Egy szóval nem mondtam, hogy az S2000 motorja turbós lenne.
Korábban teljesítmény, és térfogat adatokat írtál: "Fiat 1,4 150LE, Renault 1,2 100LE, VW 1,4 170LE, a Honda vajon mikor vetemedik rá az ügyre? :D"
Na az ilyen liter/lóerõ arányra vonatkozhatott a kérdés, mivel egy mondaton belül volt az említett liter/LE adatokkal. Erre kaptad a választ, hogy már nagyon régen megcsinálták a fejlesztést a Hondánál. De a Hondáék szívómotorokból hoztak ki hasonló liter/LE arányt, mint mások az említett turbós benzinesekbõl.
Én pedig feltettem egy kérdést a Honda szívómotorjaival kapcsolatban: "Az 1.6VTI a maga 160 lóerejével mikori fejlesztés? Az is van már vagy tizenpár éves, nem? Na aztán még ott a 2.0 240LE S2000-es motorja."
82-ben az 1.2-es City Turbo 100LE-s volt :) Most persze spanyolviasz az ugyanilyen motor renyóban...
Amúgy nem hiszem, hogy kis turbós motort mutatna be a Honda. Az új Jazz-ben most 1.3 100LE, és 1.5 120LE lesz, de ezek ha mindenigaz nem turbósak.
Amerikai piacra az '07 Acura RDX-be van egy 2.3-as turbos motor. K23A1 240LE/260Nm. Állítólag ezzel most tesztelnek pár új technikát, és egykét éven belül kiderül hogy akarnak e a turbo irányába fejleszteni. Más források szerint (ami sokkal valószínûbb) a Honda már csak a környezetvédelem irányába fog fejleszteni, vagyis lesz Hibrid elektro+kisbenzinnel, meg lesz diesel az új NOx filterrel. Benzines téren most még bejön az advanced-VTEC (szintén csak emisszióra gyúr), és szerintem ennyi volt. Elkurvultak teljesen :(
Ezen kívül tolják befele a piacra az FCX-et, amivel speciel nagyon egyetértek. Ennek kéne mielõbb elterjedni, nem a félmegoldásoknak.
A piacon hibrid igazából csak a toyotától van,õk pedig benzineset építettek,de ez még nem jelent semmit.Valszeg egy meglevõ motort használtak,gondolom nem sok helyük volt.Amúgy is a japánoknál a dízel igen ritka egyenlõre.
Az is elképzelhetõ,hogy a hibrideknél is a nagyobbak lesznek a dízelek,a kisebbek a benzinesek.
"Hameg a hibridek elterjednek,ott is logikusabb hogy a belsõégésû motor dízelüzemû lesz." --- ezen filóztam, hogy vajon miért nem ezen a vonalon mennek a fejlesztések...az a tippem, hogy a hibrid nagyon bonyolult rendszer, a mai korszerû dízelek is...a kettõ egy gépbe integrált megtervezése pedig túl sok erõforrást igényelne.
Azt írtam hogy hamarosan kiiktatják a pillangószelepet!
A corolla sûrítése pl 1991-ben 1:9.5.Nem tudom honnan vetted a 14-et?Autókban ritka még a 11-es is.Krosszmotoroknál /csak kétütemûnél,ott az olaj miatt lehet negyobb / láttam 13.5-est,ennél magasabbat sehol.
Amit a pillangószeleprõl írtál, abban viszont igazad van, télleg ott van egy nagy veszteség, de a turbós gépeknél ez annyira nem jelentõs, valamint most olvastam pár hete, hogy kisérleteznek új, pillangó szelep nélküli megoldásokkal (mint a BMW, ahol nincs is egyáltalán pillangószelep némely motorban)
Ne mondjad már, hogy nem lehet 12 bar fölé vinni...:D:D Ezt ki mondta neked? :D Egy sima szaros mezei 22 éves Toyota Corolla GYÁRI kompressziója 14 bar :D (szívó!)
