Bizony elég filigrán a felépítése,de muszály is volt ilyenre csinálni,hogy beférjen a touaregbe,azért ne felejtsük el hogy egy tízhengeres dízelmotorról van szó.
Persze lóerõben is ki van hegyezve,biztos nem megy el annyit mint egy régi drabális dízelmotor.
Ha már itt tartunk,az új kisköbcentis turbó benzinesek se lesznek hosszú életûek,a jövõ nem a hosszúéletû autókról szól.
A Touaregbe rakott V10 TDI sem éppen a világ legtartósabb motorja lett. És akkor nagyon enyhén fogalmaztam...
én a dízel értelmét a hétköznapibb autókban látom, ilyen 300 lóerõ feletti dízelek nem hoznak lázba :)pl. D5, meg a BMW biturbo kisdízeljét jobban becsülöm :)
Van egy alacsonyabb fogyasztású dízel Passat, de az csak a picit átdolgozott motoron, és leburkolt alvázon kívül semmi változtatás nincs rajta. Vagy ezt hiszi dízel-hibridnek? :D Mert akkor nagyon nincs képben :D Jézus :)
Vagyonõrségváltás, Maradékelv - Figyelõ 2007/47. szám. Ez a véleményem. :D
De tényleg ne offoljuk szét.
ON:
Tudtok diesel-hibrid VW Passatról? Van egyáltalán gázolajos hibrid autó? (nem prototípusra gondolok)
Egy ismerõsöm azt mondta, hogy ilyen autója lesz. Én meg csak bámultam nagy szemekkel, hogy heee? :D
tudjatok mit veszek eszre manapsag?
egyre tobb a gazdag. nekem legalabbis ugy tunik. foleg a mediaban latni ezt. szoval hogy barkibol szaros sztar lehet, es pittyputty 1 ev alatt ugy meggazdagodhat ahogy nem szégyenli, ez durva. ez foleg amerikara jellemzo. de nezzuk meg ennek az okat. ennek az oka hogy az adott szineszre/szinesznore, enekes/enekesnore van kereslet, azaz van az embereknek pénzük a szórakozásra (megvenni a cdjüket, megnézni a filmjét, elmenni a koncertjükre, megrendelni a csengõhangjukat stb). de mivel egyre tobb a sztar az ember azt hihetne hogy a fogyasztok mivel egyre tobb penzt koltenek ezekre a dolgokra, szarabbul elnek ezaltal de nem! sõt a menedzserek, stylistok ésatöbbik és egyre jobban meggazdagodnak a sztárokon, szóval a lé az dõl mindenkinek mint az állat. en ezt nem vagom egy picit, van errol valakinek velemenye? most mindegy hogy ez OFF senkit se zavar szerintem és felesleges lenne emiatt topikot nyitni. csak érdekel hogy mi a véleményetek arról hogy hova halad ez a világ.
na lemegyek még sörért mer elfogyott
"...és ha háború van, akkor igen sok muníció/raketta/egyéb faszság fogy..." --- így van. És egészen 2007 õszéig nem volt szigorú ellenõrzés alatt a háborúban kisztott pénz. A végén már évi 90MRD USD-t kért, és kapott meg Bush a kongresszustól. Az adófizetõk pénzét. Háborúban eddig nem voltak kötelesek pontosan elszámolni minden elköltött dollárral, és 2001/9/11 év vége óta háború van. Azóta eléggé sok pénzt vertek el erre-arra...
De nem csak a fegyver tartozik ide, a ruha, élelmiszer, egyéb, az ellátáshoz szükséges dolgok, a kiszolgáló személyzet, stb.
Na és persze a napi kajaadagjuk se egyszerû a katonáknak. Eléggé sok dolog van benne, ahogy egyszer átnézhettem egy ilyet. Úgy napi 5000Ft-nak megfelelõ értékû csomagot kapnak.
