Én is néztem common rail-t a vw csoportnál,de szerintem is csak egy v6-os van nekik ilyen /2065 hsz/-ua.A kétliteres az a megszokott pumpendüse motor.Vagy Pd vagy common rail,a két rendszer teljesen más /2062/.
pumpe düse rendszer van meg common rail rendszer. Nincs a common railben PD sztem :)
A common rail motoroknál a nagynyomású pumpától kell a piezókristályig vinni a nyomást,a sprintereken durrognak is a nyomócsövek.Már a pumpa és a visszacsapószelep legyártása is problémás,hdi-ken gyakran tönkremegy,akkor még ott van az elektromosan vezérelt piezószelep.A komoly elektronikai háttérrõl nem is beszélve.Az pd dízelnél a vezérmûtengely megnyomja a dugattyút,az meg bespriccel a fúvókán-ennyi.Elõbb utóbb a vw-nek is át kell térnie a common-rail-re szerintem.
Akkor keményen jár!Ha ez különbség?Minnél nagyobb a befecskendezési nyomás,annál finomabb a járása pont fordítva mint írtad.A pumpendüse egy kis hengerben állítja elõ a nyomást,itt sokkal könyebb bánni a 2000 bárral,mint egy közös nyomócsövesnél.A 2000 bartól nem kell hasra esni,az adagolófúvókát leggyakrabban traktoroknál és nagyobb hajomotoroknál használják ott ez nem ritka.Ha már a fejlettségét nézzük a common rail sokkal komolyabb technológia,és több is benne a lehetõség.
A 2000 bar-tól még nem lesz kopogós.A közvetlen befecskendezés miatt kopogósok a mai dízelek amit a common-rail motorok többszöri befecskendezéssel tompítanak.Az adagolófúvókásoknál ez nem lehetséges.A honda 2.2-es dízele,vagy a toyotáé igen csendes,kis adaggal elõmelegített hengerbe fecskendeznek.
amúgy érdekes, a PD TDI-knek van az az erõsebb, "kopogósabb, élesebb" hangjunk...utánna néztem, azért van mert 2000 bar nyomással fecskendez, míg a többi fejlesztésû dízelek messze elmaradnak ( csak mert régebben volt róla szó hogy a pdtidi-knek csúnya a hangjuk)
de tényleg..dízel autó, hát ennek nem jó a hangja !! ÉS?:) dízelnek sose lesz jó hangja..meg amúgy is, kívülrõl nem érdekel:)
Mért az tök jó hogy mások csak hallgassák a zakatolást,hunyorogjanak a xenontól,szívják a kormot én meg ülök a csendben frankón szûrt klimatizált levegõben.
kit izgat kívül milyen? :D
Nem vagyok én feltûnési viszketegségû :)
és meghallgattad kívülrõl is?? :DD
mamár külön mérnök(ök) tervezeik meg az utastérbe bejutó hangokat (nopersze csak a presztizsmárkáknál, mert pl egy fiat albea szintûnél pont lesz*rják)
Tegnap ültem egy Volvo D5-ben, hát az nem semmi. Nemhogy nem kellemetlen a hangja belül, hanem még élvezet is hallgatni, komolyan :). Szóval ott nem tudom ki vesz benzinest
Az isuzu a legjobb dízel az biztos!Én se tennék bele ilyen vékony olajat,fõleg azért mert gyárilag 10w vagy 15w van tuti elõírva.És ahogy öregszik a motor egyre vastagabb kell bele!Öreg dízelbe én 20w-50 olajat tennék.
Turbo miatt a fullsynth-re esküszöm. Egyébként az autodata szerint valóban 10W-40 synt az elõírás télleg, csak 10W-40-ben nem igazán találtam fullsynt olajat. Mobil special X synt-el hajtom, de többen mondták már, hogy korára való tekintettel legközelebb már Mobil special S semi-synt 10W-40 rakjak bele.
