Van egy jó ismerõsöm, ö gyüjti az amerikai kocsikat. Van neki asszem most 5. Egy kisebb 8 hengeres 5000-es cedilecet használ hétköznap. Szegény már régi, de q jól néz ki még. Mikor megvette, nem volt elterjedve az internet, ezért mikor még kamionozott, külföldrõl hozott be magának szakkönyvet arról az autoról. Saját maga állított be benne mindent, igy az átlag fogyasztása 12 liter benzinbõl. Szerinte ennél kevesebbet is ehet, ha rendes szakmühelybe állítják be. Kocsi igy is megy 160 km/h sebességgel elõre és hátra is.
A megtérülés ott van, hogy a dízel használtautóként 3-4 kilóval drágábban passzolható el, mint a vele egyidõs benzines barátai.. (asszem )
A benzin szerdától 260Ft-os átlagáron van, a dízel meg 265...hol itt a megtérülés? :)
Számoljunk utána. Egy átlagos fos kisautó (mondjuk Fiesta) ára dízelesben akár félmilával is több átlagban, mint a benzinesé. Ez közel 1886 liter benzin ára jelenleg (mondjuk 265 HUF/liter). Ez 3 évre vetítve havi 52 liter benzint jelent. AZAZ amennyivel többe kerülne a dízeles csoda, annyiból a garanciális idõszak végéig havonta ennyivel több üzemanyagot vehetnénk. Azt nem számítva, hogy közben a pénz nálunk maradt, így nekünk kamatozik és nem az autó árában romlik tovább hatványozottan. 52 liter egy ilyen autónál átlag 7-800km megtételére elég a vegyes átlagfogyasztási adatok szerint. Ha figyelembe vesszük, hogy a dízel verzió kevesebbet is fogyaszt egy pár százalékkal, akkor attól függõen, hogy havonta átlag hány kilómétert használjuk a gépkocsit, máris megkapjuk, hogy érdemes-e beruházni egy dízel csodára. (term. a kocsi értékvesztését is számolni kell)
Nagy általánosságban tehát, ha nem utazunk túl sokat havonta, akkor semmiképpen sem éri meg dízelt venni! Ha viszont utazunk annyit, hogy a költségek átbillenjenek a dízel javára, még akkor is megfontolandó, hogy valóban hosszú távon ki tudjuk-e majd használni ezt az elõnyt!
Nos aki kiszámolja, hogy mennyivel kerül többe a dízel modell ugyanabból az autóból újonnan, mint a benzines és az árkülönbözetet megnézi, ill. azt, hogy hány évig tud belõle autózni majd, ha azt a pénzt a benzin-es és a dízel fogyasztása közötti árkülönbözetre fogja költeni, plusz figyelembe veszi mennyit esik melyik modell ára idõvel, akkor kiderül érdemes-e dízelt venni. Mármint anyagilag. Ha nem éri meg, NEM KELL VENNI! Nekem is volt dízelem, de már két generáció óta benzines szörnyeteggel járok.
alfa városban ~8-10 liter, egyáltalán nem kímélem bmw 10-12 liter merci 12-14 liter az alfa a legpörgõsebb, mert nagyon könnyû a többihez képest de jobban pattog, hosszabb távon a nagyobbak kényelmesebbek, fekszik az utat. Nem vennék népautót dízelben, csak hogy 1-2 ezerrel kevesebbe fájjon egy pesti út mondjuk. Miért az a legfontosabb szempont egy autónál (fõleg jó ideje pár forintos dízel/benzin árkülönbségnél), hogy 'jajistenem nehogy párszáz forinttal drágábban tegyem meg u.azt az utat'? Vagy a mégjobbak: tökömtudja milyen táblázat szerint az egyik 1 másodperccel jobban gyorsul, ebbõl kiindulva dicsõítjük az egyiket, vagy a másikat.
turbot ált azért szoktak cserélni, mert megjáratják, dolgozik izzik, és az olaj ami hûtené, ráég, mert hirtelen leállítják...legtöbbször ezért.én így tudom, ha dolgozott a turbó vagyis terhelve volt, akkor jó ha hagyjuk ketyegni még egy kicst alapjáraton, mielõtt leállítanánk...
