oks.... akkor nézzük a közvetett szennyezést. Mígy egy régebbi... hanngsúlyozom régebbi golf II elnegy 5-6 L gázoljajjal, addig egy ugyanolyan benzines elfüstöl akár 8at is... ebbe is gondoljatok bele
A dízel valójában nem akkor szennyezi a levegõt, amikor a kormot okádja, hanem amikor megjelenik a kipufogógázban NOx, de ez meg nem látható. Ezt nemrég olvastam egy tanulmányban, de már meg nem mondom hol...
Tfh 250LE benzines ha kiautózod belõle fog 20 litert enni. Namost ha egy 3 literes biturbo dízelt szintén 250le-n autózol, az sem 10-11 litert fog enni.
a legszebb megis az mikor egy a6 vagy egy passat elotted visszavalt és lõn a sötétség, kondenzcsík izomból :D
A Volvo D5 is nagyon szépen szól...már-már úgy morog mint egy benzines 5 hengeres...(valszeg D5 is lesz a köv. autónk...de ettõl még jobban szeretem a benzineseket :D:D)
Igen sok itt a CSekonics báró,aki nem hajlandó számolni!
Azért az is érdekes hogy sok ember nyafog az üzemanyagárak miatt,de nagyköbcentis benzinessel járnak. Habár egy kávézó elõtt pózólni ugyanolyan jó az is,és nincs ráírva hogy a használtpiacon ugyanaz az évjárat 1 millával olcsóbb. Mert ha tényleg közlekedni veszi valaki /minimum 15000km évente/,akkor minden 2000-nél nagyobb benzines értelmetlen pénzkidobás.
Persze aki szombatonként haverokkal összedobva csapat egyet,annak nincs különbség. Mûszakilag sokkal fejlettebb egy dízel,de megszokhattad hogy indokokat tõlük sosem fogsz hallani!
Habár lassan a nõk is a kerregésre mozdulnak,mert akinek pénze van olyannal jár!:)
Habár tavaj autóztam 300 kilómétert egy kölcsönkapott 17 éves dízel corollával /360000km/ és a pici rozsdán kívül semmi baja nem volt,pedig egy A8 melletti hurcolóautónak tartják,vágják is rendesen.
TURBÓbenzines oda-vissza ver egy modern TURBÓdízelt :))
Fogyasztásban? Hm? Amikor egy dízel áráról, teljesítményérõl, fogyasztásáról és megbízhatóságáról beszélünk, sztem szívóbenzinessel szoktuk összevetni. Miért is? 1. dízel hátrányként említik a magasabb árat, a szívóbenzinesnél fizetett magasabb árat, 2. fogyasztásnál is arról beszélünk, hogy a magasabb ár mikor térül meg, tehát ismét csak a szívóval hasonlítunk. Jó mostanában bejöttek a kis turbók, kedvezõ áron, dízelnél nem sokkal többet fogyasztók, ha ezen az úton haladnak, megérik dízel helyett, de ez csak SZEMÉLYAUTÓRA igaz. Meg pl. nézzük 140 lovas 2.0TDI kontra 200 lovas 2.0TFSI, azért ez két teljesen különbözõ világ, összehasonlítás botorság, TFSI sokkal jobban megy, sokkal drágább, jóval többet fogyaszt, sportolsz vagy kedvezõ áron tartod fenn, tessék dönteni
Az iveco turbodaily amivel olaszba járok 2.5 tonna üresen,hazafelé meg szoktak vágni sógorék mert 4 tonnával jövök,maximum fogyasztás 10.5 liter gázolaj /nyugodt tempóban/.
Mentem benzines ducató-val 2.0 ami súlyra raktérre 2/3-a az ivecóénak,16 literrel benzin,és dombokon 3. 4.-ben.
Ha a két kocsi ugyanakkora súlyt vinne,a benzines lazán megenné a 20 litert,és teljesítménye mivel 2.0 és nem 2.8 td sehol sem lenne a dízelhez.
Személykocsiban volt 2.0 benzines és dízel mazdám is,ugyanaz a kaszni,a dízel max 6-ot evett,a benzines max 11-et.
Modern dízelbõl ugyanaz a lóerõ kivehetõ mint benzinesbõl,ezért a közterhei ugyanazok.
Csak egy pl:horvát nyaraláson ha összesen 1500 km-ert fut a kocsi a különbség minimum 30 liter,erre még rájön 10% mert ennyivel olcsóbb a gázolaj.
Szerintem ha az ember használtautót vesz 1 millió felett,és nem akar gyorsulási versenyekre járni,a dízellel sokkal jobban jár.
