Egy 2.5D régebbi /1990-1995 kb./ Ford Transit mennyit eszik kb.? mire kell figyelni a vásárlásnál? olyan válaszoljon, akinek személyes tapasztalata van a verdával, ha lehet.
persze, de ha sokat mész, akkor sokszor kell megcsinálni azt a 100 litert is.. és amúgy az nem olyan sok.. Egy teletank (80L) kb 1000-1200 km-t megyek vegyesen.. AZ 1 hét. De lehet, h valakinek megéri, nekem nem..
Nálunk ez nem mûködne... meg nekem ez már "túl bonyolult" idézõjelbe.. valszeg lusta is vagyok.. és viszonylag sokszor kéne ezt csinálni, met sokat megy az autó..
Régen amikor 1.9 szívódízel citroenünk volt, HTO-val jártunk :))) Mentünk mindig a benzinkútra nagy kannákkal és abba töltöttük, otthon meg a kocsiba :DDD
garázsban... élelmes ember meg kitalálja rá az apparátot...
Errõl az olcsó gázolajról annyit, hogy az utcánkba egyik srácnak Rover diesel-je volt.. és rendszeresen hajóról szerzett olcsó gázolajjal tankolta, aztán egyszer csak nem ment a kocsi. AZt mondták neki hogy lerakódott a sok szar, meg mittomén.. és most nem tudom mi van vele, sztem vár a javításra, ami nem 2 forint lesz.. Tehát nem biztos, hogy nagyon megéri a 200 ft-os gázolaj..
Tudom itt ilyen sültkrumpliszagú autókról beszéltetek, csak gondoltam azért elveszem a kedvét annak, aki hajóról tankol...
Tényleg, volt egy olyan urban legend, hogy mivel nagy a nyomás és a hõmérséklet a dízel motorban (persze csak járatás után), ezért valaki beépített egy csapot amivel szabályozhatta, hogy mennyi víz menjen be az üzemanyag mellett/helyett. Szóval lehet, hogy az a víz nem bug, hanem feature
Hát igen, a jó öreg szívódízelesek elég könnyen függetleníthetõk Bush-tól :))) Még nem próbáltam, mert pesten az orruk után mennek a zsaruk (lángos, fánk, sültkrumpli :PP)
Állítólag semmit sem tesz tönkre. Alapból herr Diesel mivel is üzemeltette a motorját, mogyoróolajjal ?
De tisztán elvileg nem is szabadna beletenni, mert károsítja a motort. Én úgy hallottam, hogy az abszolut max 80% lehet benne, a többinek tiszta gázolajnak kell lennie.
Régen faterom is bepróbálkozott ezzel, hogy 2.1TD rönó traficnál, csak városi használatban a rendõrök mindig cseszegették érte, mert lángossütöde szaga volt a kocsinak. És ugye a törvény szerint nem szabadna étolajat tankolni :)
Nekem 1.6D dieselem Opel van már 3éve 5liter fogyaszt használt étolajjal is elmegy 300000km van kb benne
szerintem még motorgenerál sose volt rajta max izztó gyertya porlasztó csucsok meg kisebb dolgok már 23éves és rendkívûl megbízható csak 54le az egy kicsit kevés nekem de lazán megy 142-õt 5sebességes
a 1200ladát lenyomom és csak feleannyit fogyaszt és a gázolaj is olcsóbb 200FT:-)
Aham...nagyobb a nyomatéka mint a Diesel smartnak...
Ezzel viszont nem lehet vitatkozni!!!! Egy Diesel autónak,traktornak, kamionnak mindig nagyobb lesz a nyomatéka mint egy benzinesnek. A Diesel motornak ez az egyik tulajdonsága. A benzines ugyanezt kétszer akkora fordulaton tudja. Többek között ezért fogyaszt többet. Azt kell eldönteni,hogy az emberke milyen stilusban szeretne vezetni ha sportossan,gyorsan stb akkor Benzin,Turbos Benzines, ha sportossan gyorsan olcsóbban Turbó Diesel, Ha olcson Diesel.Én azért nem szeretem a Diesel autókat, mert kb(tapasztalat 4 Diesel autó átlagából) 2x-drágább fent tartani(szervizre gondolok) mint egy jó benzines.Mondom ezt ugy hogy a családomban és közvetlen közelembe 3 aktív autószerelõ van, nem kisebb cégeknél mint WV,BMW,Toyota. Õk nap mint nap autókkal foglalkoznak, és nagyságrendekkel több gond van a Diesel, mint a benzinessel. Nem muszáj elhinni de szerintem három autószerelõ véleményével nem lehet vitatkozni!!!!
Igen, ha pedig a dízellel a teljesítménymaximumon autózol (és nem a nyomatékmaximumon ahogy megbeszéltük ugye) akkor is biztosan 5-7 litert fog enni?:) Megsúgom, az is erõsen konvergál majd a 2x annyihoz, még ha kisdízel akkor is. Persze ez még mindig 2-3 literrel kevesebb lesz a benzinestõl, de azért meg kárpótól a benzinesben a feeling :)
Ferrarit én is pörgetgetném, ha csak 30-40km-re ülök bele :DDD
ez nem hiba, egyszerûen így közlekedik a többség, nem csak sportautókat hajt mindenki. Mellesleg sztem ha benzinest rendszeresen 4500 fölé forgatod még nagyobb lesz a fogyasztásbeli különbség, és akkor már bõven megéri a dízel. Ja meg aki mondjuk már egy nap 600km-t levezetett a szar kis útjainkon, nem lesz kedve a bot után nyúlkálni :DD
Azért, mert a benzinessel is alacsony fordulatról akartál gyorsulni. A legtöbb ember elköveti ezt a hibát. Ha mag rendesen megforgatod, és jó motorról van szó, akkor még a fordulatszám is rásegít az ÉRZÉS-re :)
ÉRZÉS. A gyorsulást sokkal jobban érezni egy dieselben, ennyi.. Mikor meglett a jogsim, aszittem a 2.0 DTi sokkal durvább mint az 1.6os benzines.. Aztán eccer mikor lemértem kiderült h 3 sec-et kap a benzinestõl o-100 esetén.. De érzésre jobban megy..