Ugyanmár, ilyen bármivel elõfordulhat. Ja nem, mégsem.
Amúgy az 1.9 TDI Touranunkat is meg kellett menteni már autópályáról, 7000km-es korában kigyulladt az olaj jelzõ, és meg is állt. Elfogyott belõle. Az airbaggel 4x volt eddig szervizben, most utoljára felajánlották, hogy KIIKTATJÁK a szenzorát, hogy ne jelezzen. Lol! Elvitettük pestre, és ott csinálták meg végül. A Passatomnak ilyen bajai nem voltak, csak egyszer autópályán satuféktõl szétszakadt a fékbetét bal elöl, és vele együtt a szenzor meg minden szar. Utána ott kukorékolt nekem hazáig. Ja, meg gázadásra mindig jobbra húzott ki. A szerviz válasza: "Minden asszimetrikus féltengelyû autó húz valamerre." (! - lol) Amugy ment mint a golyo. Egyszer 300km-t jöttem haza autópályán, 170-190 között. 12.5 liter lett a fogyasztása. Az 1.9 szívó partnerünk ilyen szempontból a legjobb eddig. 34 ezer km van benne, és eddig olyan baja még nem volt, amitõl megállt volna. Persze nincs is mitõl, hisz ha nyomom se megy. Igaz, az összes biztonsági övet, teljes hátsó üléssort, vezetõülést, és a fél mûszerfalat kicserélték már benne. ("rendkívül tartós hasznongépjármû") Ja és a váltója a legjobb. Kb mint amikor a méteres nyelû wc pumpát használod. Hogy melyik gangban van éppen, azt max a fordulatszámból lehet saccolni. A 2.5 TDI A6 Avanton eddig 2x cseréltek turbot garban, még az elsõ 2 évében. Más hibáról nemtok. A Saab 3.0TID eddig hibátlan. Az X3 3.0d 2 hónaposan azzal indított, hogy az elsõ -15 fokos reggelen nem indult be :DDD Mindössze az akksi volt a gond, de akkor is valahol a vicc kategória. Apropó hideg. A Passatomat szerettem ilyen szempontból. Annó sokat voltam vele az osztrák hegyekben. Nos ott télen, völgyben simán van reggelente -25 -30 fok, mielõtt világosodni kezd. A Passat pöccre indult, 100ból 100x! Viszont olyan szerencsétlen volt, hogy ahonnan elindultam, mindig egybõl egy elég húzós emelkedõn kellet kijutnom, kb 1km hosszan. Alig birt felmenni :) Ha nem melegítettem legalább negyed órát elõtte, akkor iszonyat erõtlen volt, 2-ben 30-al másztam fel a dombon mindig, míg a többi (már bemelegített) autó elõzgetett szorgalmasan, simán 90-el... Persze normál körülmények között egy 100le-s benzines simán megmássza 5-ben azt az emelkedõt (meg a passat is).
VW Golf I ('82) 1.5 Diesel 4,5-5l/100km 50LE Hangja, mint egy traktornak; eszi a rozsda stb., de soha nem hagyott cserben mindig elvitt és visszahozott és sztem 20 év mulva is autó lessz, amikor a HDI Peugeot-ból és társaiból már konzervdobozt csináltak.
Jah.. Tudod valamikor meséltem hogy most vett a cég egy ilyet. a Gép 5 hónapos 25000km van benne 1.4 hdi. A következõ van vele: Amikor gázt adsz luk van nem eredmény aztán megindul és viszonylag megy. Aztán ül a hátuja mint az állat. Rosz rajta az ABS. Kétszer kellett motor miatt megmenteni az m1-es rõl. Na kb ennyi. Akkor mi van? Jó ez egy szar peugeot de akkor is ez mi? 25000km-el? könyörgöm...
na figyeljetek gyerekek, én a Le alapján való párosításnak vagyok a híve ami annyit tesz, hogy itt nyert a dízel, tegnap az 535d is megverte a t5öt, bár a t5 17level kevesebb...
