Autója válogatja. 16 éves dizelem van, és se fekete füst, se egyebek, fogyasztás meg 5 körül. Ismerõs ezzel egyidõs benzin, 11 litert eszik (persze az se füstöl). Most akkor melyik a környezetbarátabb ??
Nana! A régi dízelek sokkal budosebbek, mint a regi benzinesek! Es a legujabb dizel is, ha nyom egy padlogazt konnyezek es kohogok. Ugyanez a benzinesnel maximum egy egyhe kellemetlenseg (de legtobbszor eszre se venni).
En nem ebbol a kategoriabol valasztanek! (Amugy szerintem jok az uj bömösök, meg a dizelekkel sincs sok bajom a bûzükön kívül. Menetteljesitmenyben elismerem mindket valtozat elonyeit, es NEKEM a benzinesek szimpatikusabbak.)
(Amugy, ha megis, akkor Accord Type-S :)
Ja es a dizeleseknek azt kivanom, hogy MINDIG dizel autok mogott araszoljanak a dugokban! (Nekem is nyugodtan kivanhattok olyat, hogy MINDIG benzines mogott araszoljak ;) Persze nagy altalanossagban mondva, mert extremen fustolo peldak vannak mindket oldalon!
"BMW kispolgari minden napos munkába tötyörgõs sedan" - Nemetorszagban lehet. Itthon meg luxusauto. Abbol a 8 millas dizelbol olyan benzinest vennek, hogy ihaj-csuhaj! :)
Király a topik. Jó nézni ahogy egy olyan embert próbáltok meg jobb belátásra bírni aki, ha a Honda abba hagyná a benzines motor gyártását harakirit követne el. Elõre bocsájtom, hogy nem vagyok se egyik se másik hajtó anyagba belebuzulva. Szrertem a dízelt, mert jól megy, keveset fogyaszt. Viszont álmaim autója egy Impreza STI, bár a Subaru most fejleszti a boxer dízelt. Na az még durva lesz. Ja és én is írnék egy kis megjegyzést. Sajnos nem tudok pontos adatokat, akit érdekel az keresgéljen a TC honlapján. Nos 80-120km/h 3xx-es dízel BMW vs. Porsche x. Na szerintetek kigyõz? Persze hogy leveri a bömös a porsét. Pedig nem is egy kategoria. Igaz Borg? Asszem a Porsche A SPORTKOCSI és a BMW a közép-karegóriás kispolgári minden napos munkába tötyörgõs sedan.
Akkor miért 5-ben gyorsuljon a tdi meg a mondeo is? ..eh
Baszki rugalmassági teszt, még nem halottál róla? 80-120 4. fokozatban. Pont ugyanolyan értékû adat mint a 0-100 vagy a végsebesség. Sõt inkább értékesebb adat, mert talán az életben jobban kijön
De te mondtad, hogy 5-ben padlóval legyorsulja :D lol... akkor most mirõl van szó? a dízel gyorsulhat, a benzines meg maradjon kussba mellette, hogy fennálljon a tévhited?:D
mert nem versenypályán vagyunk, 80-90-nél minek pakolod? Számomra az az életszerû, hogy nem forgatom mint a barom, nem akarok senkivel versenyezni. Megy elõttem tök üres úton nyolcvannal valaki, elfogynak a szembejövõk, szépen kielõzök nyugodtan, minek pakolgassam? Vagy az átlagos családapa egyterûvel, meg bárki nyugodtan közlekedõ 80-90-nél nem teszi be 3-asba. Kényelmes lendületes autózás kedvelõ vagxyok, nem a pakolgató, ha lesz Ferrarim, pakolgatom majd (de nem lesz ilyen :). Nem bírsz maradni a mindennapoknál, már észrevettem. De ha te sportra gondolsz mindig, akkor meg azért nem értelek, mert már ezerszer elismertem, hogy ilyenkor benzin igen.