Nekem egy õs-kamrás isuzu mocis autóm van,( Vectra-B 1.7 TD) már több mint 350e km futott és a mobil 5w-40-bõl is csak 0.5- 1 lityit eszik 10000 km-en... Tök gyári minden rajt, bontatlan a moci, a porlasztó csúcsok az izzítók, turbó stb. mind eredeti. Csak a szíjak, görgõk meg a termosztát lett cserélve. A vége jóval 180 felett van még mindig, és városban (Bp.) 5.9 a max fogyi, de országúton kényelmes tempóban (90-110) akár 4.5 is lehet. Ja, és mindig nem füstöl, zölden 0.7 a korom. Nem egy rakéta, de megy ha kell, 2200rpm felett.
Na, ez a tartós szétverhetetlen motor hiányzik a mostani dízelek palettájáról.Pedig egyszer kilukadt a karter és 20km mentem olaj nélkül vele. Imádom és csak is dízel! Akárki, akármit mond, ez egy ízig- vérig igazi tartós dízel, minden elõnyével. (Egyébként a taxisok álma az isu, sokkal jobbnak tartják mint a mostani kihegyezett szervízigényes drága vasakat.)
Ilyen:
tök felesleges bele tankolni az 1.2-es corsába. az oktánszám kompressziotürést jelent és nem hiszem hogy a corsadnak akkora kompresszioja lenne hogy olyat keljen tankolnod.
'És az is csak azért volt, mert ha tele van tankolva a pumpa könnyebben felkapja az anyagot, amikor alacsony fordulatról jól meg kell etesse benyával a motort".-itt kezdõdött.Akkor értelmezd ezt!
"Szerinted milyen autóval kell a 'lehetõ legalacsonyabb fordulatról gyorsítani"?" - szerintem nem úgy értette, hogy így KELL vezetni. Hanem hogy a benzines autók 2000-es fordulat alatt (ez a lehetõ legalacsonyabb fordulat) gyakorlatilag nyomatékszegények. Nyilván egy dízelhez (turbós) képest amúgy is, viszont a dízelekkel kényelmesen lehet úgy is közlekedni, hogy pl 1800-as fordulatszámon csak jobban lenyomod a gázpedált. Ezzel szemben a benzinessel keményen vissza kell kapcsolni, különben úgy gyorsul, mint a beteg csiga. (ne vagyük a V6/V8/stb motorokat)
Bár arról, hogy hol ébrednek a V10/V12 motorok, fingom sincs...MÉG!
"Egyébként az füllel is hallható,hogy megerõsödik a kocsi hangja ha terheled." --- ezt az alacsony fordulatszámon való nagyobb gázadásra érted? Pl, ha 50-60-nal mész ötödikesben, és adsz egy öblöset? Mert olyankor elég beteg hangokat ad ki a motor.
Egyébként az füllel is hallható,hogy megerõsödik a kocsi hangja ha terheled.
Alacsony fordulaton,nagy terhelésnél megnõ a robbanási végnyomás,mert a dugattyú nehezebben nyomható le,és tovább is tart ellent,mint normál üzemben.A robbanási végnyomás annál nagyobb minnél nagyobb a fojtás.Persze a motor sûrítése az ugyanakkora mindíg-de itt nem arról volt szó.
'lehetõ legalacsonyabb fordulatról gyorsítasz"-említetted,mire én 'amúgy"-megjegyeztem,hogy ez teszi tönkre a hengerfejtömítést.Alacsony fordulatnál,nagy gázadáskor megnõ a hengerben a gáznyomás,plussz az elnyúló égés miatt,a lángcsóva kiégeti a hengerfejtömítést.Sokkal többet árt a motornak ez,mint ha valaki agyonpörgeti,pedig fülre ez utóbbi nagyobb kínzásnak tûnik mégis kevésbé gyilkolja a motort.
A pumpa szerepe az hogy a benzinállástól független egyenletes nyomást csináljon,garázslejáróban vagy bárhol.5-10 szeres mennyiséget tud szállítani mint amire szükség van.Amíg nem szív levegõt,ugyanazt a nyomást csinálja,bármennyi is van a tankban.Teli tankal biztos hogy roszabbul megy a gép,mert nehezebb.Szerinted milyen autóval kell a 'lehetõ legalacsonyabb fordulatról gyorsítani"?-vagy a lehetõ,legalacsonyabb fordulatnál jobb ha telitankkal gyorsítasz?Amúgy ha valaki hengerfejtömítést akar kinyírni,ez a legjobb módszer.-Hát elolvastam mégegyszer,de nem lettem okosabb.
