persze.minden nap ezzel vagizok minden kis magadfajta zsirosnyakunak.annyi volt köztük a különbség, hogy ök felfogták amit mondok, és meg is értették, némelyek ugyanezt át is élték, és nem a ZINTERNETRÕ' szedett számok alapján itélnek meg egy autot. u.i:szivesen olvasgatnáma blogodat az elõbb emlitett oldalon;)
most néztem az utcai, ami kicsit visszafogottabb 1000 nm, a böhöm q7 kasznival 5,5 sec 100-ra.. akkor ez a verseny engine még jobb gondolom.:) de tényleg nem akarok belefolyni, csak tájékoztatás jellegû:)
menjen inkább mindenki autozni amig ilyen szép idõ van.:))
Tényleg? #1179 elõtt? Idézzem a hsz-eidet, amik utána jöttek? Esetleg az #1225-bõl ezt: "te egyszerûen nem tudod felfogni, hogy sokan nem forgatják, azoknál jobb a dízel."?
Vagy a múltkori, ugyanerrõl szóló vitából idézzek? Az elõtt történt az elmúlt 1 nap hsz termése?
Akkor meg minek ugat rám, hogy szerintem a dízel semmire se jo, ha egyszer már számtalanszor leirtam én is, hogy annak jó aki nem szereti pörgetni a benzinest a teljesítményért...
Azért, mert amit görcsöltök folyton a dízel motor mellett, meg a benzines ellen, azok között rengeteg BAROMSÁG. Én arra válaszolok. Talán elolvashatnád az 1179-et is, ahol ugyancsak kerek perec leirtam, hogy aki nem szereti pörgetni, annak jó a dízel...
Hát akkor nagyon rosszul fogalmazol pajtás, ha többen is ezt értjük. A folyamatos magyarázkodással, hogy így a váltó, meg így a karakterisztika. Minek magyarázni, így van, és sokaknak ez megfelel, ennyi.
Tehát az a benzines hibája, ha nem forgatják, és ezért nem megy úgy, mint a dízel 5-ben?
F*szom mondta, hogy hiba. Ki mond ilyet? Azt magyarázzuk, hogy ez jó azoknak, akik nem szeretik forgatni. A benzinest használja az aki szereti. Te nem vagy képes elfogadni a mi verziónkat.
A másik fele mechanika :) Egy váltómû, amibe ugyanaz a nyomaték nagyobb fordulaton érkezik, sokkal egyenletesebb, jobban elviselhetõ igénybevételnek van kitéve. + a kupplungszerkezet is egész más, egy kis fordulaton hirtelen nagy nyomatékot leadó motorhoz. Sokkal erõsebb, sõt, egyes dízelekhez már olyan kell, ami eleinte össze sem kapcsol teljesen, hanem csak fokozatosan kezdi átadni a teljes nyomatékot.
te egyszerûen nem tudod felfogni, hogy sokan nem forgatják, azoknál jobb a dízel. Ezt a kib*szott egy dolgot nem vagy képes elfogadni... Azt, hogyha 70-nél utolérsz valaki, ne kelljen visszakapcsolni, mégis gyorsabban tudj elmenni valaki mellett. Pl. 100-110-nel mennek elõtted, hány ember kapcsol vissza, hogy megelõzze? De te továbbra s lököd a dumát, 3-asban 120-szal, ezeket inkább elmebajosnak tartom.
Pontosan. Lealázta a dízel.. Kevés az az ember, aki úgy elõz országúton, hogy hármasban tiltásig padólózza szerencsétlen autót (szvsz ez egy benzinesnek sem tesz túl jót).. Dízellel gurulsz 5.ben 100al, és mindenféle kapcsolgatás-pörgetés-váltogatás nélkül elõzöl, utána pedig örülsz..
Emelett írogattad még lejebb, hogy kuplungot, váltót ilyen olyan terhelések érik a dízeleknél, és sokkal drágább, etc.. Megnézem meddig bírja egy benzines váltó/kuplung, ha rendszeresen 6-7ezer körül váltassz.