Mondom peace, én szeretem az összes kocsit, de tény h a dízelek jók!
pfff gondolkodj hogy mûködik a központi oldalon levo oldalon levo adatokat hasznalja fel az osszes hivatalos oldala. gyk az osszesen rossz ha a kozpontin rossz
Vajon azt miért felejtetted ki, hogy a 120i 150LE-s, míg a 120d a turbójával 163LE-re van töltve... Magyarán a 7 féle 2 literes dízelmotorból a legjobban feltöltött változat.
egyelore fiatal vagyok, aki az elvezetért szeret vezetni. es nekem nem szamit ha nehany literrel tobbet fogyasztok. ezert nekem benzin :) lehet h majd 60evesen mar eszembe sem fog jutni benzinest venni, de még nem vok annyi :D
De ez nem igaz...városban szüttyögve télleg jó a dízel, néha szívesen eljárkálnék vele, de van amikor meg kifejezetten évezem pörgetni a motort...ezért jó a turbós benzines...mindkettõre jó :DDDD
Jó hát azért ez elég szélsõséges eset amit mondtam, szóval városban csattanva nem az lesz az elsõ, hogy a két veséd, a léped meg a májad katapultál a hasfaladon keresztül a járdára....:DDDDD
hát... mondom h kinek mi a jobb nem birja az egyik ugyse meggyozni a masikat h "a dizel a jobb köcsög" meg forditva sem. ez olyan mintha egy alonso drukkert probalnal meggyõzni arról h a schumacher a jobb és szurkoljon inkább neki.
Láttam persze, de a vicc az egészben, hogy simán túlélnéd még úgy is...azt láttad, amikor az E merci elejébe megy bele a kis smart átfedéssel? Még a szélvédõ se reped meg...NAGYON kis kemény...sõt van egy videó, ahol 70mérfölddel, ami ~110km/h egy szilárd betonfalba küldik a smartot...ott se törik meg a szélvédõ...sõt mindkét ajtó kézzel nyitható...az a vicc, hogy az autó többet bír mint a sofõr, magyarul hamarabb döglesz meg benne attól, hogy leszakadnak a belsõ szerveid, mint attól, hogy összeroncsolódsz...
1. Nem járok gyorsulásra a géppel 2. Nem szoktam leállni gyorsulgatni, de most kivételesen megtörtént, mert láttam hogy 1.4 HDi xDDDDD 3. Sokkal biztonságosabb a Smart mint a legtöbb kisautó, de ez most nem az a topic ahova ez tartozik 4.tudom, hogy a kw az a teljesítmény, ami átszámolva a Le, ezt csak egy példának írtam...bár talán télleg nem erre reagáva kellett volna, igazad van 5. ezt a "te ostoba szar"-t ezt nem tudom hova tenni, én nem ebben a stílusban reagáltam neked, kérlek te se tedd...
Figyi bazz.Itt rajtad kivül snki nem bazdmegozik, ha nem birod elviselni a véleményünk akkor kedvencekbõl vedd ki és menj!! Érdekes hogy mi lehet faszok vagyunk és nem értjük meg hogy mirõl beszélsz de nem vagyunk bunkok se veled se a másikkal.Ezen kéne elgondolkoznod te Kurva okos.
Ez az egyik. A másik pedig az hogy én nem ugy vezetek mint a nagyapám és nekem nem fele meg a Diesel kövezz meg de szerintem a Diesel az életbe nem fog olyan élményt nyújtani se vezetési élménybe se verseny körülmények között mint egy benzine. Ezen vitatkozhatunk még vagy husz évig. nekem és rajtam kivül nagyon sok embernek ez a véleménye. Ráadásul én kb 3 éve dieselel járok tudom mirõl beszéálek ezek között volt 406 hdi 206 hdi partner hdi, szivó. Vw Caddy. Mercedes 124 stb szóval ennyi.