EZ --- "Kit érdekel, hogy csõdbe megy az állam? A lényeg, hogy jópár ember iszonyatosan meggazdagszik az egész akción...", és
EZ --- "ez a baj a mai vilagban, hogy aki mocskosul gazdag amugy is, az is csak a sajat erdekeit nezi es meg akarja sokszorozni a vagyonat barmi aron, akar tobbezer tobbmillio tobbtizmillio tobbszazmillio ember karara ..."
a két legnagyobb igazság, és két jó magyarázat arra, hogy miért menetelünk egy brutálisan rossz világ felé. Összeesküvés elméletnek tûnhet az egész, de tényleg az van, hogy az átlagember vergõdik, küszködik, aztán vagy eljut egy normális szintre, vagy nem. De míg a nagy többség ezt csinálja, addig nagyon kevesek meg egyenként olyan költségvetésbõl élnek, mint egy kisebb városé.
Kínában pl akkora a differencia a társadalmi rétegek végletei között, hogy szinte mindennaposak a felkelések, amiket rendszerint a fegyveres erõknek kell megfékezni.
Na de offolok csak én is, elnézést, csak jól esett kikeseregni magam.
én vennék egy nagy telket valahol messze mindentol es epitenek egy ultimate versenypalyat, vennek uszkos kocsikat es egesz nap a haverokkal azon versenyeznenk ki tud jobb kort menni :D
de ha nekem van mondjuk tiz millio dollarom (sokaknak tobbszazmillio van es egyre-egyre csak tobbet akarnak), akkor nekem annyi eleg is lenne, nem akarnek millardokat, egy nem tudok vele mit csinalni, ketto a penz hatalom a hatalom meg sokszor teher, azzal foglalkozni kell, en meg ha olyan gazdag lennek azt akarnam hogy semmivel ne kelljen foglalkoznom.
ez a baj a mai vilagban, hogy aki mocskosul gazdag amugy is, az is csak a sajat erdekeit nezi es meg akarja sokszorozni a vagyonat barmi aron, akar tobbezer tobbmillio tobbtizmillio tobbszazmillio ember karara ...
Ha néztetek már meg Michael Moore filmeket (pl. Kóla, Puska, Sültkrumpli), akkor tudjátok hogy a Bush családnak van néhány fegyvergyára az usában. Na ezért biznisz (ifj. Dzsordzs Dabjú Bus-nak) a háború.
Asszem amúgy kezdünk offtopikba menni... :)
Úgy értem hogy az amerikai államnak nem üzlet,ugyanis õ perkál.
Az iraki akció mérlege is negatív,meg lehet nézni a dollár árfolyamát.Hosszútávon ez kínos lesz.
Hát má' hogy a lószarba ne lenne benne üzlet??? Szerinted hogy lehet leakasztani NAGYON zsíros állami pénzeket magáncégeknek? Hát állami "közpályázatokon"...és ha háború van, akkor igen sok muníció/raketta/egyéb faszság fogy...
A fegyverüzlet csak importkor biznisz,lassan a saját hadsereg fenntartásába rokkan bele a költségvetés.Ugyanis ha magunknak gyártják abban nem sok üzlet van. /walaki d. lair/
És még a magyar vadászgépbeszerzési tendert is elkúrták,keveset tejeltek viktornak,elvitte a bizniszt a saab.
Mekkora kiesés!:)
egyebkent ja. dizelt csak ketto félét vennek egyebkent. a5-ben 3.0tdi quattrot meg 635d bömöst. azért mert az utazasi komfort jobb a dizelben, kenyelmesebb, lágyabb. a 635d nagyon bejön.
mert az autók egyre nagyobb hányada dízel, nõ a kereslet.
Azaz elvileg elõállhat olyan helyzet, hogy a dízel ára addig emlkedik mittudomén 8 év alatt, míg már a fogyszáskülönbséget kioltja, és a benzinesek szaporodnak újra :D. Ezzel újra csökken a gázolaj iránti kereslet, csökken az ár, és kezdõdik minden elölrõl, vagy egyensúly lesz, és tökmindegy mit veszel, ugyanúgy jössz ki :DD
Amíg a mol-é a nagykereskedelem,addig annyiért adják amennyiért akarják.
Ez szopó és az is marad.
Egész európa szív mert alíg van olaja,szinte csak az északi tengeren,ott meg drága egyenlõre a kitermelés.
