Kössz az okosságokat. Motorcserét én ez esetben hanyagolom. Nemtom, nekem a kisebb diesel nem szimpi (hacsak a benzin-diesel árak miatt nem). Viszont van a Nivákhoz kipufogó rendszer, és állítólag egy jó leömlõ is sokat dob a nyomatékon.
meg pár liter-t is... Jaj, csak nem kibújt belõlem a közgazdász??? (ezek mennyire flegmák már...)
Ja, a csákóra mondja az asszony: Megjöttél, te Mocsok?
amúgy az elsõ (és remélhetõleg utolsó) ember, aki elütök a vasammal, a fõnököm lesz. De õt nagyon...
Ha szabad picit kötözködni,egy leömlõvel max lóerõt lehet nyerni,ha bõvebb,de közben nyomatékot veszt a motor.Egy 1.6-os benzinmotor kraktere gyári beállításokkal a legjobb,terepezésre nem kell hozzányúlni,a tunninggal elveszti a maradék rugalmasságát is a motor.
Az 1.6-os benzinmotor mindenképp karcsú bele,ha siratófalazni akar valaki,viszont felezõben el lehet poroszkálni vele nyugodtan.
Aki meg függõleges falakon akar felmenni az vegyen inkább egy benzines patrolt v. range-et azokban van kakaó.
Hát igen érdemes eldönteni ki mit akar!Ha csak lóerõt inkább,vegyen benzineset,ha viszont az számit,hogy nyomatéka legyen inkább akkor érdemes dieselben gondolkodni.
én rühellem bõgetni a motort. Fiesta 1.4 tdci-t hajtok, szinte alapjáraton közlekedek városban. Mert bírja! 50-tõl 5.-ben, de ha nem kell hirtelen gyorsítani, alatta is. Szépen, komótosan, de megy, 1500 fordulat fölött meg jön a turbo...
ezért inkább a diesel, de 1.7-1.9 meg kicsinek tûnik, turbo nélkül. hmm...
Mivel a Niva nem egy nagy kaszni,és a sulya se nagy,ezért szerintem a szivodizel is elég bele.De egy turbodieselel biztos jobb.
Anno a Discovery-n ment a Marc Evans-féle "4x4 is born", ahol egy lepukkant LandRovert építettek újjá. Megnéztem a neten, mennyiért lehet megvenni DVD-n. öhhh... + posta Remélem ismétlik! eccer...
MArk Ewans filmjeit folyamatosan ismételgetik a Discoveryn. Isten tartsa meg a jó szokásukat :)
Szakdolgozatom részét képezõ, tankolási szokásokat vizsgáló (prémium üzemanyagok stb.) kérdõíves kutatásomhoz szeretném kérni segítõkész autósok segítéségét! A kérdõív elég hamar kitölthetõ és sokat segítesz vele. A következõ linken érhetõ el: http://thinkbig.hu/kerdoiv Elõre is köszönöm mindenkinek!
ahogy szamolgattam, a Niva 1,5 be allna meg, itteni arakkal szamolva, ami nem feltetlenul realis az otthoni viszonylatokban. a problemam az, hogy meg sohasen ultem niva-ban, de defenderben igem ami nekem kicsi. Nagyon kicsi! attol felek, hogy a niva is kicsi lesz!
azt szamologattam, hogy ha veszek egy masik discovery-t, szerzek bele egy szep, de hasznalt dizelt, ami itt eleg olcso, lehet hogy olcsobban meguszom!
Ha a Defender kicsi, akkor a Niva is az lesz! De nemtom te mekkora vagy, én ismerek nagy "vaddisznó" vadászokat, akik elférnek a Nivában. A Samurai nekem is kicsi, de ez azé' más. A Discovery hosszú, ezzel ez a bajom.
Krazzal /alsó/ én döcögtem a szép zalai tájon,mivel keszthelyen voltam katona,és ilyennel hordtak minket gyakorlatra.Innen a vonzalom! Sajnos nem vezettem.
Láttam egy balesetet mikor a kraz felfutott egy személykocsira mert az bevágott elé.Csúnya volt!Asszem megúszták,de egy ilyen kocsi kerekei alá nem nehéz bekerülni.A gyakorlótéren is fostunk,mert a vezetõ terepen sokszor csak az eget látja.Elég sok karambol volt belõle.Valahogy így!
Na a múltkor én ezt a képet is fel akartam tenni, csak nem sikerült. 6x6.
Egyszer az egyik zöldpárt betalálta a terepjárósokat, amiért "az élõ környezet maradék részét is kíméletlenül letapossák." Az egyik offorados válasza: "Öreg, ahol mi elmegyünk, ott egy hónap múlva újra nõ a fû. Ahová Ti betonutat építetek a mozgásképtelen járgányaitoknak, ott az életben sem."
BUÉK! Kezdjünk valami durvával!
Nagyon bírom ezeket a gépeket. Elcserélném a szamurájom egy ilyesmire. De ezek gondolom esznek is rendesen. Ja és BUÉK.
Valaki volt most télen off-roadozni? mi csak egyszer mentünk ki, de nagyon jó volt hóban is nyomni:D
Én egész téli szünet alatt azt csináltam. Szánkókat húztunk az egyikkel, csináltunk egy 5 személyes szánkót, azt húztuk, kerestük a jobbnál jobb szánkózós dombot, kivittük a rokonokat, akik egy kicsit vakmerõek, szánkón húzva leugráltak a kanyarban a szánkóról, állva csúsztak le a domon a szánkóval. A haveromék meg sílécen állva húzták az embert az autóval. Holnap is megyünk ki.
Az jó:D Mi általában úgy megyünk ki, ha többen is jönnek, mondjuk ha van 2,3 kocsi akkor már megyünk is^^
Az oroszok tudnak vmit a nehéz tárgyak szállitásáról terepen! Hát igen a hideg háboruban elég rendesen pumpálták a pénzt a hadiiparban,sok esetben a technikai megoldások megelõzték a korukat!
A megoldás: benzines. Ne nézzetek hülyének, mert valószinûleg tényleg az. Az oroszok nagyon ritkán használna dieselt, csak a tankoknál, mert ott kívülrõl körbe volt rakva üzemanyaghordókkal, és egy tank így robbanásveszélyes, veszélyes a saját hadosztályára, ha eltalálják és berobban. Ezért használtak max a tankoknál dieselt. Egyébként meg benzint mindenbe, még az ilyen nagy szarokba is, mert az os olcsó náluk. Ez a magyarázat, hogy nem füstölnek ezek a hatalmas szarok. Gondoljatok bele, láttatok már gyárilag diesel orosz terepjárót?
Ez egy fergeteges hülyeség!Sehol a világon nem gyártanak ekkora benzinmotort! A dízel hadicélokra azért is jobb,mert könnyû mindenevõre gyártani,egy benzines csak benzinnel megy.A dízel T-34-es hatótávja majdnem duplája volt a német benzines tigriseknek,ami egy háborúban az egyik legfontosabb dolog.
/amúgy egy-két gázfröccsnél látszik picit a dízelkorom!/
A nagyra nem ír motortipust de gondolom az is onnan van.
Kizárt,hogy benzines legyen! Még uaz is kapható diesel erõforrással,az egy dolog,hogy a hazai piacra ezek nem jutnak el,de akkor is van,De ott van a gaz tiger! És még orosz,teherautó gyárakat nem is említek. Az is igaz,hogy nem mindegyik gyár használ orosz gyártású motort,használnak merci,cummins motorokat is.