És mégegyszer kérlek kulturáltan és ne bunkon nem érdemeljük meg. Te sem kaptál ilyen választ.
azota volt par kocsim, most is van es hat egyik sem kozelitette meg. dieselem is volt. szal tom mirol beszelek. de ha azt a kocsit rendbe lehetne rakni odaadnam a fel heremet erte :)
hát paszmék, itt még mindig ezen megy az agyalás? Szvsz nem szívó/szívó turbo/turbo alapján kell, hanem lóerõ, érted bazdmeg LÓERÕ alapján!!!! Ha ezt megteszed rájöhetsz h azonos TELJESÍTMÉNYBE, érted ezt a szót, TELJESÍTMÉNYBE a dízel jobb:) Mégha a gyorsulás azonos is, fogyasztásba jobb, és igen drága testvérem aki nagyon elmés volt korábban, hívhatnánk ezt a topicot mivel tehetünk meg 100kmert olcsóbbannak mert ez is egy hasonlítási alap b*zdmeg....
elegem van a sok kurvaokosból, versenysportba meg még nem elég fejlett a dízel, de várható hogy ott is feltûnik majd, lásd sokat emlegetett R10 vagy Peu 908....
És még1szer mondom, nem vagyok elvakult dízelpárti, de tény h ésszerû használat mellett jobb..Mondom ésszerû nem agyonpörgetem, és visszabszom 2 padló, meg minden pirosnál szétalázok mindenki a 900ccm3 smart brabus hiperbiturbo 72lovammal, ami kb 600kilót hivatott mozgatni...
nekem egy 93-as toyota carina gti-m volt. 2liter, 180 paci. magyarorszagon nem forgalmazták soha igy szinte nincs is az orszagban. gyarilag celica motor&futomu. alaztam vele mindent. a4-es audit ugy legyorsultam h egyes kettesbe vegig fustolt a gumi, mert padlot tapostam :). csakhat tavasszal rajtamaradt a teligumi es en figyelmen kivul hagytam egy kanyarban. totálkár. szegeny kocsi :( sajnalom a mai napig. :( szoval benzin powa
206 hajcsárok elég sokat hiszneka képességekrõl. nekem is volt már "élményem" velük. kiraktam az indexet, h akkor tsá, erre beleállt a taposnivalóba, és pörgette 170ig. eddig hajtottam magamelõtt majd kicsit visszaengedtem a gázból, visszakapcs ... kihúzat, és 210 környéke lehetett mikor elsiklottam mellette. mindennapi használatra jobb a diesel, de pörgetni a benzinest lehet jól. volt már diesel pörgetõs negatív élményem. 730d azért nem kicsit szól gyorsulásba és sebességbe sem. múltkor elgyorsult 1 mellõlem. tudtam, h nem sok esélyem van ezért nem is strapáltam magam, szépen ki is gyorsult, DE ... a moci kopogása bejött a feltekert ablakon is. nagyon nem erre van a diesel kitalálva, még akkor sem ha tudja. és ettõl nagyon szétesõssé válik idõ elõtt. és itt is van a diesel legnagyobb gondja ... nagyon mélyrenyúlós az alkatrészköltség.
Valószinü de ez pont olyan mintha egy 120-as skodát hasonlitgatnál egy uj opel astrával.
Egyszerüen ezen kész vagyok az elöbb oda rakott autók közül a WTCC-eken kivül mind turbos. A subaruból van 2000cm3 is. ez az autó kb 260le. A 3000cm3 az 300 le körül van. Akkor mirõl beszélünk ha egy diesel ford 2.2-es létére 150 le. Akkor mivan? Ráadásul a subaruból a 2000 nem a wrx sti. Hanem a másik ami egy szinte full alap utcai gép. Akkor mi van? ezzel gyorsuljon egy 1.9 pdtdi, ne egy 1.8-as hondával amibe nincs turbó meg semmi.