ez egy nagy baromság amit a benzinesrõl irsz.azt hiszed hogy annak 9000-nél van a loerõcsucsa?ez egy balfaszság.el lehet pörgetni de kb annyi értelme van mint egy dizelt.1-2 japán aszfaltszaggatót van értelme addig pörgetni de egy normál benzinest nem.te egy megrögzött idiota vagy szvsz.
"De tudod a többség éppúgy elváltogat 0-100-ig 5 fokozatot egyenként, mintha dízelje lenne,"
Tehát nem rendeletetés szerûen használják ki a benzines erejét. Ezen nincs mit ragozni tovább. Most akkor gyorsulni akar, vagy nagypapizni? Ha gyorsulni akar, akkor pörgesse ki, ahogy kell, és akkor odaver olyan dízelnek aminek akar. Ha meg nem akar, akkor nem pörgeti, és kényelmesen autózik. Vagy vesz dízelt.
Ha a dízelnél oda kell figyelni rá, hogy töltési tartományban autózz, akkor a benzinesnek miért nem adod meg azt, hogy pörögjön, ha már gyorsulni kell? Kettõs mérce?
Ilyen szar benzinest én sem vennék, nem csoda hogy nincs az árlistán.
A 100éves calibra (már akkor sem csúcs) 2.5 V6-ja tudott 170LE-t, és 0-100-ra 8.0s-ot. Nohát, végre tudta hozni egy dízel a teljesítményét :D Granulálok. A gyorsulásához fõleg :)
-kicsi a használható fordualtszámtartománya, gyorsan kifut belõle, szorgalmasan kell felfelé kapcsolgatni gyorsuláskor
Mert a benzinessel 100-zal 3-asban jársz, mi? :DD Mitõl kéne többet kapcsolgatni felfelé gyorsításkor, ha nincs több fokozat? A te dízel ellenérzésed egyértelmûen a Honda forgatósdi motorjai miatt van... De tudod a többség éppúgy elváltogat 0-100-ig 5 fokozatot egyenként, mintha dízelje lenne, mert felesleges erõfittogtatás miatt nem huzatja ki az autót, mert csak el akar jutni A-ból B-be. Szóval ezt sportmániát el kéna néha felejteni
2.6 másodperc, és minimum sztem 5 literes fogyasztáskülönbség a dízel javára, arról nem beszélve h a magya árlistákon nincs is rajta abenzines mert senki nem vette azzal:)
testvérem, amerikába szarják a benzint, ott soha nem fog elterjedni a dízel, és ezt a sok ostoba szar szabállyal elis intézték... Ettõl függetlenül a sok 4-6 ezer köbcentis benzintemetõ is ugyanúgy szennyezi a levegõt mint a mostani körszerû dízelek...
Mezei ember könyebben vezeti: igen mert sokkal másabb továbbnyomni a pedált és késõbb váltani... A kerregést az új autókba, fõleg mondjuk a felsõbb középkategóriába(ford mondeonál, vagy akár már a focusoknál) csak kinnt lehet hallani, és én spec pont l*szarom h kívül kerreg:) De pl egy 530d kivülrõl se nagyon kerreg már:) És az húz mindenhonnan mint a szemét:)
Amúgy nem vagyok elvakult dízelpárti, kedvenc autóim a mitsu 3000gt, evo 6-9, skyline, ezek meg ritkán dízelek, szóval errõl ennyit. A mezei szürke átlagembernek sokkalta jobb választás a dízel
Elõnyök -a mezei ember könnyebben vezeti, érzetre jobb neki, mert tipikusan alacsony fordulaton közlekedik, ahol ennek a legtöbb ereje van -kevesebbet fogyaszt 2-3 literrel, mint az azonos teljesítményû szívó benzines
Hátrányok -drágább megvenni -drágább szervizelni (és már e kettõ után 4-5 évre elõre el is veszett a fogyasztásból adódó elõny, nem beszélve az üzemanyagárak változásáról) -kicsi a használható fordualtszámtartománya, gyorsan kifut belõle, szorgalmasan kell felfelé kapcsolgatni gyorsuláskor -a megbízhatósága pont a turbó miatt sosem lesz olyan, mint egy mezei szívó benzinesé -kerreg, kormol (tisztelet a kivételnek, V6 felett, vagy jó drága részecskeszûrõkkel megfojtva) De alapvetõen egyiknek sincs olyan szép járása mint egy benzinesnek. -környezetszennyezõbb, hiába mondják hogy pedig nem, amerikába egyes államokba még mindig nem tudja teljesíteni az elõírásokat, a legújabb merci féle blue diesel se.
