Szerintem nézzük meg, hogy 5-ben 30-50-re gyorsulást melyik mennyi idõ alatt csinálja! Mérvadó adat lesz, és fontos is. Nameg sokatmondó is. Utána még hozzáadjuk a Nm-t a km-hez, meg a másodperchez is, és akkor tuti a dízel nyer :) Vajon hány olyan semmitmondó képletet lehetne kreálni, ahol tetszés szerinti fél nyer? :D
Aztarohadt mennyire szánalmas vagy ember. Bizonyítottad már párszor ahogy több topikban nézegettem, de most porráégtél a szememben végleg.
Ugyanabban a fokozatban nézik te szerencsétlen. Egzakt adat, ugyanúgy mint a gyorsulás 0-100 ra csak ezt ki is tudod használni a mindennapokban.
Váltóról hallottál már? :D Vajon melyik hányas fokozatban tudja mindezt, és milyen áttételezés mellett?:D Csúsztatás újfent, de megszoktuk.
Jöjjünk elõ most akkor a fogyasztással, hiszen az is jobb a 320d-nél, mint az S2000-nél, nemde? Mekkora szar ez az S2000, hihetetlen :) Fújoljuk együtt.
Itt van a nyomaték. Itt van az erõ amitõl a dízel kurvára megy. Egy szaros dízel 4ajtós foshalmaznak ha odalépnek lenyomja a csúcsmotoros Honda roadstert. Ez a dízel power amirõl beszélünk és amirõl fingod nincs.
Milyen kötözködés? Lejöttem erre a szinre, hogy megértsük egymást. Csúsztatni, meg mellébeszélni tudok én is, még csak most kezdek belemelegedni. A Nm meg csak viszi elõre az autót, nemtom hol a probléma egyátalán :D
Semmire, elvégre a kibaszott sok Nm-tõl olyan kurvajók a dízelek, hogy csak na :D Mindenben vernek mindent, de fõleg marketingben. Még a fizika se érdekes, csak Nm legyen az a lényeg. Szerintem nincs is mirõl tárgyalni, ennyi a lényeg :D
Nekem mindenre reagálni kell, de te elegánsan átcsusszanhatsz azon, amire nem tudsz mit mondani, ugye? Pl mi lett a nm-ekkel, meg a fordulatokkal, gyorsulással, stb? Valahogy mind elsínylettek a nagy érvelõdés közepedte... érdekes.
Egyébként mocskosul egyszerû a dolog. Azért lehet drágább egy ugyanolyan autó dízelmotorral, mert a a vevõk megfizetik azt a pluszt amit nyújt. Ha valamit drágábban adnak (nem is kicsivel néha) akkor kell nyújtania valamit ami miatt mégis megveszik. Aki nem látja be az...
ez már vicc amit mûvelsz. Csak azokat a szempontokat nézed amit te akarsz, más emberek szempontjait mindig elutasítod. Ez nem két hülyegyerek vitája, ahol modiként csak neked lehet igazad
de ez nem igaz, elismertem, hogy a sportautóknak, ami a mániád ugye, ott elismertem, hogy benzines. Te meg sehol nem vagy képes elismerni a dízelt. De akkor mond, melyiket vennéd. 1,8 mazda 5 5,6 millió, vagy 2,0 dízel 6,1 millóért (azonos felszereltség). Nem értem miért gond az, hogy a dízel 6 sebességes?? annál jobb, mert legalább azt is kapsz a pénzedért. Ne csak a két motort nézzük, az egész autót
Ja, aha. Ahogy gondolod. Akkor gondolom a teljesítmény leadással, és gyorsulással kapcsolatban nincs több kérdésed. Hogy mit milyen mûszaki megoldással ér el, meg marhára nem mindegy, mivel pont errõl szól a téma. Ráadásul bemesélni semmit kezdtem el neked, biztos összekeversz valakivel.