Nem véletlenül kerül 3-szor annyiba itt mint az usában.
Meg ugye a kapzsi állam.
elmeletileg piacgazdasagilag ha nagy a kereslet es csokken a kinalat akkor no az ar, na most vagy egyre kevesebb a dizel, vagy egyre tobb adot raknak ra :D
sajnos igen... ezen qvára meglepõdtem... kitudja mikor volt ilyen utoljára... vagy egyáltalán volt-e pffff
de nembaj...hamarosan jön a bio(ha a kormány megy....és jön az új geneeráció)
ne haragudjatok hogy beírtam...jaj elnézést, persze a 535 d nek hol egy kategória a corrlával, de az nem csak a corrolát hagyja ott sztem..:)csak mi most pont azzal voltunk
Még ha a rajtja jobban sikerült is,+15 lóerõ és egy sokkal kisebb kaszni ellenére semmit sem faragott le a puma.
/Nem mérvadó persze csak érdekes,aki dízelt vesz úgyse emiatt veszi./
Hát igen az amerikai gyártók a 24. órában vannak de leszarják mi lesz,mert az állam védi õket.Ez a hozzáállás lesz a halálos ítélet,mert nem fejlesztenek szinte semmit.-legyen az õ bajuk!
Had merengjenek a boldog 50-es éveken,a következõ 'De'generáció majd melózhat a kínai fõnõknek.
Mondjuk ez a videó nem mérvedõ, simán megpiszálhatták :))
Azért amcsik idiótasága ismét tükrözõdik, nem engedik be a ,,kis" EU dízeleket, Bluetec meg mindféle fejlesztés kell, miközben a 6 literes dízel pickup-ok okádják a füstöt... Vicc
Azért az utóbbi videó alapján egy korábbi sejtésem kicsit igazolódik,miszerint azonos lóerõ mellett a nagyobb nyomaték /pozitív irányba/ kissé korrigálja a végeredményt.
Itt egyértelmûen a könnyebb /kisebb kaszni+benzinmotor/ és 15 lóerõvel erõsebb pumának kellett volna nyernie.
/persze ezt 5-ször kéne legalább megismételni,és ki tudja titokban melyikbe piszkáltak bele/
gyerekek....ma piros lámpánál elõttünk egy 535 d BMW...sötétkék, gyönyörûûû
1,4 es 96-os corrolával voltunk, 90 ló körül van, egész jól megy...
Elindulunk, hosszú, várost kikerülõ egyenes út, direkt mondom havernak menny a seggébe hagy idegesítse, majd ellépi:D
Mentünk úgy 100 métert, olyan 80-90 el mehettünk, úgy otthagyott mint a szart, haver hiába váltott vissza, hiába padlózott, hiába minden, szemmel láthatóan, nagyon nagyon gyorsan távolodott, mintha minket lefogtak volna és az meg ment volna tovább:DD
következõ pirosnál kb. 3 km-re, beálltunk mellé mutattam egy ilyet neki, az ürge csak mosolygott a bajsza alól és elcammogott:D
A centrifugálkompresszort bezony nemcsak kocsikban használják.
' a turbó se hiányozzon róla, anélkül úgyse ér semmit."
Azért egy w124 3liter soros 6-os dezsõ nem rossz autó,8 literbõl 2 tonnát cipel 1 millió kilóméteren keresztül.Akik meg ilyennel jártak milyen hülyék.
Milyen fasza is ugyanaz benzinesben!
Dehát benzin az isten tudjuk!
/olyanoktól persze akik mindkettõt igen jól ismerik/:(
ja megyek pl. 120-as tempóban, akkor az logikus hogy menjek 3-asban, hogy ne kelljen visszaváltani ha lassítanom kell? Te se gondolod életszerûnek ugye?
Nekem a sietés nem egyenlõ egybõl azzal, hogy akkor autóversenyzõst kell játszani. Eleve nem is gondoltam sietésre, nem csak akkor megyünk gyorsabban ha sietünk, egyszerûen az a tempó fekszik, kész.