De kérlek, lényegesen olcsóbb, megmondom miért (ezt is a cikkben olvastam :)). Önmagában is egyszerûbb legyártani egy benzinmotort, mint a bonyolult nagyon nagy pontosságot igénylõ CDI dízeleket. De ez még nem is a fõ ok. A dízel rengeteg kormot bocsát ki, erre kell a drága és bonyolult részecskeszûrõ, valamint a hatalmas NOx kibocsátására meg kellenek a mégbonyolultabb katalizátorok. Szóval jobban megéri kisköbcentis turbós benzinest gyártani.
-A pillangószelep,aminél részterhelésnél az üzemanyag egy része a vákumra megy el.Ezért esznek városban jóval többet,mint a dízelek.-ez kiiktatható a közvetlen befecskendezéssel hamarosan.
-Az öngyulladás,ami miatt a sûrítést nem lehet 12 bar-nál nagyon feljebb vinni.Minnél nagyobb a sûrítés annál jobb a hatásfok.
A dízelmotornál lehet simán 30 bar is a sûrítés,és nincsen pillangószelep sem.
Azért az régóta köztudott,hogy a turbós motoroknak jobb a hatásfoka,mint a szívóknak,ha dízel,ha benzines.-ebben semmi új nincsen.
Az is törvényszerû,hogy elõbb utóbb minden benzines közvetlen befecskendezést fog kapni. De egy ilyen benzinmotor nem hiszem hogy lényegesen olcsóbb lesz,mint egy modern turbódízel,hatásfokban meg mindíg a dízel mögött lesz. Egész kis köbcentikben elképzelhetõ,hogy ilyen benzinmotorok megmaradnak,de nagyobb méretekben biztosan nem.
Hameg a hibridek elterjednek,ott is logikusabb hogy a belsõégésû motor dízelüzemû lesz.
Épp most olvastam egy cikket az ehavi Autó Magazinban, hogy valószínûleg most újra visszajönnek majd a kis köbcentis turbós benzinesek, egyrészt alacsonyabb a károsanyagkibocsátása mint a dízeleknek, másrészt a teljesítménye lehet ugyanakkora mint egy nagyobb (többet fogyasztó, jobban környezetet terhelõ) motornak...
Szóval kisköbcentis benzines motorok FTW! :D Én tudom milyen jó ^^
Amilyen bonyolult egy adagoló,ahhoz képest ritkán kell hozzájuk nyúlni.A legtöbb dízelen simán túléli a motort,ami minimum 400 ezer km. A common rail-ek magasnyomású pumpája már nem ilyen problémamentes,ott még van mit fejleszteni.
ez már elég nyögvenyelõs indok arra h rosszabb a dízel... max az indulás utáni fél mpbe vak, utána a menetszél miatt nyilván nem a szeme elé megy a korom.. meg egy full egyenes 400méteren még belefér az elsõ 10 méter vakon:) közúton meg ilyen a legjobb tudomásom szerint nem közlekedik:)
A lemanst azért nyerték meg, mert az alacsonyabb fogyasztás miatt jóval kevesebb boxkiállásra volt szükségük. Semmi köze nem volt ehhez a tartósságnak, senem a teljesítménynek.
Ez nem így van, ha nem lett volna tartós, hogy érnek célba? :D Mellesleg folyamatosan nõtt a különbség körönként....
A füstölés fõleg porlasztócsúcs kérdése,ami darabonként akár 100 ezer is lehet!Sokan még olajszûrõre is sajnálják a pénzt,ne csodálkozzunk hogy koromfelhõt húznak maguk után!
Nem gondolom, hogy annyira népszerû lenne a dízel 10-15 év távlatában. Szerintem addigra már inkább a hibridek lesznek fõként preferálva.
A dízelautók szvsz a következõ 5-10 évben lesznek a topon a népszerûséget tekintve.
Nem volt kevesebb boxkiállása sem az Audinak, sem a Peugeot-nak. A 35, és a 31 kiállás épp hogy nem kevés, még a több megtett kört figyelembe véve sem. Audi 369, Pug 359.
Leggyorsabb futott kör: Audi 3:27, Pug 3:27...a 3. helyezett Pescarolo 3:33, a 4. Rollcentre 3:37...ha mennek 350 kört...akkor ott ez már tetemes különbség. És ezek a legjobb körök, ami jóval közelebb hozhatja látszatra egymáshoz õket, mint az átlagos köridõt nézve.