Vannak, kétségtelen. És? Itt tipikusan arról volt szó a költségek kapcsán, hogy ha majd eladja... márpedig aki eladásban gondolkozik, az még azelõtt el akarja adni, hogy nagyobbat bukna az árán.
ne csúsztass , eladásnál a megtérülésnél 40 ezer km, ami már 2 év max., + jobban megy a hétköznapi használatban. tessék: dízelnél 2000RPM, Benzinesnél 4000RPM tessék. Meg a váltó: de tökmindegy, a dízelhez jár a hatsebesség, benne van az árban, és még ez is elõny. Mellesleg van egy ár, meg egy sebesség. Nem kib@szott mindegy hogy milyen mûszaki megoldással éri ezt el az autó?? Mellesleg most azt is be akarod mesélni, hogy kompakt egyterûbe benzines a jobb választás??
vannak emberek akiknek simán megvan 3-5 évig a kocsijuk, sõt még tovább is. ennek okai: -nincs pénze másikra -nem akar behitelezni újra -csak egyszerûen elégedett vele és szereti
Elõször idézed, hogy alacsony fordulaton a nagy nyomaték szart se ér, utána viszont már nem irod oda a nyomatékok mellé, hogy mekkora fordulat tartozik hozzájuk? Akkor mirõl szól a hsz-ed, mit cáfolsz vagy erõsítesz meg vele? Másrészt megint ott a váltó kérdése, aminek az áttételezését ezesetben ugyancsak nem tudni.
A dízel fogyasztás és árkülönbségét már kitárgyaltuk lentebb. Ahogy te is irod, minimum 70-80k km-t kell menni vele ahhoz, hogy az ártöbbletét visszahozza, ami az átlag usernél legalább 3-5 év. És ekkor még mindig csak egálban van a két költség.
itt a pont, Borg szerint az alacsony fordulaton nagy nyomaték szart se ér.. nézzük meg pl. a Mazda 5 esetét: 110 LE 2,0-s dízel 310NM-rel, 1610 kg; 115 lovas 1,8-as 165 NM-rel 1470kg. Adatok: 12,7s 179 km/h (dízel), 11,4s 182 km/h. Tehát az 5 LE-vel gyengébb 140 kg-mal nehezebb dízel 1,3s-mal marad el a benzinestõl. Tehát kb. egyforma erõs a kettõ. De ha megnézzük, hogy mindennapi használatban rugalmasság terén odaver a benzinesre (itt jön elõ a nagy nyomaték pajtás), és 2-2,5 literrel fogyaszt átlagosan kevesebbet, megéri. Kereken félmillió a dízelfelár. Csak a fogyasztással (290Ft benzin, tehát 100km-enként 580-725Ft) 69.000-86.200km alatt megtérül. De eladásnál legalább a fele biztos megtérül, tehát 39.000-43.000 km múlva meg is van térülve. Tehát olcsóbb. Ha az erõsebbik 147 lovas dízelt veszed, ami még 300 ezerrel drágább, az kb. hosszú távon egyárban van, de lehet max. 100 ezret fizetsz rá, de az már 10sec alatt gyorsul 200 a vége és még rugalmasabb.
Nem, nincs több kérdésem. Pont eleget olvastam tõled a témában, hogy totális inkompetenciádat elkönyveljem a kérdésben. Ennélfogva nem vitatkozom veled a továbbiakban.
Ha valaki nem tudná miért, akkor ajánlom a #406 -os kommenttõl való olvasgatást egészen idáig.
City 1.4 i-dsi 82LE: 119Nm/2800RPM (a benzinesek általában 2x ilyen magasan adják le a nyomatékcsúcsot, csak a fogyasztásra hangolás miatt ilyen alacsony) 1117kg 0-100 13.7s
Thalia Expression 1.5dci 80LE: 185Nm/2000RPM (a szorzat, tehát a pillanatnyi csúcsteljesítmény ami gyorsítja nagyobb) 1020kg 0-100 12.2s
Adatok. Ha ugyanolyan váltó lenne a két autó alatt, a thalia még akkor is jobban gyorsulna. És akkor még a kilókat bele sem kalkuláltuk. Any questions? Idióta megjegyzésekre nem reagálok.
Mi volt erõsebb, hol? A 80 vs 82 LE-re gondolsz, vagy arra, hogy a Honda több mint 100 kilóval nehezebb? Befejezhetnéd már ezt az idiótaságot amit hajtogatsz, meg hogy owned stb, mert magadat égeted le vele.
Bocsánat! A lóerõ nagykövetének tudnia kellene, hogy számokban erõsebb volt a Honda! Ja, hogy a nyomatéka nagyobb a dízelnek? De hisz te mondtad, hogy az egy nagy büdös semmi önmagában.
Ez neked érv? Ez semmit nem mond. Azért, mert a többi lószar kisbenzinesnél még az 1.4idsi is jobb volt, ezért a nagyobb köbcentis, könnyebb autóban lévõ turbódízelt is el kellett volna vernie? Azért ezt nehogymár komolyan gondold.