Szívó benzin
Elõnyök: -egyszerû felépítés, olcsóbb -könnyebben, olcsóbban szervizelhetõ -még a pörgõs is tartósabb mint az agyontöltött dízelek -rugalmasabb vezethetõség, nagyobb hasznos fordulatszámtartomány -olcsóbb váltó elég, mert nem kell alacsony fordulaton megvédeni a baszottnagy nyomatéktól, és 6. gang sem feltétlenül kell, mivel ennek nem árt ha pörög -nagy fordulatszám mint lehetõség, és ott jobb teljesítményt ad le - karöltve a rugalmasabb áttételezhetõséggel, jobban gyorsul. -sportosabb érzés is vezetni - és ez az, amin aztán a dízel úgy igyekezhet ahogy akar.
Hátrányok: -2-3 literrel többet fogyaszt -másképp kell vezetni, mivel nem alacsony fordulaton mutatja meg az erejét (már akinek hátrány)
Hiába irja le valaki, hogy milyen elõnyei vannak a dízelnek, meg mellé hogy milyen hátrányai. Amint a dízelnek csak egy hátránya is eljut a fülükbe, egybõl felborul a rózsaszín világkép, és rá van fogva, hogy még a többi elõnye se lett elismerve, sõt mindenki hülye. Igy ez a topik errõl fog szólni továbbra is.
Na talán kezdem kibogozni a félreértés okát. A #1168-ban:
,,jól van, te felhozhatsz egy kicsit eltérõ dolgot (szívó benzin-turbo benzin), de nem reagálhatok rá, mert akkor már 0 köze van a témához. Oké, legalább tudom mire számíthatok. :)"
én ezután gondoltam lezárom a turbo benzin okozta témától eltérést. Amit ezután írtam:
,,Engem nem érdekel, melyik jobb, én elismerem, hogy mindkettõ motornak van értelme..."
én itt a szívó benzin kontra TD-re gondoltam. Bocs ezt kihagytam, félreérthertõ voltam
PEACE
Jó ez már megint a szarrágás, a félmondatokba való belekötés...
Legalább magadnak ne mondj már ellent, olvass vissza. Még te is beidézted a hsz-em, amiben egészen konkrétan a turbó benzin vs turbó dízelrõl volt szó, hogy azok közül melyik a használhatóbb, meg melyiket kell pörgetni. ld 1169-1170 Itt harsogsz, hogy ne beszéljünk félre, erre semmi mást nem csinálsz :D
Persze megértem, hogy turbó benzinessel nem szeretnéd összehasonlítani, elvégre azzal szemben még keményebben elhasal a dízel..
"A dízel mindenben szar a szívóbenzinhez képest, és Ny-Európa több mint fele hülye, ennyi... " Ezt is csak te mondod, de azért én beszélek félre...
,,ÉS? Ez hol releváns turbó benzin vs turbó dízel összehasonlításban?"
ez nem igaz, szívó benzin-TD-rõl beszéljünk, ezt mondom két hsz-óta, engem nem érdekel a Turbó benzin, mert az már nem is olcsóbb a dízelnél és többet fogyaszt, azaz jóval költségesebb. És aki dízelt vesz, elsõsorban takarékos akar lenni, nem versenyzõ (néhány hülye kivételtõl eltekintve). Nem tûnik fel, hogy kötekszel mindenkivel? Hondás, forgatós f*szkalap, erre már mást nem tudok mondani, k*rvára elegem van, folyamatos kifogás. A dízel mindenben szar a szívóbenzinhez képest, és Ny-Európa több mint fele hülye, ennyi...
"De értsd már meg, hogy sokan nem forgatják, nem szeretik forgatni... Olyan nehéz ezt megérteni?"
ÉS? Ez hol releváns turbó benzin vs turbó dízel összehasonlításban? A benzines turbós még jobban fog neked húzni alul, mert a turbó miatt ugyanúgy sok nyomatéka lesz már kis fordulaton is. DE ezt még forgatHATOD magasra is, HA akarod, és még ott is megy.
elmondom, miért hasonlítom csak ahhoz, ha már a turbódízel 300e Ft-os ártöbbletét felhozod hátránynak a szívóbenzin ellen, akkor már nem korrekt bekeverni a turbós benzinest, mivel az is drágább...