Szerintem egyszerûen jobb a dízel. Tartósabb, hozamosabb ideig nagyobb terhelést bír el.
És az extrém füstölés nem törvényszerû, viszont nem jó látni, mikor elõttem egy 7-es bmw küld egy kövéret, én meg kapom a büdös feketét az arcomba. Vagy ahogy a buszok/kamionok ontják magukból a kormot. Persze, kamiont, buszt aboszolút ökörség lenne benzines motorral megcsinálni, de akkor is rossz amikor be kell szívni.
A benzinesek hengerkopását gyorsítja a sok hidegindítás a dús keverék mossa az olajfilmet a hengerrõl,ezért hamarabb csipegetik az olajat.
Maga a henger jobban kopik a benzinesen,ezért is mondják hogy a dízel tartósabb. Viszont a turbóra illik vigyázni,és a javítása is drágább a dízelnek,egy vezérlés összeakadásnál sokkal durvább a kár/mivel a dugó koppra felmegy a dízelnél/,az újabbakon a nagy nyomás miatt az adagolórendszer is igen kényes.
Pont hogy nem tartósabb a turbódízel motor. Sokkal jobban csúcsra van járatva mint a benziensek. A lemanst azért nyerték meg, mert az alacsonyabb fogyasztás miatt jóval kevesebb boxkiállásra volt szükségük. Semmi köze nem volt ehhez a tartósságnak, senem a teljesítménynek.
Elképzelhetõ,hogy 15 év múlva szinte az összes közúti autó dizel lesz,akkor még a forma 1-ben is simán elképzelhetõ. Egyre több helyen tûnik fel a dízel.
Ez az extrém füstölés meg egyátalán nem törvényszerû,itt agyontöltött motorokról van szó,a közúton nincs is ilyen.A kormon kívûl,amit egyre jobban szûrnek semmivel sem szennyezõbb egy benzinesnél,csak ezt lehet látni,és a co-t nem.
Nagyban dízel,kicsiben benzines!/de a dizel egyre jobban húzódik lefelé,a benzines most vesztésre áll/
jo de ott nem a teljesitmeny az elsodleges szempont hanem a tartósság, és a dizel motorok tartósabbak... meg gondolom a pilótáik is jók... specko forma1ben soha az életben nem lenne elsõ egy dizel
Mondjuk már bizonyított a dízel. Az Audi idén (nem elõször) nyert Le Mans-i versenyt gázolajos autóval. És idén a Peugeut második lett szintén dízellel.
nem beszélve arról h életveszélyes, ugyanis a pilóta akár vakon is vezethet, mint például itt elég nagy szopás. én akkor is amondo vagyok, h a diesel jo, ahova nyomatek kell sot komfortos hetkoznapi autozashoz is, de ahol idore megy a dolog es a teljesitmeny szamit, oda nem való
A hatásfoka jobb igen,de nem a literteljesítménye! A dragsternél pont nem számít a hatásfok.A hang meg izlés kérdése,ha pörögnek úgyse mondod meg a hangról,hogy melyik-melyik.
Szerintem mûszaki bravúr megépíteni egy ilyen autót,aztán ha valakinek bántja a fülét,akkor nem muszály hallgatni!
Mindenesetre elég furcsa gondolkodás, hogy valaki egy dragsternél a füsttel és a hanggal foglalkozzon!
Másrészt a benzines is ontja magából a káros anyagot, az is hasonlóan zajos, ha nem zajosabb...
Hovatovább nem egy ilyen "1 percnyi dragsterezés" miatt károsodik legjobban a környezet.
off: A kecskeméti repülõnapon olyan dolgokat láttam, amitõl közel rosszul lettem. Pl.: csapatszállító jármûvek fogyasztása 380liter gázolaj/100 km...állítólag a repülõgépek se keveset égetnek el. Hát még egy hõerõmû, amibõl eléggé sok van világszerte. És ott vannak a sima személyautók, a gyárak, és a környezet pusztítása. Amikor a fákat ész nélkül vágják kifelé, s utána nem gondoskodnak az amúgy is rengeteg idõt igénylõ újratepítésrõl.
mi a bajom.. pff ha neked ez kellemes a fülednek akkor sajnallak, szerintem undorito... egyébként meg az 6 masodperces ido ahhoz kepest hogy elmeletileg egy diesel motornak sokkal jobb a hatasfoka, nagyon szar az ilyen 4.5 körüli top fueles idõkhöz képest...