Nem mondtam hogy jobban harap. Olvasd el újra.
Egyébként meg benzinessel nem úgy kell autózni úgysem, hogy a lehetõ legalacsonyabb fordulatról gyorsítasz ki.
Aki meg nem látja át hogy mirõl szól az evo meg v-power,az csak tankolja,és higgyen amit akar,a faszom magyarázzon mikor felteszi a kérdést,de a választ már lusta elolvasni,vagy képtelen felfogni./2024/
Na azért ezt nem gondolod komolyan remélem!/2027/Akkor te telitankal szeretsz autózni,mert jobban harap?
És az is csak azért volt, mert ha tele van tankolva a pumpa könnyebben felkapja az anyagot, amikor alacsony fordulatról jól meg kell etesse benyával a motort.
:DD Borg leírta amit kell tudni ;) idéznék: "placebó"
1.4es fusionnal csak max annyit vett észre hogy kisebb sebességnél kapcsolni tudta az 5.-t fogyasztani ugyannyit evett mint simával
Opel Corsa B 1.2 1996-os évjárat ba lenne!
Szerintetek nincs értelme,nem lesz pörgõsebb a járgány?
Az újabb fajta kis köbcentis, nagy lóerõs motorok mind 98-as benzinre vannak specifikálva. Pl a skoda/vw stb 1.4-esei is csak avval 100le-sek, 95-össel már nem.
Ez azért van, mert nincs bennük kopogásérzékelõ, ami a gyújtást/üzemanyagellátást az égésminõség (oktánszám) alapján utánállítaná. És pont emiatt nem fog semmivel se jobban menni, vagy kevesebbet fogyasztani a vpowerrel se.
A Vpower szerû 100 oktánszámú benzineknek két jelentõségük van:
1. Az autódban rendkívül nagy kompressziójú benzinmotor van (pl a pörgõsebb japánok) ÉS van benne kopogásérzékelõ is
2. vagy nincs benne kopogásérzékelõ, de akkor chippel beállíttatod erre az üzemanyagra (onnantól viszont csak ilyen nagy oktánszámúval fog jól menni)
Minden egyéb motorban a hatás max placebó, semmilyen pozitiv változást nem fog hozni, fõleg nem teljesítményben vagy fogyasztásban. Esetleg mivel drágább adalékokkal van kezelve, jobban kíméli a motort, de ezt se nagyon hiszem.
hátjahh nemsok értelme van ... fateromnak 1.4 fusion-ja van és õ kipróbálta 5.fokozatban (kb)5km/h val lassabban is elmegy a kocsi ergo egy kicsit jobb lett a motor, de nem számottevõen ... fogyasztásra ugyanazt adja
Hellosztok!
Szerintetek Shell V-Power Racing üzemanyagot minden benzines autóba lehet tankolni?
nekem eddig dizelbõl az R25öt és a Golf3 1,9td 110le
ami nagyon nem teccett: golf2 1,6td, és az audi . ua a motor
A dízelmotor a common-rail technológiának köszönhetõen olyan árhátránnyal indul,ami személyautónál igen sokára térül meg,az alkatrészárakról nem is beszélve /pl:az eddigi 10000 forintos porlasztócsúcs helyett a piezós 100000-120000/.A dizelautók státusza megfordult,a csóróbbak-akik kevesebbet is autóznak-járnak benzines alapmotorral,aki megteheti,meg jár turbódízellel.Az eddig lenézett dízel hirtelen menõ lett.Aki keveset autózik annak nem nagyon éri meg,hiába tudja majd könyebben eladni,drágább kocsi révén nagyobb az értékvesztés is,anyagilag jobb neki a nyomatékszegény benzines.A legnagyobb vesztes az lesz szerintem,aki egy agyontiport modern dízelt vesz használtan,mit érdekelte a parasztot a turbóra vigyázni,meg rendesen szervizeltetni,mikor 10000-ért kap könyvet utólag is,20000-ért meg oda teszik a kilómétert ahova kéri.