,,Ez sem így van. Ugyan miért maradna az elõny a dízel oldalán? Amikor a dízel alacsony fordulaton ébredõ erejét kombinálod a benzines magasra forgathatóságával."
De értsd már meg, hogy sokan nem forgatják, nem szeretik forgatni... Olyan nehéz ezt megérteni?
,,Az meg hogy mivel hasonlítjuk olyan dolog, hogy ahhoz kell hasonlítani, ami versenytársa lehetne"
Én inkább a realitás talaján maradok, ahhoz hasonlítom, amelyik a konkurense, nem amelyik ,,lehetne"...
De cáfold meg Nyugat Európa több mint felét... Befejeztem
Ez nem igaz. Mindössze abba kötöttem bele, ami nonszensz dolgok elõjöttek az 1.4 HDI kapcsán.
"Azt, hogy visszakapcsolgatni nem kell elõzéshez, sztem egyértelmû, meg alulról jobban húz. Tökmindegy hogy turbós benzinesnél is így van, attól még ez elõny marad a dízel oldalán. "
Ez sem így van. Ugyan miért maradna az elõny a dízel oldalán? Amikor a dízel alacsony fordulaton ébredõ erejét kombinálod a benzines magasra forgathatóságával. Egy SOKKAL rugalmasabban használható motort kapsz, mint a dízel.
"+ ugye kevesebbet fogyaszt. " Senk nem cáfolta. Csak ez az elõny a NAGY teljesítményû dízeleknél elhanyagolhatóra csökkent, fõleg ha hozzávesszük, hogy a dízel már-már drágább a benzinnél, és a dízel autót is jóval drágábban kapod meg, mint a benzinest, sõt, még drágábban is szervizeled. Érdekes, hogy ezt mennyire szeretik elfelejteni a dízel tulajok.
"Meg ugye végig turbodízel vs. szívóbenzint hasonlítunk, mert kisautóknál, nagy autóknál általában ez a kombináció van." Általában, és még így sem egyértelmû a TD elõnye. Plusz a tendencia ugye változik, szinte minden gyártónak jönnek most új turbós benzinesei, kis köbcentivel is, elég cska a PUG-BMW 1.6 turbót, vagy a vw kompresszor+turbós 1.4-esét említeni, ami MINDEN szempontból kenterbe veri a hasonló teljesítményû TD-ket. Jön az advanced vtec, jön a turbo-ivtec, de még a hibridekhez is benzint párosítanak, mert még mindig tisztább üzem érhetõ el. Gyúrnak még dízelre is, de javarészt csak a környezetvédelmi elõírások irányába. Nem teljesítményre, vagy jobb használhatóságra, vagy jobb fogyasztásra.
Az meg hogy mivel hasonlítjuk olyan dolog, hogy ahhoz kell hasonlítani, ami versenytársa lehetne. Azt mondod ne legyünk olyanok mint a politizálók, de azért richtig olyankokkal hasonlítod a TD-ket, ami ellen persze hogy van esélyük 1-2 téren jobbnak lenni :)
jól van, te felhozhatsz egy kicsit eltérõ dolgot (szívó benzin-turbo benzin), de nem reagálhatok rá, mert akkor már 0 köze van a témához. Oké, legalább tudom mire számíthatok. :) Engem nem érdekel, melyik jobb, én elismerem, hogy mindkettõ motornak van értelme, van elõny hátrány. Csak az zavar, bármit hozunk fel elõnynek a dízel oldalán, azt kifogásolod, cáfolod. Azt, hogy visszakapcsolgatni nem kell elõzéshez, sztem egyértelmû, meg alulról jobban húz. Tökmindegy hogy turbós benzinesnél is így van, attól még ez elõny marad a dízel oldalán. + ugye kevesebbet fogyaszt. Meg ugye végig turbodízel vs. szívóbenzint hasonlítunk, mert kisautóknál, nagy autóknál általában ez a kombináció van. Õket hasonlítjuk végig árban, fogyasztásban, sebességben. Úgyhogy ezért nem jó, nem korrekt mást keverni az ügybe (pl. turbó benzine), mert az már egész más dolgokat hoz a képbe. Mert pl. annál már megint más az ár, fogyasztás, stb. Csak zavart kelt. Ne legyünk olyanok, mint a politizálók, hogy egyik oldalon csak mocskos szemétek vannak, másik oldalt meg mindenki szent...