És a benzinessel miért kellene 5-ben 80-al menni? Te példálózól mindig az életszerû dolgokkal, akkor minek irsz ilyet? A mondeo 3-ban simán elkalapálja majd -ha erre megy ki a játék -, ennyi.
most csak kérdezek, a P=MxN alapján, amikor megadják hogy egy motor a csúcsnyomatékát 1750 és 3500 RPM között adja le, hogy lehet, hogy e tartományban egyformán húz végig, a szorzat alapján egyre jobban kéne húznia. Honnan jött a kplet amúgy? Valaki korábban írta
ja meg azonos fordulaton a nagyobb nyomatékú autó lesz a gyorsabb. A lóerõ se viszi elõre az autót, mert az is csak mértékegység, az égõ benzin/gázolaj, na az viszi :)
de rohadtul mindegy ez a matek, egy 130 lovs TDI Passat 5. ben 80 km-nél lepadlózod úgy otthagy egy 5.-ben 80-nal menõ 2,0-res Mondeot mint a pinty. Kár ezen filózni, ez a lényeg, nem a számok
Mégegyszer elmagyarázom akkor a fizikáját a dolgoknak.
Az ülésbe nem a Nm nyom bele, hanem a pillanatnyi teljesítmény. Az pedig a nyomaték, és a fordulatszám szorzatából jön ki.
Magyarán egy benzinesnek lehet fele annyi nyomatéka is, ha azt 2x akkora fordulaton adja le. Szimpla matematika. P=MxN.
Szóval a 180Nm @ 5000RPM xy benzines, és a 360Nm @ 2500RPM dízel ugyanúgy fog az ülésbe nyomni - HA UGYANOLYAN ÁTTÉTELÛ NYOMATÉKVÁLTÓ VAN ALATTUK. Szóval ezt az urban legendet, hogy csak a nyomaték nyom bele az ülésbe felejtsük már el plz. Ez csak a dízeles autógyártók marketing dumáinak köszönhetõ TÉVHIT.
És akkor még a turbós benzinest nem is néztük, fõleg ha a turbója nagy fordulathoz van méretezve.
nem tudom miért érdekes, hogy a BMW gyõzött :DDDD hát kétszer annyit futott mint a Puno :DDD Ha Punto is 30e-t futott volna, az is megtérült volna. Aki keveset használja, meg hobbizik ne vegyen dízelt, aki sokat megy úgyis a dízelt választja. Ennyi, nem szar egyik sem, csak a felhasználás függvénye
A dízel Puntóval a 400 ezer forintos újkori árkülönbözetbõl, a biztosításokat is figyelembe véve, a 3 év alatt mindössze 93 617 forintot autózunk le. Ráfizettünk tehát 306 383 forintot. Szerintem ennyit nem ér plusz 10 lóerõ és 78 Nm.
meg azért a clio 20lóval erõsebb. Ha a gyári chipes ibizához hasonlítanánk ami kb ugyanannyi ló, najó kicsit több, akkor 0.5mp lenne az ibiza javára
direkt kötekedsz? hidd el egy kategória, nem úgy mint a te általad említett Civic. Mellsleg a Clio 5 tizeddel gyorsabb, és ettõl már két autó más kategória?
kár hogy nincs meg a 3-as teszt, elég meggyõzõ volt... nem hiszem hogy észreveszel 0.5 mp-t mikor belenyom az ülésbe a 330nm, és ha elõzni kell vagy pályán gyorsulni, akkor nem kétséges a végeredmény, és azt már megérzed.
Jó, akkor nem gyorsulunk velük álló helyzetbõl, hanem majd mindig megkérünk valakit, hogy tolja be 50-ig.
Százra gyorsulásban az Ibiza Cupra TDI néhány tizedmásodperccel elmarad a Peugeot 206 RC és a Renault Clio Sport mögött, de a gyakorlatban mégis a Seat a nyerõ.
Míg a benzinesek kis fordulaton erõtlenek és "alig vánszorognak", a Seat dízelmotorja iszonyatos erõvel lövi ki az Ibizát. Amennyiben nem álló helyzetbõl való gyorsulásról van szó, egyértelmû a Seat elõnye. A benzinmotorokkal ugyanis lehetetlen olyan nyomatékot és rugalmasságot produkálni, mint amilyet a turbódízel tud.
Az rc vs cupra tdi-t csak te hoztad fel. De mivel az RC még a benzines világban is szarnak számít, nem is értem az összehasonlítást :) Azért írtam, hogy még a kategóriában is sokkal jobb benzinesek vannak annál.
a dízelek tényleg jobban tartják az árukat, ez nem vita tárgya hanem tény
na az mindjárt más hogy két dízel közül melyik a jobb, azon lehetne vitatkozni holnap reggelig, de egy rc vs cupra tdi????? ezt te sem gondolod komolyan, és ne kezd az nsx-et, mert én meg kezdem tépni a hajam.
minden márkánál a dízelek jobban tartják mint a benzinesek. Olyanról kéne beszélni, ahol mindkétmotor fajta. Nem pedig drága sport NSX-ekkel, amiknek a mi életünkhöz kvés köze van
Az értéktartás nem benzin/dízel, hanem márka függõ. Nézd meg mennyiért adnak most egy Integrát, vagy egy NSX-et, vagy akár egy 2001-es VTI-t, CTR-t... alig esik az áruk, pedig mind benzinesek. Csak éppen Honda, és nem pözsó.