Hát kérem a Diesel- el tudsz takarékoskodni gázolaj olcsóbb tapasztalatból mondva, a benzines meg egyszerübb fõleg ha kifogy a tank csutkára, nem gond tankolás után azonnal indulni.
A többi gond + általában típus hiba amirõl megy a vita az utóbbi véleményeket olvasva.
Az iveco elektromos rendszere semmivel sem bonyolultabb,mégis mindíg szar,néha összeég egy relé,máskor egyszerû kontakthiba,ahhoz elég hogy másfél órát bújkáljak a mûszerfal alatt.Kardánkereszt állandó téma,izzítás minden második ivecón rossz,dõl a motorolaj-szervóolaj-hûtõvíz,egyszer összevert a motor 250000 forint,pedig a szervízre sosem sajnáltam a pénzt.A váltó ahonnan szintén dõl az olaj,és lóg benne minden az utolsókat rugja,de bontva annyira keresett,hogy kiröhögnek a bontósok ha megkérdezem.220000km-es osztrák szervízkönyves autó,ami súlyt sosem vitt mert egy motorversenyzõ kocsija volt.Haverom hyundai h1 el jár,más világ-a hiace-ekrõl nem is beszélve.
Igen nagyon fontos ki hogy bánik vele,de az olajfolyások pl a tömítések minõségétõl függ,az elektromos rendszer sem igazán függ a használattól,én egy 27 éves 929-es mazdát,és egy iveco turbó daily-t használok felváltva,a mazdában 600000 van,az ivecoban 220000,de a mazda sokkal jobb állapotban van,pedig 18 évvel öregebb.27 éve hibátlan az elektromos rendszer,és nem is dõl belõle az olaj,de az ivecóról ez már nem mondható el,egyszerûen botrányosan szar autó,pedig úgy bánok vele mint a hímes tojással.Ugyanez volt a helyzet,mikor a mazda elõtt egy 7 éves t.d alfát használtam,kísértetiesen hasonlítottak a problémák az ivecó-éhoz.
persze, nem mindegy, én is így vagyok vele, de msot tökéletes megbízható autó nincs, ha megnézed olyan 300000 ezer km-n túl már kevés autó marad meg hibátlanul...meg tudod, nem is az hogy gyártó, és hogy márkaminõség
sztem a legfontosabb a használat..hogy hogy bánsz vele, ha "szart" veszel és foglalkozol vele és nem taposod szét akkor elmegy sokáig
de vehetsz ám zsírúj toyotát bmw-t, ha ütöd-vágod akkor vége lesz hamar.
tapasztalatra? A megbízhatónak hitt Volvo V40-nel csak a baj volt, egy 2005-ös 307-es meg 109.000 km után nem is zörög... Amit ismerek. Ennyi erõvel mondhatnám, hogy a Peugeot kenterbe veri a Volvot? Frászt... Nem mernék venni franciát én sem, mert ki tudja mit fogok ki. De Volvot sem ezek után :DD Csak annyit mondok, nincs olyan autó, aminél 100%-ra veheted, hogy semmi baja nem lesz 60-80ezer km-ig. Még a Toyotánál sem. Nem lerohadásról beszélek (francia se sûrûn rohad le teljesen), hanem pl. zörgések, elektronikai hibák, futómûhibák stb.
Abból a szempontból fenntartással kezelendõ, hogy ebben aztán az összes sárgaangyal riasztás benne van, még a lemerült akksi, meg kifogyott benzinhez is! Meg a rangsor is mintha csomó helyen el lenne baszva, legalábbis számok alapján nem mindenhol jön ki.
Mindamellett, hogy logikusan német autók vannak többségben, mivel azt veszik arrafelé leginkább. Más egyébbõl a statisztika sem annyira mérvadó, a kisebb eladott darabszám miatt.
Ha tapasztalatra támaszkodsz, akkor vegyél rönót.
Biztosan van több olyan tulaj is, aki kifogta a szerdait, és még semmi gondja nem volt vele. Higyj nekik, hisz az egyéni tapasztalat számít.