Egész konkrétan ugye amikor a vw 1.8 szívója 110le- volt (van, lesz), akkor a honda már 192LE-t is kihozott belõle :DDD De ugye még csak nem is ez volt a téma. Ennek a terelésnek megint az lesz a vége, hogy fogalmunk sincs min és miért vitázunk.
Te irtad, hogy a nagyobb teljesítményhez több energia kell. Erre irtál egy 120 vs 150 lovas összehasonlítást. Mindezzel semmi gond nincs.
Csak 0 köze van ahhoz amit én irtam, mert ott ugye 150LE-s turbódízel, és 150LE-s turbós benzines volt a téma. Tehát azonos teljesítmény, és oda jött szóba, hogy egy ugyanilyen köbcentis szívó benzines sem fogyaszt kevesebbet, mint az említett alacsony töltõnyomású turbós benzines.
ja értem már, azért 120 lovas, mert még amikor ezek az 1,8T-s Passatok megjelentek, azok az 1,8-asok olyan 110 lovasok voltak, még csak nem is 120... Nem a mai Honda 140-esek voltak :)
Visszakapcsolnod nem kell, viszont felfele annál inkább, mert elfogy a hasznos fordulatszám. Míg benzinessel eleve nem alacsony fordulaton közlekedik az ember, ha siet, tehát visszakapcsolni szintén nem kell. (megint itt jön a képbe, hogy a legtöbb ember segg hülye egy benzines autó kihasználásához, mert alacsony fordulatról vár tõle húzóerõt...)
a fizikai törvényei szerint, a nagyobb teljesítményhez, több energia kell. Ne mond már, hogy egy 1,8-as 120 lovas szívónál nem eszik többet a 150 lovas turbó???
ebbe ne köss már bele, nem kell visszakapcsolni, mert sokan nem szeretnek váltogatni, és ez kényelmes sokaknak. Mert ugye nem versenypályán (Honda tesztpályán :D) vagyunk :)
Konkrétan miért is? Szerinted a turbós benzines többet eszik, mint az azonos köbcentis szívó benzines? Ezt azért jó lenne ha levezetnéd, mert ugye egy alacsony töltõnyomású turbó még javít is a motor hatásfokán normál használat mellett... Az 1.8-ból a 150LE-s tipikusan ilyen. És akkor ezt ugye hasonlítsuk a legnagyobb töltésû dízelhez, ami szintén 150LE-s...
(Persze ha teljesítményre töltött turbó van rajta, akkor többet fog enni, de a dízel ennek megfelelõen még kevésbé fog szóhoz jutni mellette - arról nem is beszélve, hogy ezeknél a fogyasztás már nem szempont.)
de a turbós benznes fogyija már nem az a kategória :), sztem azért hasznos szívómotorhoz hasonlítani, mert fogyasztásban ahhoz áll közelebb, sõt ugye alatta van
Persze hogy tetszik, mert alacsony fordulatról tudsz autózni vele. A legtöbb ember segg hülye a benzines vezetéséhez, és avval is "nyomatékból" tehát alacsony fordulatról próbálnak gyorsulni. Úgy meg egyértelmû, hogy a dízel nyer.
----
Csak majd mondjuk 1x hasonlíts össze egy turbós benzienst, egy turbós dízellel. Mert ugye még mindig ott tartunk, hogy szívóbenzin vs turbódzel. Elég csak az 5 éves példát megemlíteni, VW 1.8 turbó vs VW 1.9 tdi. Míg a benzines 150-225LE között tudott, addig a díel 90-150 között. Hiába a plusz 100 köbcenti, meg a dízel übertechnológia. A gyorsulásukról nem is beszélve. És akkor ehhez még érdemes megnézni, hogy a 150LE-s dízel változat mennyit fogyasztott, mert nem 6 litert, de sokkal inkább a dupláját.
Létezik jó dízel technológia. De nem a mezei kis-tartományos turbóval felszerelt 1.4-es pöcsköszörû, szal azért ne legyünk viccesek már. Persze kergeti a touareget 170el, meg legyorsulja a benzineseket :DD Lol. Vegyél egy BMW-t, egy 530d vagy 535d-t. Abban legalább van változó geometriájú turbó, vagy dupla turbó, amivel ki van terjesztve a töltési tartomány. Azzal már fel lehet venni a versenyt a benzines gépekkel. Max árban, és fenntartási költségekben nem. És az sem 4 meg 6 litert fog enni.
