fejlesztõmérnökeként vívta ki magának a szakma és az egész világ elismerését. A magyar mérnök 15 új dízelmotor konstrukcióját, illetve továbbfejlesztését álmodta meg és vitte véghez, köztük a világ elsõ nyolchengeres közvetlen befecskendezésû dízelmotorját. A tavaly a világon eladott BMW modellek több mint 40 százalékát dízel erõforrás hajtotta. 2008-ban pedig a BMW csoport az egyszerre gazdaságos és dinamikus dízelerõforrásokat az amerikai piacra is bevezeti.
Nem meglepetésre idén a Nemzetközi Év Motorja választáson ismét egy BMW-gyártmányú erõforrás hozta el az elsõ díjat; nos nem az M5/M6-ban dolgozó V10-es vagy az M3-ast hajtó V8-as, hanem a tavaly is gyõzedelmeskedett 3 literes sorhatos benzines biturbó. A nemzetközi zsûrit ismét lenyûgözte a bivalyerõs, szuperpontos direkt befecskendezéses erõforrás, majdnem 100 ponttal többet kapott, mint a második helyezett Volkswagen TSI motor. Az egyik zsûritag azt nyilatkozta róla, hogy "fantasztikus erõforrás, mely egy 1-es vagy egy 3-as szériából is régi M3-ast tud faragni".
2008 Legjobb Új Motorja ismét egy bajor hajtómû lett, mégpedig a 2 literes négyhengeres, 204 lóerõs biturbó dízel, mely pillanatnyilag osztályában a legnagyobb teljesítményû gázolajos. A Legjobb Zöld Motor díját megint a Toyota Prius 1,5 literes Hybrid Synergy Drive erõforrásának ítélték, míg a Legjobb Sportmotor díját a Porsche zsebelhette be a kiváló, 3600 köbcentiméteres biturbó boxermotorral. Az 1 liter alatti kategóriában a Toyota, az 1-1,4 liter kategóriában a Volkswagen TSI, az 1,4-1,8 literes osztályban a BMW-PSA 1,6-os turbós benzinesei, míg az 1,8-2,0 literes kategóriában a VW/Audi 2 literes TFSI turbós erõmûvei nyertek. A 2,0-2,5 literes osztályban a Subaru aggregátja gyõzött és persze a 2,5-3 literes osztályban a BMW 306 lovas ikerturbós blokkja vitte a prímet. Ezek után magától értetõdõ, hogy a 3-4 literes kategóriában a müncheniek 4 literes V8-asa, a 4 liter feletti osztályban pedig az 5 literes V10-ese is lenyomott mindenkit.