A rönó kangoo-nak meg pl az elsõ modellévében 77.9%-os meghibásodási statisztikája van. Na ez meg a statisztika, ADAC német összesítés, 2006.
azéé hamán összeszerlésrõl van szó .. szidjuk a francia autókat de ha el kéne tölteni egy vadi új ditroitban összetákolt nagysorozatban gyártott csodában 1-2 évet aszem mindenki örülne annak a gagyi csigazabálós tütünek .. minden viszonylagos
sajtos amúgy az új autóknak inkább az elekrtronikája a szar és már nem annyira a mechanika (bár lehet ez azért van mert sokkal több a csilli-villi kütyü az új autókban)
egyik autós újságban megkérdezték az egyik bmw-s elektronikai fejlesztõmérnököt hogy mért ennyire szarok az új elektronikák mire azt válaszolta hogy ha normálisan fejlesztenének mindent akkor 2-3szor többe kerülne egy autó :( szal nekünk marad a 'kékhalál'
Mi természetes? Gondolkozz már.
Pont az lenne a természetes, hogy az újításokat, amik ugye folyamatosan történnek, úgy tudnák összehozni, hogy az elsõ széria sem szar.
A Honda is így hozta össze a 8,9%-át, hogy az angliában szerelt Accord, meg a Civic is zörgött itt ott az elsõ szállítmányban. Nade azért a Toyota 15.78%-a csaknem 2x annyi meghibásodást jelent, mint a Hondánál pl.
Ja hogy a Toyotákat már évek óta a franciák szerelik össze... nincs is több kérdésem :D
A legjobbnak a tavalyi adatok alapján a Mazda bizonyult: a japán gyártó termékeinek csupán a 8,04%-a produkált valamilyen mechanikai hibát. A második helyen a Honda áll 8,9%-os eredménnyel, a megbízhatóságáról híres Toyota viszont csak a harmadik 15,78%-os meghibásodási valószínûséggel. A negyedik a Mitsubishi (17,04%), az ötödik meglepetésre a Kia (17,46%), a hatodik a Subaru (18,46%), a hetedik a Nissan (18,86%), a nyolcadik a Lexus (20,05%), és csak a kilencedik helyre jó az elsõ európai márka, a Mini (21,9%). A tízes toplista legnagyobb meglepetése azonban a tizedik helyen szereplõ Citroën. 25,98%-os eredménye ugyan már nem mondható túl jónak, de így is megbízhatóbbnak mutatja a statisztika, mint a közhiedelem szerint sokkal jobb minõséget képviselõ német riválisait.
Csakhogy lásd nem olyan fekete-fehér a világ... Tulajdonképpen a 7-kel is annyi baj van mint a 3. Toyotával. Elõbb is mondtam, mind megbízható az elsõ 6 közt, csak nem a Toyota az elsõ, ennyi.
Engem rohadtul nem érdekel se a Toyota, se a Pözsó, csak elmondtam, kész. Most hogy jön ide hogy a Pözsó mikor volt elsõ? Nem volt soha és?? Büdös szóval nem mondtam hogy a Peugeot gyár a megbízhatóságáról híres...
Mellesleg nem 1 év, hanem 6 év összesített helyezéseit mondtam el.
A franciák még így is le vannak maradva mint a borravaló.A nissan is azóta szar mióta tele van renault cucokkal.A yarisnak sem tett jót a francia gyártás.A japán kocsik sokkal jobbak a franciáknál,elég ha meghallgatsz egy japán,francia,német,olasz dízelt a japán sokkal kifinomultabb.
a most megjelent statisztikák szerint visszaestek picit, ami már eleve azt jelenti, hogy néhány autóval csak van gubanc nem? Marketingnek nem kell bedõlni, pl. 1000 Corollából tavaly 8-hoz hívtak segítséget, míg a korábbi 50-es számok miatt ratyi Peugeot 307-nél idén ez a szám 3!, a kezdeti gagyiság után kiforrta magát. (defekthez is hívtak, de ez elég szignifikáns különbség, meg több Toyota is visszaesett) Ez azt jelenti hogy mindkét autó megbízható, de egy picit a Corolla rosszabb, és lerohadt néhány.