Akarod mondani egyre több ember VETT EDDIG dízel autót a világon. Már tavaly is megmondták: Mivel a dízel ára közelít, és rövidesen meg is fogja haladni tartósan a benzin árát, valamint a turbóval kihegyezett, benzineséhez közeli teljesítményû dízelek már messze nem a hûdealacsony fogyasztásukról híresek, nem beszélve az árukról, ami a szigorodó környezetvédelmi elõírások miatt még jobban növekszik majd, az dízelek népszerûsége kezd csökkenni. Ez már csak azon is látszik, hogy szinte az összes gyártó újra invesztálni kezdett a benzines technológiába. Ami ugye az utóbbi 10 évben 10-ed annyit nem fejlõdött, mint a turbódízelek.
Vicces lehet ez az Audi R10....versenytempónál forog 4500-at és fekete füstöt ereget gyorsításnál...:DDDDDD
Valamint indítás után feltûnõen kerreg...:DDDDDDDDDDDD
ja arra emlékszem, hát ezvan:) Na mind1, véleményem szerint a diesel jobb választás lehet, ha sok pénzem lenne természetesen lenne benzinesem is:) Pl tuning autóba inkább benzinest preferálom, de itt most a hétköznapi használatról volt szó
De van negativ példa is Pl a Juta Kleinsmidth 2 éve Dieselel bele ment a vitbe a 3-dik napon és ennyi volt a verseny. Persze ez egy benzinessel is elõfordulhat ez nem vitás
Az igen... Nálunk meg az ember egy kombi Bmw-vel letarolt mindent. A Nagykörösi ut azon részén ami 3 sávos kettõ erre 1 arra. Jött az egy sávos részen. Elötte nyanyoka Suzukival 2 vel. Bömbi megérkezett kb 100 mögé elõzés (persze tiltja a tábla) szembõl pedig a két sáv közül a szélsõbõl a teherautós ugy gondolta bemegy a benzin kutra. Bömbi neki szembõl a teherautónak aztán a suzukinak aztán le az utról és egy fának.
Mondom Gyönyörû. Az embert kb 2 óráig vagdosták ki amire sikeredett kivenni. Azt hogy mi lett vele nem tom de az autóból itélve biztos nem mondja hogy "ez az mégegyszer"
Indult idén is diesel autó: és ha jól tudom 2-dikak lettek. Nem rosz eredmény. Dakart is fejezett már be Diesel BMW. Szóval müködik nincs ezzel baj. de én benzin pártis vok.
várjá várjáá:) Én nem kaptam fel a vizeeet, full vidám vagyok.. Észrevennéd ha olyasmit mondanál ami idegelne, mopst mér kapjam fel a vizet? megosztottad velünk a véleményed, ennyi..
OFF:
Az meg van? Ma elütött egy csávó egy 8 éves kislányt, aki könyebben megsérült, de a csávót halálra verték...Grat...
Azt pontossan servizre lebontva nem tudom. De pl a Dieselnél felszámolnak befecskendezõ elem tisztitást minden serviznél, 2-3 servizenként üzemanyag szürõt, akkor utánna a szokásost amit a benyásnál is csinálnak. Lég szürõ olaj olaj csere pl az olaj drágább mint abenzines olaj. Olaj szürõ kb ennyit. Ha szervizbe visszük akkor kb olyan 20000 ft vel többet kérnek mint a benzinesnél.
testvérem, 10 éve senki nem mondta volna h jobb a dízel, mint a benzin, mert lomha, büdös, és k*va hangos volt... Ma már nem ez a helyzet...
Ugyanez van az automata váltóknál: régen lomha volt mind, minimum 4 literrel ettek többet a manuális verdáknál, de ma már... Vegyük pl a DSG váltót, pártizeddel jobb gyorsulás, és emelett kevesebb fogyasztás
A dízel lasabban feljõdött, de max 10év múlva kb nem lesz kérdéses h melyik a jobb... Ja amúgy a dízel technológia szar, lásd audi r10:D (tudom BORG csak a fogyasztás miatt nyert, de nem k*baszpttul mind1? nyert és kész--> peugeot 908 is dízellel indul jövõre le mansba)
egészen egyszerü okbol kell bele a turbo:Common Rail rendszerüek a fejlett dizelek. ezzel érték el a csendesebb és simább járást, kisebb károsanyagkibocsátást, stb. ennek viszont kell az hogy az üzemanyag nagy nyomáson kerüljön be az égéstérbe.ezt 2 verzioval érhették volna el:kompresszor vagy turbo.mivel a turbot joval egyszerübb feltenni, olcsobb stb, ezért ezt választották.nem kimondottan a teljesitmény miatt kaptak turbot, de tény segit benne.összehsonlitani a dizelt egy olyan autoval amit kimondottan gyorsulásra használnak(>150 le) felesleges, inkább ugyanolyan erejû gépeket lenne érdemes. ott viszont véleményem szerint a dizel nyerne.