A végén a durranás után rakják 2-be,az már fogja a motort lehet hallani,míg az 1-esnél meg sem változik a hangja.
Pont ez a lényege hogy nem kell visszaejteni a fordulatot,ezért kell a sûrített levegõ-gondolom.Biztos durranik egyet,de ott meghallani v.mit a motor mellett?
Fokozat nélküli autómatán átvinni több ezer lóerõt,az nem megoldható.Sõt még 100 lóerõt is bajos,az audi kísérletezett láncos variomatic-al /robogó szisztéma,de ott szíjas/,de abból sem lett semmi.
Úgy tudom hogy sûrített levegõ mûködteti a váltót,/legalábbis Erdõs Csaba motorján úgy volt/,és elektronika vezérli,elõre beállított fordulatszámnál.
A mai napig ohv 2 szelepesekkel nyomják,miközben a japánok már a fûnyíróba is felülvezérelt motorokat tesznek. Olyan motorsportban ahol amerikán kívüli gyártók is részt vesznek úgysincs esélyük,élnek a maguk kis szûk világukban.
A dragsterozás sportértéke számomra is elég kérdéses,de tény hogy akik napokig a dyno-kon nyüstölik a gépeket,nem semmi szakemberek. Amerikának cirkusz kell a népnek,ettõl remekül megborsózik apu anyu gyerekek,a digittáblát meg könnyû elolvasni.
Én mindenesetre nem a pilótát állítanám a dobogóra,hanem a szerelõket!
jó hát F1-est is tankolhatsz 1 körre :)
Ez már nagyon részletkérdés, nagyobb tankot teszel rá akkor :)
mivel ennek a futomuve arra lett epitve hogy minel stabilabban tartsa egyenesen az autot, igy valszleg nem szuperalna a kanyarokban, de az m3as meg egyenesben maradna ott de kegyetlenul... hulyeseg osszehasonlitani
Maszka: ki itt belépsz, hagyj fel minden reménnyel, de legalábbis kösd fel a gatyát!
Ferrarival is szar szántani!
Az meg hogy mi lett volna szerinted,az a sportban nem létezik.
1998-ban 8.99 egy suprával gyenge,mondod te!-bármit mondhatsz biztos sok alapod van állítani bármit is!Nagyon otthon lehetsz a kérdésben,ha így vágod hogy mi jó mi nem,és mi lenne ha?
amúgy ezek a repûlõgépmotoros és drag verdák semmit nem érnek csak akkor ha egyenes az út hungaroringen lehet hogy 1 15éves m3 utcai BMW jobb köridõt menne
Én nem ezért említettem a turbót,hanem azért,mert a smart turbós.
Egy turbósnak nem lehet olyan nagy a sûrítési viszonya,mint egy szívómotornak,mert a végnyomásra rámegy kb. 1.5 bar. Az oké hogy méréssel a gyûrûket meg a szelepeket nézik,természetes hogy ott ez nem lényeg.
ezért kell simán csak önindítózni. nem a turbónyomás érdekes ennél a mérésnél ... sõtt pont az nem érdekel, ha motorkopottságot kezdtem keresni. a turbónyomást másképp mérjük.
pont fordítva van a dolog. a sûrítési viszony az arányszám esetünkben 9,5:1 ... már a leírás módja, és az elnevezés is ezt igazolja. a kompresszió pedig egy végnyomás érték ami ebben az esetben 12. sûrítési viszonyt nem mérünk, mivel az módosítások nélkül mindig a gyári érték marad ... megközelítõleg. mérni a kompressziót szoktuk a gyertya, v porlasztó(diesel) helyére dugott mûszerrel. ebbõl lehet következtetni a motor kopottságára, mert ha a gyári 12 helyett csak 9, akkor valahol nyomásveszteség van, és érdemesebb mélyebben keresgélni.
'Konkrétan én amit tudok, hogy a Smartban 12bar a gyári kompresszió, de még 15 is normálisnak van írva."
A kompresszió arányszám,a dugattyú alsó és felsõ holtpontján a dugattyú felett levõ terek aránya. Ha egy smartban gyárilag 12,akkor egy esetben lehet ott 15-öt mérni,ha folyadék marad a hengerben.
A kompressziót mindíg teljes gázállásnál kell mérni,mert ha üzemanyag van a hengerben,akkor nem kapsz valós értéket,mivel a robbanótérben pár mililiter benzin is felviheti a nyomást,ugyanis az nem nyomódik össze,ezzel csökkenti a teret.