én írtam elõször a Passatról, mikor sportautóról ment a vita? hogy meghajtottad 12-14-et fogyasztott, majd ezt írtad hogy benzinest legalább élmény kergetni. Nehogymár én legyek aki közbeszól ami emm illik ide. Vegyél vissza
Namost akkor: ad1: a kisebb nyomatékos jobbat megy 100-ra 1s-al. Nos, fizikai zsenik, magyarázzátok meg, hogy önmagában a Nm milyen sokat számít :D ad2: a civic 200 kilóval nehezebb, és 20 LE-vel gyengébb. Na ezért megy 1s-al rosszabbat.
azért 4 literbõl elég nehéz autózni még dízellel is, de amúgy igazad van
hát mérges is vagyok érte. mi a francért kellett a jó kis 6 sebességest lecserélni, inkább a 7sebességes felé kéne menni nem az 5... esetleg dsg na mindegy, használtat kell venni, abban van 6-os, és nem kerül 6m-be. egy-két év és 3m-ért hozzádvágják. annyiért meg király.
De a passat nem is egy sportos autó, mint ahogy egyik hozzá járó benzinmotor se, legalábbis ami a dízeleivel hasonlítható. Szóval megintcsak nem releváns a példád, amit nemtom mire hoztál fel.
azért kell kilépni a kategóriából, mert különben kénytelen lenne belátni hogy talán már mégsem a benzineseké a világ.(fõleg a mai 280ft-os benzinárak mellett. Én nem 4000ft-ból akarok 100 kilómétert autózni)
Mondjuk erre nemtom miért irnak sportot. Ráadásul ez 1422kg, nem 1248 mint az ibiza.
Az ibizában meg gondolom hosszítottak a 4-5 fokozaton, hogy a végsebesség maradjon, de ne pörögje szét magát a motor. Cserébe meg valszeg 80-120 meg ilyesmi viszonylatokban gyengébb lett, magyarul kevésbé rugalmas.
Itt nem a nem értésrõl van szó, hanem arról, hogy sportosan olyan mindegy, hogy 12.6-ot, vagy 16-ot csiccsent be az autó. De a benzinest legalább érzésre is jó kergetni, nem mint a dízelt.
"Mi, hol?" Itt:http://www.honda.hu/modellek.php?arch=&felsz=&belter=&kulter=&id=136 drágább és rosszabbul megy, de jójó nagyobb eddig 6-os volt az ibizákba, de most 5ös van elvileg valami sport fokozattal. nem tudom mi lehet...
már megint eltérsz a kategóriától . Hogy miért kell kilépni a hot hatch kategóriából alsó középbe Az hogy mely kategóriát vennél te helyette, az nem ide tartozik
azért ott is ami majdnem olyan jó teljesítménybe az a 2.2 sport ami 5.8m és az ibiza pont 1mp-t ver rá 100-on
Ja-ja, biztos szerdai gyártásút vettél :D
De 5.7-ért biztosan nem egy pöcsköszörû dízel ibizát vennék ha cupra ha nem. 5.5-6 között új 1.8-as civic van, ugyan nem ennyi nyomatékkal, de jobb felszereltséggel, és mégiscsak modernebb, jobb, és nagyobb autó. (Meg az ibizához képest ki is néz valahogy, de izléseken kár vitatkozni.) Ráadásul kicsivel 6 milla felett ott a 2.2-es dízel Civic is, ha már dízel kell.
5.1 millió a 206 rc és 5.7 az ibiza. Ha a méreteket és a fentartási költségeket nézed, valamint azt hogy az egyik peugeot a másik audi-wolksvagen konszern, akkor szerintem egyértelmû a választás... Egyébként most peugeotom van, természetesen hdi, és higgyétek el hogy nem gáz, semmi gond nem volt eddig vele pedig 4 éves, de persze ki kell fogni, tény hogy nem maga a megbízhatóság a francia autó.