Most nem értem miért kapod fel a vizet... Nem mondtam semmi olyat ami kiakaszthatna téged. Ez tapasztalat nem azt mondtam hogy hülye aki Dieselt vesz. Ez az én véleményem. Nekem eddig csak rosz tapasztalatom volt most mit csináljak nem tudok olyat irni hogy igy jó meg uyg jó mert én az elenkezõjével találkoztam.
Ebbe van igazság. De akkor miért jobb? Drágább megvásárolni, jobban kell rá vigyázni, akkor miért jobb egy olyanál amibe beülsz aszt mész?
És akkor még nem beszéltem arról hogy minek rá a Turbó? Ha a Diesel anyival jobb dolog lenne nem kellene egy ilyen szerkentyûvel megtoldani. És én ezt nem szeretem a legjobban hasonlitgatunk itt sima szivó benzines autókat Turbós Dieselel. Igen én is tudodm hogy pl az 1.9 PDTDI Passát odaver egy 1.8 audi a3-mat. Igen ez egyértelmü De gyorsuljunk 1.8 Turbó Audi a3-mal. na akkor már bajba van a Passát.
ok, akkor tényleg igazad van, most elszégyellem magam...NO COMMENT NO COMMENT..Lol ember:)
Mindenesetre egyre több ember vesz dízelt a világon, és egyikük se tudja azt amit ti igen... Most találj még néhány autómárkát ok, amibõl szar a dízel, és utána már általánosíthatsz:) NO COMMENT...:D:D
ugyan kérdezd már meg a köv szerviznél hogy mire kell többet fizetni mint a benyásnál...eddig párszáz forintos eltérésem volt faterék seatja és az én peum kötelezõ szervize közt.és nem azért mert a seaton mindig kisgenerált csinálnak...
ugyan kérdezd már meg a köv szerviznél hogy mire kell többet fizetni mint a benyásnál...eddig párszáz forintos eltérésem volt faterék seatja és az én peum kötelezõ szervize közt.és nem azért mert a seaton mindig kisgenerált csinálnak...
Én nem álltalánositok... NO COMMENT. De azért 6ból 3 az elég agasztó.
Az az igazság hogy azok akik (taxis példa szintén) maguk szervizelik autójukat és egyszer volt Diesel autójuk ma szinte kivétel nélkül benzinest vesz.. Nem tudo nektek ez mit jelent nekem egyértelmü. Most azt csinálják ami irtó gáz szerintem hogy megvesznek 1800-2000cm3 autókat és begázozzák õket. Ezek a világból kimennek. És ha egy válalkozó nem nagy válalkozo mint pl az én cégem hanem kis töpe nem mindegy hogy egy servizen mennyit fog meg.
Az hogy milyen árakat kérnek a cégtõl? ez persze egyértelmü hoyg lehuzzák mint az állat. De nálunk is van nem eyg benzines és sokkal kevesebbet kérnek servizenként mint a dieselnél. Ezek Peugeotok.
Na tehát Peugeot és Vw. Ez már kettõ. Nem álltalánósitok de ez már KETTÕ:
mindennapi használatról beszélünk. turbos autot tudni kell vezetni(nem szereti a turbo ha hidegen terhelik, nem szereti ha terhelés után nem hülhet le folyamatosan, stb...)ezek akármennyire fejlett technikák ezeket mind megkövetelik, mert ha nincs megfelelõen kenve ez az alkatrész akkor valoban ez lesz a leggyengébb láncszem.egyébként a régebbi német autókat tartom a japán kocsik mellett a legmegbizhatóbbnak, legyen enzines vagy dizel.
fogadjunk hogy nem leszek 4.-ben mikor te még 2.-ban...egyre nagyobb hülyeségeket irsz. a dizel válto hosszabb ergo nem kell 5000ig elpörgetni adott sebességhez hanem elég 3500ig, ennyi.nem sebességben hanem fordulatszámban van észrevehetõ különbség.és ez fizika, ha már ennyire firtatod eme oly magas tudásod.
