Én benzines vok!!!!
De a tesom mondta (igy elhiszen) hogy a LeMans 24h két Diesel Audi nyerte.
Ez persze semmit nem jelent. Benzin,Benzin,Benzin..............
hmmm, Te honnan is számolod a generácio váltásokat?
Jaja. Me elment mellettem egy II.gen Mustang, (Gondolom 5-6ezer cc v8) nyomott neki egy kövér gázfröccsöt.... azt hittem becsinálok olyan szép hangja volt :)
vagy mert egy 3.2 -es v6-os még mindig jobb, mint egy 1.9 diesel.. ez nem kérdés.. De nem biztos, hogy összefügg a kattogással. Egyszerûen többet akart.. (?)
Attól is függ megint melyik dízel... Egy II. vh-t megélt Fiat Regata akkor is kormol, ha nem jár a motor.. Az újabb dízelek (és benzinesek) nagyon hatékonyan égetik el a cuccot..
(na most kicsit magam ellen): Amit a multkor néztem kíváncsiságból, nem tudom menynire függ össze, de pl. a Co2 meg hasonló dolgok kibocsátása ha arányosan nézzük, akkor a dieselnek nagyobb! (ezen lehet csak én lepõdtem meg)
Mitõl lenne para bármelyiknél?:)
Múlt héten haverom 316-osából kihalt a benzinpumpa, aztán az újat rosszul rakta vissza. Az idiótája 2 napig úgy járt vele, hogy lejtõn benzincsíkot húzott maga után :) Ellocsolt vagy 15 litert...
Egyébként meg általában eszméletlen barom módon hasonlítják össze a két motortípust. 2 literes turbodiesel ( és nem dízel ) a 2 literes benzines ellen. Hol van ennek alapja? Feltöltõs motort összehasonlítani egy szívómotorral...Ezt csak egy laikusnak, vagy egy totális analfabétának lehet eladni. Ja és általában olyan emberek végzik az ilyen összehasonlításokat, akiknek fogalma sincs a technikáról és általában véve a belsõégésû motorokról. És legtöbben sajnos el is hiszik az ilyen statisztikát. Én evvel nem azt mondom, hogy egyik típus egyértelmûen jobb lenne a másiknál. Nem. Csak akkor mondjon valaki vélaményt, ha TUDJA, hogy mit beszél. Nem elég valamit ELHINNI. Jó lenne, ha nem közgazdászból, meg lótenyésztõbõl lett "szakújságírók" határoznák meg, hogy melyik a jó motor...
Szerintem értitek mire gondolok.
Azt is el kellene olvasnod, hogy miért írtam ezt...( motorokat nem lehet összehasonlítani önmagukban, csak akkor, ha a célokat és a használat körülményeit is figyelembe vaszed )
Ha értesz hozzá, akkor megérted, ha nem, akkor meg mindegy...
vlamelyik 7végén vezettem 1 1986os 1,6benyás Ford escortot. városba nem is kellet 4ikbe raknom..., ha 6-7 literes fogyaztást ki tlehet hozni belöle akkor v escort, 80as, vectra lesz
Egy erõs motor önmagában mit sem ér, ha az erejét nem tudod az útra átvinni.
Ebbõl következõen nagyon fontos a váltó és a hajtáslánc többi része. És az egyik legfontosabb a vége, a GUMI! Gondolj csak bele: általában 2 tenyérnyi (jobb esetben
4) felületen adódik át a hajtóerõ a talajra...Nem mindegy!
És tudod azt, hogy egy ugyanekkora benzinesbõl mekkora teljesítményt lehet kihozni
Anélkül hogy szétesne...
De nem csak ez számít...
Egy erõs motor önmagában mit sem ér, ha az erejét nem tudod az útra átvinni.
Ebbõl következõen nagyon fontos a váltó és a hajtáslánc többi része. És az egyik legfontosabb a vége, a GUMI! Gondolj csak bele: általában 2 tenyérnyi (jobb esetben
4) felületen adódik át a hajtóerõ a talajra...Nem mindegy!
És a talán legfontosabb: a jármû teljesítménytömege, vagyis a jármû tömegének és teljesítményének aránya.
Egy Golf 2-es kb 900 kiló. Ebben egy 200LE-motor azt elhiszem, hogy jól gyorsul
Miután ma tanulmányoztam alaposan egy kettes golfot amiben egy 1.9 PDTDI motor volt 200 ló fölé húzva erõsen elgondolkoztam,hogy jó-e a benzines.
10 mp alatt van 200 méteren.
Aztán hazafelé amikor egy Intit hallottam kettesben tiltásig húzatni megjött az eszem:)