És van aki aki szereti, ha nem forgatja az autót mégis jól megy. Ugyanaz, minek veszünk ennyi erõvel erõsebb motort, hiszen ha az eggyel kisebbet 5-6 ezren használjuk, megy úgy mint az erõsebbik normálisan használva.
annyi az elõnye, hogy pl. 2000-nél úgy húz, mint a benzines mondjuk 4500-on, nem kell váltogatni vissza annyit.
De ez turbós benzinesre is igaz, nagy fogyasztással :)
'De akkor máshogy kérdezem: a dízeles SOKKAL nagyobb nyomatékot ad le kisebb fordulatszámon.
Miért nem jelenik ez meg a 0-100 gyorsulásban az elõnyére? (ugyanannyi köbcentinél)."
A gyorsulásnál és végsebességnél is a teljesítmény számít.
Melyik szorzata nagyobb?
Ugyanakkora köbcentinél azért gyorsabb a benzines,mert negyobb a teljesítménye./mostanában már nem mindíg/
Persze teljesítményt a nagyobb fordulatszámból lehet legkönyebben nyerni,ami a dízeleken eddig gondot okozott./2273/
Jobban is ugrik-logikus-mert kisebb a motorban forgó alkatrészek lendtömege,meg maga a motor súlya is.
Csak, hogy legyen konkrét példa is: V50 motorok
Pipáljátok be az 1.6, 2.0, 1.6D, 2.0D motorokat, majd katt az összehasonlítás gombra. Vessétek össze az 1.6 és 1.6D-t, illetve a 2.0 és 2.0D-t.
Mi a véleményetek?
De akkor máshogy kérdezem: a dízeles SOKKAL nagyobb nyomatékot ad le kisebb fordulatszámon.
Miért nem jelenik ez meg a 0-100 gyorsulásban az elõnyére? (ugyanannyi köbcentinél).
Jó, tudom a motor és a kerekek között egy teljes hajtáslánc van, ahol elveszhet a teljesítmény, de én pont erre vagyok kíváncsi (már ha beszélhetünk a dízel és benzin esetén különbözõ teljesítmény veszteségrõl).
A szívódízelnek is szinte mindíg nagyobb a nyomatéka ugyanakkora köbcentinél,de mindenesetre lejjebb van a nyomatékcsúcsa.
Itt a turbó nem magyarázat.
Mivel nagyobb a sûrítése,ezért nagyobb a robbanási végnyomás is /3-szor akkora/,ami nagyobb forgatónyomatékot ad.
Ehhez jön még az,hogy a benzinesek általában rövidebb löketûek /ugyanakkora köbcentinél/,ami ugye eleve kisebb nyomatékú.
A négyszelepes technika /ami gyakoribb a benzinesnél/ is inkább a lóerõt növeli a nyomaték terhére.
De az 5-6L gázolaj elégetése jobban szennyezi a levegõt, mint a 8L benzin elégetése.
Legalább is ez még kb. 15 évvel ezelõtt így volt. Ma a korszerû(nek mondott) dízelek esetén nem tudom hogy áll a helyzet.
A kérdésben benne van a válasz: Turbó. A dízelt mindenki azzal veszi alapnak ma már, míg a benzinest nem.
A gyorsulás meg a váltótól függ, ami a motor karakterisztikájához van igazítva (jobb esetben).
Viszont ha már megtaláltam ezt a fórumot, és úgy tûnik szakértõk is vannak, akkor kérdezek:
Elmagyaráznátok, hogy is van az, hogy a benzines motor (nem turbó) sokkal kisebb nyomatékkal bír, ráadásul azt nagyobb fordulatszámon adja le, mint a dízel? Ennek ellenére ugyanakkora köbcentinél (általában) a benzines a gyorsabb.
Na, lehet hülyeség volt így összekötnöm a nyomaték/fordulatszám/gyorsulás fogalmát, de ezt abszolúte nem vágom, viszont autós tesztekben csak leírják ezeket a motorról, én meg pislogok, hogy jó-de-akkor-ez-most-mire-jó?
Jöhet a mûszaki rizsa, fogékony vagyok rá :)