Lehet.. mindenesetre elvette a kedvemet ettõl az üzemanyagtípustól, jó hogy nem ment semmi tönkre benne. Más oldalakon is utánanéztem most, páran írtak ugyanolyan jelenségeket, mint ami a kocsimon volt, náluk is az evo neo okozta. Úgyhogy mindenkinek azt tanácsolom hogy figyeljen, ha evo-t tankol.
Hát én már cseréltem az Astrámon üzemanyagszûrõt meg kétszer gyertyákat egy hét alatt, mire rájöttem hogy a neo evo-tól lett szar.. maradék benzin gyorsan lecsapol, majd 98-as bele és némi tisztító adalék, 10 km után gyönyörûen fut újra. Ma reggel indultam vele elõször hidegen, végre nem dadog, rángat, mint a fene. Lehet hogy csak az újabb autók eszik meg a növényi naftát.. Bár ha belegondolok, hogy édesanyám Stilója is hasonló jelenségeket produkál most a neo evo-tól, mint az enyém, erõsen kétlem.
Nem, pedig én mindig azzal járok...nekem sokkal kevesebbet fogyaszt belõle mint elõtte Jet 98-as benzinbõl...
Mol Neo Evo-tól elkezdett már valakinek rángatózni az autója? Különösen hidegen, gázadáskor meg néha ugrik egyet az autó és utána gyorsul...
Én figyelgettem pár turbós és ugyanazt szívó motorral,a motortömb- fõtengely-olajpumpa szerintem ugyanaz a legtöbb tipusnál,a sûrítése eleve kisebb a turbósnak,ezért más tetejû a dugattyú,vagy a hengerfgejet változtatják.Az adagoló ugyanaz lehet,de más beállítással,el kell látni olajjal a turbót,visszafolyó is kell.Más szívócsonk és kipufogó leömlõ,és a kipufogócsõ is jóval vastagabb kell legyen.Persze ha intercooler-es,akkor még egy hûtõ plusz csövek.
Ahol már elektronikák is dolgoznak a motornak,ott aztán azokat is cserélni kell gondolom,de a szívódízelek ott már ritkák.
Szerintem csak akkor éri meg,ha v.ki behoz egy törött turbóst a szívódízele mellé,és mindent szépen átpakol.
Szerintem jobban jársz ha beszámítatod egy turbósba,mint ha esetleg mégsem jön össze,és nagyobb lesz a kár,mint az esetleges haszon.Pontosan tudni kéne,hogy a turbós mennyiben különbözik /olajozás,adagoló,hengerfej stb./,utólag bajos mindent beszerezni. Nyugat-európában úgy tudom már igen régóta árulják turbóval.
55 Mph-hoz még 200 ló is tök felesleges.5 ember szállításához meg miért kell 3 tonna vas,20 l/100 km? Hol van ez a japán mentalitáshoz képest,vagy hol vannak ezek a japán v. európai autókhoz? Csak egy 1.9 130 lovas passat tdi-t,vagy egy subaru wrx-et képesek lennének kifejleszteni és legyártani?
Van 3-4 v8,meg pár v6,pár autómata váltó,abból megoldják a kérdést. Ha dízel kell vesznek a cummins-tól egy teherautóblokkot. Ez autógyártás?
Nagy S600 Mercedes sem feltétlen jó, mérete nem elõnyös mindig, meg engem akkoris zavarna hogy sûrûbben kell tankolni megállni :.D
Ha a pénz nem számítana a megvételkor akkor tuti,hogy mindenki nagyköbcentis BENZINES sportautóval közlekedne!
Sportautó? Azokat hagyjuk ki, közlekedni tuti nem azt vennének...