Sok idóta beszopja ezt a csalóka érzést, amit a legalul már jelentkezõ maximum nyomaték okoz.. Aztán odaáll mellém kerregtetni a 2.0TDI A4est, meg golfot, aztán legörbül a szája, amikor lemarad mint a borravaló.. -.-
Érdekes, egyik ismerõsömnek van 320 IS BMW-je, 172 LE azthiszem, elment kipróbálni a 320 d-t 177 ló,( ugyanúgy E90 es széria) és hát azt mondta, hogy megbántaa benzinest, a dízelt kellett volna mert jobban megy.
Azt írja hogy a hatásfoka jobb mint 50%,míg a személyautók és kisrepülõgépeké 25-30%.
A 16 hengeres 1660 gallon nehézolajat fogyaszt./6142 liter óránként/
Volt már régebben ez itt a fórumban, valami hajóban üzemel és emberi mértékben hajmeresztõ a fogyasztása...de arányait tekintve gazdaságos...elvileg :))
A világ legnagyobb diesel motorja.
The cylinder bore is just under 38" and the stroke is just over 98". Each cylinder displaces 111,143 cubic inches (1820 liters) and produces 7780 horsepower. Total displacement comes out to 1,556,002 cubic inches (25,480 liters) for the fourteen cylinder version.
Some facts on the 14 cylinder version:
Total engine weight: 2300 tons (The crankshaft alone weighs 300 tons.)
Length: 89 feet
Height: 44 feet
Maximum power: 108,920 hp at 102 rpm
Maximum torque: 5,608,312 lb/ft at 102rpm
Erre a mestermûre olyan felni való ami a W140-es Merciken gyakori.(gyári)
Jók a mercedes 200,240,300 dízelmotorjai de már a nyolcvanas években is elavultak voltak.Hatásfokban bármelyik gyártó jobbat csinált.Azért bírták sokáig mert túlméretezettek és egyszerûek voltak,és akkoriban a szakszervízek csak ezeknek a felújátásából is megéltek és könnyû volt az alkatrészbeszerzés.
A peugeot,vw ,toyota dízelmotorjai sokkal kisebbek,és ugyanilyen jók voltak anno,jobb hatásfokkal.
Amúgy most 2007-van!Szerintem ezen már tovább kéne lépni!
A gond az elõkamrással az,hogy a kamra elvonja a hõt,ezért sokat kell izzítani.A régi közvetlen befecskendezésûeken 0 fokig nem is kell.
elõkamrás
Dízelnél kicsit többet kellett volna várnia,hogy beindítsa:D
Így van, de nem hangos, és a motorjának is nagyon szép hangja van...szerintem ez páratlan henger függõ, a 3 hengeres is szépen morog, az 5 hengeresnek a világon a legszebb hangja van, meg a V6 is gyönyörû
Nálam huszadrendû,és a kocsim hangjára nem is akarok büszke lenni,az nem teljesítmény.
Volt egy haverom,fixre kötötte a sierrában a ventillátort,úgy zúgott mint egy 7.5 literes 73-as riviéra,az volt a szóbeszéd,hogy v8-at szereltek bele,persze mi csak röhögtünk hogy beszívták.
Bõdületes hangja volt,egy nagy zselés viszkós ventillátor volt rajta,hatalmas bordákkal a közepén.
hát azért nem huszadrendû. foleg ha olyan autot veszel amire buszke akarsz lenni es nem csak a-bol b-be jutasra hasznalod, hanem annal tobbet jelent neked. ha meg nagyon draga volt akkor meg plane elvaras hogy normalis hangja legyen ha lepadlozod
A benzinesnek is csak akkor van jó kipufogóhangja ha kicsi a sûrítése és hosszúlöketû és lehetõleg sokhengeres.Sajna el lehet felejteni,mert a legrosszabb hatásfokú motorok,úgyhogy hamarosan eltûnnek.
A legtöbb modern nagyköbcentis motornál már nem is a motorzajt halljuk,hanem a sok meghajtószíj,szervópumpa,klímakompresszor,hûtõventilátor zúgását.
A dízelnek a nagy sûrítés miatt sosem lesz szép kipufogóhangja,esetleg a kisegítõ mechanikus zúgást,vagy turbófütyülést érezhetjük 'kellemesnek'.
Egy jármûnél ez huszadrendû szempont szerintem!
V8 meghallgatása után beteg akinek tetszhet dízelhang...
A dízeleseknek is legyen valami hallgatni való.
Sok videó van fenn a D5-ös motorról, de ezt találtam amin a videó minõsége is olyan, hogy jól hallható a motor.
Hát eléggé el van folytva a V8-as hangja, én jobban szeretem a "tortyogós" hangot, mint pl itt.
Na több linket nem rakok, YouTube-on keressetek arra, hogy "v8", elég jó találatok vannak.