Nem titok többé, hogy mivel hajtják a hármas sorozat csúcsváltozatát. A korábbi pletykáknak megfelelõen egy vadonatúj V8-as motort készített a BMW sportrészlege, az M5-ösben és az M6-osban használt V10-es alapján.
A motorblokk két hengerrel rövidebb lett, így a hengerûrtartalom 3999 köbcentiméterre csökkent, viszont a fajlagos teljesítményt növelni tudták, így az M3-as motorjából 420 lóerõ szabadulat ki 8300-as percenkénti fordulatszámon. A 400 Nm-es maximális forgatónyomaték is hasonlóan magas fordulaton jelentkezik, de ez nem azt jelenti, hogy a nyolchengeres kis fordulatszámon nyomatékszegény volna: a csúcsérték 85%-a már 2000-es fordulatnál jelentkezik. Jogosan merülhet fel a kérdés bárkiben, hogy miért kellett az M3-as számára új motort készíteni, hiszen a BMW eddig is többféle jól bevált V8-ast gyártott, elég lett volna jól megtuningolni az egyiket. A válasz azonban ugyanilyen kézenfekvõ: nem akarták, hogy a nagyobb motor orrnehézzé tegye az autót. Az új nyolchengeressel ez a veszély aligha áll fenn: a tömege a könnyûfém és mûanyag alkatrészeknek köszönhetõen csupán 202 kilogramm.
A kompakt V8-ast elõször az õsszel bemutatkozó M3 Coupéban lehet majd kipróbálni, de a pletykák szerint az új M3-asból ismét lesz kabrió, szedán és kombi karosszériás változat is, ugyanezzel a nyolchengeres motorral.
---------------------
A BMW új vezére, Norbert Reithofer szerint egy kisebb szabadidõautó, és egy drága sportkocsi gyártásának lehetõsége is napirenden van. Az igazgató egy német lapnak adott interjú során beszélt a tervekrõl, amelyek az évtized végéig formát is ölthetnek. Az X1-esként emlegetett kis hobbiterepjáró lehet az elsõ olyan modell, amellyel a BMW tovább bõvítheti vásárlóinak körét. A típus fejlesztésénél a tervek szerint az X3-as hajtásrendszerét, és az 1-es sorozat padlólemezét használnák fel, így ha a tervezet zöld utat kap, viszonylag rövid idõ alatt, 2010-ig elkészülhetne a gyártásra érett változat.
A gyors sportkocsiról Reithofer csak annyit mondott, hogy a BMW-nek szüksége volna olyan típusokra is, mint a középmotoros M1-es vagy a Z8 Roadster, de arról egyelõre nem beszélt, hogy folyik-e ez irányban valamiféle fejlesztés, illetve hogy született-e döntés az ügyben. Annyi bizonyos, hogy a BMW-nek jól jönne egy ilyen álomautó, hiszen jelenleg az M6-os a legkomolyabb sportos modelljük. A nehéz, négyüléses kupé azonban túl hétköznapi külsejû, és túl nagy számban készül, így félelmetes teljesítménye ellenére aligha képes ugyanazt az imázsépítõ szerepet betölteni, mint az Audinál az R8-as, vagy a Mercedesnél az SLR McLaren.
(Mindkét hír a Totalcarról van)
Van is itt valakinek BMW je? :)
Én is BMW owner vagyok, csatlakoznék a topichoz ;)
Na, utáljatok egy kicsit, mert pénteken az Euroringen új X5, 5-ös, 1-es tesztelés vár rám :) A legutóbbi is állat volt, versenypálya/épített terepakadályok/közút/autópálya/erdõ minden ami kell kb 30 autó volt kint akkor az új X drive bemutatkozása kapcsán :)
Mi kell ahhoz, hogy valaki részt vehessen egy ilyenen?
A múltkorin ott voltak a totalcarosok is egyébként ugye?
Egyébként, ha elmész egy szalonba, kurvahihetõen adod elõ magad, lehetõleg többször is, akkor van esélye, hogy felkerülsz a listára, bár ez nagyon nagyban múlik azon, hogy kivel tárgyalsz. Ha valami kis értékesítõcske palántával, akkor nem valószínû, hogy összejön. :) Továbbá minden szalon egy meghatározott számú vendéget hívhat, szal ez is behatárolja a lehetõségeket.