Az iróniát oda értettem, hogy te azt modntad a dízel ebben jó, míg ugye nem a dízel jó ebben, csak a váltója :) Hiszen ugye az tartja töltési tartományban pont 80-120 között 5-ben. Míg a benzinesé 3-ban teszi ugyanezt.
Benzines autókon nem csak alacsonyan töltõ turbó van, pl az imprezákon, meg evokon is kifejezetten magas fordulatszámtartományban tölt a turbó, hogy ott dobja meg a teljesítményt. Benzinesen lehet méretezni, hogy hol legyen a tartomány, míg dízelnél csak alsó-középre van értelme tenni a töltést.
Teljesen korrekt? Akkor cseréljük meg a szitut, és a benzinest a teljesítménycsúcson, tehát 2-3-ban, a dízelt meg mondjuk 1200 és 1800 között forgatnánk pl 6-ban 80-120-ig... az pontosan ennyire korrekt összehasonlítás lenne.
az az 1.4 tsi soha nem eszik neked 7.9 et mert mindenki aztmondta h azt csak nagyon alap használat mellett éri el... de könyörgöm ne egy 75leõset hasonlítsál már egy 170lovashoz, meg egy 185 egy 260hoz, ne hengerûrtartalom szerint rakd párba hanem lovak szerint...
de baszod én már rájöttem neked lehet magyarázni:)
már megint egy gyárilag tuningolt gépet hozol fel...ki nem szarja le az M5-öt?nem minden második ember ceszi meg, és aki megveszi legkkevésbé sem a szervizdija, fogyasztása érdekli. egyébként elég érthetõen mindkét hszben leirtam hogy kiv. 1-2 japán gép.
mi ez a töltési tartomány??csucson nem tölt 0,3 bart egy alap turbo a dizeleken.lentebb leirtam mi a lényege és mért kell...ezek csak hülye kifogások mert már nem tudsz mit érvelni...
És természetesen 5.-ben szúrjam be õket igaz, ahol a dízel a töltési tartományban gyorsul, míg a benzines még jóval az ereje alatt... De tudod mit keresek neked olyat, ahol a dízel 5-ben, a benzines meg max 3-ban, csak hogy fair legyen az összehasonlítás.
nézz meg egy dizel és egy benzines teljesitménygörbét.általában 5-6000 körül adja le a max teljesitményt a benzines, után csökken.ez a dizelnél kb 4000nél jön el, de ennyivel más a váltó hosszusága is.szoval az hogy elpörög 9000-ig nem jelenti azt hogy az hasznos fordulatszámtartomány.nem véletlenül teszik a benys autokba a kb 7000nél szabályzo elektronikát. (kiv. az elõbb emlitett japán gépek) elég rthetõ érvelés volt?
Azért veszik mert utcán sokkal értelmesebben használható mint a benzines...ennek ellenére sem vennék dízelt :)) Ha már úgyis tötymörgés van, akkor mit érdekel, hogy 5.-ben 50-rõl mennyi idõ alatt érek fel 55-re...
Ez miért kérdés? Eddig jóval olcsóbb volt a dízel üzemanyag, 4-5 év után, vagy sok km-t futó autóknál gyorsabban visszahozta az árát, és utána olcsóbb fenntartani. Plusz amit irtam, kényelmesebb vezetni, mert nem kell pörgetni. Ez egy nagy pont a TD mellett, ha a mezei embernek kell autót eladni.
Gratulálok.. SIkerült két jó tulajdonságot találni a dízel oldalán? Szép munka..
A másik ami olvasgatás közben megfogalamzódott bennem, hogy a gyárak miért akarnának eladni drágábban valamit, ami sokkal rosszabb mint a többi cuccuk? Minek fejlesztették, ha sokkal rosszabb, mint a benzines? Miért drágább, ha rosszabb? És ha ennyire szar, ez a rengeteg idióta hogyhogy veszi?
Hidd el meglepõen hülyén nézne ki, ha mindenki a te rendeltetésed szerin hasznélná a benzines autóját.. Úgy elõttem van ahogy a várkeren harminc autó elindul a pirosból és a következõ lámpáig nem váltják el az egyest, mer még nem forgott végig.. pf..