Mondjuk hétvégén néztem meg sógorral egy 66-os Mustangot. Az elejében smallblokkos ugye, épp felújítás alatt van. De azért beröffentették, nem semmi mit rázta a kasznit :) Fõleg hogy szakadt bakokkal. De ezt automata váltó mániát sosem fogom megérteni. Persze így sincs sokba neki elforgatni a hátsó kerekeket. Sógor 5.7-es TransAM-jében meg se éreztem, megkérdeztem hogy már elpörögnek? Ja... abban is 3 sebességes automata van. Ez az autó is olyan mint a zsiráf, szép, de otthonra nem kéne.
Nem!Ha véletlenül sportautót vennék /ugyse veszek/,akkor valszeg egy 2000-es 4x4-es rizsrakéta lenne,valszeg subaru. Nagyköbcentis gumifüstölõ biztos nem,pláne nem egy teherautóblokkos amerikai parasztsportautó.
Amúgy én se járnék nagyköbcentis sportautóval...2 liter felett csak felesleges súly a motor...2 liter turbó és ugyanaz az élmény mint egy nagyköbcentis akármiben :)
Bármerre jártam az elmúlt egy hónapban,mindenhol dugó volt.Horvátország,olaszország egy-két pesti út,M7-esen /200 km-re lakom onnan/. Átlagsebességem kb.50 km/h.Nem tudom ti merre közlekedtek?Ulámbatorban?
A ráknak kéne!Corwette-t hajtottam ülök a betonon,ki sem látok ha elõzni kell!Pattogok az úton,hátul dübörög a kipuf isten õrizz!Meg úgy mászok ki belõle,mert mellettem 30 centi magas a küszöb.Se csomagtartó,se utasok,a nyomvályú meg dobálja a 300-as gumikat.
Ide sportautó!Végighúzzák irigységbõl az oldalát,meg kivágják a tetõt,széttörik a felni a kátyúkban!HAVE A NICE DAY!
Nem lakik mindenki pesten,hogy araszolni kelljen. Ha a pénz nem számítana a megvételkor akkor tuti,hogy mindenki nagyköbcentis BENZINES sportautóval közlekedne!
Szerintem ha pénz nem számít a megvételkor,akkor majdnem mindenki dízelt venne.Nekem például az újabb 3.0 dízel a6 kombi igencsak tetszik. De a magyar forgalomba és utakra egy 2000-es dízel is bõven elég. Jogsim kb. 91 óta van,akkor még sokkal jobban lehetett tekerni az utakon,araszolni a forgalommal meg teljesen felesleges a nagy köbcenti. Persze bírnám én is,de tök felesleges.
pl. 535 d, igaz dupla turbó és 3 literes blokk, de 286 ló, és 580 nm...
valhol láttam, csippelve ezt a motort, 330 ló, és 700 nm volt !! azért az már tép, akárhogy is nézem:D
Ja, van pár marhajó dízel, pl. a TOYOTA 2.2 D4-D 177lovas dízele, a VOLVO D5 185Lovas dízele...és õõõ...a Mercedes dízelei is baromi jók...a 2.2-es Pug HDi dízel is jó...
Nemrég utasként ültem egy zsír új avensisben.Lestem beszálláskor a hátulját,de semmi felirat nem volt rajta.Mikor kiszáltam megkérdeztem a tulajt hogy miért nem dízelt vett.-Dízel volt.
A dízel energiatartalma kb 15%-kal magasabb a benzinnél (ahogy a sûrûsége is). Ettõl függetlenül a dízel motor sem 100%-os effektivitással nyeri ki az energiát a dízelbõl, tehát a benzinesnek bõven van helye beelõzni.
"Egységnyi gázolajból fizikailag több energia nyerhatõ,mint benzinbõl"
Ehh?
S-osztály tömege 240 pacival,még dízelbõl is minimum 10 liter.Egységnyi gázolajból fizikailag több energia nyerhatõ,mint benzinbõl,ezt több helyen olvastam /fajhõ v. kalória v.mi ilyesmi/.Erre a mercedes bejelenti,hogy kész a motor,és egy s-osztályra kiszámolva 6-ot eszik.BRUHAHA!