Hát faterom nagyon sokat jár az egyik Walisba munkájából adódóan, de még soha, egy ilyen tesztre sem hívták meg. Nem kevés pénzt hagyott már a Váci úti szalonba, mondjuk egy idõ után már elég nagy kedvezményeket kapott, viszont meghívás sehol...
Nah, egy nappal elõrehozták, így már tegnap megvolt az Euroringi program.
Szokás szerint színvonalas volt, a csütörtöki napnak köszönhetõen (a rendezvény elsõ napja) kevesebben is voltak mint a további 3 napon lesznek.
Versenypálya, erdõ, autópálya, épített terep volt a program.
Amikkel randalíroztam X5 4.8si, X5 3.0d, 130iM, 335d, Z4 3.0, 335d coupe, X3 2.0d, X3 3.0d Ezen típusokból is persze mind a lehetõ legdurvábban felszerelt, ahol lehetett ott M optika, aktív kormány, aktív futómû stbstbstb.
Azt gondolom felesleges lenne ragozni mennyire fantasztikusak voltak a gépek, aki ebbe a topikba jár az úgyis tudja :)
Jah elmennek a francba. Mindenki azt várta hogy az új sporkocsijukat, vagy annak koncepcióját mutatják be, erre kiszúrják az orrunkat egy CLS klónnal :)
Jó, ha szerinted ezt írtam... Nézz már ráa CLS mercire elölrõl és oldalról, meg a cs bmw-re is, bár tudod mit? hagyjuk, nincs kedvem vitázni. a logódból látom hogy fanatikus vagy, magyarul soha az életben nem fogsz egy ilyen dologot beismerni :))
Na te hallgass :))) Ha én be tudom látni, hogy a Merci is koppint sokszor, akkor azt hittem nem nehéz belátni ezt a BMW-nél sem, de úgy látszik tévedtem :))
De hogy még poénabb legyen, az Audi is beáll a sorba:
Na ez a licsmi :)
Most így hirtelen ránézve nem tudom, hogy CLS merci, vagy CL merci, vagy S merci (valszeg mind a 3-ból van benne egy adaggal :) (ez persze még nem biztos, hogy ilyen is lesz). Igaz: ehhez képest a BMW legalább kellõen BMW-s maradt...
"A 3-as sorozat esetében is felmerült, hogy a kétajtós változatok a 4-est kapnák, de mivel a távol-keleten a négyest szerencsétlen számnak tartják, a BMW elállt az ötlettõl."
ez csak vicc akart lenni:)sokmindenben impozáns a bmw,de elég sok elektronikai hibája van/volt amit elnézek aszem toyota volt sokáig toplistás még németeknél is
pyrex a lexust nem sokba nézem saját ötletük szinte nincs is:P
"pyrex a lexust nem sokba nézem saját ötletük szinte nincs is"
Ezt ugye te sem mondod komolyan...
Egyébként meg a felmérések szerint a Lexus tulajok következõ autója a legnagyobb %-ban ismét Lexus lesz. Mint pl. BMW, Mercedes, Audi, stb. márkáknál ez sokkal kisebb arányban van így (-> csalódás ).
ebben az 50éves öregek is benne vannak,meg a lámák akik nem tudnak vezetni:D
a compact osztályban a világon egyedül a bmw gyárt hátso kerekest,erre most a lexus is akar fura mod,amugy külsöre mondom a lexusnál hogy valojában saját modell ötlete nem is volt még szinte,minden modelnél látszik hogy valmiröl koppintották néha olyan pofátlan modon,hogy szinte ordit rolla
Sziasztok! Kéne kis help! Van nekem egy 1997-es 316i tipusú BMW-m és abban kéne nekem segítség, hogy 18"-os felni peres gumival felmegy rá úgy, hogy ne csessze szét a sárvédõt?
rámenni valszeg rámegy, de semmit nem fog menni a kocsid, meg a futómûvednek se fog jót tenni
számíts arra, h kormánymûre gyüjtsél. Abszolut hülyeség egy 316-os bmw-re 18-as felniket venni. Már maga a 1.6-os se egy erõ gép.. sõt:(.. és még rárakod ezeket a nagy kerekeket.. maximum 17.. Maximum!! És ha már nem a kocsit nézzük, hát akkor nézzük azokat a jó magyar utakat.. Nekem 17-es van de viszi néha rendesen a nyomvájú, és pár hete gumit is kellett cserélnem a kurva kátyú miatt.. fel puklisodot. Teljesen felesleges 18-ast venned.