"A Hondával nem volt nehéz dolgunk: a City mindössze egy motorral készül, az 1,4 literes, duplagyújtású kis benzinessel. 84 lóerejével ez volt a legerõsebb a mezõnyben, de gyorsulásban, rugalmasságban a dízel Thalia többet tudott."
Hozzál már fel egy észérvet légyszives amellett, hogy a Honda City 1.4 idsi-nek kellene jobban mennie a Thalia 1.5 dci helyett? Nem tudsz, csak hajtogatod az ökörségeidet.
Hát igen, a te érveiddel: " A benzines az isten, semmi nem lehet jobb" nehéz vitatkozni. Rakhatok én be gyakorlati példát, számokkal támaszthatom alá, stb, nem nagyon hat meg. Tudsz na!
Azért nem nyomhatja le, mert szerinted a dízel semmilyen körülmények között nem nyerhet, mert egy rakás szar. Minden kommentedbõl ez jön le.
Az a fogyasztásra hangolt csodabenzines 1 literrel többet eszik mint a dízel ami lenyomja.
Ja és kár hangsúlyozni a TURBÓ szót a dízelben, mert senkit nem érdekel. Minden korszerû dízelmotor turbós. Mennyi is egy turbó a benzinmotorra? Én legutóbb 2 milliós ajánlatot kaptam az átalakításra. Na, akkor nekem belefér az, ha drágább 150 ezerrel a dízel. Pont ugyanennyivel többért el lehet adni, csak könnyebben.
Überdurva Honda csodamotor? Ha jól látom sem az F20, sem a K20, sem a B16/B18 motorokat nem nyomja le... akkor mirõl is beszélsz?
Jaa, hogy az 1.4-es 8 szelepes, fogyasztásra hangolt benzinmotorjukról? Azt miért ne nyomhatná le, a TURBÓdízel, 150 rugóval drágább, nagyobb köbcentis rönó motor, egy 100 kilóval könnyebb autóban?
Figyelj, egy überdurva Honda csodamotort nehogymá' lenyomjon egy dízel fos.
Ugye nem azt akarod mondani, hogy csak 2 milliméterre azonos lökettérfogatú, azonos súlyú, színû, szagú autót lehet összehasonlítani? Kategóriák vannak. Vajon a Totalcar szerkesztõsége mi a tökömért említette meg, miért hasonlította össze õket? Elég legyen már ebbõl a nevetséges elfogultságból.
Ugyanez a dízelmotor a Hondába berakva szerinted nem nyomná le a benzinest? De. Rohadtul, kurvára lenyomná.
Ja, jóval nagyobb teljesítményt ad le, CSAKHOGY gyorsulásról volt szó (a cikkben is) ÉS ha egy kiscsit tovább olvasgatod, pölö pont a mazda oldalát, akkor látod, hogy: 2.0 dízel: Acceleration: 0-100km/h (0-62 mph) in 9.7 sec. 1.6 benzin: Acceleration: 0-100 km/h (0-62 mph) in 9.7 sec. Mitadúristen, hát nem ugyanazzza két szám
Fû bazmeg ég a pofám, az 1.4-es 8 szelepes motort lenyomta az 1.5-ös turbódízel, ráadásul egy majdnem 100kg-val könnyebb autóban... mik vannak. Ja és 150 rugóval drágább is.
És csak 1,5-ös volt a dízel! Ugyebár dízelekbõl mindig jóval nagyobbakat kellett gyártani, hogy tudják hozni a megfelelõ teljesítményt (nem véletlen, hogy 1,3-as benzinnel az 1,6-os dízel ért fel kb, az 1,4-es benzinnel az 1,8-as dízel, az 1,6-os benzinnel a 2-es dízel sacc/kb) A 4,7-es fogyasztás viszont annyira nem kirívó (1,5-ös), hiszen láttam 2-es mazdát, ami 5-5,3-at evett 10 évesen városban(!).
"A Hondával nem volt nehéz dolgunk: a City mindössze egy motorral készül, az 1,4 literes, duplagyújtású kis benzinessel. 84 lóerejével ez volt a legerõsebb a mezõnyben, de gyorsulásban, rugalmasságban a dízel Thalia többet tudott."
mert ki vagy "TE"??? máskülönben egy nagyon amatõr Mekk Elek is beállítja úgy azt a motort hogy feketét nem fog dobni. Kéket meg ugye úgyis nyom, ha kivan a bele. Na errõl ennyit...