Figy én nem tdom. De az biztos hogy mindenki totál térdre van borulva a 1.9 pdtdi Passatok elött. Az én apukám Taxis az õ munkatársai közül kb 6-nak az elöbb emlitett jármü van. 140000km ig egy szó sem volt semmirõl ilyen jó meg olyan jó meg igy meg uyg. Aztán eljött ez a 140000km és a felette lévõ idõszak a 6 autó közül idáig 3-ba cseréltek turbót mert szétment ára 300000ft. Na most kérdem én egy 2000cm+ Passat kb 200000ft vel olcsobb mint a Pdtdi. +a turbó 300000ft akkor már +500000ft-nél tartunk. na ezt mikorra hozza visza?
Az én apukám ehhez képest egy 14-éves 1.8 cm+ ford Mondeoval dolgozik ebbe 300000km van most. Hibái: futómüve zörög a jó utak miatt a motor kicsit hangosabb mint 2 éve. na kb ennyi.
az m7esen nincsenek biciklisek:) amúgy a biciklist elütheted 100al is, akkor is meghal...Kimondta h a városba mentünk vele annyit?
1-2 ezer ft? hmm, akkor te körübelül 100kmert mész a kocsiddal havonta? Az alfa 11-12 litert eszik 100on ugye? 11.5*259ft kb 2978Ft A mondeo? mondjuk 7-8at: 8.5*259(mer ugye most kb egyárba van a dízel a benzinnel, de ez szinte soha nincs így) az kb 2200ft---> ez mondjuk ha 500km-t teszel meg hetente(ennyit sztem egy normál autós egy hét alatt megtesz, legalábbis mi megszoktunk tenni a családba, és nem debrecenbe megyünk le minden héten, hanem pest, és max egyszer egy héten ki dunakeszire) az 3500ft hetente...
Testvérem azt még szorozd be 4el légyszi és kijön a 14ezer a te 1-2 ezreddel szemben, hozzáteszem ezt úgy h most nem olcsóbb a dízel mint a benzin!!!
én már csak egyet nem értek. Te azt mondod hagyjuk már az üzemanyagot, oké. A másik hogy több lesz a kötelezõ szerviz. de mitõl?ezen máshogy kopnak a fékek, más a lengéscsillapito?más ablakmoso folyadék kell bele?vagy mibõl gondolod ezt?mert egy kötelezõ szervizen ezeket, és ehez hasonlo dolgokat néznek meg, tehát a kopo alkatrészeket. Feltételezzük azt hogy a motoron megy tönkre valami, akkor jöhet nagyobb kiadás, de erre annyit hogy ELVILEG a dizel egy megbizhatobb konstrukcio.ennek is következménye a nyomatékon és fogyasztáson kivül hogy a nagy teherautok is dizelek.ezenkivül ha tönkremegy a benzines motorja nem hinném hogy azt fillérekért javitják(mikor egy légtömegmérõ egyes opel tipusokba 120000 ft.)
Épp nemrég szállt el egy VTI 200-al. Kinyírt egy biciklist. A sofõr meg nem emlékszik semmire, azt se tudja õ vezetett e. Nem azért, mert részeg, csak elvesztette az emlékezetét. Persze az autó TK, a srác lelki állapotáról nem is beszélve. Hátmég az áldozat rokonairól. Szépen rábizonyítják majd, hogy 200-al ment, õ vezetett, és akár 5 évre le is csukhatják, azon kívül, hogy egy életre elveszik a jogsiját. Szal így érdemes száguldozni.
Hogy érted, hogy nem kell kapcsolgatni elõzésnél? A benzinesben meg gyorsulásnál nem kell kapcsolgatni. Majd' 2x akkora fordulatszámig húz a benzines, míg a dízel már 3-at váltott, én még mindig kettesben vagyok, és bespóroltam újabb 0.5secet. Szal a benzinesben vissza kell váltani egyet max (jó esetben úgysem vagy feljebb), míg a dízelnél folyton kapcsolhatsz feljebb, mert kifutsz a töltésbõl, és MÁR nem húz. Tény, hogy a dízel 1500-nál már húz, de 4000-nél meg már nem. Míg a benzines húz neked 3000-tól 6000-ig minimum, vagy még tovább is.