Aztán mi van ha 13-at eszik,addigra már ugyse fog senki emlékezni a cikkre!
Már többször olvastam változtatható kompressziójú benzínmotorokról,10 évente valaki elõjön vele.Próbapadon kívül még nem láttam ilyet autóban.Mire elkészül lehet hogy már nem lesz mit beleönteni!
LoL ma faterom vectrája elérte a lélektani 1000km-es határt egy tankkal :) (Y)
Olcsóbb lesz a benzin :)
még ilyet...
'Óvnám a kicsikét!:) "-megvan hogy mi kell bele.Ha most van benne pl 50000 km,300000 km múlva jelentkezik esetleg az,hogy milyen volt benne az olaj,az 30 olajcsere.Ha csak minden cserekor literenként 2000-el drágábbat használsz,az 240000 forint plussz.Visszakapod eladáskor?Meglessz addig a kocsi?
Egyes ötös golf? Ezt nem értem. Ezres motorú 5-ös golf? Vagy egy egyes golf, ami 5-ös, tehát jó állapotú? Vagy egy pontos golfot? Vagy 5 gangos egyes golfot? Lehet, hogy én már hülye vagyok a fórumokhoz...
Tudom, hogy nem benzinmegdiesel, de sztem ti tudtok segíteni! Milyen olajat ajánlanátok, most vennék egy 1.os golfot, 5öset! Óvnám a kicsikét!:)
érdekes, pedig ha lenne hiba leírnám, (lekopogom) mert azért nem a legolcsóbb autók közé tartozik, és hát basztatná a csõröm..de nincs, de így se úgy, mondjuk oda van figyelve rá, melegítés, hajtás után pár perc alapjárat stb...garázsba van
na jó, msotmár ejtsük ezt, ha lesz valami írok !:D
Elég nagy gond a sok dízel,és a modern dízelek sokkal apróbb koromrészecskéket produkálnak,ami erõsebben rákkeltõ.A japánok belpiacra nem is gyártanak dízelt,a szennyezõanyagok miatt.
Nemhogy 100 még 10 éve se volt ennyi olajkályha az utakon...
Ha választhattam volna, én is inkább superb-et kérek a tdi köré :) Ha már mindenáron a konszern autóit nyomatták a cégnél. Majd talán legközelebb. Ami a Passat helyett lett Touran (105LE-s TDI-vel), az még háklisabb. Van benne 34 ezer km, de légzsákhiba miatt 3x, gyári riasztó miatt 2x volt szervizben (mire meg tudták csinálni rendesen), mindemellett 7000 és 24000km-nél is kifogyott belõle az olaj, benyelt 5 litert. Az hogy fapad (pedig a bõrön kívül full extrás, navival, kétzónás digitklíma stb), kerreg, és még fostalicska futómûve is van az már csak hab a tortán...
Na, nemtom ki emlékszik rá, régebben mondtam hogy vettünk Skoda Superbet, 1.9 PD TDI-set 131 lovas verzsönt, nah akkor még bejáratós volt, msot van benne 35 ezer
szörnyû...150 nél lépsz,(nem padlót !!) vársz egy kicsit, és nem ugrik hanem "belendül" vagy én nemtom, de már sokkal jobban megy mint az elején, a fogyasztás 4,8 ról azóta felment 5,2 re nagyátlagba, bár igaz városba nem sokat van használva, semmi nem ment szét benne eddig, bár igaz a gumik szinte elfogytak róla. mondtad Borg hogy a csendesség egy idõvel elmegy belõle és hangos lesz. hát én nem vettem észre, hogy hangosabb lett volna, jó persze 2 kiló felett van szélzaj mint minden másba, de még ott is kényelmesen lehet beszélgeti.
na jó, off , kicsit a kocsiról szólt, nem pedig a dízelrõl ami benne van, de szintén nem füstél és jó, egyébként, apám volt msot kint németbe vele, visszafele, osztrákoknál tankolt, 1. jobban ment tõle, 2. kevesebbet evett, így 1100 km-et elment egy tankal, holott csak 950-1000 körül szokott a magyar gázolajjal
Majd ha 20 év múlva valami baja lesz a gyereked tüdejének a szar levegõtõl akkor esetleg elgondolkozol...