Azt a viccet meg hagyjuk már, hogy olcsóbb fenntartani a turbódízelt... Mondjuk 4 év alatt visszahozza egyátalán a felárát, amennyivel többe került, tehát kb 300k-t, utána meg 2 literrel kevesebbet fogyaszt, tehát havonta spórolsz rajta talán 1000 - 2000ft-ot. Tyûha. Aztán majd ha viszed a kötelezõ szervízre, meg miegymás, akkor csak pislogsz, hogy sokkal többe kerül, mint a benzines.
És akkor még mindig csak szívó benzinest hasonlítottunk turbó dízellel. Mi lenne ha a benzinesen is lenne turbó?
Az Alfa 2.0 TS 150LE meg szar összehasonlítási alap. 9.8 alatt van csak 100-on, tehát bazi hosszú (alfásan szar) váltó van alatta valszeg. Még a 10 évvel öregebb 2.0 prelude a maga 134LE-jével is 9.5-et teljesít. Azon sem lepõdnék meg, ha az említett 9-10-es fogyasztása, valójában inkább 11-12 lenne, alsó hangon. Mondjuk még így is 1 tizeddel jobbat megy 100-ra, mint a tdci, pedig ugye 2/3 annyi Nm van csak benne :) Hogy mik vannak... (itt jönne megint a fizika).
az biztos...:) mindketten mondtuk ez meglesz ez meglesz, 170-180-190-200, b*zdmeg ez nem lesz meg:D
Ja meg az volt a vicces, megyünk 200al, de már misem éreztük magunkat biztonságban, akkora sebességnél elég egy kis hiba, vagy egy másik sofõr hülyesége(mert ugyebár a magyaroknál nincs közlekedési kúltúra), és akkor 200nál beért minket egy narancssárga 350z és levillogott minket majd vígan eltépett...csávó melette a csajával...ja mondom kösz (ez is off volt bocs:D)
ja azt kifelejtettem, hogy a mondeonak a gyári vmax-a 200, ha elolvasod a tesztek nagyrészét, vagy totalcaron a népítéletek között 1-2õt, akkorláthatod h sok embernek ment 210-215 körül is:) és kétlem h leejtõn, hátszélbe
mi is kergettünk egy 166os alfával(2.0ts) 200ig egy skoda superbet, mert span azthitte 1.9pdtdi, de 200nál erõbõl elhúzott, szal gondolom 2.5v6 volt:) ez off topic volt, bocs:)
Gyerekek azért kezd sztem már szánalmasba átcsapni ez az egymás oltása... A dízel sok szempontból jobb, pl nem kell kapcsolgatni elõzésnél mert 1500nél már húz, kevesebbet fogyaszt, sztem igénytelenebb is mint a benzines barátai, olcsóbb fenntartani, mivel az olcsóbból eszik kevesebbet, és amennyivel olcsóbban kijösz vele annyival nem gyengébb mint az azonos ûrtartalmû autók. [PL. haver Alfa 166 osa az említett 2.0ts-el 9-10 körül fogyaszt, a ford mondeo ugyanekkora TDCI motorral 7 körül eszik meg, 9,9 alatt van százon, és a 330nm már 1800nál rendelkezésre áll, végsebessége ugyanannyi mint az alfának(200km/h), az alfa 154le, 210nm, a ford meg 132le, 330nm]
te komolyan azt gondolod hogy 168-nál elektronika szabályoz?????mi szabályozna ember????4000-et sem forog a motor ennél a temponál...istenem te egyre szánalmasabb vagy...
Igen-igen, tudjuk. 168-nál szabályoz, de te 170-el "üldözted" a touraget. Pont úgy, ahogy legyorsultad a suzukit, ami 2-5 seccel jobbat megy nálad 100-ra :D A helyedben már én sem lepõdnék meg semmin.
bocs felfogtam.nem volt benne több.ha jol emlékszem a klima nem volt kikapcsolva.egyébként nem kell nekem ennyél gyorsabb, általában a 130-151 közötti utazot nyomom, már ha a forgalom engedi hosszabb utakon.
Borg: én meg rajtad nem lepõdök meg... az óra valoban majdnem 10km-et csal. ezenfelül olvasgass pár totalcar tesztet a hdirõl, van jópár. látni fogod hogy senkinek sem ált meg 168-nál...
Micsoda? Az enyémre rámértünk GPS-el egy gyorsulási versenyen, nem volt 3kmh eltérés. Másrészt a vmax-ot mindig óra szerint adja meg a gyártó, nem gps szerint.